Ny intervju med Joss om Serenity

I detta forum hör allmänna diskussioner om Firefly och Serenity hemma.

Ny intervju med Joss om Serenity

Inläggav Yog-Sothoth » tis nov 09, 2004 0:31

Fick in den här länken idag. Ursäkta om den redan är postad...

http://www2.joblo.com/index.php?id=5754
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Off » tis nov 09, 2004 0:34

Är där spoilers om handling och sånt? (hur lite det än är) Jag vill verkligen inte veta någonting om filmen när jag sätter mig ner i biofåtöljen nämligen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Beror på...

Inläggav Yog-Sothoth » tis nov 09, 2004 0:39

Off skrev:Är där spoilers om handling och sånt? (hur lite det än är) Jag vill verkligen inte veta någonting om filmen när jag sätter mig ner i biofåtöljen nämligen.


Har du sett serien och vet grundhandlingen i filmen kommer du inte att få veta nåt du inte redan vet. Men om du verkligen inte vet NÅT om Firefly eller Serenity över huvud taget ska du nog hålla dig borta...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav caffeineaddict » tis nov 09, 2004 0:47

De enda små spoilers är att intervjun gjordes en dag när Joss filmade en stor fightscen med en karaktär. Så en karaktär fightas väldigt coolt. Och Joss pratar om en annan, relativt ospecifik scen som relaterar till honom/henne. Det är INTE särskilt spoileristiskt.

Hoppar man direkt till intervjun och läser inte svaret på frågan "Will you be providing some backstory for those who are unfamiliar with the series?" så är det helt spoilerfritt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Re: Beror på...

Inläggav Off » tis nov 09, 2004 2:00

Mönsterstudenten Thomas skrev:
Off skrev:Är där spoilers om handling och sånt? (hur lite det än är) Jag vill verkligen inte veta någonting om filmen när jag sätter mig ner i biofåtöljen nämligen.


Har du sett serien och vet grundhandlingen i filmen kommer du inte att få veta nåt du inte redan vet. Men om du verkligen inte vet NÅT om Firefly eller Serenity över huvud taget ska du nog hålla dig borta...


Har sett serien men har ingen aning om grundhandlingen i filmen. Jag är kroniskt rädd för spoilers så jag kommer antagligen inte få veta det förrän jag ser filmen heller :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Illyria » tis nov 09, 2004 2:14

Off skrev:Är där spoilers om handling och sånt? (hur lite det än är) Jag vill verkligen inte veta någonting om filmen när jag sätter mig ner i biofåtöljen nämligen.

Tror ni den kommer gå på bio här i Sverige?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Off » tis nov 09, 2004 2:19

Det beror väl på hur den går i USA skulle jag tro. Man kanske ska maila och fråga...
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav CheeseGuy » tis nov 09, 2004 10:02

Jag mailade SF för en vecka sedan och har inte fått något svar...

Men den har fått ett datum för både Frankrike och Nederländerna, så då borde den väl komma till Sverige också. *hoppas*
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav CheeseGuy » tis nov 09, 2004 10:33

En liknande artikel, med ungefär samma innehåll, fast mycket längre + kommentarer från Nathan och Summer: http://filmforce.ign.com/articles/564/564677p1.html

Den spoilar ungefär lika mycket som den första artikeln.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Yog-Sothoth » tis nov 09, 2004 10:40

CheeseGuy skrev:Jag mailade SF för en vecka sedan och har inte fått något svar...

Men den har fått ett datum för både Frankrike och Nederländerna, så då borde den väl komma till Sverige också. *hoppas*

Känner jag svenska biofilmsdistributörer rätt så kommer de att marknadsföra den som en "häftig Sci-Fi-film" helt tagen ur sitt sammanhang, och recensenter kommer fullständigt såga den eftersom det är bortom deras förstånd vad originalserien handlar om.... även om man teoretiskt sett inte skall behöva se serien för att förstå filmen kommer ju ändå filmen bli en total kick för oss som dyrkar serien.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav CheeseGuy » tis nov 09, 2004 11:30

Mönsterstudenten Thomas skrev:
CheeseGuy skrev:Jag mailade SF för en vecka sedan och har inte fått något svar...

Men den har fått ett datum för både Frankrike och Nederländerna, så då borde den väl komma till Sverige också. *hoppas*

Känner jag svenska biofilmsdistributörer rätt så kommer de att marknadsföra den som en "häftig Sci-Fi-film" helt tagen ur sitt sammanhang, och recensenter kommer fullständigt såga den eftersom det är bortom deras förstånd vad originalserien handlar om.... även om man teoretiskt sett inte skall behöva se serien för att förstå filmen kommer ju ändå filmen bli en total kick för oss som dyrkar serien.


Jag vet inte riktigt... hoppas inte det i alla fall. Men den kommer ju ungefär samtidigt som RotS, så de borde rimligtvis marknadsföra den lite annorlunda. Trailern har en ganska otäck stämning... kan den marknadsföras som en skräckfilm i rymden? Det är bara att hoppas att vi inte får se "från skaparen av Alien: Resurrection" på reklamannonserna.

Jag har ingen aning om hur den kommer att mottas av kritikerna. Men sågad tvekar jag på att den kommer att bli. Däremot, om SW3 blir kollektivt sågad (vilket den inte lär bli, men ändå) av kritikerna så kanske de kommer att rekommendera Serenity som ett bättre alternativ om man vill se Sci-Fi.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Trailern

Inläggav Yog-Sothoth » tis nov 09, 2004 11:37

CheeseGuy skrev:
Mönsterstudenten Thomas skrev:
CheeseGuy skrev:Jag mailade SF för en vecka sedan och har inte fått något svar...

Men den har fått ett datum för både Frankrike och Nederländerna, så då borde den väl komma till Sverige också. *hoppas*

Känner jag svenska biofilmsdistributörer rätt så kommer de att marknadsföra den som en "häftig Sci-Fi-film" helt tagen ur sitt sammanhang, och recensenter kommer fullständigt såga den eftersom det är bortom deras förstånd vad originalserien handlar om.... även om man teoretiskt sett inte skall behöva se serien för att förstå filmen kommer ju ändå filmen bli en total kick för oss som dyrkar serien.


Jag vet inte riktigt... hoppas inte det i alla fall. Men den kommer ju ungefär samtidigt som RotS, så de borde rimligtvis marknadsföra den lite annorlunda. Trailern har en ganska otäck stämning... kan den marknadsföras som en skräckfilm i rymden? Det är bara att hoppas att vi inte får se "från skaparen av Alien: Resurrection" på reklamannonserna.

Jag har ingen aning om hur den kommer att mottas av kritikerna. Men sågad tvekar jag på att den kommer att bli. Däremot, om SW3 blir kollektivt sågad (vilket den inte lär bli, men ändå) av kritikerna så kanske de kommer att rekommendera Serenity som ett bättre alternativ om man vill se Sci-Fi.

Var kan man hitta trailern? :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav caffeineaddict » tis nov 09, 2004 11:45

Thomas: "Trailern" var någon som hade filmat Joss korta specialteaser på ett konvent med videokamera från publiken. Kvalitéen var så fruktansvärd att man knappt kunde uttyda vad det var man såg. Jag tror du kan hitta mer info i den rätt långa "Serenity"-tråden (inkl. info om vad jag faktiskt kunde se).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav CheeseGuy » tis nov 09, 2004 11:45

Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav CheeseGuy » tis nov 09, 2004 20:27

En till intervju med Joss, fast i filmformat den här gången (12.2 Mb): http://www.nowplayingmag.com/video/Joss%20Whedon.wmv
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund


Återgå till Allmänt om Firefly



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron