Serenity (Recensioner och diskussioner) Spoilervarning!

I detta forum hör allmänna diskussioner om Firefly och Serenity hemma.

Betyg på filmen

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
2
4%
6
1
2%
7
2
4%
8
9
17%
9
19
36%
10
20
38%
 
Antal röster : 53

Inläggav Capt. Peroxide » lör feb 24, 2007 14:18

Binchy skrev:Men jag tycker nog att Mr Universe, med så mycket datakunskaper kunde ha skapat sig en liiiite bättre Lovebot. Den är allt lite stel och träig...

Spoiler Buffy säs 5, andra halvan
Tacka vet jag Buffybot.
Eller hur, utvecklingen verkar ha gått kraftigt bakåt. De behöver en lovebot-rennässans!
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav Capt. Peroxide » lör feb 24, 2007 14:24

CheeseGuy skrev:
Capt. Peroxide skrev:Inget fel med det, men det blir lite förvirrande om man inte sett serien. Vilket jag fortfarande inte är säker på att jag orkar anstränga mig för att göra. Kollar så klart om den skulle gå på TV, men orka tanka eller köpa.

Klart du ska göra. Gillar du Buffy är det mycket möjligt att gillar Firefly minst lika mycket. Om du inte har kass uppkoppling kan jag inte se något problem.
Mitt problem är främst att torrentklienten saggar ner hela datorn, så man inte kan kolla film samtidigt. Men ny dator är beställd :)

Annars är jag ändå lite fundersam – Serenity känns ju nästan seriös mellan varven. Det som är så bra med Buffy är att man kan strunta i alla fåniga monster och koncentrera sig på relationerna och persondynamiken. Här är de verkligen sammanbitna och allvarliga när de får se bevis på massmord, och det känns som om det är tänkt att man ska bli berörd att folk dött. Är serien så också?

Edit: Hittade det här citatet i Johanna Koljonens recension i Nöjesguiden. Ungefär så tycker jag också.

Så debuterar min husgud som filmregissör och ändå känner jag inte ett riktigt starkt "wow". Karaktärerna presenteras blixtsnabbt så att också Firefly-noviser kan haka på, berättelsen om knäppa tonårstjejen/supervapnet River Tam körs i detaljerad repris och nu ska vi äntligen få svaret på varför den galaktiska Alliansen vill ta henne av daga. När det väl avslöjas inser jag att jag liksom inte bryr mig. Krigets efterdyningar och rymdtokiga kannibaler i all ära, men som oftast hos Whedon är det fyndig situationskomik, politisk subtext och sensmoral som egentligen är det intressanta.


http://www.nojesguiden.se/film/12036
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav eriked » lör feb 24, 2007 15:07

Capt. Peroxide skrev:Kollar så klart om den skulle gå på TV, men orka tanka eller köpa.
Den kostar bara ~200 för hela serien på Axelmusic.com Bästa affär som går att göra ungefär.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Capt. Peroxide » lör feb 24, 2007 15:25

eriked skrev:
Capt. Peroxide skrev:Kollar så klart om den skulle gå på TV, men orka tanka eller köpa.
Den kostar bara ~200 för hela serien på Axelmusic.com Bästa affär som går att göra ungefär.


Aha, det förenklar ju saken. Trodde priset skulle vara något liknande Buffy-boxarna, vars pris mäts per uns och som används som legalt betalningsmedel i vissa delar av övre Amazonas.

(Edit: Hmmm, Axelmusic hade visst rätt humana priser på dem också. Ska köpa upp ett gäng och leva som en kung i övre Amazonas...)
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav adolvsson » sön sep 27, 2009 11:35



Riktigt snyggt gjort.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Allmänt om Firefly



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron