Tveksamma element i trailern

I detta forum hör allmänna diskussioner om Firefly och Serenity hemma.

Tveksamma element i trailern

Inläggav Yog-Sothoth » tis nov 09, 2004 11:59

Två saker "oroar" mig lite i Serenity-trailern:

1. Ett j*vla massa pistolviftande. Har Whedon försökt göra action av det hela för att få upp tittarsiffror?

2. I slutet, precis innan texten "Serenity" syns, ser man hur ett skepp - kanske Serenity - flyger med ett tydligt "rymdskeppsljud" i bakgrunden. Har de tagit bort den unika egenskapen från serien med tystnad i rymden, eller utspelar sig scenen i en ljudförande atmosfär?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav CheeseGuy » tis nov 09, 2004 12:05

Jag tror inte det, han har ju sagt i ungefär varenda intervju att han kunde göra som han ville och inte blev tvingad av filmbolaget. Å andra sidan har det sagts att filmen ska vara mer episk än serien.

Man ska tänka på att trailers brukar vara klippta så att allt ses ur sitt sammanhang, och de brukar vara mer actionfyllda än filmerna. Och jag gissar att skeppet är inne i atmosfären på någon planet (därav ljudet).
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Re: Tveksamma element i trailern

Inläggav noike » tis nov 09, 2004 13:26

Mönsterstudenten Thomas skrev:Två saker "oroar" mig lite i Serenity-trailern:


Är det sunktrailern? För i så fall beror det på att de nästan bara hade spelat in actionscenerna när den sammansättes.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place


Återgå till Allmänt om Firefly



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron