Serenity (allmänt snack)

I detta forum hör allmänna diskussioner om Firefly och Serenity hemma.

Inläggav CheeseGuy » tis apr 26, 2005 22:37

Just det: "From the mind of Joss Whedon, creator of "Buffy the Vampire Slayer" and "Angel"..." var helt underbart att se, men är det inte ett enormt dumt sätt att marknadsföra den på?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav LWes » tis apr 26, 2005 23:10

Jävlar vad coolt jag är uppspelt som en jag vet inte vad.
Det är så jävla fantastiskt allt ihop! Det bästa är att man verkar få veta mycket mer om River och varför dom jagar henne och det som vi ville få veta i tv-serien.
Det enda hemska var att Book inte var med i trailern! Varför var han inte det?! Även om han bara är med lite i filmen kunnde dom väl sätta in ett klipp på honom för oss Firefly-fans. Det är synd att han verkar vara med så lite (att han inte ens är med i trailern) för efter serien ville jag så gärna veta mer om honom för hans förflutna verkar coolt. Han lär ha några mörka spännande hemligheter.
Jag kom just på att serietidningen kommer snart och jag fick nästan tårar i ögonen när jag kom på det för att jag är så lycklig.
Serietidningarna ska ta plats dom 6 månaderna mellan serien och filmen så jag tror att dom kan ge mycket smarrig information.
Jag förstår nu varför vissa verkar så ivriga att ladda hem den istället för att vänta på att den kommer på bio, för till skillnad från andra filmer, som bara är filmer är det här en Firefly-film!!!!!! Det är ju som om dom skulle göra en Buffy eller Angel-film.

Det är också fantastiskt att reevers ska vara med i filmen för jag ville se dom i serien och så dök dom aldrig upp.

Hoppas att dom efter filmen gör en ny tv-serie. Det hade varit perfekt.
Fast även fler filmer hade varit asbra, men vad väljer man? En 2-timmars film med hög budget vart tredje år (kanske) eller 22 st 40-minuters avsnitt om året med lägre budget?

Visst är det trevligt att filmen ser så stor och dyr ut, menjag skulle välja minndre billigare tv-avsnitt any day of the week.

och Chiwetel Ejiofor verkar ascool som vad det nu är han är.
Hoppas även att männen med blåa händer är med.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tis apr 26, 2005 23:16

Tänker inte titta på den men det kommentarerna verkar positiva, ingen som hatar den ivarjefall :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav CheeseGuy » ons apr 27, 2005 0:01

Fler tankar om trailern (ursäkta, men jag MÅSTE skriva av mig):

Vid ett tillfälle kan man tydligt se jorden. Man ser även en jordliknande planet vid ytterliggare ett par tillfällen, men jag vet inte om det också är jorden. Refererar de inte till jorden som "earth that was" i serien? Vad innebär det egentligen? Och varför tror ni att Univerals logo blir blekare? Det är ju inte så att den jorden ser förstörd/övergiven ut, utan bara blekare.

"A passenger with a past... Six rebels on the run... An empire in pursuit..."
Please... är det Andrew som har hittat på det där? Och det sista, "You can stop the signal", vafan kommer det ifrån? Det känns bara off. Men vi slapp i alla fall en mörk överdramatisk berättarröst. Och det är i stort sätt det enda negativa med trailern, och det är ju inte ens en del av filmen. Jo - en sak till förresten - Mals "define interesting" låter också off. Det hade säkert varit bättre om man hade fått se när han säger det. Och återigen, det gäller ju bara trailern. Och Washs svar är förstås klockrent. Fast min favorit, som jag har skrattat hysteriskt åt alla trettio gångerna, är förstås Jaynes "let's be bad guys!".


Jag tycker att allt, förutom en del specialeffekter, ser ordentligt påkostat ut. Speciellt miljöerna känns betydligt mer övertygande än i serien.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Yog-Sothoth » ons apr 27, 2005 0:09

CheeseGuy: Det är en trailer. Hence dåliga oneliners i text- eller djup röst-format. En naturlag som knappast kommer att försvinna. :( I positiv bemärkelse kan man väl anta att detta betyder att Universal marknadsför filmen som en storfilm.

En sak gör mig lite orolig. Under mina vuxna år (ytterst få) har jag lärt mig att ju fler feta effekter och actionscener man ser i en trailer, desto lägre kvalitet håller filmen. Väldigt ofta har man sett en maxad trailer fylld av klipp från scener, för att sedan se att dessa scener är det enda som är bra i filmen. Jag hoppas verkligen inte att vi har sett filmen nu, bara för vi har sett trailern...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Tob » ons apr 27, 2005 0:39

Till en början så "WeeeiiiiiWooooohhhhoooo" till trailern, och då är jag inte ens överförtjust i Firefly serien. I dessa kretsar kan jag nog betraktas som förrädare och aktiv motstånadere till serien....vad jag tycker är en helt annan femma.

Yog-Sothoth skrev:En sak gör mig lite orolig. Under mina vuxna år (ytterst få) har jag lärt mig att ju fler feta effekter och actionscener man ser i en trailer, desto lägre kvalitet håller filmen. Väldigt ofta har man sett en maxad trailer fylld av klipp från scener, för att sedan se att dessa scener är det enda som är bra i filmen. Jag hoppas verkligen inte att vi har sett filmen nu, bara för vi har sett trailern...


Om jag får tala för mig nu....så förväntar jag mig ingen storartad schfi Action där i princip actionscener och liknande skall bära upp filmen. Att det är mycket action i trailern säger ju egentligen bara något om hur man har valt att marknadsföra filmen. Jag förväntar mig ett betydligt lugnare tempo och en film med både stil och finness.

Nu inser jag att jag kanske har missförstått dig litegrann, men det jag ville komma fram till är att jag tror och hoppas att filmen inte alls är så som trailern hintar om. Hjärna och hjärta är något jag vill se, och nästan förväntar mig också.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav CheeseGuy » ons apr 27, 2005 1:12

Länk till fullscreenversionen (41Mb)

Den officiella hemsidan har uppdaterats. Nu finns det ett bildgalleri och en downloadssektion.

Tob skrev:Om jag får tala för mig nu....så förväntar jag mig ingen storartad schfi Action där i princip actionscener och liknande skall bära upp filmen. Att det är mycket action i trailern säger ju egentligen bara något om hur man har valt att marknadsföra filmen. Jag förväntar mig ett betydligt lugnare tempo och en film med både stil och finness.


Jag håller med. Det ÄR massor av action/effekter i filmen, det är ju självklart, men det innebär ju absolut inte att den inte drivs av handling och karaktärer. Effekter/actionscener kommer säkert i andra hand, men det hindrar ju inte Universal från att lyfta fram det i marknadsföringen, eftersom det ofta fungerar.

Det kanske är för att jag har sett (och älskar) serien, men när jag ser trailern känns det definitivt som att filmen har mer än bara yta.

Just det, jag har fortfarande ett stort fånigt leende varje gång jag ser "From the mind of Joss Whedon, creator of "Buffy the Vampire Slayer" and "Angel"...", och "Let's be bad guys" är fortfarande det roligaste jag har sett på riktigt länge.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Glorificus » ons apr 27, 2005 2:41

Gah, spoilermarkera repliker, tack... ;)

Nu känns det bra att inte se trailern... jag vet ändå att filmen är fantastisk. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Ai » ons apr 27, 2005 7:19

Nu längtar jag, om möjligt, ÄNNU mer!!

Några trailer-tankar:

Jag gillade den jättemycket - mest för att jag satt med ett fånleende och helt oförmögen att ens andas en kritisk tanke...

Kinesiskan? Har dom tagit bort den i filmen? Eller skippade dom den biten till trailern bara? Jag hörde ingen.

River Tam! DAMN!! You GO girl!


Bild

rätt så irriterande smiley - men det är så jag känner det!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Tob » ons apr 27, 2005 8:46

CheeseGuy skrev:Just det, jag har fortfarande ett stort fånigt leende varje gång jag ser "From the mind of Joss Whedon, creator of "Buffy the Vampire Slayer" and "Angel"...", och "Let's be bad guys" är fortfarande det roligaste jag har sett på riktigt länge.


Nu sitter man här och har sett trailern alldeles för många gånger.....men jag instämmer verkligen. Sitter och som sagt fånler varje gång det kommer upp och samtidigt som en lätt rysning går igenom kroppen så har jag svåigheter med att sitta stilla.

"....From the mind of Joss Whedon...." - Gahh, inte nådig den där meningen.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Horrabin » ons apr 27, 2005 9:02

Förutom att man körde med "Creator of Buffy the Vampire Slayer And Angel" och alla citat från tidningar angående TV-serien (känns som reklamblaffor som smetas på okända B-actionfilmer, typ "The thrill of your life" - WRQP Hicksville) samt "Loved by million fans" så tyckte jag det var en skön trailer. Gav inte bort så mycket info om vad den egentligen kommer att handla om, men om man ser den här verkar det bli en massiv actionfilm.

Det var synd man fick se vad jag antar var en Reaver, det hoppades jag man skulle få gissa själv hur de såg ut. Sen var det väldigt lite från andra karaktärer än Mal, Summer och The Operative. Hoppas de är med mer i själva filmen.

All in all så är jag mycket nöjd med trailern. Får väl se vad folk tycker om den, om den kommer locka nya tittare också.
"I wish to do more violence."
Användarvisningsbild
Horrabin
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 24 sep 2003

Inläggav poser » ons apr 27, 2005 13:39

Jag väljer att citera Tycho på penny-arcade.

Holy Shit!
The trailer for the Firefly movie is now available. I don't know if I have ever been more excited in my entire life.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav CheeseGuy » ons apr 27, 2005 17:28

Jag upptäckte en till underbar sak i trailern...
Washs dinosaurier!

Ingen har förresten kommenterat att det är ljud i rymden. Jag undrar om det verkligen är så i filmen, eller om de bara har lagt dit det i trailern.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Tomas » ons apr 27, 2005 19:24

Såg också dinosaurierna.

Det kommer nog att vara rymdljud i filmen. Fungerade ju mycket bra utan i serien, men jag tror att filmens stora rymdstrid blir bättre med ljudeffekter.

Man kanske kan hoppas på ett extra rymdljudfritt ljudspår på en framtida dvd...
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav CiX » ons apr 27, 2005 20:50

CiX
Minion
 
Inlägg: 430
Blev medlem: 08 nov 2004
Ort: Karlstad

Inläggav Yog-Sothoth » ons apr 27, 2005 20:52

CheeseGuy skrev:Ingen har förresten kommenterat att det är ljud i rymden. Jag undrar om det verkligen är så i filmen, eller om de bara har lagt dit det i trailern.

Fan, det tänkte jag inte på. Riktigt synd om de har tagit bort denna aspekt som är en av de som gör Firefly så unik... jag antar att man måste offra sig lite för att filmen skall gå bra, dock.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav CheeseGuy » ons apr 27, 2005 22:55

Som sagt är det ju inte säkert att det är ljud i rymden i filmen bara för att det är det i trailern, så det finns ju fortfarande hopp.

I vilket fall som helst är jag lite kluven. Visst är det kul att det är tyst i rymden i serien, men jag tycker inte heller att det är något som står ut (förutom för att det är orginellt). Men nu i filmen, med mer tid och en fetare budget, så har ju Joss möjlighet att göra något riktigt snyggt av det. Tänk feta rymdstrider mellan Alliansen och reavers, fast helt tyst. Det kan bli riktigt effekt- och/eller stämningsfullt, men också riktigt lamt. Samtidigt älskar jag riktigt feta explosioner. Jag kommer nog inte bli missnöjd hur det än blir.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Ai » tor apr 28, 2005 5:47

Meddelande från Joss om screenings i USA. Inte så värst aktuellt för oss kanske, men det är ju från Joss - alltså rätt kul läsning.

http://www.buffy.nu/article.php3?id_article=9379

...I think there’s even competetions and stuff. (All I know is I have exactly 20 Brownie points. I answered ONE triv Q and got it wrong. Forget cred. I have no cred.)


:D

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Yog-Sothoth » tor apr 28, 2005 9:47

Nu har någon sett filmen i Australien! Denna recension är helt spoilerfri.

http://www.aint-it-cool-news.com/display.cgi?id=20057

I was absolutely blown away. It was just so amazing. It surpassed all my expectations and even though I didn’t think it was possible, gave me that much more respect for joss, the cast and the crew of firefly.


EDIT: Jag vet inte om detta är helt sant. Men jag har läst någonstans för fler veckor sen om testvisningar i Australien. Dessutom brukar inte AICN publicera rykten.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav CheeseGuy » tor apr 28, 2005 12:31

Firefly ligger nu på plats 21 på Amazons DVD-topplista!
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav LWes » tor apr 28, 2005 17:21

CheeseGuy skrev:Firefly ligger nu på plats 21 på Amazons DVD-topplista!


Wow! Snacka om imponerande för en tv-serie som lades ner under första säsongen.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tor apr 28, 2005 18:46

Yog-Sothoth skrev:Dessutom brukar inte AICN publicera rykten.

IRLG, IRLG!!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » tor apr 28, 2005 19:06

LWes skrev:
CheeseGuy skrev:Firefly ligger nu på plats 21 på Amazons DVD-topplista!


Wow! Snacka om imponerande för en tv-serie som lades ner under första säsongen.


Och DVD:n släpptes för över ett år sedan. Trailern måste ha fungerat trots allt (vilket jag faktiskt har lite svårt att förstå). Nu har den förresten hoppat till plats 19!

EDIT: Här finns statistik över placeringar sedan det släpptes.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Yog-Sothoth » fre apr 29, 2005 0:06

adolvsson skrev:
Yog-Sothoth skrev:Dessutom brukar inte AICN publicera rykten.

IRLG, IRLG!!

Oj, nu såg jag hur det såg ut... AICN är väl mer eller mindre en ryktessida. :) Vad jag försökte säga var nog snarare att om en rapport om något dyker upp på AICN är källan tillförlitlig, som i detta fallet; någon skriver om en film den personen har sett, då kan man vara rätt säker på att det inte är en lögn.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav LWes » fre apr 29, 2005 0:19

adolvsson skrev:
Yog-Sothoth skrev:Dessutom brukar inte AICN publicera rykten.

IRLG, IRLG!!


Förklara gärna vad "IRLG" betyder, för om jag någonsin vetat det gör jag det ändå inte nu.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Yog-Sothoth » fre apr 29, 2005 0:24

LWes skrev:
adolvsson skrev:
Yog-Sothoth skrev:Dessutom brukar inte AICN publicera rykten.

IRLG, IRLG!!


Förklara gärna vad "IRLG" betyder, för om jag någonsin vetat det gör jag det ändå inte nu.

Jag kan tänka mig att det betyder IRL-garv. IRL = In Real Life
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav LWes » fre apr 29, 2005 0:35

Yog-Sothoth skrev:
LWes skrev:
adolvsson skrev:
Yog-Sothoth skrev:Dessutom brukar inte AICN publicera rykten.

IRLG, IRLG!!


Förklara gärna vad "IRLG" betyder, för om jag någonsin vetat det gör jag det ändå inte nu.

Jag kan tänka mig att det betyder IRL-garv. IRL = In Real Life


Wow, jag skrev faktiskt fört att jag gissade på att IRL var In Real Life och att det sen var ett G, men jag tyckte att ett ord på G efter In Real Life inte verkade möjligt så jag tog bort det...
Jag var minsann inte beredd på en sådan blandning!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » fre apr 29, 2005 9:55

Två nya, mycket positiva recensioner:

http://www.aint-it-cool-news.com/display.cgi?id=20068 (Helt spoilerfritt)
To be honest with you, I was a little disappointed when I found out the movie being shown was going to be Serenity. I had watched the trailer on Quicktime yesterday, and while the film looked like it was well made in the trailer, it just didn't appeal to me at all. I'm not a huge sci-fi star-warsy fan, but I'm damn glad I stayed to check out this film.

To sum it up, this film was absolutley incredible.


http://www.moviehole.net/news/5543.html (Mindre spoilers)
Now, first things first, I'm not a "Firefly" fan - and until after I went to the screening, I hadn't seen the series. The movie actually inspired me to go and hire out the DVD box set AFTER I watched it.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Yog-Sothoth » fre apr 29, 2005 10:22

Ja, visst är det kul att läsa att även icke-Whedon-fans älskar Serenity. Dessutom verkar ju de första recensionerna av Star Wars mycket bra, så den kan man kanske leva på fram till Oktober!
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav caffeineaddict » fre apr 29, 2005 12:18

OT måste jag bara säga hur roligt det är att jag har lyckats sprida IRLG här då det började som ett fånroligt internskämt (tänk: den dummaste internet-förkortningen någonsin) i min kompiskrets för några år sedan. Att se att folk har tagit över det och använder det utan min inblandning värmer lite i hjärtat. ;)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om Firefly



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron