Serenity (allmänt snack)

I detta forum hör allmänna diskussioner om Firefly och Serenity hemma.

Inläggav A bear » lör dec 03, 2005 23:14

Glorificus skrev:
Illyria skrev:Glory: vad hände med Frankrike?


Serenity gick inte på någon biograf i Lille den veckan jag var där... däremot fanns en mini-recension (notis-storlek) av den i biotidningen, där den blev sågad. "Pas d'originalité"... Tss.

Men det var kanske lika bra att jag inte såg den i France... Det skulle bara kännas konstigt att se den för första gången utan att efteråt kunna diskutera med någon som förstår. In a land far, far away... ;)


Dessutom dubbar de väl film i Frankrike?

Je suis un loeuf on le vent. Regardez comme je aeroflot.

Ni ser, funkar inte.
Senast redigerad av A bear sön dec 04, 2005 0:25, redigerad totalt 1 gång.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Glorificus » lör dec 03, 2005 23:39

A bear skrev:Dessutom dubbar de väl film i Frankrike?


De flesta filmer brukar visas både med originalspråk och med dubbning, så publiken själv kan välja. Men det skulle inte förvåna mig om den dåliga recensionen byggde på en dubbad version (antingen det eller så hade recensenten förutfattade meningar redan innan..).
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Nyx » sön dec 04, 2005 0:20

Kanske lite spoilervarning på citat från filmen i denna tråd? Även de som översatts till dålig franska? Je suis la pétitmâitresse! :)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » sön dec 04, 2005 0:29

Nyx skrev:Kanske lite spoilervarning på citat från filmen i denna tråd? Även de som översatts till dålig franska? Je suis la pétitmâitresse! :)


Vet inte om just det citatet är så väldigt spoilermässigt så länge det är out of context... är det inte någon som rentav har det i sin sig nu? Hursomhelst, satte en svart lapp över för säkerhets skull (par chose de securitat). Fast med mina franskakunskaper är det väl snudd på oläsligt redan innan...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Nyx » sön dec 04, 2005 1:02

A bear skrev:Vet inte om just det citatet är så väldigt spoilermässigt så länge det är out of context...

Förvisso. No harm, no foul. Men man vet aldrig vad folk väljer att se som spoileristiskt eller inte. Better safe than sorry! ;)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav madskellig » sön dec 04, 2005 14:33

hmm, på min order status för Serenity på Axel står det "3/12 - expected to ship within 2 weekdays" kan det verkligen stämma...

If so, shiny! :D
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Tomas » sön dec 04, 2005 14:39

Serenity.DVDR-Replica med Director's Commentary :!: och Deleted Scenes delas nu ut på hubben. Tyvär har den franska dubbningen :P och resten av extramaterialet (Outtakes, Future History: The Story Of Earth That was, What's In A Firefly, Re-Lighting The Firefly, Joss Whedon Introduction) tagits bort i brist på plats.

Detta ska inte ses som en uppmaning att inte se filmen på bio, men kanske kan få de som inte tycker om utseendet på R1 att hålla ut i väntan på en utgåva med snyggare omslag.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav caffeineaddict » sön dec 04, 2005 14:46

madskellig skrev:hmm, på min order status för Serenity på Axel står det "3/12 - expected to ship within 2 weekdays" kan det verkligen stämma...

If so, shiny! :D


Stämmer säkert. Axel äger på att skicka saker i förväg. Sin City EE började ju skickas ut i förra veckan och den ska egentligen inte släppas innan 13/12.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » sön dec 04, 2005 15:07

Oh! Oh!! Då får ju jag också Serenity snart!! YAY!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » sön dec 04, 2005 15:10

caffeineaddict skrev:
madskellig skrev:hmm, på min order status för Serenity på Axel står det "3/12 - expected to ship within 2 weekdays" kan det verkligen stämma...

If so, shiny! :D


Stämmer säkert. Axel äger på att skicka saker i förväg. Sin City EE började ju skickas ut i förra veckan och den ska egentligen inte släppas innan 13/12.


Jag hoppas innerligt att det stämmer. Då kan jag med lite godare samvete skippa biobesöket helt och hållet. Otroligt att man kan känna sig så hmm likgiltig inför ett biobesök....vad händer med mig?

Som caffe skrev, axelmusic är ju sjukt snabba på att få ut releaser. För att nämna ett exempel till utöver Sin City EE så börjades The Island realeserna skippas tidigt i veckan, och det är också release 13/12.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav madskellig » sön dec 04, 2005 15:10

caffeineaddict skrev:
Stämmer säkert. Axel äger på att skicka saker i förväg. Sin City EE började ju skickas ut i förra veckan och den ska egentligen inte släppas innan 13/12.


Jag har hört att dom är snabba men om detta leveransdatum visar sig stämma... helt underbart!

Hade btw totalt missat att det kommit en "ordentlig" version sin city... must buy now!
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Yog-Sothoth » sön dec 04, 2005 21:38

Wtf?
Dear Anders,

Your order # 1343387 which includes the following item(s):

DVD / Serenity (2005) 1 pcs. SEK 224,99 SEK 224,99

...will be shipped within the next 12 hours. Depending on stock status, it will be shipped from either Germany, Holland or Denmark.

Your package will usually arrive within 5-14 days. Please note that holidays in any of the above countries can delay the package.

Thank you very much for your business. We look forward to serving you again in the future.

Kind regards,
Team Axel Music
Email: orders@axelmusic.com


EDIT: Förlåt. :(
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav AKS » sön dec 04, 2005 21:51

Yes! Har själv fått samma meddelande. I fucking love you, Axel Music!! :lovebunny:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Glorificus » sön dec 04, 2005 22:33

Min reaktion: Har precis beställt Serenity från Axelmusic. :D

Oj. Jag har precis beställt Serenity.

Men vad ska jag göra när jag får den? Ska jag se den? Oj, oj... Jag kommer bara att sitta och stirra på fodralet utan att våga öppna det.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Rombat » mån dec 05, 2005 13:07

Såg deleted scenes igår. Jag tycker att de får släppa en director's cut för oss fans av serien med många av de scenerna. Där fanns ju hur mycket kul och rörande som helst bland dem.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav JoeSweden » mån dec 05, 2005 13:26

Rombat skrev:Såg deleted scenes igår. Jag tycker att de får släppa en director's cut för oss fans av serien med många av de scenerna. Där fanns ju hur mycket kul och rörande som helst bland dem.

Enligt Joss Whedon så är bioversionen director's cut (det var ju ingen som la sig i direkt och i motsatts till många Hollywood filmer hade han ett färdigt manus innan de började filma :D ) och det kommer inte att komma någon annan version, däremot ryktades det ju om någon special edition förrut, men då det ser ut som om det kommer 2-discars versioner på R4 och R2 får vi väl se hur det blir. Joss ville dock göra ett kommentar-spår med alla medverkande, vilket de inte kunde göra till dennna version pga det snabba släppet.
EDIT:
The Dude: A question for you about the DVD release of Serenity (Available December 20th at fine retailers everywhere!). Is there going to be a 2nd, special edition "Joss cut" of the film that's going to be released and I'm going to spend more money on?

Joss Whedon: No, there's not going to be a special "Joss cut" of the film. the "Joss cut" was the film that was recently available in theaters. I feel if you cut out a scene or change things to make it a better movie, then it's going to be a better movie. So there's not going to be an "unrated" cut of the film...



The Dude: With more hot Jayne action!

Joss Whedon: I've been watching a lot of those lately, and they're inevitably not as good. Or even, you know, the alternate ending is not as good. Like, there's a reason these films end the way they do. I believe in the story so hard it would never occur to me, unless I set out from the beginning, to try and tell the story two ways. I don't think it does a service to the story.
http://www.moviesonline.ca/movienews_6536.html
"Make the signal go further!" [b]
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion
 
Inlägg: 173
Blev medlem: 05 jul 2005
Ort: Gävle

Inläggav adolvsson » mån dec 05, 2005 14:16

JoeSweden skrev:men då det ser ut som om det kommer 2-discars versioner på R4 och R2 får vi väl se hur det blir.

Vet vi om de båda kommer ha samma innehåll? Känns möjligt, t o m troligt, med tanke på hur vanligt det är med R2/R4-komboutgåvor, men med tanke på hur DVD och rättighetsvärlden ser ut (not so shiny) kan man aldrig vara säker.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Nyx » mån dec 05, 2005 14:32

Hihi. Nu har jag också beställt från Axel. Happy Christmas, me. :D
Vill ändå gå och se den fler gånger på bio. Kanske redan idag. Det går inte att få samma upplevelse hemma.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav JoeSweden » mån dec 05, 2005 14:49

adolvsson skrev:
JoeSweden skrev:men då det ser ut som om det kommer 2-discars versioner på R4 och R2 får vi väl se hur det blir.

Vet vi om de båda kommer ha samma innehåll? Känns möjligt, t o m troligt, med tanke på hur vanligt det är med R2/R4-komboutgåvor, men med tanke på hur DVD och rättighetsvärlden ser ut (not so shiny) kan man aldrig vara säker.


Australien och BeNeLux-länderna kommer att ha 2-disc versionen. se nedan: R2 UK kommer troligen att vara något annorlunda då de har filmat från förra Serenityconventet för att ha med.

DISC 1
- The film itself (obviously! There may be some problems if we left this off!!)
- Deleted Scenes
- Outtakes
- Future History: That Story of Earth That Was
- What's In A Firefly
- Re-lighting The Firefly
- Joss Whedon Introduction
- Feature Commentary
- Easter Egg - We'll Have A Fruity Oaty Good Time
- A Filmmakers Journey: Journey with Joss from Script to Screen (this will be on all international DVDs but not the US version)

DISC 2 (at present, this disc is exclusive to Australia and Benelux - Belgium, The Netherlands, Luxembourg - only but other international territories may decide to release the 2nd disc as well)
- Joss Whedon Q&A Session filmed at FOX Studios in Sydney
- Extended Scenes
- Take a Walk on Serenity: Cast & Crew take us on a special tour of the Serenity ship
- The Green Clan: Feature on Cinematographer Jack Green and his team


SerenityOz

Beställt från Axel även jag! :D Passade på att beställa Firefly Soundtracket också!
Senast redigerad av JoeSweden mån dec 05, 2005 23:19, redigerad totalt 1 gång.
"Make the signal go further!" [b]
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion
 
Inlägg: 173
Blev medlem: 05 jul 2005
Ort: Gävle

Inläggav AKS » mån dec 05, 2005 17:05

Och min är nu skickad... Hoppas jag hinner få den denna vecka. Iofs vet jag inte om jag hinner se den just nu (vill ju sitta ner, ta det lugnt och njuta utan stress), men att bara ha den hemma kommer att kännas som en tröst... :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav madskellig » tis dec 06, 2005 18:36

Woohoo! min är på väg, hoppas också den hinner komma i veckan. Min syster kommer hem från Australien på torsdag, där har hon varit i ett halvår och haft alla möjligheter att se Serenity (t.o.m 2 månader före mig) men trots mina påtryck så har hon på något vis glömt göra detta, grrr... så det blir ner i TV soffan för henne så fort jag får DVDn
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Zaxx » tis dec 06, 2005 23:00

Hur skall få mina föräldrar (som alltid vart en del av en liten film-tittargrupp med mig och mina syskon) att uppskatta Serenity mest? Skall jag "tvinga dem" igenom Firefly först sen filmen; eller kanske låta dem se Serenity direkt bara?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav CheeseGuy » tis dec 06, 2005 23:10

Zaxx skrev:Hur skall få mina föräldrar (som alltid vart en del av en liten film-tittargrupp med mig och mina syskon) att uppskatta Serenity mest? Skall jag "tvinga dem" igenom Firefly först sen filmen; eller kanske låta dem se Serenity direkt bara?

Det bästa är ju om de inte behöver tvinga dem att se Firefly... För filmen blir givetvis bättre om man har sett serien först. Annars tror jag att det hjälper mycket om man i alla fall har sett det första avsnittet.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav latarmig » tis dec 06, 2005 23:53

Precis, ska man gå med någon som man misstänker kommer att fnysa åt filmen, är det nog bra att se det första avsnittet som förfest direkt innan man går iväg till bion. Då blir nog det mesta klarare, och de slipper sitta en kvart och försöka hålla reda på vem som är vem.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav madskellig » tor dec 08, 2005 17:32

Jag vet inte hur många här som läser SFX men dom hade sina "readers awards" nyss och Serenity vann hyfsat mycket :)

Best Film: Serenity
Best director: Joss Whedon
Best Actor Nathan Fillion
Best Actress: Summer Glau
Best non-fiction book: Serenity the official visual companion
Hall of fame: Serenity
Sexiest Man: Nathan Fillion

Tyckte att det var trevligt, även om det kanske inte är det finaste priset man kan få :D
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav AKS » tor dec 08, 2005 18:06

Har glömt bort att skriva om det här. De vann nästan allt de kunde vinna. Och Dr Who blev väl serien som fick flest priser.

SFX är en jävligt trevlig tidning. Och den har dessutom vettiga läsare. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav JoeSweden » tor dec 08, 2005 19:32

madskellig skrev:Jag vet inte hur många här som läser SFX men dom hade sina "readers awards" nyss och Serenity vann hyfsat mycket :)

Best Film: Serenity
Best director: Joss Whedon
Best Actor Nathan Fillion
Best Actress: Summer Glau
Best non-fiction book: Serenity the official visual companion
Hall of fame: Serenity
Sexiest Man: Nathan Fillion

Tyckte att det var trevligt, även om det kanske inte är det finaste priset man kan få :D


Gissa om Sean Maher fick höra av Nathan att Sean hamnade på 6:e plats under Serenity2-conventet. :D
"Make the signal go further!" [b]
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion
 
Inlägg: 173
Blev medlem: 05 jul 2005
Ort: Gävle

Inläggav Nyx » tor dec 08, 2005 21:04

Jag har fått en avi från posten :D . Ska bara käka lite och sen kila iväg till ICA och hämta min, min, MIN första egna Serenity! :D :D

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Zaxx » tor dec 08, 2005 21:25

Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Off » tor dec 08, 2005 21:32

Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om Firefly



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron