Firefly - Old Wounds

I detta forum hör allmänna diskussioner om Firefly och Serenity hemma.

Firefly - Old Wounds

Inläggav vttr » ons dec 13, 2006 22:30

Jag letade runt lite här på forumet, men hittade ingen tråd om detta. So here goes...

Är det någon annan som har hört Firefly: Old Wounds? Det är en fan-gjord radioteater som handlar om serenitybesättningens förehavanden mellan Out of Gas och Those Left Behind. 5 av 6 episoder är släppta och finns tillgängliga för nedladdning här: http://sonic.libsyn.com/index.php?post_category=Firefly

Personligen var jag väldigt skeptisk till en början (både till radioteater, och fanfiction överhuvudtaget), men jag måste säga att jag tycker de har lyckats jävligt bra med att fånga rätt stämning. Manusförfattarna har fått till den rätta fireflyjargongen och skådisarna gör ett finfint jobb, även om de alla inte låter som de riktiga skådespelarna (som de själva säger; Vi spelar karaktärer, inte skådespelare som spelar karaktärer). Framför allt tycker jag de som spelar Book, Simon och River är riktigt bra. Dessutom bjuds man på en hel del kanadensiska ou. :)

Så... någon annan som lyssnat? Vad tyckte ni, och så vidare?
Senast redigerad av vttr ons dec 13, 2006 22:51, redigerad totalt 1 gång.
vttr
Demon Fodder
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 06 dec 2006

Inläggav noike » ons dec 13, 2006 22:32

Låter intressant. Jag är skitsvag för all form av radioteater.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place


Återgå till Allmänt om Firefly



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare