Har ni fått någon annan att titta på firefly?

I detta forum hör allmänna diskussioner om Firefly och Serenity hemma.

Har ni fått någon annan att titta på firefly?

Inläggav lo » mån maj 30, 2005 18:00

Jag lånade ut min firefly-box till en kompis i hopp om att hon skulle älska serien lika mycket som jag. Till min stora glädje lyckades det!
Det enda problemet nu är att få tillbaks den från henne.. :) Jag vill ju omvända fler!

Vad har ni sagt till andra för att få dom att börja titta? Och vad tycker dom firefly?
Senast redigerad av lo tis jul 26, 2005 2:57, redigerad totalt 1 gång.
lo
Demon Fodder
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 24 jan 2005

Inläggav noike » mån maj 30, 2005 18:13

Att få folk titta på Firefly är riktigt lätt. Western- eller rymdtemat kan vara en liten mindre tröskel, men jag tror inte jag har stött på någon som ogillat serien. I varje fall inte folk man träffar utanför Internet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Ai » mån maj 30, 2005 19:40

Jag har haft något av en uppförsbacke med sambon vad gäller Buffy och Angel. Men Firefly älskade han från första stund.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav AKS » mån maj 30, 2005 19:54

Jag har fått min kompis och hennes lillebror att börja kolla på Firefly (de är även Veronica Mars-fans nu... hehe). Jag lånade bara ut boxen och så åt henne att kolla. Hon kollade tillsammans med sin bror och det var allt som krävdes.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » mån maj 30, 2005 20:09

Inte ännu, de är extremt svårflörtade när det gäller att se (nya) serier jag rekommenderar, och sen kommer de ett år senare och skriker om hur bra det är ;)

Känns som det börjar bli dags att pimpa Firefly om de ska vilja se filmen på bio sen i höst, vet inte riktigt hur jag ska sälja den bara, de är knappt sålda på Buffy ens...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Rombat » mån maj 30, 2005 22:28

Gjorde en riktigt kupp på denna fronten. Bjöd hem två polare på pizza och film. Fast "filmen" var piloten till Firefly. När den var slut var dom fast. Två fans i en smäll.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav AKS » mån maj 30, 2005 22:43

Och du avslöjade inte att det var en tv-serie innan?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Rombat » mån maj 30, 2005 23:06

Nope :D Tyckte det var onödigt vetande. Piloten varar ju ett tag så de märkte inget förren mot slutet.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav AKS » mån maj 30, 2005 23:10

You sneaky bastard! Men det menar jag som en komplimang... :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav poser » mån maj 30, 2005 23:36

Jag har lånat ut min box till zaxx och han verkar aldrig se klart på den. Vill ha tillbaka den nu! NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU! Ska pimpa en polare med den om 2 veckor.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Tinwiel » mån maj 30, 2005 23:58

Nä. Ingen verkar bry sig fastän jag tjatar om Firefly hit, Veronica Mars dit, och lite Wonderfalls. Tröga är vad dom är. Jag däremot, jag är som Yalla yoghurt. Ehm. ;)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav lo » tis maj 31, 2005 0:43

Rombat: haha, det ska jag också pröva :)

Firefly känns lite lättare än buffy när det gäller övertalningstaktiken. Man tar sf-biten för de som gillar sånt, västern temat för andra och för dom som gillar lite mer komplexa serier kan man försöka förklara blandningen.. ;)

Missen jag gjorde var nog att säga att den redan var nedlagd.. konstigt nog inte det mest säljande argumentet..
lo
Demon Fodder
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 24 jan 2005

Inläggav noike » tis maj 31, 2005 0:45

lo skrev:Missen jag gjorde var nog att säga att den redan var nedlagd.. konstigt nog inte det mest säljande argumentet..

Därför att de fått för sig att dåliga saker läggs ner och bra får fortsätta?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav lo » tis maj 31, 2005 1:10

Jepp, konstigt nog hade de fått för sig det.. Vilket ledde till en lång förklaring om att fox är onda, dvd försäljningen, kommande filmen och att de bästa filmerna/tv-serierna oftast inte har stor publik.

Till slut tror jag hade de var redo att ge firefly/serenity en chans bara för att få mig att sluta prata :D
lo
Demon Fodder
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 24 jan 2005

Inläggav Rombat » lör jun 11, 2005 0:41

Ännu en person övertalad att kolla in Firefly. Lyckades smöra min kusin, som är ett ordentligt Buffy-Fan, att köra de femton mil som skiljer oss bara för att ta ett Firefly Marathon. Eftersom hon är den ekonmiskt överlägsne släktingen så får även hon inhandla diverse DVD-produkter, som jag sen kommer att njuta av länge.

Ännu en sak som kommer att räknas till min fördel på domens dag. 8)

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Glorificus » lör jun 11, 2005 2:47

Tinwiel skrev:Nä. Ingen verkar bry sig fastän jag tjatar om Firefly hit, Veronica Mars dit, och lite Wonderfalls. Tröga är vad dom är. Jag däremot, jag är som Yalla yoghurt. Ehm. ;)


Den roligaste liknelse jag hört på väldigt länge. :D
Yalla yoghurt... ho ho...
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav smellysock » fre aug 26, 2005 22:31

Jag lyckades få en kompis till mig att titta på Firefly. Hon var lite skeptisk i början men nu älskar hon serien lika mycket som jag. Bra för mig eftersom jag inte behöver gå och se Serenity ensam! :)
Användarvisningsbild
smellysock
Demon Fodder
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 21 jan 2005

Inläggav Zaxx » fre aug 26, 2005 23:54

smellysock skrev:Jag lyckades få en kompis till mig att titta på Firefly. Hon var lite skeptisk i början men nu älskar hon serien lika mycket som jag. Bra för mig eftersom jag inte behöver gå och se Serenity ensam! :)


Underbart!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav eynosh » lör aug 27, 2005 13:08

Detta är det närmaste jag har kommit:
http://www.rowlingfanclub.se/?page=1&ID=1888
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Binchy » ons dec 21, 2005 23:36

Kanske lite bakvänt, men jag började titta på Firefly för att "alla" här pratade om den serien hela tiden, och för att Joss ligger bakom. Speciellt Zaxx och Eynosh kan ta åt sig äran, på Buffyträffen hemma hos Zaxx väcktes intresset ordentligt, och det är er två jag förknippar med det.

För övrigt (alla här har väl dem redan, men, men) så ligger Firefly på dvd-r ute på PirateBay, enligt maken.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav The Ankh » tor dec 22, 2005 10:19

Binchy skrev:För övrigt (alla här har väl dem redan, men, men) så ligger Firefly på dvd-r ute på PirateBay, enligt maken.


jag kan tänka mig att ladda ner mycket, men Jossy stuff I gotta own!
Så.. det blir köpa boxen, både filmen och serien! jäj!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Binchy » tor dec 22, 2005 11:06

The Ankh skrev:
Binchy skrev:För övrigt (alla här har väl dem redan, men, men) så ligger Firefly på dvd-r ute på PirateBay, enligt maken.


jag kan tänka mig att ladda ner mycket, men Jossy stuff I gotta own!
Så.. det blir köpa boxen, både filmen och serien! jäj!


Innan han hittade dem där, så hade vi dem bara på DivX, eller vad det heter, då sa han att "vi kan köpa Firefly, så snart du vet att du verkligen gillar det". När han nu hittat dem, så tycker han att "der räcker väl med de brända". Jag får väl få honom att gilla det, så kanske jag kan få köpa dem senare.



Få och få, med tanke på att det är jag som drar in mest pengar, så kan ju jag sätta ner foten och bestämma att jag ska ha Firefly. Min fot är rätt liten, dock, och inte så van vid att bli nedsatt. Så vi får väl se.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav noike » tor dec 22, 2005 13:59

Binchy skrev:Innan han hittade dem där, så hade vi dem bara på DivX, eller vad det heter, då sa han att "vi kan köpa Firefly, så snart du vet att du verkligen gillar det". När han nu hittat dem, så tycker han att "der räcker väl med de brända". Jag får väl få honom att gilla det, så kanske jag kan få köpa dem senare.


Men! Då kan han ju ladda ner ishockey eller vad det nu var han tittade på i efternad när han vet att att han gillar utgången. Nästan samma sak.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » tor dec 22, 2005 14:01

noike skrev:Men! Då kan han ju ladda ner ishockey eller vad det nu var han tittade på i efternad när han vet att att han gillar utgången. Nästan samma sak.


Suck...
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Pixelle » tor dec 22, 2005 14:04

Jag har lyckats omvända en kompis. Det krävdes inte särskilt mycket övertalning eftersom han redan gillade sci-fi, men att få honom igenom de sex första lite småtråkiga avsnitten var knepigare. Men efter Our Mrs. Reynolds var han såld... tills vi gick och såg Serenity vill säga. Efter det försvann intresset helt...
Pixelle
Demon Fodder
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 13 jun 2005

Inläggav Tob » tor dec 22, 2005 14:06

noike skrev:
Binchy skrev:Innan han hittade dem där, så hade vi dem bara på DivX, eller vad det heter, då sa han att "vi kan köpa Firefly, så snart du vet att du verkligen gillar det". När han nu hittat dem, så tycker han att "der räcker väl med de brända". Jag får väl få honom att gilla det, så kanske jag kan få köpa dem senare.


Men! Då kan han ju ladda ner ishockey eller vad det nu var han tittade på i efternad när han vet att att han gillar utgången. Nästan samma sak.


LOL

Men kan du inte beställa den utan hans vetskap?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav noike » tor dec 22, 2005 14:08

Pixelle skrev:Jag har lyckats omvända en kompis. Det krävdes inte särskilt mycket övertalning eftersom han redan gillade sci-fi, men att få honom igenom de sex första lite småtråkiga avsnitten var knepigare. Men efter Our Mrs. Reynolds var han såld... tills vi gick och såg Serenity vill säga. Efter det försvann intresset helt...


Småtråkiga? Försvann? Was? Que? ?? Färga mig konfunderad.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Binchy » tor dec 22, 2005 15:02

Tob skrev:
noike skrev:
Binchy skrev:Innan han hittade dem där, så hade vi dem bara på DivX, eller vad det heter, då sa han att "vi kan köpa Firefly, så snart du vet att du verkligen gillar det". När han nu hittat dem, så tycker han att "der räcker väl med de brända". Jag får väl få honom att gilla det, så kanske jag kan få köpa dem senare.


Men! Då kan han ju ladda ner ishockey eller vad det nu var han tittade på i efternad när han vet att att han gillar utgången. Nästan samma sak.


LOL

Men kan du inte beställa den utan hans vetskap?


Det skulle jag väl kunna, men det blir lite knepigt när paketet kommer. "Oops, vad kommer det här ifrån." Som sagt, om jag säger till på skarpen så beställer vi det jag vill ha.

Han köper ju inte ishockey, eller TV-serier han bara har hört är bra heller. Han köper Seinfeld och Simpsons, som han har sett och som han vet att han gillar.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav noike » tor dec 22, 2005 16:01

Binchy skrev:Han köper ju inte ishockey, eller TV-serier han bara har hört är bra heller. Han köper Seinfeld och Simpsons, som han har sett och som han vet att han gillar.


Underligt. Om jag skulle gjort det så hade jag inte sett 80% av de filmerna jag äger -- varav flera av dem ligger på min all-time-high-lista.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav The Buffster » tor dec 22, 2005 16:25

När det gäller tv serier så satsar jag ofta på sådant jag redan har sett. Mest för att dom är så dyra. Fast jag köpte Sopranos utan att ha sett det och eftersom jag började se Buffy från säsong 4 så köpte jag dom tre första säsongerna utan att ha sett dom, fast det måste ju ändå räknas som ett säkert kort.

När det gäller filmer så köper jag nästan uteslutande sådant som jag inte har sett. Det är inte lika dyrt och då vågar jag chansa mer. Instämmer med noike, enormt mycket bra film som jag inte skulle ha sett om jag inte köpt den.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Nästa

Återgå till Allmänt om Firefly



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron