Serenity (Recensioner och diskussioner) Spoilervarning!

I detta forum hör allmänna diskussioner om Firefly och Serenity hemma.

Betyg på filmen

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
2
4%
6
1
2%
7
2
4%
8
9
17%
9
19
36%
10
20
38%
 
Antal röster : 53

Inläggav Illyria » ons nov 02, 2005 16:46

Välkommen till BF Miss Kitty, fint nick! Jag skriver i princip aldrig något på Access, alldeles för röriga forum där... Titta gärna in i presentationstrådarna.

Jag hade verkligen inte förväntat mig att Joss skulle ha ihjäl två huvudkaraktärer från serien, speciellt inte som Books historia kändes långt från avslutad. Trodde nästan han skulle ha ihjäl ännu fler där i slutet, men som tur var inte... det hade knappt gått att smälta. Washs död var dock den som chockade mest, den var så plötslig, mitt under något komiskt dessutom. Den där Joss vet verkligen hur han ska tortera oss precis rätt.

Det är verkligen en underbar film, den slog alla mina förväntningar. Ser fram emot att få se filmen på bio igen, de första veckorna efter filmen kunde jag inte få den ur huvudet, kommer säkert hända igen nu. :P Ska bli trevligt att kunna fokusera mer på alla detaljer också, allt sånt går inte att uppfatta vid första titten.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav A bear » ons nov 02, 2005 16:53

Välkommen MissKittyFantastico!

En fråga till er som sett filmen på "riktig" bio, gissningsvis med ganska många fans av TV-serien i publiken: hur var reaktionerna i salongen på Washs död? Den kommer ju onekligen jävligt plötsligt...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav carre » ons nov 02, 2005 19:58

A bear skrev:En fråga till er som sett filmen på "riktig" bio, gissningsvis med ganska många fans av TV-serien i publiken: hur var reaktionerna i salongen på Washs död? Den kommer ju onekligen jävligt plötsligt...


jag blev så jävla chockad, PANG sa det och sen fanns han inte mer. och Zoës reaktion... usch. det var bra, men... usch.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav CheeseGuy » ons nov 02, 2005 20:14

Det kom nästan lite för plötsligt - alla skratt (folk hann inte sluta) förstörde effekten lite. Sen minns jag inte mer, var för chockad själv för att komma ihåg hur andra reagerade. Det kändes bara overkligt, jag trodde nästan att det inte var på riktigt (ja, i filmen, duh).
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Illyria » ons nov 02, 2005 20:43

Jag tror det var exakt den effekten Joss var ute efter. Phew! De klarade sig, Wash skämtar lite - PANG! Det är verkligen meningen att det ska komma från ingenstans mitt i när du skrattar. Så ser jag på scenen ivarjefall.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tam » tor nov 03, 2005 1:34

BtVS 7x22
Det var samma känsla som med Anya. "Va? Nej! Va?" En tung känsla.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav eynosh » mån nov 14, 2005 13:04

Flera unnderbara scener, men allt som allt? Njaee.

Var det bara jag som tyckte att förhållandet mellan karaktärerna var helt annorlunda jämfört med serien? Det skulle vara 8 månadet senare (typ?) och då hade jag förväntat mig att deras relation hade fördjupats.
Tom förhållandet mellan Mal och Zoe var från första början ganska infekterad, som om dom inte hade känt varandra sålänge.

Men några klockrena scener. Stark sexa, gränsar till en svag sjua.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav noike » mån nov 14, 2005 13:13

Eynosh skrev:Var det bara jag som tyckte att förhållandet mellan karaktärerna var helt annorlunda jämfört med serien? Det skulle vara 8 månadet senare (typ?) och då hade jag förväntat mig att deras relation hade fördjupats.
Tom förhållandet mellan Mal och Zoe var från första början ganska infekterad, som om dom inte hade känt varandra sålänge.


Givetvis är det annorlunda. Först så har vi fått tillbaka den ursprunglige Dark!Mal och sedan så är han oerhört sur och tvär mot allt och alla eftersom han har "förlorat" både Book och Inara. Mal gillar inte förändringar av den sorten och det går ut över alla de andra. Han är lite som den där scenen i serien när han skäller på Kaylee om spacemonkeys fast hela tiden.

Det enda som jag tycker kändes kortfattat med karaktärerbeskrivningarna var att Zoë och Wash inte fick tillräckligt med screentime tillsammans.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Ai » mån nov 14, 2005 20:43

Nu har jag sett den! Lyckan var fullständig när jag fick mina svettiga nävar på den. Jag vägrar känna mig skyldig eftersom jag har svårt att komma iväg till en biograf och se den just för tillfället. Kommer den till Gävle ska jag iallafall gå.

Jag var inte helt ospoilad tyvärr - jag visste att det skulle bli dödsfall i kärngruppen. Jag hade hoppats på Book, eftersom jag alltid sett honom som mest expendable (vilket iofs inte säger nånting alls när det är Joss som styr skutan), så när han faktist också dog så drog jag en lättnadens suck... Tänk att jag efter alla år av BtVS, AtS och Firefly inte lärt mig nånting alls. Wash... jag var så chockad att jag inte uppfattade nåt av filmen på flera minuter.

Sen är det väl lustigt iallafall hur man tagit skeppet till sitt hjärta. Vid första anblicken av Serenity i början av filmen spred sig en varm lyckokänsla i hela kroppen och jag kände mig lite lätt tårögd (kan också bero på hormoner...). Sen när hon spökades ut till Reaverskepp vred det sig i maggropen. Och sen KRASHADE HON!!! :cry: :eek: Hon är i mina ögon definitivt en stor del av casten. Som individ.

Som film då? Jodå. Som redan frälst så var det naturligtvis underbart. Men om man inte sett serien kan den nog kännas lite 'platt', att handling och karaktärer inte riktigt hanns med att fördjupas på tiden som gavs. Eller jag vet inte - jag är ju som sagt redan frälst.

Mal var ju definitivt bittrare. Lite av vad han kanske skulle varit i serien om Joss fått som han velat från början antar jag. Relationerna mellan karaktärerna var lite annorlunda. Vissa relationer kändes dessutom som om serien knappt hänt. Jag tänker på Mal och Simon. Men det är klart - det funkade i kontext av filmen.

Känns som jag är väldigt surrig just nu, och dottern ska badas. Mer senare.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav gaspode » tis nov 15, 2005 0:30

Först?! (av de som såg smygpremiären alltså.)

Bara för att försäkra mig om det postar jag nu och editerar in mitt inlägg ;)

Fullsatt i göteborg iaf, och Yog-Sothoth satt precis bakom oss, men han var sist in och först ut, så vi hann inte hälsa på honom.

Betyg: Jävlar bra film!


Jag känner mig som en dålig människa för att jag letar fel på den, men det fanns några scener som kändes som att de inte borde vara med, att de inte hade varit med om det varit TV-serien... Det hade gått lång tid sen serien, samtidigt som mycket kändes som det stått stilla. I övrigt var det helt grymt.

River var så jävla överbra, hon sparkade rumpa med den lilla River från serien som ju också var helt grym!
Fighten när hon sparkade reaver-bakar var grymt snygg. Man såg vad som hände och det var inte som att de kom en åt gången mot henne, men scenen hade flyt rakt igenom.

Visserligen hade jag redan läst Wash-spoiler, men det var ändå ett hårt slag att det verkligen hände. Skönt att de lät dinosaurierna vara kvar iaf.

Jag fokuserar för mycket på de negativa delarna känner jag, men Kaylee/Simon hade jag sett fram emot att få se trånande över en säsong åtminstone, inte så snabbt och lätt som det ändå blev nu. Skönt att de inte gjorde detsamma med Mal och Inara åtminstone, de var bra tillsammans, även om det var på tok för lite Morena i filmen..

Alldeles för lite av Shepherd Book också, och så gick de och dödade honom!? :(

Kommer att se den här åtminstone en gång till på bio, och äga den på DVD och sen SE. Är ändå fruktansvärt rädd för att det här kan ha varit det sista vi såg av vår besättning :(

Biopubliken var väldigt blandat. Mycket trekkers minst sagt.. :)
Kanske skrattades det lite väl mycket på sina ställen, som poser säkert kommer berätta, men alla kan inte vara så manliga och förtrycka sina känslor :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » tis nov 15, 2005 0:53

gaspode skrev:Jag fokuserar för mycket på de negativa delarna känner jag, men Kaylee/Simon hade jag sett fram emot att få se trånande över en säsong åtminstone, inte så snabbt och lätt som det ändå blev nu. Skönt att de inte gjorde detsamma med Mal och Inara åtminstone, de var bra tillsammans, även om det var på tok för lite Morena i filmen..


Det går inte bortse från de negativa bitarna om man är ett fan av serien. Det är något av en paradox att filmens handling känns lite tunn samtidigt som den snabbt betar av sådant som hade kunnat bli små säsongsarcar på fem minuter.

Joss är bäst på att skiva saker för 45 minuter eller 1600 minuter. Två timmar är inte riktigt hans grej, inte ännu i varje fall.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » tis nov 15, 2005 0:58

Inte riktigt hans grej är lite hårt, men det beror ju bara på att man vet vad han kan göra med en säsong TV-serie.

Det här är definitivt en mycket bra film och hans grej, men jag skulle såklart hellre sett att han fått $40M att göra TV-serie-avsnitt av, men jag är ändå grymt tacksam över att ha fått två timmar joss-magi på stor vit duk.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav poser » tis nov 15, 2005 0:58

Bra film. Många sköna Joss ögonblick och några som inte var så sköna. Wash död kom verkligen oväntat och det tog en stund för mig att inse att han var borta.

River vs reavers, underbart, älskade verkligen när hon stod där med sina vapen och alliance soldaterna kom instormande. Denna bild av River ska klä en av mina väggar i en fin kontrastmålning (zaxxens idé).

Nu börjar väntan på dvd:n så man kan se filmen utan att massa folk ska sitta och störa.

People should use their inner voices.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav noike » tis nov 15, 2005 1:03

gaspode skrev:Inte riktigt hans grej är lite hårt, men det beror ju bara på att man vet vad han kan göra med en säsong TV-serie.

Jo, det kan vara att han är lite osäker inför långfilmsdebuten och inte visste exakt vad han skulle fylla ut med elelr ta bort. Jag är fullt övertygad om att hans nästa soloprojekt kommer vara tajtare och flyta på bättre.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Matt » tis nov 15, 2005 1:08

Joss är gud.
Jag vill ha mer.
Jag vill ha en tvserie på 20 säsonger.
Men hur ska man kunna se en serie utan Wash?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Yog-Sothoth » tis nov 15, 2005 1:09

Underbar film!! Håller med allt vad ni andra säger i form av positiv kritik! :) Lite synd att jag missade gaspode och zaxxen, men jag hade 7 polare som drog snabbt som vinden efter föreställningen. Såg massa gamla trekkerpolare också. I vårt sällskap hade vi med oss fyra personer som aldrig har sett Firefly. Den ena killen hörde talas om filmen för första gången när han fick biljetten utanför bion. Efteråt sken han som en lykta och krävde att låna serien omedelbart. :)

Jag har bara två konkreta "klagomål" på filmen (säg gärna om ni håller med eller inte):
* Effekten där Mr Universe planet zoomas in var lite plastig (det såg man redan i trailern). Jämfört med planetscenen i början (a beacon of civilisation...) var den inte ens i närheten lika snygg.
* Inara var inte lika mystisk och cool som i serien...

Books reduktion var väl ett nödvändigt ont, fast det var lite väl hårt att döda honom tycker jag. Och sen Wash. Och sen SIMON, nästan.... vad glad jag blev när man inte såg hans grav i slutet!

Var det endast jag som anade en tribut till Buffybot i form av Lovebot? :)

Aaaaaahh, har fortfarande inte smält upplevelsen riktigt.... längtar så till DVDn. Kanske smyger iväg på någon dagföreställning också. :)

Och till sist.... ett stort HÅRIGT LÅNGFINGER till de som satt och väsnades bakom oss (de satt i mitten/höger på rad 10). Skrattade och skrek och viskade i tid och otid. Jag delar deras entusiasm men låter det inte gå ut över resten av publiken.
EDIT: Såg att du lade märke till samma sak, poser...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Illyria » tis nov 15, 2005 1:12

Den här gången tittade jag extra noga på den långa oklippta scenen, så jäkla snygg, även om där är ett klipp. Märkte var klippet var också nu.

Det är verkligen en film som tål att ses om.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav A bear » tis nov 15, 2005 1:14

Har redan tjatat om det här för alla jag pratade med i Stockholm, men jag tar det här också:

De är i den döda staden.

Kameran snurrar runt dem medan River går ner på knä och ber om att få bli en sten.

Jayne utbrister ungefär
These people are all dead, for no good reason


Och kameran saktar in och stannar på... Wash.

Så. Jävla. Snyggt.

Och så. Jävla. Ondskefullt.

Quoth Nyx:
Joss är ond!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Zaxx » tis nov 15, 2005 1:16

Riktigt bra!

Trots att jag inte kan ställa mig till skaran som sett TV-Serien 100ggr så gillar jag karaktärerna riktigt mkt. Det får bli en omkoll ganska omgående av serien... (om det inte vore för parkerings-boten jag fick när vi såg filmen, skulle jag köpt boxen nu)

River bäst. Jayne är oxå riktigt bra, kanske nästan bättre än serien? (!!?)

Reaver fighten i rymden var riktigt bra tycker jag!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Illyria » tis nov 15, 2005 1:17

Jag tycker inte Joss är ond, han är dock smart, vet exakt vilka knappar som ska tryckas på. Men ond kan jag inte kalla honom, även om han orsakar oss smärta.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » tis nov 15, 2005 1:18

Illyria skrev:Jag tycker inte Joss är ond, han är dock smart, vet exakt vilka knappar som ska tryckas på. Men ond kan jag inte kalla honom, även om han orsakar oss smärta.

Jag ska citera mig själv nu: "det är stor skillnad på ond och elak, för man kan vara ond och trevlig på samma gång." Joss är ond -- på ett bra sätt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Matt » tis nov 15, 2005 1:20

Illyria skrev:Jag tycker inte Joss är ond, han är dock smart, vet exakt vilka knappar som ska tryckas på. Men ond kan jag inte kalla honom, även om han orsakar oss smärta.


Vi gillar ju smärtan
Nu ska jag bara lägga mig ned och lyssna på country music.
The music of pain.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav A bear » tis nov 15, 2005 1:20

noike skrev:
Illyria skrev:Jag tycker inte Joss är ond, han är dock smart, vet exakt vilka knappar som ska tryckas på. Men ond kan jag inte kalla honom, även om han orsakar oss smärta.

Jag ska citera mig själv nu: "det är stor skillnad på ond och elak, för man kan vara ond och trevlig på samma gång." Joss är ond -- på ett bra sätt.


Joss är ond på samma sätt som Razor i "Assar" eller Spike i s2. Hurt us, Joss! Hurt us!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » tis nov 15, 2005 1:22

A bear skrev:
noike skrev:
Illyria skrev:Jag tycker inte Joss är ond, han är dock smart, vet exakt vilka knappar som ska tryckas på. Men ond kan jag inte kalla honom, även om han orsakar oss smärta.

Jag ska citera mig själv nu: "det är stor skillnad på ond och elak, för man kan vara ond och trevlig på samma gång." Joss är ond -- på ett bra sätt.


Joss är ond på samma sätt som Razor i "Assar" eller Spike i s2. Hurt us, Joss! Hurt us!


"Yes! Spank us till Tuesday! We promise to be bad if you do."
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav poser » tis nov 15, 2005 1:22

Yog-Sothoth skrev:* Effekten där Mr Universe planet zoomas in var lite plastig (det såg man redan i trailern). Jämfört med planetscenen i början (a beacon of civilisation...) var den inte ens i närheten lika snygg.


Sa det efteråt att den var väldigt snyggt gjorde och då nämde gaspode den scenen med och den var definitivt av sämre kvalitet.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav CheeseGuy » tis nov 15, 2005 1:30

Bra som fan andra gången också. Washs och Books död kändes inte lika mycket den här gången, men i övrigt var den nog precis lika bra. Och det är ingen tvekan om att den ska upplevas på bio, eller med ett fett hemmabiosystem. Jag kan tänka mig att sticka in till Malmö igen när den har haft riktigt premiär för att se den igen.

Nu märkte jag att monkeyshit var med, men inte fucking.

Yog-Sothoth skrev:* Effekten där Mr Universe planet zoomas in var lite plastig (det såg man redan i trailern). Jämfört med planetscenen i början (a beacon of civilisation...) var den inte ens i närheten lika snygg.

Japp, det är är den och det där Reaver-skeppet som de jagas av efter rånet som är så dåligt att det är distraherande, annars tycker jag att effekterna fungerar utmärkt. Den stora rymdstriden är riktigt jävla snygg.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav MissKittyFantastico » tis nov 15, 2005 2:31

Huuu! Washs död kändes fortfarande som ett knytnävsslag i magen. Den här gången kunde jag i alla fall uppfatta minutrarna efter eftersom jag var beredd på det. Första gången jag såg Serenity blev jag liksom bedövad en lång stund.

Vid en andra titt kunde jag nu kosta på mig att fundera över detaljer. Jag började fundera över om Mals beslut att inte låta killen i början följa med och att Zoë ifrågasatte det troligen var det som gjorde att han tog med sig River från baren senare.

Jag hade med mig en som inte hade sett något av Serenity eller Firefly förut. Han tyckte att han förstod karaktärernas inbördes förhållanden till varandra hyfsat, men att det gärna kunde varit mer förklarat. Han hade innan varit lite oroad eftersom det var en Star Trek-förening som anordnade visningen i Gbg. Han gillar egentligen inte Star Trek eller science fiction alls. Fast han gillade Serenity. Det var inte direkt nåt "Beam me up Scotty" och andra konstiga prylar utan mer action som råkade utspela sig i framtiden tyckte han.

Jag vill se den igen. Undrar när region 2-dvdn släpps?
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Nyx » tis nov 15, 2005 2:39

Wash!!!
Bild Bild Bild Bild Bild Bild

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav malavel » tis nov 15, 2005 11:41

Underbar film! Kan inte ge den högsta betyg, men en 9:a blev det. Inledningen var helt undebar.

Några saker jag har problem med:
- Jayne med harpun i benet. Skulle aldrig kunna hålla sig kvar om Reaverskeppet hade bromsat eller svängt lite.
- Slutet gissade jag till största delen (att locka med sig Reaver flottan och att använda Mr Universe).
- Reavers: hur klarar de av att hålla en flotta i gång när de är så aggresiva? Borde bli problem med bränsle och reservdelar. Och hur kan de hålla sig tillräckligt lugna för att styra skeppen? Kan alliansen ha försett dem med bränsle och reservdelar för att hålla folk borta från Miranda?
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » tis nov 15, 2005 11:52

Nyx skrev:Wash!!!
Bild Bild Bild Bild Bild Bild

What she said!
x$%)=&#/(#(/&%¤%&/()(/&¤#"!!½½! Joss! Min Wash! Han kunde haft ihjäl vem som helst utom just Wash (och möjligtvis Kaylee) och jag hade varit nöjd. Och man fick ingen tid att sörja heller, igång med mer blod direkt.
Fast jag kanske skulle sova innan jag kommer med mer synpunkter. Kom hem för en halvtimme sedan. Länge leve tågförbindelser.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om Firefly



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron