Nytt premiärdatum för Serenity! :(

I detta forum hör allmänna diskussioner om Firefly och Serenity hemma.

Nytt premiärdatum för Serenity! :(

Inläggav JoeSweden » fre aug 12, 2005 2:51

UIP.Se har uppdaterat sin information om Serenity med ny bild och US trailer 1. Dock har premiären blivit uppskjuten till 25 November istället för den 4e som det tidigare stod. :cry: :cry: :cry: Några av skådespelarna är ju i London den 18-20 november för Starfurys Serenity2 som jag ska på. Jag som hade tänkt få se filmen innan dess. Men innebär denna flytt att vi kommer att få Big Damn Heroes till Sverige? hittarivertam.nu ska ta reda på det. Återkommer ;)
Edit: Det innbär nu att vi har samma premiärdatum som Tyskland
"Make the signal go further!" [b]
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion
 
Inlägg: 173
Blev medlem: 05 jul 2005
Ort: Gävle

Inläggav Zaxx » fre aug 12, 2005 11:57

Jag hade inte sett den andra USA trailern där!!

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

O.M.G
Här skall vi se om tv-serien verkar det som.. !!

Zaxx <---- Chockad
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav JoeSweden » fre aug 12, 2005 12:08

Jepp, den är verkligen bra. 8)
Apropå flytt av datum så tror UIP på den här filmen, flytten ger dem mer tid att skapa ett buzz om den och så hinner de ju köra planerade förhandsvisningar också! ;) :D
Håll utkik på http://www.hittarivertam.nu för mer information om dessa. :)
"Make the signal go further!" [b]
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion
 
Inlägg: 173
Blev medlem: 05 jul 2005
Ort: Gävle

Inläggav Yog-Sothoth » fre aug 12, 2005 12:15

Vet du om det finns någon lista över vilka biografer i USA filmen skall visas på?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Zaxx » fre aug 12, 2005 12:28

Bild

Joss gör en underbar prestation på fotot :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav JoeSweden » fre aug 12, 2005 12:38

Yog-Sothoth skrev:Vet du om det finns någon lista över vilka biografer i USA filmen skall visas på?


Tyvärr, har ingen koll på det. Är nog lite för tidigt än. Det bästa är nog att gå in på http://www.serenitymovie.com och deras browncoats forum och ställa samma fråga. Planeras det en liten USAtripp? ;)
"Make the signal go further!" [b]
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion
 
Inlägg: 173
Blev medlem: 05 jul 2005
Ort: Gävle

Inläggav Yog-Sothoth » fre aug 12, 2005 12:56

JoeSweden skrev:
Yog-Sothoth skrev:Vet du om det finns någon lista över vilka biografer i USA filmen skall visas på?


Tyvärr, har ingen koll på det. Är nog lite för tidigt än. Det bästa är nog att gå in på http://www.serenitymovie.com och deras browncoats forum och ställa samma fråga. Planeras det en liten USAtripp? ;)

Jag är i New York/Chicago mellan 5 och 20 oktober, vilket av en slump är strax efter Serenity har premiär... tänkte ta en visning i NY så fort jag kommer dit. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Re: Nytt premiärdatum för Serenity! :(

Inläggav A bear » fre aug 12, 2005 13:20

JoeSweden skrev:UIP.Se har uppdaterat sin information om Serenity med ny bild och US trailer 1. Dock har premiären blivit uppskjuten till 25 November istället för den 4e som det tidigare stod.


Bild

Och så undrar de varför folk laddar ner från nätet... ibland känner man sig som en DDR-medborgare.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Re: Nytt premiärdatum för Serenity! :(

Inläggav JoeSweden » fre aug 12, 2005 13:47

A bear skrev:
JoeSweden skrev:UIP.Se har uppdaterat sin information om Serenity med ny bild och US trailer 1. Dock har premiären blivit uppskjuten till 25 November istället för den 4e som det tidigare stod.


Bild

Och så undrar de varför folk laddar ner från nätet... ibland känner man sig som en DDR-medborgare.


Jo, förvisso, men chansen är stor att du kan se den tidigare än så. Beror iofs på var du bor eller om du är beredd att resa lite för en... förhandsvisning. :D
"Make the signal go further!" [b]
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion
 
Inlägg: 173
Blev medlem: 05 jul 2005
Ort: Gävle

Re: Nytt premiärdatum för Serenity! :(

Inläggav A bear » fre aug 12, 2005 14:00

JoeSweden skrev:
A bear skrev:
JoeSweden skrev:UIP.Se har uppdaterat sin information om Serenity med ny bild och US trailer 1. Dock har premiären blivit uppskjuten till 25 November istället för den 4e som det tidigare stod.


Bild

Och så undrar de varför folk laddar ner från nätet... ibland känner man sig som en DDR-medborgare.


Jo, förvisso, men chansen är stor att du kan se den tidigare än så. Beror iofs på var du bor eller om du är beredd att resa lite för en... förhandsvisning. :D


Jo, jag har ganska goda förhoppningar om att se en förhandsvisning oavsett... men jag blir så förbannad över att branschen gång efter annan skjuter sig i foten. "Vi har en produkt här som är jättebra. Vadå? Sälja den till er? Varför då? Ni får väl vara så goda och vänta på er tur." Ett kort tag verkade ju filmbranschen ha skärpt sig när fler och fler filmer fick premiär här samtidigt som i USA, men nu verkar det vända igen... Nu är det två filmer i år som jag ser fram emot något oerhört som jag, om jag inte bryter mot lagen, måste vänta några månader extra på bara för att jag bor i fel land. Idioti.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav JoeSweden » fre aug 12, 2005 14:10

Vilken är den andra då?
"Make the signal go further!" [b]
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion
 
Inlägg: 173
Blev medlem: 05 jul 2005
Ort: Gävle

Inläggav A bear » fre aug 12, 2005 14:16

JoeSweden skrev:Vilken är den andra då?


Land Of The Dead. Som (peppar peppar) äntligen går upp om en vecka, ett par månader efter att den hade premiär i Staterna... har inte märkt speciellt mycket PR för den, så ursäkten att de ska hinna bygga upp en hype håller inte heller. När vi snackar om kultfilmer som fansen väntat på i 20 år (och när filmcensuren i princip är avskaffad) ser jag inte vad det finns för skäl att skjuta upp en premiär... såvida de inte VILL att folk ska tanka från nätet i stället.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Illyria » fre aug 12, 2005 14:38

Yog-Sothoth skrev:Jag är i New York/Chicago mellan 5 och 20 oktober, vilket av en slump är strax efter Serenity har premiär... tänkte ta en visning i NY så fort jag kommer dit. :)

I NY borde den ju åtminstone gå så nära efter premiären.

Hur fungerar det med förhandsvisningar i Sverige? Jag lyckas då aldrig få gå på någon. Serenity hade varit perfekt för det ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav JoeSweden » fre aug 12, 2005 14:55

Illyria skrev:
Yog-Sothoth skrev:Jag är i New York/Chicago mellan 5 och 20 oktober, vilket av en slump är strax efter Serenity har premiär... tänkte ta en visning i NY så fort jag kommer dit. :)

I NY borde den ju åtminstone gå så nära efter premiären.

Hur fungerar det med förhandsvisningar i Sverige? Jag lyckas då aldrig få gå på någon. Serenity hade varit perfekt för det ;)


Det kommer förhoppningsvis att komma mer information om det på http://www.hittarivertam.nu nästa vecka, då jag ska prata med UIP i början av den. Serenity förhandsvisningarna kommer att bli sk. betalda förhandsvisningar iaf. Öppna för alla som vill köpa biljett.

I vanliga fall sker förhandsvisningar oftast i samarbete med butiker, tidningar samt andra som delar ut biljetter till sina kunder. Eller tex Bioklubben på SF.
"Make the signal go further!" [b]
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion
 
Inlägg: 173
Blev medlem: 05 jul 2005
Ort: Gävle

Inläggav Illyria » fre aug 12, 2005 14:58

Säg till när det kommer mer info om det? Jag skulle ivarjefall vilja se filmen så fort som möjligt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Zaxx » fre aug 12, 2005 15:01

Illyria skrev:Säg till när det kommer mer info om det? Jag skulle ivarjefall vilja se filmen så fort som möjligt.


Ja skriv det här...
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav JoeSweden » fre aug 12, 2005 15:17

Zaxx skrev:
Illyria skrev:Säg till när det kommer mer info om det? Jag skulle ivarjefall vilja se filmen så fort som möjligt.


Ja skriv det här...


Självklart! :D
"Make the signal go further!" [b]
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion
 
Inlägg: 173
Blev medlem: 05 jul 2005
Ort: Gävle

Inläggav JoeSweden » sön aug 14, 2005 0:44

Yog-Sothoth skrev:Vet du om det finns någon lista över vilka biografer i USA filmen skall visas på?


Kolla den här länken när det börjar närma sig.
http://movies.msn.com/movies/movie.aspx?m=569523

eller gå in på movies.msn.com och sök på Serenity och sedan klicka på showtimes. De verkar lista för en vecka i taget (som de flesta biografer). men när du är i N.Y. kan du kolla där.
"Make the signal go further!" [b]
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion
 
Inlägg: 173
Blev medlem: 05 jul 2005
Ort: Gävle

Inläggav Yog-Sothoth » sön aug 14, 2005 12:34

JoeSweden skrev:
Yog-Sothoth skrev:Vet du om det finns någon lista över vilka biografer i USA filmen skall visas på?


Kolla den här länken när det börjar närma sig.
http://movies.msn.com/movies/movie.aspx?m=569523

eller gå in på movies.msn.com och sök på Serenity och sedan klicka på showtimes. De verkar lista för en vecka i taget (som de flesta biografer). men när du är i N.Y. kan du kolla där.

Tack!!!
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Förhandsvisningar

Inläggav JoeSweden » mån aug 15, 2005 22:29

Stockholm, Göteborg och Malmö ser ut att få förhandsvisningar i första hand. Dock är ingenting klart i övrigt, varken datum eller biografkedja. men allt kommer upp på http://www.HittaRiverTam.nu så fort det kommer mera info till mig från UIP.
"Make the signal go further!" [b]
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion
 
Inlägg: 173
Blev medlem: 05 jul 2005
Ort: Gävle

Inläggav Illyria » mån aug 15, 2005 23:05

Och posta det här, right? Hur brukar det gå till att få tag på biljetter till sånt, om de säljs dvs?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Yog-Sothoth » mån aug 15, 2005 23:42

Illyria skrev:Och posta det här, right? Hur brukar det gå till att få tag på biljetter till sånt, om de säljs dvs?

Lär bli tjurrusning med samtliga BF-medlemmar. Kan bli illa. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Illyria » mån aug 15, 2005 23:45

Det tänkte jag inte på, bäst att jag får ett PM först ;)

Fast vi är väl fördelade över landet också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Re: Förhandsvisningar

Inläggav Tob » tis aug 16, 2005 7:20

JoeSweden skrev:Stockholm, Göteborg och Malmö ser ut att få förhandsvisningar i första hand. Dock är ingenting klart i övrigt, varken datum eller biografkedja. men allt kommer upp på http://www.HittaRiverTam.nu så fort det kommer mera info till mig från UIP.


Man kanske skulle kosta på sig en förhansvisning i Göteborg då.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav JoeSweden » tis aug 16, 2005 12:58

Illyria skrev:Och posta det här, right? Hur brukar det gå till att få tag på biljetter till sånt, om de säljs dvs?


Alla detaljer om hur och var kommer när jag fått mer detaljer och naturligtvis postar jag det här också. :D Förhandsvisningsbiljetterna till Serenity kommer att säljas iaf.
"Make the signal go further!" [b]
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion
 
Inlägg: 173
Blev medlem: 05 jul 2005
Ort: Gävle

Inläggav CheeseGuy » tis aug 16, 2005 13:06

Nice! Nu är jag väldigt glad för att jag kommer bo nära Malmö.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav adolvsson » tis aug 16, 2005 15:19

Och plötsligt blev det dubbelt så viktigt, minst, att flytta härifrån där jag bor nu.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Zaxx » tis aug 16, 2005 15:40

adolvsson skrev:Och plötsligt blev det dubbelt så viktigt, minst, att flytta härifrån där jag bor nu.


Var inte du typ påväg o allt var på G ? Vad hände, sover du på en madrass nu?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » tis aug 16, 2005 17:48

Zaxx skrev:
adolvsson skrev:Och plötsligt blev det dubbelt så viktigt, minst, att flytta härifrån där jag bor nu.


Var inte du typ påväg o allt var på G ? Vad hände, sover du på en madrass nu?

Fortfarande på väg, har bara inget mål ännu. Sade upp lägenheten, har bara inte hittat något nytt ännu. Madrass sover jag alltid på. Försökte med spikmatta ett tag, men det gjorde så sablans ont. Gissar att spikarna bar skulden till det, fast jag saknar bevis. Men jo, det lär bli en soffa ett litet tag. Det är okej. Huvudsaken är att jag kommer ifrån Alvesta.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Zaxx » tis aug 16, 2005 17:54

adolvsson skrev:
Zaxx skrev:
adolvsson skrev:Och plötsligt blev det dubbelt så viktigt, minst, att flytta härifrån där jag bor nu.


Var inte du typ påväg o allt var på G ? Vad hände, sover du på en madrass nu?

Fortfarande på väg, har bara inget mål ännu. Sade upp lägenheten, har bara inte hittat något nytt ännu. Madrass sover jag alltid på. Försökte med spikmatta ett tag, men det gjorde så sablans ont. Gissar att spikarna bar skulden till det, fast jag saknar bevis. Men jo, det lär bli en soffa ett litet tag. Det är okej. Huvudsaken är att jag kommer ifrån Alvesta.


Vaddå, heter det Alvesta? Trodde det var ett påhittat namn ;)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Nästa

Återgå till Allmänt om Firefly



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron