Vad är en companion egentligen? (spoilers)

I detta forum hör allmänna diskussioner om Firefly och Serenity hemma.

Inläggav Yog-Sothoth » mån nov 22, 2004 0:36

poser skrev:Vad kinkig man kan bli för ett medelseriöst uttalande.

Stryk och avdrag.

Kinkig och kinkig... jag blir snarare trött på att folk höjer upp kändisar till någon slags gudsnivå... kan man inte bara beundra någon för dess talang utan att dyrka personen i fråga?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav caffeineaddict » mån nov 22, 2004 0:38

Mönsterstudent: I princip håller jag med dig, men nu är det inte bara "kändisar" vi pratar om, det är Alyson Fucking Hannigan!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav poser » mån nov 22, 2004 0:53

Mönsterstudenten Thomas skrev:
poser skrev:Vad kinkig man kan bli för ett medelseriöst uttalande.

Stryk och avdrag.

Kinkig och kinkig... jag blir snarare trött på att folk höjer upp kändisar till någon slags gudsnivå... kan man inte bara beundra någon för dess talang utan att dyrka personen i fråga?


Jag blir trött på folk som tar saker lite för seriöst och saknar humor.

Nej, men det känns som en onödig sak att reagera på.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav adolvsson » mån nov 22, 2004 1:14

Okej. Alla skämt åsido, tyvärr.

Är det verkligen så fruktansvärt svårt att se att jag inte är speciellt seriös av mig? Antas jag vara en tråkig människa som inte kan skämta? Borde jag anta att folk inte fattar det här och börja använda smileys i riktigt stor utsträckning, för alla stackars känsliga?

Cheesus, liksom. Även om jag hade varit allvarlig, vilket jag, för alla som nu kan tänkas ha missat det, alltså inte var, så finns det ingen anledning att fastna i trosorna. Då hade det bara varit att skratta åt lilla korkade mig. Det gör jag åt människor som tar sig själv på alldeles för stort allvar.

Jag, Alyson Hannigan är min favorit i buffyverse, båda som skådespelerska och hennes karaktär. Alexis Denisof kommer på god andraplats, båda varianter. Ett sätt för mig att visa min lilla blygsamma uppskattning är att överdriva den. För hey, jag tar inte mig själv på något större allvar alls och gillar att driva med min förtjusning i all things fanboy.

Är det verkligen så svårt att se?

För kom inte och säg att det finns folk som tror att Joss till Gud 2005 är en existerande organisation.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » mån nov 22, 2004 1:25

adolvsson skrev:För kom inte och säg att det finns folk som tror att Joss till Gud 2005 är en existerande organisation.


WHAT?! Har vi suttit och räknat pengarna på paypalkontot i onödan?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » mån nov 22, 2004 1:42

noike skrev:
adolvsson skrev:För kom inte och säg att det finns folk som tror att Joss till Gud 2005 är en existerande organisation.


WHAT?! Har vi suttit och räknat pengarna på paypalkontot i onödan?

Tyst. Jag försöker lura i honom det där. Så måste vi göra. Få folk att tro att vi inte finns, sedan när dom minst anar det, överraskar vi alla med en rejäl folkomröstning. Det är så det går till. Det har jag sett på X-Files.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » lör jan 22, 2005 1:16

Funderade lite på det här och när jag kom på att Inara anser sig klara sig på många ställen utan Mals hjälp och tycker att han är överbskyddande om Niskas rymdstation. Sedan då sprutan i piloten och lite annat sådant. Det verkar som om companions har viss stridsträning och möjligen kan fungera som lönnmördare.

Ninjas! In Space! With Dresses!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » lör jan 22, 2005 1:21

Companions = Ninjas

Ja herregud jag som inte trodde serien kunde bli bättre.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Föregående

Återgå till Allmänt om Firefly



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron