Serenity (allmänt snack)

I detta forum hör allmänna diskussioner om Firefly och Serenity hemma.

Inläggav CheeseGuy » fre dec 17, 2004 15:43

Jo, jag upptäckte det. :)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Yog-Sothoth » fre dec 17, 2004 15:47

CheeseGuy skrev:Jo, jag upptäckte det. :)

Nåväl, du postade hela artikeln, så lite skillnad blev det ju i våra inlägg.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Ai » lör dec 18, 2004 4:41

Inte så mycket - men lite! Setbilder från Serenity:
http://www.slayerverse.net/tanet/net_buffy_us/index.php?navi=news.php&id=15796

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Yog-Sothoth » mån dec 20, 2004 23:13

En till recension! Ganska feta spoilers.

Just a notice I am not a professional writer or a very good reviewer so bare with me. Thanks.

Well, I saw this movie starting around 7:00pm and there were many many fans excited about this movie, I was shocked how many fans there were it made the atmosphere more interesting. This was the very first showing of this movie to an audience, I felt very important. The special effects were in the rough stages but they did have many effects in there. Most of the spaceships were just one light gray color but with the detail. Anyways the story, acting, and just the feel of the show was all excellent. I loved this movie I thought it was perfect. It picked up right after the tv series ended focused alot on River and what the Alliance wants her for and how powerful she really is! They have a new key player through the whole movie that is hunting them down an assassin who also did very well. It also focuses on the origin of the Reavers (the man eating, raping killers). That was really interesting where they came from. There are 2 crew members of Serentity that die, which is unfortunate because they are very good actors in the movie, so if they do bring the show back (hopefully) they won't be able to be in it. There was plenty of comedy in it at the perfect moments just like in the show not too much not too little. All crew members come back, so those that were asking for Kaylee won't be dissapointed. Most questions were answered from the show and ended in this movie following the show except for a few that me and my wife thought of after the movie. They definately have much to play around with if they decide to make another movie or start the show again. Then at the end everyone had a chance to respond with grading it, what they like and dislike, acting, story and everything else related to this film, I think all the fans were very happy with this film and Dave M I am positive they will not "Shelve" this. Like I said I am not a professional writer so I am not going to remember everything right now, but if you have any questions about it I will be happy to respond without giving away too much. So in all the movie was terrific I really enjoyed it and will be seeing it again to see the completed movie, since this version was more the directors cut. I believe it won't come out until Sept 30th which is quite long but well worth the wait. I even believe Joss Whedon was there, but I don't have a pic of him so I am not 100% he was there but the crowd did cheer for a couple that came in, so I am assuming that he has some importance with the movie.


Hittade den här: http://www.comicscommunity.com/boards/f ... read=48215
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Sparvid » tor dec 23, 2004 0:24

Måste... tvinga mig själv att... inte läsa... några som helst spoilers...
Användarvisningsbild
Sparvid
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Östersund

Inläggav Yog-Sothoth » ons dec 29, 2004 12:19

Den här intervjun med Joss har varit uppe tidigare, men den verkar vara längre den här gången, och ger lite mer detaljerad info om filmen. Angående åldersgränsen, jag visste inte att den skulle bli PG-13
Men det kanske har nämnts tidigare? Hur som helst, en bra och detaljerad intervju (med vissa spoilers)!

http://www.buffy.nu/article.php3?id_article=7788

EDIT: Härligt citat från intervjun:
I think the highest compliment I’ve ever gotten paid was in the first year of Buffy when a woman came up to me at ComicCon in line and said that Buffy was her favorite show, in full Klingon makeup.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav CheeseGuy » ons dec 29, 2004 13:33

MT: Sidan verkar inte fungera, men jag gissar att det är samma intervju som den här: http://chud.com/interviews/980
EDIT: Nu fungerar den igen :)

Hur går närbilder på Reavers ihop med PG-13? Jag har fått intrycket att filmen skulle vara väldigt brutal och otäck.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav CheeseGuy » ons dec 29, 2004 21:09

Tydligen kommer trailern den 6:e maj: http://www.fireflyfans.net/thread.asp?b=2&t=8371

Duh... jag orkar inte vänta så länge. Visserligen känns det som en lagom tidpunkt att släppa en trailer, men vi kunde väl fått en teaser tidigare? *snyft*
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav RalfiParpa » tor dec 30, 2004 0:51

Attans, CheeseGuy hann före (med flera timmar också).
Ännu en anledning att se The Hitchhiker's Guide To The Galaxy även om jag ska försöka undvika att se för mycket av Serenity innan jag faktiskt ser den (men jag kan naturligtvis inte garantera att jag inte kommer att titta på trailern skadligt många gånger).
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav noike » tor dec 30, 2004 1:14

RalfiParpa skrev:Attans, CheeseGuy hann före (med flera timmar också).
Ännu en anledning att se The Hitchhiker's Guide To The Galaxy även om jag ska försöka undvika att se för mycket av Serenity innan jag faktiskt ser den (men jag kan naturligtvis inte garantera att jag inte kommer att titta på trailern skadligt många gånger).


Det kan jag nog lova att jag inte kommer att göra. Trailers kommer i bästa fall bara göra väntan outhärdlig eftersom man vill se scenerna. I värsta fall kommer den berätta hela filmen som så många andra trailers idag och man blir aldrig överraskad.

Just say "no!" to the Serenity-trailer.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav CheeseGuy » tor dec 30, 2004 1:39

Intervju med Nathan (innehåller ett par minimala spoilers).

Angående trailern: Det känns bra att den är före Hitchhiker's, för de två filmerna borde dela en stor del av publiken. Jag undrar bara hur Serenity skall marknadsföras för att framstå som annorlunda jämfört med SW eller just HGTTG.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Yog-Sothoth » tor dec 30, 2004 11:52

CheeseGuy skrev:Hur går närbilder på Reavers ihop med PG-13? Jag har fått intrycket att filmen skulle vara väldigt brutal och otäck.

LoTR-trilogin var väl PG-13? Brutalt våld är väl alltid OK för barnen, men icke nakenhet eller bistra ord. :)

Joss är lite kryptisk på den fronten, men det låter ju på honom som att det kommer att vara mindre sexskämt i filmen jämfört med avsnitten pga PG-13. Det är lite synd i så fall, jag gillade humorn i serien.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav CheeseGuy » tor dec 30, 2004 14:14

Yog-Sothoth skrev:
CheeseGuy skrev:Hur går närbilder på Reavers ihop med PG-13? Jag har fått intrycket att filmen skulle vara väldigt brutal och otäck.

LoTR-trilogin var väl PG-13? Brutalt våld är väl alltid OK för barnen, men icke nakenhet eller bistra ord. :)

Joss är lite kryptisk på den fronten, men det låter ju på honom som att det kommer att vara mindre sexskämt i filmen jämfört med avsnitten pga PG-13. Det är lite synd i så fall, jag gillade humorn i serien.


Visst är det mycket våld i LOTR, och jag tycker att det fungerar bra trots PG-13, men det är inte särskilt otäckt egentligen (det som var mer obehagligt försvann, t.ex. förkortades scenen där Smeagol stryper Deagol). Jag hade förställt mig att våldet i Serenity skulle vara mer åt det obehagliga hållet. Bara utseendet på Reavers borde vara tillräckligt (man har ju inte fått se någon i serien, men jag föreställer mig den nyblivna reavern i Bushwhacked, men tio gånger äckligare).

Jag kan ha glömt (eller inte förstått :) ) det, men fanns det en massa sexskämt i serien?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Tob » tor dec 30, 2004 15:10

Var Lotr egentligen så brutal?

Tycker inte det, utan våldet är ganska glassig och glorifierande vilket kännetecknar en Pg13 rating.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav CheeseGuy » tor dec 30, 2004 15:28

Tob: Till vem är det inlägg riktat? I vilket fall som helst så håller jag med, det var det jag försökte säga i mitt inlägg (fast det blev längre och enormt rörigt ser jag nu) :D
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Tob » tor dec 30, 2004 15:32

CheeseGuy skrev:Tob: Till vem är det inlägg riktat? I vilket fall som helst så håller jag med, det var det jag försökte säga i mitt inlägg (fast det blev längre och enormt rörigt ser jag nu) :D


Det var nog till Yog-Sothoth i första hand.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Yog-Sothoth » tor dec 30, 2004 17:14

CheeseGuy skrev:Jag hade förställt mig att våldet i Serenity skulle vara mer åt det obehagliga hållet. Bara utseendet på Reavers borde vara tillräckligt (man har ju inte fått se någon i serien, men jag föreställer mig den nyblivna reavern i Bushwhacked, men tio gånger äckligare).

Nyblivna reavern i Bushwacked? Nu har jag missat något, kan du påminna mig?

CheeseGuy skrev:Jag kan ha glömt (eller inte förstått :) ) det, men fanns det en massa sexskämt i serien?

Inte "sexskämt", men det var ju en del anspelningar på sex (och lesbiskt sex) med Inara, Kaylee osv. Nu kan jag inget om PG-klassificeringar, men kan det hända att den nivån på sexuella referenser som finns i Firefly överstiger PG-13? Hur som helst var humornivån i Firefly ganska vuxen, det är kanske det de har ändrat på då (synd).
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav CheeseGuy » tor dec 30, 2004 17:24

Yog-Sothoth skrev:
CheeseGuy skrev:Jag hade förställt mig att våldet i Serenity skulle vara mer åt det obehagliga hållet. Bara utseendet på Reavers borde vara tillräckligt (man har ju inte fått se någon i serien, men jag föreställer mig den nyblivna reavern i Bushwhacked, men tio gånger äckligare).

Nyblivna reavern i Bushwacked? Nu har jag missat något, kan du påminna mig?

I det avsnittet räddar de ju en kille från skeppet som har blivit attackerat av reavers. Han skär sedan upp tungan och sätter fast lite krokar (eller vad det nu är) i ansiktet.

Yog-Sothoth skrev:
CheeseGuy skrev:Jag kan ha glömt (eller inte förstått :) ) det, men fanns det en massa sexskämt i serien?

Inte "sexskämt", men det var ju en del anspelningar på sex (och lesbiskt sex) med Inara, Kaylee osv. Nu kan jag inget om PG-klassificeringar, men kan det hända att den nivån på sexuella referenser som finns i Firefly överstiger PG-13? Hur som helst var humornivån i Firefly ganska vuxen, det är kanske det de har ändrat på då (synd).


OK. Förhoppningsvis tycker de som klassifierar att sexanspelningarna är tillräckligt subtila för att inte öka åldersgränsen (men jag har förstås inte en aning om hur de resonerar).
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Glorificus » tor jan 06, 2005 23:38

noike skrev:Just say "no!" to the Serenity-trailer.


Det kommer att vara mitt mantra de närmaste... hm.. det närmaste året måste jag väl säga, eftersom man inte vet hur länge vi måste vänta på att få se the BDM!

Big trailer no-no! :)

Jag har bestämt mig för att se filmen på stor duk för första gången. Inget annat duger. Så om den inte kommer på bio här i Sverige blir det en tripp till England eller USA. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Yog-Sothoth » fre jan 07, 2005 8:52

Glorificus skrev:Jag har bestämt mig för att se filmen på stor duk för första gången. Inget annat duger. Så om den inte kommer på bio här i Sverige blir det en tripp till England eller USA. :D

För mig spelar inte storlek på duken så stor roll som kvaliteten på filmen, så en DVDr duger bra för mig. En Telesync (filmad med videokamera på bio) duger dock inte; det jobbiga är att en sådan garanterat kommer att cirkulera länge innan en DVD kommer ut, och då får man hejda sig med att läsa spoilermarkerat här...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav anno_superstar » tis jan 18, 2005 19:37

Hejhej.
Jag skriver inte här så ofta men jag tänkte bara meddela att Serenity kommer visas på bio i Sverige! :P

Jag mailade först till Sandrews och frågade eftersom de oftast visar lite mindre filmer. De hänvisade mig till UIP som distruberar Firefly. UIP meddelade mig att Serenity "har planerad biopremiär under senhösten 2005."

You can't take the Mal from me!
anno_superstar
Demon Fodder
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 21 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis jan 18, 2005 19:53

Wow! Verkligen bra nyheter. Hade aldrig kunnat vänta på en svensk DVD-premiär i typ mars 2006. :eek: Bara tanken får mig att hamna i chocktillstånd.

Hur fick du reda på mejladressen till UIP förresten? Jag hittade bara telefonnummer då jag letade.

I senaste SFX (January 2005) finns en artikel om Serenity. Var några dagar sen jag läste den, men kan inte komma ihåg att den kom med nåt "wow!"-nytt, s.a.s..
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » tis jan 18, 2005 19:58

Senhösten 2005. Ska man läsa det som januari 2006 eller något tro. Vill inte vara för optimistisk.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » tis jan 18, 2005 20:00

2006 låter så jäkla hemskt... 2005 har ju nyss börjat för 17! Jag vet varför premiären ändrades men ändå: WHY?!?! Dear God, why?! Om premiärdatumet fortfarande varit detsamma hade man ju nästan börjat en nedräkning nu...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav anno_superstar » tis jan 18, 2005 21:51

huvudsaken är väl ATT den kommer.
hur snabt den kommer beror väl också på hur snaba de är med textning och hur bra den går i USA antar jag.

mailadressen hittade jag genom att klicka på press & då jag inte kom in kom det upp en sida med ett "vill du ha tillgång maila HIT"-meddelande.
anno_superstar
Demon Fodder
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 21 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tis jan 18, 2005 21:53

Trevligt att den kommer, men vi får ju hoppas att den inte bara kommer gå i Sthlm (och de större städerna).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Yog-Sothoth » ons jan 19, 2005 0:56

Det får bli DVD-R på Serenity. Ingen jävla Telecine, den här filmen förtjänar bättre.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav CheeseGuy » sön jan 23, 2005 16:35

http://www.carterburwell.com/tbi_main_pages/carter_burwell.shtml

Carter Burkwell, som skulle ha gjort soundtracket till filmen, har tydligen blivit sparkad. Vi får väl se om det kommer någon förklaring.

Men nu hoppas jag själv på Howard Shore (men det är väl förstås minimal chans - han är säkert väldigt dyr nu, och alldeles för populär). Annars vore Greg Edmondson eller Chris Beck utmärkt.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav caffeineaddict » sön jan 23, 2005 16:37

Fan då! Jag gillar ju Burwell! :(


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Yog-Sothoth » sön jan 23, 2005 17:27

Mmm, läste också det där. Jag tycker de borde ha anställt killen som gjorde musiken från första början - det var något särskilt med att se ett rymdskepp glida tyst genom vacuumet medan en ensam countrygitarr spelar i bakgrunden.

Howard Shore tror jag inte skulle passa, fråga mig inte varför... men det känns varken som att ett elektroniskt eller ett orkestralt soundtrack skulle passa den filmen, snarare något mitt emellan (som i serien).
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om Firefly



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare