Lek om Karaktärer i Firefly (*spoilers*)

I detta forum hör allmänna diskussioner om Firefly och Serenity hemma.

Lek om Karaktärer i Firefly (*spoilers*)

Inläggav Garim » fre apr 28, 2006 23:41

Ok... Lekarna för BtVS och ATS håller på att gå mot sitt slut så då tycker jag det är dags att starta samma lek under Firefly-tema...

Regler:
Ett pluspoäng och ett minuspoäng per postning.
En postning per dag.

Beskrivning:

Nedanför kommer det stå ett antal karaktärer från Firefly med en 10:a efter sig. Det man ska göra är att ta bort en poäng från en karaktär man ej gillar och sedan sätta den borttagna poängen på någon karaktär som du gillar. Tex:
Mal 11 (+1)
Zoe 9 (-1)

När en karaktär får noll poäng så är denne ute från listan och då är det bara att radera karaktären. Den som vinner är den karaktär som är mest omtyckt och är ensam kvar (efter att alla röstats ut).
Kopiera hela listan med karaktärer från den som postat innan (ta bort gamla plus/minustecken) och skriv in de nya siffrorna samt plus/minus-tecken efter de två karaktärer du röstar på.

Ny regel När endast 5 återstår gäller regeln att man får utdela ett + och två - per röstning!
Förtydling:Man måste lägga minus. Både ett och två, när respektive regel gäller. Man får distribuera sina minus på flera karaktärer.

Detta är karaktärerna man kan välja mellan:
Mal: 10
Zoe: 10
Wash: 10
Kaylee: 10
Jayne: 10
Inara: 10
Book: 10
Simon: 10
River: 10
Patience: 10
Badger: 10
Niska: 10
YoSaffBridge: 10
Tracey: 10
Nandi: 10
Jubal Early: 10

Ok. Och nytt för nu är att röstningen börjar på söndagen den 30/4. Fram tills dess får man lämna synpynkter på vilka karaktärer som deltar i omröstningen. Vid midnatt den 29/4-30/4 låser vi karaktärerna och sedan startar massakern :twisted:

: Uppdaterat: Ok. Nu kör vi!
Senast redigerad av Garim ons maj 10, 2006 14:09, redigerad totalt 2 gånger.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav twistability » fre apr 28, 2006 23:55

Såg inte att det inte började än...

Iallafall - River for the win!
Give yourself up to the allure of
Catcher in the rye
The future’s swathed in stars and stripes
Användarvisningsbild
twistability
Minion
 
Inlägg: 141
Blev medlem: 16 mar 2006
Ort: Småland

Inläggav A bear » lör apr 29, 2006 0:20

Ska verkligen Patience vara med? Hon har väl färre repliker än... tja, förmannen i Canton, t ex?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav latarmig » lör apr 29, 2006 0:43

Kommer inte ens på vem Patience är. Men hon kan väl få vara med om hon vill, det blir ett snabbt minus från mig i alla fall. :-))

Hellre fler än färre karaktärer. Man kan alltid rösta bort en person man inte tycker är viktig, men glömmer man att ta med någon är det kört.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav A bear » lör apr 29, 2006 0:48

latarmig skrev:Kommer inte ens på vem Patience är.

Banditdrottningen som försöker förråda Mal i "Serenity Pt 2".

Borde inte Jaynes mössa vara med? :)
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Garim » lör apr 29, 2006 8:58

Jag tänkte ha som regel att de måste ha varit med i minst två avsnitt, men då blev det bara tre gästskådisar med.

Badger, YoSaffBridge & Niska var med i två avsnitt.

Jag ville ha med Jubal Early, för han gjorde ett sånt intryck, och då kom Patience med också... Kanske borde vi förresten ha med Tracey också (Jonathan M Woodward; The Message)?
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Ai » lör apr 29, 2006 9:02

Egentligen vill jag ha Serenity med, men jag kommer att bryta ihop när hon blir utröstad (jag har inga illusioner om att hon kommer att klara sig hela vägen), så det är kanske bäst att hon inte är med...

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Binchy » lör apr 29, 2006 10:37

A bear skrev:Borde inte Jaynes mössa vara med? :)


I second that!

Bäst att inte ha med Serenity; en förkrossad Ai vill vi ju inte ha.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Garim » lör apr 29, 2006 11:19

Binchy skrev:
A bear skrev:Borde inte Jaynes mössa vara med? :)


I second that!

Bäst att inte ha med Serenity; en förkrossad Ai vill vi ju inte ha.


Jayne's mössa ÄR med, han har den på sig :)

Och, jag tycker också vi lämnar Serenity utanför...

Men, vad tycks om Tracey? Ska vi ha med honom? Han är ju med mer än Patience, så jag tycker vi ska ha med honom.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav fripp21 » lör apr 29, 2006 11:33

Hey mannen! What about all the folk from Serenity??

The operative
Mr Universe
Fanty
Mingo
the hero from the trading station
the Reaver River killed

?

/H
PS, Mario Williams not Reggie Bush at No1 !!!
Senast redigerad av fripp21 lör apr 29, 2006 11:39, redigerad totalt 2 gånger.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Garim » lör apr 29, 2006 11:35

fripp21 skrev:Hey mannen! What about all the folk from Serenity??

The operative
Mr Universe
Fanty
Mingo
the hero from the trading station
the Reaver River killed

?

/H
PS, Mario Williams not Reggie Bush at No1 !!!


*s* Ok... Ja, då får vi ju lite fler att rösta på. Bra idé.

The Operative & Mr Universe kvalar ju in helt klart.

Fanty & Mingo blir ju lite mer komplicerat... Är dom en eller två karaktärer? Ska de vara med överhuvudtaget? Tveksam här...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav fripp21 » lör apr 29, 2006 11:38

Ja tänk om Fanty och Mingo blir kvar till final, då kanske leken aldrig tar slut (nåja, med tanke på slutspelsreglerna tar den väl slut ändå...) :D
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Ai » lör apr 29, 2006 11:48

fripp21 skrev:Ja tänk om Fanty och Mingo blir kvar till final, då kanske leken aldrig tar slut


Nja, vad jag vill minnas så är iallafall Fanty sötare än Mingo så om det skulle hända så får vi väl gå direkt på skönhet.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Garim » lör apr 29, 2006 11:55

Ai skrev:
fripp21 skrev:Ja tänk om Fanty och Mingo blir kvar till final, då kanske leken aldrig tar slut


Nja, vad jag vill minnas så är iallafall Fanty sötare än Mingo så om det skulle hända så får vi väl gå direkt på skönhet.


*s* Jo, där har du ju en poäng. Jag kom dock på ytterligare en karaktär från BDM som har en större roll än F&M; Dr Mathias.

Men som det känns nu så ligger dessa tre bra till för att få vara med:
Tracey, The Operative, Mr Universe.

Medan dessa känns utanför just nu:
Fanty & Mingo + Dr Mathias. (och Serenity)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav A bear » lör apr 29, 2006 12:01

Visst är det bra att ha med så många som möjligt, men samtidigt tycker jag det är trist att ha med folk vars sammanlagda roll i hela serien är en par-tre repliker bara för att fylla ut... jag menar, lunchtanten i "Earshot" var inte med i Buffyomröstningen. Men de tre Garim nämner ovan bör absolut vara med, tycker jag .
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav merl » lör apr 29, 2006 12:21

A bear skrev:Visst är det bra att ha med så många som möjligt, men samtidigt tycker jag det är trist att ha med folk vars sammanlagda roll i hela serien är en par-tre repliker bara för att fylla ut... jag menar, lunchtanten i "Earshot" var inte med i Buffyomröstningen. Men de tre Garim nämner ovan bör absolut vara med, tycker jag .

Lunchtanten borde varit med. Hon hade säkert vunnit. ;)

Apropå vilka karaktärer som ska vara med. Jag som inte sett filmen än vill helst bara ha med karaktärer från serien.
Audaces fortuna juvat.
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

Inläggav fripp21 » lör apr 29, 2006 12:27

Sorry merl.

Bomber och granater. Har du inte sett filmen än?

Då måste vi spoilermarkera mera. Är du i övrigt spoiler-fri med avseende på filmen?

Ovan spoilers är några namn och lite nonsens-snack.

Men du, köp filmen och se den genast. För tusan.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Garim » lör apr 29, 2006 12:45

Skillnaden mellan att bara köra Firefly och att även ha med karaktärer från filmen, är ju iofs bara två karaktärer...

Vad tycks? Nu, när vi börjat prata om att ha med Operative och Mr Universe, så känns det som om jag vill ha med dem.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav merl » lör apr 29, 2006 12:45

Jag ska, såfort jag får möjlighet. Just nu har jag 200 på kontot som måste räcka till mat och annat livsnödvändigt, så det får nog vänta ett tag till.

Jag är i princip helt ospoilad vad gäller filmen.

Garim: I och för sig, är det bara två karaktärer kan ni ju ha med dem. Jag får bara låta bli att rösta på dem.
Audaces fortuna juvat.
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

Inläggav fripp21 » lör apr 29, 2006 12:48

merl skrev:Jag ska, såfort jag får möjlighet. Just nu har jag 200 på kontot som måste räcka till mat och annat livsnödvändigt, så det får nog vänta ett tag till.

Jag är i princip helt ospoilad vad gäller filmen.

Garim: I och för sig, är det bara två karaktärer kan ni ju ha med dem. Jag får bara låta bli att rösta på dem.


Hojta till om du vill låna ett av mina ex.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Binchy » lör apr 29, 2006 15:29

Skulle vilja ha med Nandi (Inaras väninna), men hon var ju bara med i ett avsnitt...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Illyria » lör apr 29, 2006 15:55

Vera!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Garim » lör apr 29, 2006 16:24

Binchy skrev:Skulle vilja ha med Nandi (Inaras väninna), men hon var ju bara med i ett avsnitt...

Mmm, Nandi kan jag tänka mig. Jag gillade henne också.

Så då har vi fyra som ska läggas till: Tracey, Operative, Mr U & Nandi.

Illyria skrev:Vera!


Nja... Vi får väl tänka oss att Jayne har på sig både sin mössa plus Vera i händerna :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Illyria » lör apr 29, 2006 16:35

Nandi och Tracey känns lite för små, de är bara med i ett avsnitt, men Operative och Mr Universe är ju med mer i filmen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav latarmig » lör apr 29, 2006 19:46

Är det inte bäst att hålla oss till serien och låta filmen vara? Det är gott att slippa spoilermarkeringar. Vi kan alltid ha en ny turnering bara för Serenity.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Garim » lör apr 29, 2006 21:20

latarmig skrev:Är det inte bäst att hålla oss till serien och låta filmen vara? Det är gott att slippa spoilermarkeringar. Vi kan alltid ha en ny turnering bara för Serenity.


Det är mindre än tre timmar till deadline... Och du är den enda som talat emot att inkludera Serenity-karaktärer...

Om inte så länge så låser vi detta, och det ser ut som om vi adderar: Tracey, Mr U, Operative samt Nandi.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Nyx » lör apr 29, 2006 22:13

Garim skrev:
latarmig skrev:Är det inte bäst att hålla oss till serien och låta filmen vara? Det är gott att slippa spoilermarkeringar. Vi kan alltid ha en ny turnering bara för Serenity.


Det är mindre än tre timmar till deadline... Och du är den enda som talat emot att inkludera Serenity-karaktärer...

Om inte så länge så låser vi detta, och det ser ut som om vi adderar: Tracey, Mr U, Operative samt Nandi.

Jag är med Latarmig, tycker att vi ska hålla oss till karaktärer från serien, t ex Nandie och Tracey men att lägga till rollpersoner från biofilmen skulle kännas fel. Det går inte att jämföra på lika villkor (och vi kan som sagt alltid köra fler turneringar sen).

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » lör apr 29, 2006 22:19

Nyx skrev:
Garim skrev:
latarmig skrev:Är det inte bäst att hålla oss till serien och låta filmen vara? Det är gott att slippa spoilermarkeringar. Vi kan alltid ha en ny turnering bara för Serenity.


Det är mindre än tre timmar till deadline... Och du är den enda som talat emot att inkludera Serenity-karaktärer...

Om inte så länge så låser vi detta, och det ser ut som om vi adderar: Tracey, Mr U, Operative samt Nandi.

Jag är med Latarmig, tycker att vi ska hålla oss till karaktärer från serien, t ex Nandie och Tracey men att lägga till rollpersoner från biofilmen skulle kännas fel. Det går inte att jämföra på lika villkor (och vi kan som sagt alltid köra fler turneringar sen).


Jag håller också med, de är ju två rätt olika företeelser. Vi hade ju inte med karaktärer från Buffy the movie (dålig jämförelse, jag vet...)
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav carre » lör apr 29, 2006 22:27

ja alltså, vi kan ju inte snacka om Serenity mer här inne, det är inte spoilermärkt för den utan bara för serien. dessutom, ja. läs ovan...

sen fattar jag inte varför vi ska ha så jävla många karaktärer, det räcker väl med de mest framträdande i serien, går inte att ha lika många som i btvs och ats eftersom det är en kortare serie, så är det ju bara.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav gaspode » lör apr 29, 2006 22:32

nej, för min del känns det som att besättningen och kanske typ Saffron räcker.. De andra karaktärerna kommer ändå bara åka ut först om de är med..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Nästa

Återgå till Allmänt om Firefly



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron