Serenity: Better Days (serietidningar)

I detta forum hör allmänna diskussioner om Firefly och Serenity hemma.

Serenity: Better Days (serietidningar)

Inläggav Illyria » ons jan 16, 2008 22:10

Ny tre-delad serie från Dark Horse med start i mars:

Dark Horse skrev:This three-issue series, Serenity: Better Days, is a step back in time to the early years of the Firefly crew, and the fledgling gang's turbulent attempts to cope with success after they pull off their first successful heist. It features the same creative team as Those Left Behind, with the story by Joss Whedon and Brett Matthews, art by Will Conrad, and Adam Hughes providing all three covers this time.

12 mars: Serenity: Better Days #1
9 april: Serenity: Better Days #2
Del tre i maj antar jag.

Inget speciellt snyggt omslag på första tidningen, men det är väl innehållet som räknas. Jag gillade Those Left Behind, kan ju hoppas det här är lika bra.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » ons jan 16, 2008 22:13

Jag föredrar prequels i det här fallet, då är det lättare att intala mig att fortsättningen på Serenity kommer med rörliga bilder.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tor jan 17, 2008 0:02

Helt klart. En officiell fortsättning med tidningar borde endast komma ifall en andra film är totalt uteslutet från att hända. Vilket det inte känns som det är nu.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » tor jan 17, 2008 0:31

Verkligen? De enda som inte är uppbundna av kontrakt och sådant just nu är ironiskt nog de som är döda. Serenity II känns för mig som ett rätt dött projekt, tråkigt nog.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav eriked » tor jan 17, 2008 1:56

Hehe, en prequel till blockbustern Serenity. Okej.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav dream » sön jan 20, 2008 11:34

Verkligen? De enda som inte är uppbundna av kontrakt och sådant just nu är ironiskt nog de som är döda. Serenity II känns för mig som ett rätt dött projekt, tråkigt nog.


Gahh!!! Så får du inte säga!!! :psychobunny:

I själva verket tror jag mycket på en uppföljning i någon form, om ett par år. Och någon gång borde någon tvgubbe inse att det går fint att göra en spin off på det hela med en annan crew.

Under tiden kan ni promota Firefly och Serenity genom att bära omkring på de fina knappar jag konstruerade på http://www.knapp.nu om ni vill. Jag fick hem dem igår, de är mycket snygga får jag säga - 15 spänn för tre.
Användarvisningsbild
dream
Demon Fodder
 
Inlägg: 21
Blev medlem: 31 dec 2007

Inläggav fripp21 » sön jan 20, 2008 15:21

dream skrev:Under tiden kan ni promota Firefly och Serenity genom att bära omkring på de fina knappar jag konstruerade på http://www.knapp.nu om ni vill. Jag fick hem dem igår, de är mycket snygga får jag säga - 15 spänn för tre.


:eek:

Ingen sökfunktion på sajten. Något svårt att hitta din knapp...
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav noike » sön jan 20, 2008 15:37

dream skrev:
Verkligen? De enda som inte är uppbundna av kontrakt och sådant just nu är ironiskt nog de som är döda. Serenity II känns för mig som ett rätt dött projekt, tråkigt nog.

Gahh!!! Så får du inte säga!!! :psychobunny:

Jag älskar Firefly precis lika mycket som alla andra slumpmässiga browncoats, men Joss borde släppa taget, gå vidare, göra något nytt och inte fastna som personen som bara gör spinoff-filmer. Vilket han verkar ha fattat efter alla serietidningar. (Dollhouse!)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav dream » ons jan 23, 2008 20:44

Nytt knappförsök: http://www.knapp.nu/?e=fredrik@offplanet.net

Jag älskar Firefly precis lika mycket som alla andra slumpmässiga browncoats, men Joss borde släppa taget, gå vidare, göra något nytt och inte fastna som personen som bara gör spinoff-filmer. Vilket han verkar ha fattat efter alla serietidningar. (Dollhouse!)


Nåväl. Min förhoppning är att han går vidare men kommer tillbaka. Som Kane. Joss, roam the earth! :)
Användarvisningsbild
dream
Demon Fodder
 
Inlägg: 21
Blev medlem: 31 dec 2007

Inläggav Illyria » tor feb 28, 2008 22:45

Första omslaget, de övriga två ses i den större sammanhängande bilden:

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Garim » tor mar 13, 2008 18:00

Ok. Better Days #1. Den var ju riktigt skaplig. En hel del kul ögonblick, mycket bra tecknad tycker jag. Klart det är Kaylee som fixar kuppen :) Klart nöjd.

Joss i comments section: (spoiler BtVS Season 8 också - episode 2 eller 3) "He |Wash| met her [Zoe] as he checked out the ship. So he could have taken the job ´cause of her. And Warren was dead! He was dead for 1/40th of a second, ok?" :D
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall


Återgå till Allmänt om Firefly



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron