FireFly på TV.

I detta forum hör allmänna diskussioner om Firefly och Serenity hemma.

FireFly på TV.

Inläggav Koala » tis nov 23, 2004 16:50

Läste just på text-tv.
Nästa år startar tv4 en ny kanal. tv400.

Där kommer bla. Firefly sändas.


Ge mig ett YAY! :)
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav poser » tis nov 23, 2004 16:54

Iom att det är tv4 så lägger jag av ett tillbakadraget meeeh.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Koala » tis nov 23, 2004 16:54

http://www.tv4.se/visa/?ID=351572

Denna länk ska gälla. Annars kan ni kolla tv4.se bara :)
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Shetani » tis nov 23, 2004 16:55

Jag ger dig ett Yah, yähvlar!

Om de inte slaktar: Bra, Woho!
Om de är TV4: Blaha, får iaf se det.
Användarvisningsbild
Shetani
Scooby
 
Inlägg: 764
Blev medlem: 01 okt 2004
Ort: Malmö

Inläggav karykh » tis nov 23, 2004 16:57

Antagligen någon på redaktionen som fått nys om filmen och vill dra lite uppmärksamhet innan den kommer, vilket inte är en dålig idé eller sak men TV4 kommer lyckas ställa till det här också, visa serien baklänges eller nåt.
Eller iaf som den ursprungligen visades istället för hur den ska visas, så det blir inte mycket till hurrarop även om det är roligt att den får lite uppmärksamhet även fast den är nedlagd.
IRC
carre: jag brukade ta på mig själv när jag var liten och lekte doktor på mossans job

Användarvisningsbild
karykh
Scooby
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 07 jan 2004

Inläggav CheeseGuy » tis nov 23, 2004 16:59

Ja, det här är lysande! Oavsett hur lång tid det tar (bara den hinner visas innan september) och sändningstid och alla andra hyss som TV4 kan hitta på så är det ändå underbart att serien kan visas i Sverige. Chansen att någon annan kanal skulle köpa in den är ju obefintlig.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Ai » tis nov 23, 2004 17:05

Nej, chansen är ju obefintlig när fyran sitter på rättigheterna som vanligt....

Jag får inte upp den där artikeln på tv4.se. Blir det en betalkanal till? I så fall instämmer jag med:
poser skrev:Iom att det är tv4 så lägger jag av ett tillbakadraget meeeh.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Re: FireFly på TV.

Inläggav Tinwiel » tis nov 23, 2004 17:17

Koala skrev:Läste just på text-tv.
Nästa år startar tv4 en ny kanal. tv400.

Där kommer bla. Firefly sändas.


Ge mig ett YAY! :)


Tv400? Blir väl som med tv4+ som jag inte får in... dumt. I och för sig så har jag alla avsnitt på datorn, så jag klarar mig ändå. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav JRT » tis nov 23, 2004 17:19

Njaha, vad blir Tv400 för kanal då? Digital, betalkanal?
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Pazuzu » tis nov 23, 2004 17:19

Den kanalen lär jag heller inte få in, tyvärr. :(
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Ai » tis nov 23, 2004 17:22

Om dom värsta farhågorna besannas (betalkanal el.dyl.) så finns det ytterligare något att skylla fyran för. Att inte fler får upp ögonen för serien innan the BDM kommer. För blir det inget sug här hemma lär vi väl knappast få en biorelease på den här. Och det blir naturligtvis fyrans fel! :twisted:

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Tinwiel » tis nov 23, 2004 17:38

Det är fyrans fel att jag inte tittade på Buffy "första omgången", förutom spridda avsnitt, utan blev fanatiker först när femman började sända varje dag. Nu gör dom samma sak med Angel, jag fattar inte vad dom sysslar med, ok, dom kommer med ursäkter som att dom blev fällda för våldscener i Buffy, men hallååå, dom kan ju visa andra våldsserier runt 22.30, då borde dom kunna visa Angel också (eller Buffy då det begav sig). Hur dålig koll har dom, har inte både serierna varit rätt så framgånsrika runt hela världen (eller har jag fel?), och då har chans att även bli det i Sverige? Hmf! GRRRR!

Sorry, I had to blow off some steam...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » tis nov 23, 2004 18:11

En kanal med en hel drös underbara serier låter underbart, men när det är Tv4 som står bakom ställer jag mig skeptisk. Visst låter det bra men hur kommer det fungera i praktiken? Vad kommer krävas för att kunna se kanalen?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav CheeseGuy » tis nov 23, 2004 19:30

Nu lyckades jag äntligen komma in på sidan. Så här står det:

I januari lanserar TV4 en ny kanal: TV400, en kanal för unga vuxna med ett brett utbud av underhållning, spänning och humor. Kanalen TV400 ska domineras av serier och långfilm, men även svenska produktioner har sin plats i tablån.

Välkända succéserier som Alias, 24 och Futurama kommer i TV400 att blandas med nya titlar som Jake 2.0, Wonderfalls samt science fiction-serien Firefly.

En annan hörnsten i den nya kanalen är långfilm på fast tid varje kväll.

- Med lanseringen av TV400 tar vi ännu ett viktigt steg i vår flerkanalsstrategi, säger TV4:s vd Jan Scherman. TV400 ska bli en utmanare till de mer etablerade satellitkanalerna.
TV400 ersätter den nuvarande kanalen Med i TV.

- Med i TV har varit en testverksamhet, säger programdirektör Eva Swartz. Vi har lärt oss mycket om hur tv kan göras på ett nytt sätt med tittarnas aktiva deltagande. De bästa programidéerna kommer att leva vidare som inslag i den nya kanalen.

Kanalchef för TV400 blir Johan Kleberg, som tidigare haft samma uppdrag på ZTV.

TV400 distribueras till över en miljon hushåll av Boxer, Canal Digital, Com hem och UPC mfl.

Kanalen TV400 kommer att ha såväl abonnemang som reklamintäkter. I april startade TV4 filmkanalen TV4 Film som redan har tagit position som den största filmkanalen. Kostnaderna för den nya kanalen TV400 är jämförbara med TV4 Film.


Tre serier med Buffyanknytning, då alltså. Förutom Firefly (som jag dock redan har sett) så har jag blivit riktigt sugen på att se Wonderfalls efter att ha läst kommentarerna här på forumet. Fett!
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav poser » tis nov 23, 2004 19:36

Undrar om de fick något bundlepris när de köpte 3 serier som lades ner innan första säsongen var slut.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Illyria » tis nov 23, 2004 19:49

Finns även en annan artikel: http://www.dagensmedia.se/mallar/dagensmedia_mall.asp?version=37595

Om den här nya kanalen ska ersätta Med i tv så skulle ivarjefall jag behöva skaffa massa nya saker för att kunna se den och ärligt talat vet jag inte om det är värt pengarna. Jag ser knappt på vanlig tv längre.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav RalfiParpa » tis nov 23, 2004 20:10

Koala skrev:http://www.tv4.se/visa/?ID=351572

Denna länk ska gälla. Annars kan ni kolla tv4.se bara :)


När jag klickade på länken fick jag fram:
Ett fel uppstod.
Klicka här för att gå tillbaka
Ungefär vad som kan sägas om TV4 och serier.
Är det förresten bara jag som har lite svårt för termen "unga vuxna"?
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Off » tis nov 23, 2004 20:29

I april startade TV4 filmkanalen TV4 Film som redan har tagit position som den största filmkanalen


Tillåt mig tveka...
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » tis nov 23, 2004 20:32

Mer än tveka till och med.

Dessutom, TV4 har problem med andra saker. Som det här att ungdomsserier som Buffy och Angel borde visas klockan 16:00. Vilket jag tycker känns lite för tidigt med tanke på innehållet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav nikozar » fre nov 26, 2004 3:06

Ska vi få se tv4 slå sönder fler tv serier som man tycker om på andra kanaler? :D nu blir jag lycklig så det räcker å blir över.

Dom visar väl dom bra serierna på kanalen roliga tider sen visar dom roligt skräp på dom bra tiderna.

Dessutom så är det en kanal man betalar för som t.ex canal+ fast den har reklam och sånt kul wtf?
Vi lever i en konstig värld där Angel blev cancelat efter 5 säsonger medans Days of our lifes har gått i typ 70 säsonger och spelas fortfarande in flera.....
Användarvisningsbild
nikozar
Minion
 
Inlägg: 175
Blev medlem: 02 okt 2004
Ort: The powers that be

Inläggav CheeseGuy » fre dec 17, 2004 15:02

Mer information om TV400 från TV4:s hemsida:

Den 14 januari lanserar TV4 en ny kanal: TV400, en kanal för unga vuxna med ett brett utbud av underhållning, spänning och humor. Kanalen TV400 ska domineras av serier och långfilm, men även svenska produktioner har sin plats i tablån.

Välkända succéserier som Alias, 24 och Futurama kommer i TV400 att blandas med nya titlar som Jake 2.0, Wonderfalls samt science fiction-serien Firefly. En annan hörnsten i den nya kanalen är långfilm på fast tid varje kväll.

-Med lanseringen av TV400 tar vi ännu ett viktigt steg i vår flerkanalsstrategi, säger TV4:s vd Jan Scherman. TV400 ska bli en utmanare till de mer etablerade satellitkanalerna.

TV400 ersätter den nuvarande kanalen Med i TV.

-Med i TV har varit en testverksamhet, säger programdirektör Eva Swartz. Vi har lärt oss mycket om hur tv kan göras på ett nytt sätt med tittarnas aktiva deltagande. De bästa programidéerna kommer att leva vidare som inslag i den nya kanalen.

Kanalchef för TV400 blir Johan Kleberg, som tidigare haft samma uppdrag på ZTV.

TV400 distribueras till över en miljon hushåll av Boxer, Canal Digital, Com hem och UPC mfl.

Kanalen TV400 kommer att ha såväl abonnemang som reklamintäkter. I april startade TV4 filmkanalen TV4 Film som redan har tagit position som den största filmkanalen. Kostnaderna för den nya kanalen TV400 är jämförbara med TV4 Film.

Nedan följer ett urval av TV400:s kommande programsatsningar:
Volym
Mån - Fre 16.00 - 17.00.
Programmet Volym är sprängfyllt av bra musikvideor. En aktuell musiknyhet diskuteras med tittarna och varje program har ett speciellt tema. Programledare: Mogge Sseruwagi.

Extraliv
Mån 19.00 - 19.30
I Extraliv recenseras nya och gamla spel och tittarna ges möjlighet att vara med och ge egna omdömen. I varje avsnitt dyker en gäst upp och i olika inslag speglas spelvärlden. En topplista över de bästa spelen presenteras dessutom i varje program. Programledare: Susanne Möller.

Bamba
Ons 19.00 - 19.30
Kocken Stefan Svensson guidar alla matintresserade tittare i matlagningsdjungeln. I varje program lagar han mat med ett nytt tema, det kan vara alltifrån filmkvällsmat som passar framför teven till finmiddag för vännerna. Dessutom svarar Stefan alltid på tittarnas frågor om allt som har med mat att göra. Programledare: Wendy Rådström.

Intresseklubben
Tor 19.00 - 19.30
Direktsänt intervjuprogram med intressanta gäster där olika aktuella ämnen diskuteras - såväl högt som lågt.

Fecke
Fredagar 18.00 - 20.00
Inför helgen sänds förfestprogrammet Fecke. Tillsammans med tittarna laddar programledarna inför helgen och för att komma i rätt stämning finns det alltid ett liveband på plats i studion. Till sin hjälp har de också korrespondenter runt om i landet som tipsar om kvällens bästa klubbar. Programledare: Wendy Rådström och Anders Persson.

Kokkaburra-TV
Lördagar och söndagar 19.30 - 20.00.
Kokkaburra-TV bjuder på svenskproducerade, galna animationer som tidigare setts i bland annat Sen kväll med Luuk.

Paradise Hotel Extra
Vardagar 22.00-22.20
Inför omröstningen i den svenska versionen av Paradise Hotel som sänds på TV4 samma kväll spekulerar inbjudna gäster tillsammans med tittarna om vad som kommer att hända. Programledare: Wendy Rådström.

Paradise Hotel Extra
Vardagar 23.00-23.30
Efter sändningen av Paradise Hotel i TV4 samma kväll kommer bland annat deltagare från programmet att diskutera om allt som hänt i kvällens avsnitt. Tittarna får vara med och tycka till om exempelvis den person som blev inröstad och om det var rätt person som fick lämna programmet. Helt enkelt ett program för alla som älskar Paradise Hotel. Programledare: Wendy Rådström.


Inköpta serier:

Firefly
Tisdagar 20:00
Amerikansk sciencefictionserie från 2002 i 15 delar. I en avlägsen framtid ombord på rymdskeppet Serenity finns kapten Malcolm "Mal" Reynolds som gjort uppror mot den totalitära ledningen i Alliansen och nu försörjer sig genom att ta vilka uppdrag som helst, lagliga som olagliga. Hans närmaste ombord är Zoe som tidigare kämpat vid hans sida, den försynte piloten Wash, den unga ingenjören Kaylee och legosoldaten Jayne. På ständig jakt efter äventyr och rikedom tvingas de allt som oftast att tampas med utmaningar från bland annat den styrande Alliansen.


Cedric The Entertainer
Lördagar och söndagar 19:30
Amerikansk humorshow i 22 delar från 2002. Cedric bjuder på sketcher, parodier och musik tillsammans med sina dansare The Cedsation Dancers. Några av de figurer som Cedric förvandlar sig till är äktenskapsrådgivaren The Love Doctor, golfkommentatorn Raj och den barska kafeteriatanten.

Big Apple
Lördagar 20:00
Amerikansk kriminalserie i 8 delar från 2001 av skaparna bakom På spaning i New York och Miami Vice. Den garvade och cyniske Mike Mooney och den yngre ambitiöse Vincent Trout är två omaka New York-poliser. De anlitas av FBI när en av deras utredningar krockar med en operation ledd av FBI.

The Chris Isaak Show
Söndagar 20:00
Amerikansk komediserie i 17 delar från 2001. Musikern Chris Isaak tar tillsammans med sitt band en titt på rockvärlden, på turné, i studion och till och med på surfbrädan. Serien visar den värld som Isaak som rockstjärna genom åren lärt känna, med alla märkliga människor han mött och underliga händelser han upplevt.

Många av mina bästa vänner
Lördagar 00:30
Amerikansk komediserie i 7 delar från 2001. Warren är en skribent som precis fått sparken och tvingas leta efter någon att dela sin lägenhet med. Han sätter ut en annons och machokillen Frankie svarar på den. Vad Frankie inte vet är att Warren är homosexuell och att han förväntat sig svar från andra män med samma läggning vilket inte stämmer på Frankie. När sanningen uppdagas inser de dock att de har mer gemensamt än de först trodde.
Originaltitel: Some of my best friends


The Beat
Söndagar 22:00
Amerikansk kriminalserie i 13 delar från 2000. Serien följer två unga poliser i New York i deras kamp att få vardagen med vänner och familj att balanseras med det dramatiska arbetet på gatorna.

En snut för mycket
Söndagar 22:50
Amerikansk kriminalserie från 2003 i 13 delar. New York-kriminalaren Eddie Arlette får ett fall på sitt bord som för honom till London. Där utgör han ett främmande inslag bland sina nya kollegor på Scotland Yard som framförallt ogillar hans råa metoder. När alla hoppas på att Eddie snart ska återvända till USA erbjuds han ett fast jobb i London som han tackar ja till.
Originaltitel: Keen Eddie

Jake 2.0
Onsdagar 20:00
Amerikansk sciencefictionserie från 2002 i 16 delar. Jake Foley är en helt vanlig datatekniker på NSA som drömmer om att bli hemlig agent. Han får chansen när han av misstag får i sig mikroskopiska datorer som tar sig in i hans blodomlopp och förvandlar honom till en veritabel superhjälte. Han får övermänskliga krafter som oerhörd styrka, snabbhet och förmågan att på telepatisk väg kommunicera med datorer vilket gör att NSA genast inser hans kapacitet som agent. På ett område är han dock fortfarande lika osäker, när det gäller hans obesvarade kärlek till Sarah.

Wonderfalls
Torsdagar 20:00
Amerikansk komediserie i 13 delar från 2003. Jaye Tyler är butiksbiträde i en souvenirshop vid Niagarafallen och vantrivs med sitt liv i största allmänhet. En dag hör hon hur leksaksdjuren i affären börjar tala till henne och ge henne goda råd och små uppdrag som hon måste utföra. Men det är bara hon som hör dem och konsekvenserna blir ibland inte helt lyckade.


Långfilmer:

Con Air
Amerikansk action från 1997 med Nicholas Cage och John Cusack.

Josie and the Pussycats
Amerikansk komedi från 2001 med Rachael Leigh Cook och Tara Reid.

Täcknamn Coq Rouge
Svensk spionthriller från 1989 med Stellan Skarsgård, Lennart Hjulström och Krister Henriksson.

Inget att förlora (Nothing to lose)
Amerikansk komedi från 1997 med Susan Barnes, Martin Lawrence och Tim Robbins.

Get Shorty
Amerikansk actionkomedi från 1995 med John Travolta, Danny DeVito, Gene Hackman och Rene Russo.

Nördarnas kommer ( Revenge of the Nerds)
Amerikansk komedi från 1984 med Robert Carradine, Anthony Edwards och Timothy Busfields.

Nördarna i paradiset (Revenge of the Nerds 2: Nerds in Paradise)
Amerikansk komedi från 1987 med Robert Carradine, Curtis Armstrong och Larry B. Scott.

Nördarna är här igen (Revenge of the Nerds 3: The Next Generation)
Amerikansk komedi från 1992 med Robert Carradine, Ted McGinley och Curtis Armstrong.

Notting Hill
Brittisk romantisk komedi från 1997 med Hugh Grant och Julia Roberts.

Lida (Misery)
Amerikansk thriller från 1990 med Kathy Bates och James Caan.

Corky Romano
Amerikansk komedi från 2001 med Chris Kattan, Peter Falk och Vinessa Shaw.


Bra sändningstider i alla fall (lite tidigt kanske, men bättre än mitt på natten). Firefly på tisdagar 20:00 och Wonderfalls samma tid på torsdagar. Underbart. Värre är det att serierna låter som rent skräp när man läser beskrivningen.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Horrabin » tor jan 13, 2005 17:28

Jag var just inne på TV400:s hemsida och kollade in deras tablå. I morgon kväll (som är premiärkvällen) kommer de att visa Firefly kl 20.00. Tyvärr verkar det som att de kommer att visa bara första delen eftersom ett nytt program kör igång kl 20.50. Det verkar även som att Firefly kommer att fortsätta gå på fredagar kl 20 och på torsdagar kl 20 går Wonderfalls.
"I wish to do more violence."
Användarvisningsbild
Horrabin
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 24 sep 2003

Inläggav gaspode » tor jan 13, 2005 17:36

Horrabin skrev:Jag var just inne på TV400:s hemsida och kollade in deras tablå. I morgon kväll (som är premiärkvällen) kommer de att visa Firefly kl 20.00. Tyvärr verkar det som att de kommer att visa bara första delen eftersom ett nytt program kör igång kl 20.50. Det verkar även som att Firefly kommer att fortsätta gå på fredagar kl 20 och på torsdagar kl 20 går Wonderfalls.

De kommer väl köra "Train Job" som första avsnitt för att visa redan från början vilken koll de har på sina serier.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Illyria » tor jan 13, 2005 17:38

Enligt beskrivningen av avsnittet så verkar det vara del ett av Serenity.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav CheeseGuy » tor jan 13, 2005 17:46

gaspode skrev:
Horrabin skrev:Jag var just inne på TV400:s hemsida och kollade in deras tablå. I morgon kväll (som är premiärkvällen) kommer de att visa Firefly kl 20.00. Tyvärr verkar det som att de kommer att visa bara första delen eftersom ett nytt program kör igång kl 20.50. Det verkar även som att Firefly kommer att fortsätta gå på fredagar kl 20 och på torsdagar kl 20 går Wonderfalls.

De kommer väl köra "Train Job" som första avsnitt för att visa redan från början vilken koll de har på sina serier.


Det står ju att de ska visa 15 avsnitt (och det blir det ju om man räknar Serenity som två), och som sagt stämmer beskrivningen in också.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Off » tor jan 13, 2005 17:59

Visar de serenity först vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till. Jag har hela tiden räknat med att de ska göra fel eftersom det är tv4. Ska jag helt plötsligt tycka att de gör något bra? Hmm det beror nog på om jag får in kanalen eller inte.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Glorificus » fre jan 14, 2005 19:49

Rätt så sweet hur det är Joss-relaterade serer tisdag-, onsdag- och torsdagkvällar 20:00... "Jake 2.0" är ju en av David Greenwalts bebisar. Men jag tvivlar på att fyran vet om kopplingen. :rolleyes:

Nu är det bara "Miracles" som fattas... :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Yog-Sothoth » fre jan 14, 2005 20:19

Likt det mail som någon postade här från SF angående Serenity ("En spin-off från Buffy") stödjer TV4 teorin om att de som jobbar med film/TV inte vet något om det. Jag menar, de borde väl åtminstone känna till IMDB??
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Tinkerbelle » fre jan 14, 2005 21:52

Så,nu har första avsnittet gått i alla fall.
Över min förväntan faktiskt!
Ska bli spännande att se hur det fortsätter..!
Tinkerbelle
Big Bad
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: 26 jul 2004

Inläggav Glorificus » fre jan 14, 2005 22:00

De flesta som jobbar inom film/TV i Sverige verkar lägga allt sitt fokus på svenskproducerade filmer/serier... det är nästan skrämmande hur lite intresse de verkar ha för populärkultur, med tanke på att det är en stor del av deras jobb..! :(

Undantaget är förstås Kanal 5! De lyssnar till och med på tittarna. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Nästa

Återgå till Allmänt om Firefly



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron