Firefly-podcast

I detta forum hör allmänna diskussioner om Firefly och Serenity hemma.

Firefly-podcast

Inläggav Yog-Sothoth » tis aug 02, 2005 23:22

Ett par hängivna Browncoats driver en Firefly-podcast som heter The Signal, vilken släpps ungefär varannan vecka (och små specialare mellan de riktiga episoderna).

Hittills har det spelats in fyra avsnitt (ca. en timma långa) och två specialare, och senaste avsnittet var särskilt bra med en intervju med Adam Baldwin. Vanliga inslag är Firefly-nyheter, mail från fans, rapporter från konvent och intervjuer med diverse Firefly-relaterade personligheter (förhoppningsvis fler direkt inblandade i framtiden). Trots att värdarna är amatörer tycker jag att de gör ett bra jobb! Kan nog bli mycket bättre dessutom, när de väl har fått lite rutin på allt.

http://signal.serenityfirefly.com/signal.php

(om någon redan har skrivit om det här ber jag om ursäkt, men jag gjorde en hyfsat noggrann sökning innan (tror jag))
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Off » tis aug 02, 2005 23:43

Även om det finns i någon tråd så kan det väl vara trevligt om folk kanske vill diskutera sändningarna i en speciell tråd.

Tror förstås inte det är skrivet något om det här i någon annan tråd.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Yog-Sothoth » tor aug 04, 2005 8:47

The Signal #5:

Ett trevligt avsnitt, intervjun med Gina Torres var intressant (fast Adam Baldwin förra veckan var bättre). Utöver detta fanns ett inslag om mat i Firefly, mer om "how to host a Shindig", "I love Chinese" (en del av programmet de gärna får skära bort om jag får bestämma) samt det vanliga mellansnacket.

Har inte hittat särskilt många podcasts utöver The Signal som jag tycker är värda att lägga tid på, så om ni har några tips så skriv här.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Yog-Sothoth » tis okt 11, 2005 23:38

För den som är intresserad kan jag uppdatera lite om vad som har hänt de senaste månaderna... intervju med Ron Glass, Morena Baccarin, Greg Edmondson (kompositör Firefly) och killen som har skrivit Serenity-boken (kommer ej ihåg namn). Ron Glass var lika rolig som på extramaterialet på DVD:n, och författarens tankar om Firefly/Serenity var intressant att höra...

http://signal.serenityfirefly.com/signal.php
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Tam » mån okt 17, 2005 21:11

Med min nyaste ägodel en mp3-spelare har jag nu börjat lyssna på dom här programmen. Det blev som aldrig av innan. Svårt att höra radio och läsa på dator simultant.

Hörde Ron Glass-intervjun i #6 idag. Det är ett rätt otroligt skratt han har den mannen. Så cool han är. Tror bestämt jag ska börja referera till honom som min idol. Och se Rugrats.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala


Återgå till Allmänt om Firefly



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron