Serenity (allmänt snack)

I detta forum hör allmänna diskussioner om Firefly och Serenity hemma.

Re: SHINY NEWS!!!!!!

Inläggav adolvsson » tis okt 25, 2005 13:34

JoeSweden skrev:SHINY, SHINY SHINY!!!!!
Nu är det äntligen klart!!! Det blir Sverigepremiär den 25 November! Astoria Cinemas är det som kommer att visa den och det blir i 5 kopior! Stockholm, Göteborg, Malmö plus två till.
Det blir även FÖRHANDSVISNINGAR den 14 November som är en måndag, ca 21.15, med biljettsläpp den 8e!!!! :D :D
Återkommer om info om biljettsläppet, ville bara få ut detta så fort som möjligt! Klicka på länken, som blir uppdaterad allt eftersom.

Doing the Dance of Joy!!! :lovebunny:

I NEED THIS!!

Hrm.

Det skulle eventuellt bli inflyttningsfest i Lund någon gång i november. Tänk om man kunde ta och tajma...
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » tis okt 25, 2005 13:45

Bild
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav gaspode » tis okt 25, 2005 15:06

Äntligen! Fast också 14:e november är för långt bort egentligen..


Och 5 kopior är natruligtvis på tok för dåligt!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav JoeSweden » tis okt 25, 2005 16:07

gaspode skrev:Äntligen! Fast också 14:e november är för långt bort egentligen..


Och 5 kopior är natruligtvis på tok för dåligt!


Förvisso, men hellre det än inga alls och bara en DVD-premiär. :)
"Make the signal go further!" [b]
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion
 
Inlägg: 173
Blev medlem: 05 jul 2005
Ort: Gävle

Inläggav madskellig » tis okt 25, 2005 17:37

Sweet! Jag hade nästan gett upp hoppet där, hoppas bara den kommer till Umeå nu!

Fast till Stockholm flyger jag ju gärna, kan shoppa lite då man liks är där :D
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Rombat » tis okt 25, 2005 18:36

Snäääälla. Växjö. Lite mittimellan. En kompromiss helt enkelt. Men det lär väl inte hända.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Illyria » tis okt 25, 2005 18:55

Hur fungerar Sandrews biljettsystem, kan du köpa biljetter i vilken bio som helst eller måste du vara på plats i den staden?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » tis okt 25, 2005 19:07

Rombat skrev:Snäääälla. Växjö. Lite mittimellan. En kompromiss helt enkelt. Men det lär väl inte hända.

Det är faktiskt inte omöjligt. Naturligtvis försämras chansen med färre kopior, men folket på filmstaden här brukar kunna ha tillräckligt med koll för att någonting sådant skulle kunna hända. Liten chans, men ingen omöjlighet. Helt okej odds.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav JoeSweden » tis okt 25, 2005 19:10

Illyria skrev:Hur fungerar Sandrews biljettsystem, kan du köpa biljetter i vilken bio som helst eller måste du vara på plats i den staden?


Jag har inte fått telefonkontakt med min kontaktperson på UIP idag, så jag vet inte än hur biljettsläppet kommer att ske mer än att det blir den 8:e. Han kommer nog att höra av sig i morgon och då får jag förhoppningsvis reda på de två andra premiärstäderna också.
"Make the signal go further!" [b]
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion
 
Inlägg: 173
Blev medlem: 05 jul 2005
Ort: Gävle

Inläggav Illyria » tis okt 25, 2005 19:43

Låter bra. Hoppas på att det går att köpa biljetter i vilken Astoria-bio som helst också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Noam » tor okt 27, 2005 5:21

fan är det frågan om.. hur kan SF rata denna kultrulle...SKÄMS!!! :evil:
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav noike » tor okt 27, 2005 10:10

CyberAL skrev:fan är det frågan om.. hur kan SF rata denna kultrulle...SKÄMS!!! :evil:

Därför att kultrullar inte gör sig speciellt bra på bio förrän efter tio-femton år eller så ur ekonomisk synpunkt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Kirko » tor okt 27, 2005 14:35

noike skrev:
CyberAL skrev:fan är det frågan om.. hur kan SF rata denna kultrulle...SKÄMS!!! :evil:

Därför att kultrullar inte gör sig speciellt bra på bio förrän efter tio-femton år eller så ur ekonomisk synpunkt.


Eller för att det är just SF... De har ju haft fel förr. Och då menar jag inte enbart de filmer de tar in, utan också biljettbokning, stolar osv.
Bite me!
Användarvisningsbild
Kirko
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 29 apr 2005
Ort: Stockholm (nuförtiden)

Inläggav JoeSweden » tor okt 27, 2005 15:01

Förhandsvisningsidan uppdaterad lite. :)
http://www.hittarivertam.nu/forhandsvisningar.html
"Make the signal go further!" [b]
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion
 
Inlägg: 173
Blev medlem: 05 jul 2005
Ort: Gävle

Inläggav Illyria » tor okt 27, 2005 16:12

Det låter bra. Det låter väldigt bra. :D
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Rombat » tor okt 27, 2005 16:57

Ska man behöva åka till malmö lik förbannat.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Yog-Sothoth » fre okt 28, 2005 13:21

Vem ska med på GBG-förhandsvisningen? Synd att det är salong 9 på Biopalatsen bara. F.ö. hade jag för mig att Serenity skulle gå på SF? Är lite orolig eftersom Serenity inte är med på SF:s lista över kommande filmer.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Illyria » fre okt 28, 2005 13:52

SF ska inte visa Serenity, det är Astoria.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Yog-Sothoth » fre okt 28, 2005 14:12

Illyria skrev:SF ska inte visa Serenity, det är Astoria.

Jag förstår dessvärre inte vad du pratar om - är Astoria en biografkedja? För så vitt jag vet är Astoria en biograf i Stockholm som drivs av Sandrewmetronome.

Sandrew står för förhandsvisningen av Serenity (på Biopalatset i GBG), men det senaste jag hörde var att SF skulle visa Serenity.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Noam » fre okt 28, 2005 14:12

hur kan filmbranschen sitta och gnälla över nedladdning när dom drar såna här idiotmoves..
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Illyria » fre okt 28, 2005 14:16

Yog-Sothoth skrev:
Illyria skrev:SF ska inte visa Serenity, det är Astoria.

Jag förstår dessvärre inte vad du pratar om - är Astoria en biografkedja? För så vitt jag vet är Astoria en biograf i Stockholm som drivs av Sandrewmetronome.

Sandrew står för förhandsvisningen av Serenity (på Biopalatset i GBG), men det senaste jag hörde var att SF skulle visa Serenity.

Astoria Cinemas är det nya namnet på Sandrew Metronome och det är de som ska visa Serenity. Allt står i denna tråden...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Rombat » fre okt 28, 2005 14:30

CyberAL skrev:hur kan filmbranschen sitta och gnälla över nedladdning när dom drar såna här idiotmoves..

Helhjärtat medhåll från min sida. Fast det gör jag på ren reflex numera ;)

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Noam » fre okt 28, 2005 14:54

CyberAL skrev:Hur kommer det sig att SF ratar Serenity?


SF skrev:Hej!
Vi har inte ratat filmen, det är Sandrews som har fått rättigheterna att visa den, så då får inte vi visa den också.

Med vänlig hälsning
SF Bio AB
Hanna H
Kundtjänst


Ja precis, SF kämpade säkert väldigt mkt för att få rättigheterna.. maila ni också vettja.. info@sf.se
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Illyria » fre okt 28, 2005 15:48

Hur kommer det sig då att vissa filmer visas både på SF och Sandrews?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » fre okt 28, 2005 16:58

Illyria skrev:Hur kommer det sig då att vissa filmer visas både på SF och Sandrews?

Om en ort bara har SF eller Sandrews, brukar det vara okej för den biografen att visa något som den andra kedjan har rättigheterna till, som jag förstått det. Annars kanske det är en avtalssak. Olika avtal för olika filmer, eller bolag, eller speciella undantagsfall.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » fre okt 28, 2005 17:18

Sandrews har bättre biosalonger i Göteborg, än vad SF har, så jag är nöjd. Fast å andra sidan så är det väl SF som har Palladium. Serenity på Palladium skulle inte vara helt fel...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » fre okt 28, 2005 17:26

CyberAL skrev:hur kan filmbranschen sitta och gnälla över nedladdning när dom drar såna här idiotmoves..

När du gnäller på filmbolagen för att de svenska biografkedjorna inte tar in en film så är det som att gnälla på Coco-cola för att McDonalds gav dig en varm läsk.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Noam » fre okt 28, 2005 18:10

noike skrev:
CyberAL skrev:hur kan filmbranschen sitta och gnälla över nedladdning när dom drar såna här idiotmoves..

När du gnäller på filmbolagen för att de svenska biografkedjorna inte tar in en film så är det som att gnälla på Coco-cola för att McDonalds gav dig en varm läsk.


hehe, nej det är det verkligen inte, din liknelse hade stämt om Coca Cola hade gett ensamrätt på sin läsk till McDonalds.. och då hade jag tamigfan gnällt på Coca Cola för den idiotin också! Dessutom så är det inte SF som gnäller om piratkopiering.. det är filmbolagen.. då är det deras ansvar att se till så att de visas också!
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Illyria » fre okt 28, 2005 18:19

adolvsson skrev:
Illyria skrev:Hur kommer det sig då att vissa filmer visas både på SF och Sandrews?

Om en ort bara har SF eller Sandrews, brukar det vara okej för den biografen att visa något som den andra kedjan har rättigheterna till, som jag förstått det. Annars kanske det är en avtalssak. Olika avtal för olika filmer, eller bolag, eller speciella undantagsfall.

Jag tycker det händer allt oftare att SF och Sandrews visar samma filmer, nuvarande filmer t ex: Charlie and the Chocolate Factory, Legend om Zorro, Wallace & Gromit...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav JoeSweden » lör okt 29, 2005 1:10

Illyria skrev:
Yog-Sothoth skrev:
Illyria skrev:SF ska inte visa Serenity, det är Astoria.

Jag förstår dessvärre inte vad du pratar om - är Astoria en biografkedja? För så vitt jag vet är Astoria en biograf i Stockholm som drivs av Sandrewmetronome.

Sandrew står för förhandsvisningen av Serenity (på Biopalatset i GBG), men det senaste jag hörde var att SF skulle visa Serenity.

Astoria Cinemas är det nya namnet på Sandrew Metronome och det är de som ska visa Serenity. Allt står i denna tråden...


Exakt, Sandrew sålde sin biografkedja till Triangelfim(tillsammans med ett par andra intressenter) och då det inte längre är Sandrew som äger de biograferna så måste de byta namn och valde då namnet Astoria Cinemas efter deras flaggskepp Astoria i Stockholm.
Så Astoria är en biograf i Stockholm som drivs av Astoria Cinemas.;)
Sandrew har dock kvar film- och video distrubution samt även viss produktion. det är bara biograferna som är sålda.

Skälet till att SF missar Serenity kan vara många och det är nog inget vaken UIP eller SF diskuterar öppet. Ett skäl kan dock vara att SF hade fullt den 25:e. Datumet som UIP ville ha. (Spekulation)
"Make the signal go further!" [b]
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion
 
Inlägg: 173
Blev medlem: 05 jul 2005
Ort: Gävle

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om Firefly



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron