Serenity (allmänt snack)

I detta forum hör allmänna diskussioner om Firefly och Serenity hemma.

Inläggav JoeSweden » tor feb 09, 2006 3:26

Inte ens R2UK har allt som R4 har, konsigt nog. Här är pressreleasen för den: R2 Project
"Make the signal go further!" [b]
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion
 
Inlägg: 173
Blev medlem: 05 jul 2005
Ort: Gävle

Inläggav Nyx » fre feb 10, 2006 20:03

Japp. Då har man beställt R4:an från axel! Tack för all hjälp kring utgåvorna! Insåg att det är klokast att hoppa över vanliga R2-utgåvan istället, eftersom den australiska ser likadan ut, har mest extramaterial och dessutom är dubbelkodad för region 4 och 2. Den finns ju till yttermera visso tillgänglig redan nu! :D

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » fre feb 10, 2006 20:28

Nyx skrev:Japp. Då har man beställt R4:an från axel! Tack för all hjälp kring utgåvorna! Insåg att det är klokast att hoppa över vanliga R2-utgåvan istället, eftersom den australiska ser likadan ut, har mest extramaterial och dessutom är dubbelkodad för region 4 och 2. Den finns ju till yttermera visso tillgänglig redan nu! :D


Aha, kan man beställa den nu? Ännu ett projekt att försöka övertyga maken om. Eh, hm; "om du får beställa Monty Python-boxen, så kan väl jag få beställa Serenity?" Det borde funka, va? Bra att veta att det är R4 man vill ha.

Nu blev jag konfunderad. På axel står det R2 med en australiensk flagga brevid, är det samma sak som R4?

Serenity på axel
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav JoeSweden » mån feb 13, 2006 0:37

Den är både och. :) Se Nyx ovan. Som de flesta R4:or.
"Make the signal go further!" [b]
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion
 
Inlägg: 173
Blev medlem: 05 jul 2005
Ort: Gävle

Inläggav A bear » mån feb 13, 2006 1:33

Finns det något rimligt skäl att inte beställa den billigare från CD-Wow? http://www5.cd-wow.com/detail_results_2 ... ode=265689
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav adolvsson » mån feb 13, 2006 1:37

A bear skrev:Finns det något rimligt skäl att inte beställa den billigare från CD-Wow? http://www5.cd-wow.com/detail_results_2 ... ode=265689

Jag ser inte varför inte. Hade själv tänkt ta den därifrån.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » mån feb 13, 2006 1:37

adolvsson skrev:
A bear skrev:Finns det något rimligt skäl att inte beställa den billigare från CD-Wow? http://www5.cd-wow.com/detail_results_2 ... ode=265689

Jag ser inte varför inte. Hade själv tänkt ta den därifrån.

Det skulle i så fall vara av ren princip man vägrade:

Beloved television cult director Joss Whedon (Buffy The Vampire, Angel) makes a spectacular first foray onto the big screen with Serenity, the cinematic adaptation of his wildly popular but short-lived sci-fi series, Firefly.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav adolvsson » mån feb 13, 2006 1:48

A bear skrev:
adolvsson skrev:
A bear skrev:Finns det något rimligt skäl att inte beställa den billigare från CD-Wow? http://www5.cd-wow.com/detail_results_2 ... ode=265689

Jag ser inte varför inte. Hade själv tänkt ta den därifrån.

Det skulle i så fall vara av ren princip man vägrade:

Beloved television cult director Joss Whedon (Buffy The Vampire, Angel) makes a spectacular first foray onto the big screen with Serenity, the cinematic adaptation of his wildly popular but short-lived sci-fi series, Firefly.

Jag har inga principer om det finns pengar att tjäna.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav dizzy » mån feb 13, 2006 22:06

adolvsson skrev:
A Bear skrev:Finns det något rimligt skäl att inte beställa den billigare från CD-Wow? http://www5.cd-wow.com/detail_results_2 ... ode=265689


Jag ser inte varför inte. Hade själv tänkt ta den därifrån.


Tycker det här ser ut som den billigaste cd-wow siten i det här fallet, 207 kr, om jag fått växelkursen rätt.
http://www1.cd-wow.fm/detail_results_2. ... de=265689&
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » tis feb 14, 2006 0:18

dizzy skrev:
adolvsson skrev:
A Bear skrev:Finns det något rimligt skäl att inte beställa den billigare från CD-Wow? http://www5.cd-wow.com/detail_results_2 ... ode=265689


Jag ser inte varför inte. Hade själv tänkt ta den därifrån.


Tycker det här ser ut som den billigaste cd-wow siten i det här fallet, 207 kr, om jag fått växelkursen rätt.
http://www1.cd-wow.fm/detail_results_2. ... de=265689&

Fråga kolon: tullrisk alls från annat än sverigesidan?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tis feb 14, 2006 0:19

adolvsson skrev:Fråga kolon: tullrisk alls från annat än sverigesidan?

Svar kolon: läs på dvd-forum.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » tis feb 14, 2006 0:47

noike skrev:
adolvsson skrev:Fråga kolon: tullrisk alls från annat än sverigesidan?

Svar kolon: läs på dvd-forum.

Dvdforum.nu säger förmodligen inte. Good enough for yours truly.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » tis feb 14, 2006 1:01

jag handlar en del därifrån, och har fått tull nån enstaka gång. tror inte att det är skillnad beroende på vilken site du handlar från, allt skickas från typ singapore ändå.. Och jag har fått en lapp i där det står "tack för att du handlar på cd-wow.se" typ i varje gång, trots att jag oftast handlar på .fm eller .com.hk
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » tis feb 14, 2006 9:48

Hm, börjar det verkligen ljusna på fortsättningsfronten vad gäller Firefly/Serenity? Detta skriver Kristin i sin senaste chat:

From junglejen9: Firefly. You gotta spill it if you have any additional info, please!
I've heard the CW is considering bringing it back as a series, miniseries or movie for next season. Hurrah! For you who missed my message board posting, on Tuesday, Nate Fillion, Summer Glau and Gina Torres were seen coming out of one of the exec buildings at Paramount, where they are putting together the new CW unit.


http://www.eonline.com/Gossip/Kristin/T ... 0213b.html (Andra serier diskuteras på sidan så besök på egen risk.)

Det är på nåt vis kul att få *lite* hopp i alla fall, för det är ju inte så att jag nu antar att det kommer att bli en fortsättning, men det gör det hela lite spännande i alla fall. Vi kan ju nonchalera det faktum att Joss så sent som i går inte hade något alls att säga om en ev uppföljare till Serenity.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav CheeseGuy » tis feb 14, 2006 10:11

Alltså, att Nathan, Summer och Gina sågs utanför Paramount känns som man kan lita på (det behöver å andra sidan inte betyda så mycket), men det här, "I've heard...", kan ju vara rent skitsnack. Men förhoppningsvis inte, förstås. Att Joss inte nämnde det igår kan vara för att han faktiskt bara skrev om en Serenity-uppföljare (ingenting om Firefly eller TV), eller så kan eller vill han inte prata om det ännu.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav adolvsson » tis feb 14, 2006 11:08

AKS skrev:Hm, börjar det verkligen ljusna på fortsättningsfronten

Du vet att du är nere i serien när det där, i den här tråden, är allt som behövs för att få en varm pirrande känsla i maggropen. Hur långsökt det än må vara.

Fast realisten i mig är mer direkt pessimistisk. Om det här ska ske med lika stor inblandning från Joss som tidigare, är nog risken stor att det dröjer längre än till hösten, med serietidningar och filmer på hans schema. Å andra sidan, ropar optimisten lite försynt, är ju faktiskt ingen av filmerna schemalagda, och från WB sida får han ta den tid han behöver för WW.

Sedan kan man fråga sig om Joss behöver vara lika inblandad, serien kanske mår precis lika bra med Timmy som styrman? Nej, min ohämmade kärlek för Timmy till trots, det är inte ett alternativ jag föredrar, men nu finns åtminstone tanken därute.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » tis feb 14, 2006 11:32

adolvsson skrev:Sedan kan man fråga sig om Joss behöver vara lika inblandad, serien kanske mår precis lika bra med Timmy som styrman? Nej, min ohämmade kärlek för Timmy till trots, det är inte ett alternativ jag föredrar, men nu finns åtminstone tanken därute.

Fast Tim jobbar ju med en egen serie. Däremot säger hon ju faktiskt att det kan gälla en miniserie eller TV-film också.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav adolvsson » tis feb 14, 2006 11:52

CheeseGuy skrev:
adolvsson skrev:Sedan kan man fråga sig om Joss behöver vara lika inblandad, serien kanske mår precis lika bra med Timmy som styrman? Nej, min ohämmade kärlek för Timmy till trots, det är inte ett alternativ jag föredrar, men nu finns åtminstone tanken därute.

Fast Tim jobbar ju med en egen serie. Däremot säger hon ju faktiskt att det kan gälla en miniserie eller TV-film också.

Ja, jag tänkte nämna Drive, men det hade inneburit att jag fått gå vidare ett steg till ännu en annan person som inte är Joss som showrunner, och det hade bara varit för deprimerande.

Miniserie och TV-film tar också tid, och om Joss är tillräckligt upptagen kan det nog vara minst lika omöjligt som en fullfjädrad serie. I alla fall just nu.

Men man kan ju alltid hoppas. Som sagt, så tror jag inte han är fast tidsbunden vid något än, mer än serietidningar.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav JoeSweden » tis feb 14, 2006 13:37

Fick min Serenity DVD i plåtlåda från EzyDVD idag! :D Mycket snygg.River och titeln är i relief på plåtlådan och det vanliga omslaget är vändbart så man slipper den fula Australiska censurmärkningen.
Dessutom svenska undertexter!! Det är den här versionen som kommer att släppas i resten av Europa också. Men kanske möjligen utan disc 2 på vissa ställen.
Ingen tull dessutom. :eek:
Senast redigerad av JoeSweden tis feb 14, 2006 13:50, redigerad totalt 1 gång.
"Make the signal go further!" [b]
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion
 
Inlägg: 173
Blev medlem: 05 jul 2005
Ort: Gävle

Inläggav adolvsson » tis feb 14, 2006 13:49

JoeSweden skrev:Fick min Serenity DVD i plåtlåda från EzyDVD idag! :D Mycket snygg.River och titeln är i relief på plåtlådan och det vanliga omslaget är vändbart så man slipper den fula Australiska censurmärkningen.
Dessutom svenska undertexter!! Det är den här versionen som kommer att släppas i resten av Europa också.
Ingen tull dessutom. :eek:

Vad gick det lilla kalaset på?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav JoeSweden » tis feb 14, 2006 15:30

230:- inkl frakt. De hade satt ner priset till A$10 på tulldeklarationen så de var väl därför det inte blev nån tull kanske.
"Make the signal go further!" [b]
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion
 
Inlägg: 173
Blev medlem: 05 jul 2005
Ort: Gävle

Inläggav adolvsson » tis feb 14, 2006 16:03

JoeSweden skrev:230:- inkl frakt. De hade satt ner priset till A$10 på tulldeklarationen så de var väl därför det inte blev nån tull kanske.

Inte värre? Jag hade väntat mig högre pris. Skillanden mellan ezy och cd-wow blir så liten att det inte vore någon diskussion om saken. Om dom hade haft fle tins på lager, vill säga. Sablans för att ha rumpan för länge i vagnen, alltså. Här är en som hoppas på att dom får in fler.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » tis feb 14, 2006 16:04

JoeSweden skrev:230:- inkl frakt. De hade satt ner priset till A$10 på tulldeklarationen så de var väl därför det inte blev nån tull kanske.

:angry:
Jag beställde ju min från cd-wow, jag... men men men, sparade 6 kronor eller så. In your face.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav adolvsson » tis feb 14, 2006 16:09

A bear skrev:
JoeSweden skrev:230:- inkl frakt. De hade satt ner priset till A$10 på tulldeklarationen så de var väl därför det inte blev nån tull kanske.

:angry:
Jag beställde ju min från cd-wow, jag... men men men, sparade 6 kronor eller så. In your face.

6 kronor är icke att förakta, min vän. Det blir, typ, 12 extra bugg (eller jenka) i lördagsgodispåsen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » tis feb 14, 2006 16:10

adolvsson skrev:
A bear skrev:
JoeSweden skrev:230:- inkl frakt. De hade satt ner priset till A$10 på tulldeklarationen så de var väl därför det inte blev nån tull kanske.

:angry:
Jag beställde ju min från cd-wow, jag... men men men, sparade 6 kronor eller så. In your face.

6 kronor är icke att förakta, min vän. Det blir, typ, 12 extra bugg (eller jenka) i lördagsgodispåsen.

Eller tre Rigi!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav adolvsson » tis feb 14, 2006 16:14

A bear skrev:
adolvsson skrev:
A bear skrev:
JoeSweden skrev:230:- inkl frakt. De hade satt ner priset till A$10 på tulldeklarationen så de var väl därför det inte blev nån tull kanske.

:angry:
Jag beställde ju min från cd-wow, jag... men men men, sparade 6 kronor eller så. In your face.

6 kronor är icke att förakta, min vän. Det blir, typ, 12 extra bugg (eller jenka) i lördagsgodispåsen.

Eller tre Rigi!

Mm, Rigi... Barndomsflashbacks, vi (som i jag och min lillasyster) brukade få såna hos farmor. Good times.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tis feb 14, 2006 17:00

I've heard the CW is considering bringing it back as a series, miniseries or movie for next season. Hurrah! For you who missed my message board posting, on Tuesday, Nate Fillion, Summer Glau and Gina Torres were seen coming out of one of the exec buildings at Paramount, where they are putting together the new CW unit.

Next season, betyder det redan till hösten? Det låter ganska snabbt isåfall. Men jag hoppas såklart det stämmer och att det blir en tv-serie!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav malavel » tis feb 14, 2006 17:03

JoeSweden skrev:Fick min Serenity DVD i plåtlåda från EzyDVD idag! :D Mycket snygg.River och titeln är i relief på plåtlådan och det vanliga omslaget är vändbart så man slipper den fula Australiska censurmärkningen.
Dessutom svenska undertexter!! Det är den här versionen som kommer att släppas i resten av Europa också. Men kanske möjligen utan disc 2 på vissa ställen.
Ingen tull dessutom. :eek:

Svenska undertexter. Shiny! Då ska jag genast beställa en box. Föredrar engelska, men mina bröder klarar inte av sånt och jag tänkte försöka få dem att fastna också.

Edit: Vilken version är det med svensk text? På cdwow finns det en region 2+4 som sen heter region 10, men det står enbart Engelska + Dutch som subtitles. Vad är det som gäller?

Finns Firefly med svensk text?
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav JoeSweden » tis feb 14, 2006 17:37

På min så står det reg 2,4 och textat på danska, holländska,Finnska,hebreiska, Ungerska, Isländska, Norska och svenska.
Disc 2 är det dock bara engelsk fransk och holländsk text på.
Den australiska Firefly har bara engelska texter och är reg 4
"Make the signal go further!" [b]
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion
 
Inlägg: 173
Blev medlem: 05 jul 2005
Ort: Gävle

Inläggav malavel » tis feb 14, 2006 18:35

En Serenity DVD beställd. 229:- på cdwow.se. Kanske borde ha beställt två så man har en att låna ut.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om Firefly



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron