Serenity (allmänt snack)

I detta forum hör allmänna diskussioner om Firefly och Serenity hemma.

Inläggav noike » mån feb 21, 2005 21:17

CheeseGuy skrev:Vad tror ni att David Newman kan åstadkomma? Av hans filmer jag bara sett Ice Age, och det är lite oroväckande att han nästan bara har gjort musik till komedier.

Antagligen en hel del. Komedier är svåra att sätta till rätt musik och hans bidrag till Death to Smoochie var riktigt bra. Samma sak med Bowfinger och Heathers. (Dessutom: musikcredit för Frankenweenie! You can't beat that.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » mån mar 28, 2005 20:14

Detta var ett konstigt omslag till boken Serenity av Joss Whedon. Hon/han längst till höger kan väl inte vara Inara? Snälla...? Verkar ju inte bättre, men what the fuck, liksom.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Yog-Sothoth » mån mar 28, 2005 21:02

AKS skrev:Detta var ett konstigt omslag till boken Serenity av Joss Whedon. Hon/han längst till höger kan väl inte vara Inara? Snälla...? Verkar ju inte bättre, men what the fuck, liksom.

Inara är inte med på bilden... har ingen aning om vem det kan vara.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Glorificus » tis mar 29, 2005 2:06

AKS skrev:Hon/han längst till höger kan väl inte vara Inara? Snälla...? Verkar ju inte bättre, men what the fuck, liksom.


Huh. That's just... weird.

Känner på mig att någon spoiler ligger bakom det hela... *springer iväg med händerna för ögonen*
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav AKS » tis mar 29, 2005 9:11

Yog-Sothoth skrev:Inara är inte med på bilden... har ingen aning om vem det kan vara.


Jag sätter detta under spoilertaggar bara för att vara extra försiktig, men med tanke på att det tycks vara ett officiellt foto så lär alla ha sett det flera gånger innan filmen kommer.

Det var ju en lättnad att det inte var Inara. Jag trodde inte det först heller, sen fick jag för mig att leendet var ganska likt Inaras. Men vilken person platsar på en sådan här bild?! Då Inara inte är med? Hm, verkligen underligt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Horrabin » tis mar 29, 2005 10:49

Kan det inte vara så att när fotot skulle tas så fanns inte Morena på plats och därför använde man en stand-in, så att man enkelt ska kunna photoshoppa in henne sedan? På så sätt kan fotografen enkelt planera in hur bilden ska komponeras med avstånd och dylikt. Eller så är det bara ett för tidigt 1:a april skämt.
"I wish to do more violence."
Användarvisningsbild
Horrabin
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 24 sep 2003

Inläggav AKS » tis mar 29, 2005 11:12

Hmm, det var en bra teori, Horrabin. Det kan faktiskt stämma. Jag menar, vem skulle annars platsa på just en sån bild?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » tis mar 29, 2005 11:44

Det första jag tänkte när jag såg den var att någon photoshoppat in sig själv på bilden eller nåt..

http://www.buffyforum.se/upload/bilder/ ... 5B1%5D.jpg

Här finns samma bild utan den där skummisen :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » tis mar 29, 2005 12:08

Hm, detta är ju lite underligt. Fotot jag länkar till kommer ju från amazon.co.uk. Inte för att det ger några garantier. Lite spännande nästan... Och var är då Inara?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Yog-Sothoth » tis mar 29, 2005 12:14

Inara kanske har blonderat håret och börjat käka hormoner...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav AKS » tis mar 29, 2005 12:48

Hehe, det skulle vara en intressant plot twist. *Men* det borde ju finnas ett gäng manliga companions som hon då kan arbeta tillsammans med.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Glorificus » ons mar 30, 2005 3:08

Vet vi förresten att bilden är från Serenity och inte Firefly? Med tanke på att Morena castades sist till Firefly kanske fotot togs innan hon klev ombord? :?
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Tam » ons mar 30, 2005 4:57

Glorificus skrev:Vet vi förresten att bilden är från Serenity och inte Firefly? Med tanke på att Morena castades sist till Firefly kanske fotot togs innan hon klev ombord? :?

Wash har ganska kort hår. Kortare än i Firefly. Vad man nu kan dra för slutsatser av det. Kanske hade han kort hår i piloten vad minns jag?

Och bryr sig ingen om att Book inte heller är med på bilden?
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav CheeseGuy » ons mar 30, 2005 7:50

Glorificus skrev:Vet vi förresten att bilden är från Serenity och inte Firefly? Med tanke på att Morena castades sist till Firefly kanske fotot togs innan hon klev ombord? :?


Jag har inget bevis, men det är en bild från Serenity. Se här t.ex. Dessutom ser både skådespelarna och Serenity lite annorlunda ut.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Glorificus » ons mar 30, 2005 14:08

Aah, tänkte inte ens på att Book inte heller var med. Då låter nog Horrabins photoshop-teori mest trolig. ;) Vi får väl vänta och se.

Insåg senast jag var på bio att om Serenity går upp på biograferna här i Sverige kommer jag att ha problem om jag ska se något annat månaderna innan... har absolut inte tänkt se trailern innan jag ser filmen. Så det blir att blunda och hålla för öronen om trailern dyker upp innan någon annan film. (Vilket visserligen skulle vara ett wow-ögonblick i sig!)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Yog-Sothoth » lör apr 02, 2005 0:39

Elakt aprilskämt: http://www.fireflyfans.net/thread.asp?b=2&t=9326

Det som avslöjade att det var ett skämt för mig var kommentaren om de "sex, sju fans" som gärna ser att filmen skall gå på bio.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Binchy » lör apr 02, 2005 9:57

“What we have here is the case of three rabid fans buying more than 2 million copies of this series,” said the source, “and then using multiple on-line aliases to make it seem like there’s an audience for this film.”


Attans, de har kommit på oss. :eek: Egentligen är vi ju bara tre stycken här men använder en massa olika nicknames och avatarer. Jag som har både Mr Chase, Lestat, nolberg och Binchy har inte riktigt lärt mig att rotera dem rätt än. :D

Allvarligt talat, om de tre köper miljoner kopior, kommer de inte då också att gå miljoner gånger på bio? :rolleyes:
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav LWes » sön apr 10, 2005 18:59

Vart ifrån ska ni köpa era Serienity serietidningar när dom släpps?
Någon som har något bra tips?

Förresten står det på imdb att Serenity har premiär i Sverige 4 November 2005. Stämmer det verkligen? Kommer den verkligen hit?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » ons apr 13, 2005 15:29

LWes skrev:Förresten står det på imdb att Serenity har premiär i Sverige 4 November 2005. Stämmer det verkligen? Kommer den verkligen hit?


Det tror jag absolut.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav LWes » ons apr 13, 2005 17:39

Glorificus skrev:
LWes skrev:Förresten står det på imdb att Serenity har premiär i Sverige 4 November 2005. Stämmer det verkligen? Kommer den verkligen hit?


Det tror jag absolut.

Då måste jag åka och se den! och med åka menar jag att jag tar för givet att den inte kommer till Gotland (för den chansen är ju dödligt liten) och att jag måste åka till Stockholm för att se den.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Yog-Sothoth » ons apr 13, 2005 19:21

Så givet att man ser en DVDrip i bra kvalitet innan den går upp på bio... jävla distributionssystem.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav LWes » ons apr 13, 2005 19:40

Yog-Sothoth skrev:Så givet att man ser en DVDrip i bra kvalitet innan den går upp på bio... jävla distributionssystem.

Det är ju nästan bara en månad efter den haft premiär i USA.Hur länge har vi inte väntat på den? En månad mer eller minndre spelar väl ingen roll...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Yog-Sothoth » ons apr 13, 2005 21:25

LWes skrev:
Yog-Sothoth skrev:Så givet att man ser en DVDrip i bra kvalitet innan den går upp på bio... jävla distributionssystem.

Det är ju nästan bara en månad efter den haft premiär i USA.Hur länge har vi inte väntat på den? En månad mer eller minndre spelar väl ingen roll...

Men kommer den på dvdrip mer än två veckor innan bio i Sverige kollar jag på den hemma först. Enda anledningen jag skulle gå på bio för att se den är den rent sociala upplevelsen med andra Firefly-polare.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav CheeseGuy » fre apr 15, 2005 20:58

Nu har de tydligen flyttat fram premiären i England till den 7:e oktober. Det vore underbart om de kunde göra detsamma i Sverige!

LWes skrev:
Yog-Sothoth skrev:Så givet att man ser en DVDrip i bra kvalitet innan den går upp på bio... jävla distributionssystem.

Det är ju nästan bara en månad efter den haft premiär i USA.Hur länge har vi inte väntat på den? En månad mer eller minndre spelar väl ingen roll...


Men just den sista månaden kommer att bli extra jobbig. Då har massor av folk har sett och recenserat filmen, och då blir det svårt att undvika spoilers (om man som jag inte kan låta bli att läsa recensioner och liknande).
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Glorificus » ons apr 20, 2005 3:20

Jag kikade in på http://www.uip.se för att kolla om de uppdaterat något kring Serenity... *mwahaha* Det hade de.
Under rubriken "Kommande titlar":

Serenity - 4 november
(svensk titel ännu ej bestämd)


Sci fi-äventyr baserad på kult TV-serien Firefly, av mannen bakom Buffy the Vampireslayer, Joss Whedon.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Yog-Sothoth » ons apr 20, 2005 6:17

Glorificus skrev:Jag kikade in på http://www.uip.se för att kolla om de uppdaterat något kring Serenity... *mwahaha* Det hade de.
Under rubriken "Kommande titlar":

Serenity - 4 november
(svensk titel ännu ej bestämd)


Sci fi-äventyr baserad på kult TV-serien Firefly, av mannen bakom Buffy the Vampireslayer, Joss Whedon.

Vilken värdelös sida där de inte ens kan stava rätt. Vad tror ni om svenska titlar då? En direktöversättning kan ju inte bli annat än vansinnig.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Glorificus » ons apr 20, 2005 10:41

Yog-Sothoth skrev:Vad tror ni om svenska titlar då? En direktöversättning kan ju inte bli annat än vansinnig.


Jag tror knappast de översätter titeln. Det är ju inte så vanligt numera att de engelska titlarna översätts... speciellt inte om de är så catchy som "Serenity". ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Yog-Sothoth » ons apr 20, 2005 10:47

Det är klart... Serenity är ett egennamn, det finns ingen anledning av översätta det. Om de inte missförstår titeln förstås (vilket inte är helt okänt vad gäller svenska filmtitlar).
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav CheeseGuy » ons apr 20, 2005 11:55

Nej, jag tror inte heller att de översätter den. Det finns väl en liten risk att de döper den till "Firefly" istället (eftersom serien faktiskt har gått på TV här), men förhoppningsvis har Universal informerat de som är ansvariga om att det är viktigt att den INTE har samma titel som serien.

De ska tydligen göra en större renovering av den officiella hemsidan (i alla fall forumet) i morgon. Förhoppningsvis innebär det att trailern kommer snart!
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav CheeseGuy » lör apr 23, 2005 2:18

WOHO! Trailer på tisdag, enligt Joss!

Hey guys.

I'm here on the official site, so that can only mean one thing: somebody finally told me my password! (Again.) It probably also means that I have some big-ass announcement or other. Well tops on the announcement list is this: after months of intensive yoga, i can finally touch my toes! (They feel round and bunion-y.)

But there's more! I'm talkin' movie news, peeps, so no more drumroll: Trailer. Serenity. Tuesday.

Yeah, kids, the haps is hap'nin', and it runs thus: EXCLUSIVELY on Apple movie trailers (and linked through this site as well of course) will be a small, medium, large or FULLSCREEN trailer for Serenity the major motion movie. Yeah, THE trailer. And the following Friday said trailer hits theaters. Which theaters? Until I get confirmation you'll have to guess, but I'm betting you can.

Now, here's a word of warning: this trailer ain't shy. If you're looking to live totally spoiler-free, know that there's plenty of key dialogue and images running through this bad boy. It's pretty tasty, though, and it doesn't give everything away. But close scrutiny will definitely learn you much of what's to come. (Anakin TOTALLY goes evil.) It's a nice piece to while away the time till September, and hopefully should intrigue th' peeps that don't have coats of brown.

The only thing more exciting than y'all finally seeing this was showing it to Nathan. Like a schoolboy giggled he.

Bye-ee!

Joss "You can't take my toes from me" Whedon.


Själv kommer jag definitivt inte att kunna hålla mig borta, även om den säkert spoilar en del.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om Firefly



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron