Serenity (allmänt snack)

I detta forum hör allmänna diskussioner om Firefly och Serenity hemma.

Inläggav Glorificus » ons nov 23, 2005 0:35

Vilket datum släpps dvd:n? Har hört lite olika.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav caffeineaddict » ons nov 23, 2005 0:41

Glorificus skrev:Vilket datum släpps dvd:n? Har hört lite olika.

Kollade precis fyra olika källor (två butiker, två DVD-siter) och alla säger 20 dec.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav JoeSweden » ons nov 23, 2005 9:35

Yog-Sothoth skrev:SAFFRON!!!!!!! Först nu blev jag riktigt avundsjuk.

vi snackade litegrann och det visade sig att hon är svenskättad och hade en konstig svensk jultradition som kallades doppa, men som ingen svensk hon pratat med hade en aning om. hon blev så glad när jag förklarade att det var "dopp i grytan" och att det brukade vi också alltid ha. Så Hendricks-familjen var inte galen ändå. :D
"Make the signal go further!" [b]
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion

Inläggav Matt » ons nov 23, 2005 10:53

JoeSweden skrev:

vi snackade litegrann och det visade sig att hon är svenskättad och hade en konstig svensk jultradition som kallades doppa, men som ingen svensk hon pratat med hade en aning om. hon blev så glad när jag förklarade att det var "dopp i grytan" och att det brukade vi också alltid ha. Så Hendricks-familjen var inte galen ändå. :D

Jag har en annan tradition jag brukar kalla doppa, inte nödvändigtvis en jultradition ;)
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Rombat » ons nov 23, 2005 11:01

Matt skrev:
JoeSweden skrev:

Jag har en annan tradition jag brukar kalla doppa, inte nödvändigtvis en jultradition ;)

YES!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Zaxx » ons nov 23, 2005 13:20

Matt skrev:
JoeSweden skrev:

IRLG!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav LWes » ons nov 23, 2005 21:19

Jag käppte just över till MTV och just då började Serenity-trailern. Jävlar vad fantastiska dom små bitar dialog som är med är.
Folk som inte har en aning om vad det är måste ju verkligen bli intresserade om dom ser trailern.
Så många fantastiska repliker har jag nog aldrig sett i en trailer förut.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » fre nov 25, 2005 18:12

Filmen visas ju inte alls i Jönköping, men den går i Uppsala.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

GÅ och se DEN!!!!

Inläggav Jodokast » lör nov 26, 2005 19:13

Alla måste gå och se filmen så snart som möjligt helst i helgen!!!
Så att filmen får bra tryck i media!!! Recensionerna har ju varit lite ljumma men alla BUFFY och ANGEL fans måste verkligen mobilisera och se filmen så fort som möjligt!!!!!
Jodokast
Minion

Re: GÅ och se DEN!!!!

Inläggav Ai » lör nov 26, 2005 19:26

Jodokast skrev:Alla måste gå och se filmen så snart som möjligt helst i helgen!!!
Så att filmen får bra tryck i media!!! Recensionerna har ju varit lite ljumma men alla BUFFY och ANGEL fans måste verkligen mobilisera och se filmen så fort som möjligt!!!!!

lite ljumma? Bättre än så har de väl varit tycker jag.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Djehuti » lör nov 26, 2005 20:06

Är i góa Göteborg. Har precis sett Serenity på Biopalatset.
Åhhhhhh! :D
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion

Inläggav Zaxx » lör nov 26, 2005 21:30

Djehuti skrev:Är i góa Göteborg. Har precis sett Serenity på Biopalatset.
Åhhhhhh! :D

Underbart?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Djehuti » sön nov 27, 2005 8:39

Korrektamundo. Filmen hade det mesta man kunnat önska sig.
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion

Inläggav Matt » sön nov 27, 2005 14:08

Nu har jag sett Trash och The Message.
Och nu ska jag på bio och se Serenity igen.
Sämre söndag kan man ju ha.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Illyria » fre dec 02, 2005 3:19

Verkar släppas en R2UK dvd den 27 februari, finns ivarjefall att förbeställa på Amazon UK nu. Inget omslag ännu.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » fre dec 02, 2005 3:45

Illyria skrev:Verkar släppas en R2UK dvd den 27 februari, finns ivarjefall att förbeställa på Amazon UK nu. Inget omslag ännu.

Serenityserenityserenityserenityserenityserenity!!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav fripp21 » fre dec 02, 2005 15:09

Ett rykte angående eventuell fortsättning...

http://filmforce.ign.com/articles/673/673102p1.html

Citat:
"...Universal is planning a sequel film to Serenity that will be produced with and to broadcast premiere on the Sci Fi Channel, which is part of the NBC Universal family.

The project is said to be a lower budget undertaking streamlined for the small-screen."

Vad tycka om detta?
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas

Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby

Inläggav noike » fre dec 02, 2005 15:13

Om de ska göra något för tv så borde de åtminstone göra en mini-serie. Att inte ta till vara på mediets styrkor är idiotiskt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Ai » fre dec 02, 2005 15:20

fripp21 skrev:Ett rykte angående eventuell fortsättning...

http://filmforce.ign.com/articles/673/673102p1.html

Citat:
"...Universal is planning a sequel film to Serenity that will be produced with and to broadcast premiere on the Sci Fi Channel, which is part of the NBC Universal family.

The project is said to be a lower budget undertaking streamlined for the small-screen."

Vad tycka om detta?

Tycka bra om detta.

Vilket format (direkt till dvd, tv miniserie, ny tvserie, biofilm) som helst kittlar mina tår.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav fripp21 » fre dec 02, 2005 15:27

Jovisst.

Too much is not enough.

Jag har bara känt efter flertalet biobesök, att historien verkligen passar for the big screen, kanske framför allt på grund av dark Mal och tonen i filmen.

Men det är klart att jag välkomnar "mera" i vilken form som helst. Jag köpte ju för tusan serietidningarna! Konstigt.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas

Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby

Inläggav adolvsson » lör dec 03, 2005 12:58

Angående ryktet om en TV-film:
http://www.brollywood.net/index.php/115/serenity-ii-a-sci-fi-original/
Bloggaren, en person med insikt, ger inte ryktet vare sig mer eller mindre trodvärdighet, men han skriver om varför en TV-film på Universal vore ett logiskt antagande. Fast anledningen till att jag postar länken är nog mest det näst sista stycket.

And it would be great for the Channel. Look at the numbers for Battlestar Galactica. A two-hour movie, or four-hour miniseries along the lines of Farscape’s Peacekeeper Wars would pull serious audience by cable standards. It would be a win all around.

BSG har gått bra för Sfi Fi Channel, och i och med Farscape finns möjligheten att göra miniserie av i förtid nerlagd TV-serie i deras medvetande. Universal är uppenbarligen redan positivt inställda till Firefly/Serenity (well, d'uh) och Firefly-boxen har väl gått bra. Då är det kanske inte helt främmande för dom, speciellt om också Serenity säljer fin-fina siffror på DVD, att satsa på en ny serie i kortare säsongsformat á la BSG eller miniserie som med Peaxekeeper Wars. Det kanske är att hoppas på lite väl mycket, men så länge det är inte är en omöjlighet, och det tror jag absolut inte det är, kan jag ändå kosta på mig att vara försiktigt positivt hoppfull.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav madskellig » lör dec 03, 2005 13:14

Jag vågar nästan inte hoppas på en fortsättning för då krossar dom mitt hjärta igen, men en miniserie för TV skulle vara obeskrivligt underbart (en film för tv el. direkt till dvd skulle väl också fungera, men en mini-serie betyder fler timmar :) )

Hoppas bara att Serenity säljer bra på DVD så att Universal vågar satsa igen.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav CheeseGuy » lör dec 03, 2005 13:27

And it would be great for the Channel. Look at the numbers for Battlestar Galactica. A two-hour movie, or four-hour miniseries along the lines of Farscape’s Peacekeeper Wars would pull serious audience by cable standards. It would be a win all around.
Precis, det känns verkligen som det. Och den kommer ju garanterat sälja bra när den (tv-film, miniserie, whatever) släpps på DVD.

Sen finns det ju faktiskt hopp om en uppföljare i form av en "riktig" film. (Inte för att jag vill ha det hellre än en tv-serie.) Bra DVD-försäljning och stjärnstatus för Nathan till exempel hade kanske kunnat räcka. (Se på Pitch Black.)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav LWes » lör dec 03, 2005 13:49

adolvsson skrev:att satsa på en ny serie i kortare säsongsformat á la BSG eller miniserie som med Peaxekeeper Wars.

Det var bara Battlestar Galactica's första säsong som var i kortare format. Andra säsongen kommer bli 20 avsnitt tror jag det var, och tredje likaså skulle jag tro.
Men varför skulle inte Sci-Fi Channel klara av att göra en ny Firefly serie i vanligt format, som inte är en tv-film, mini-serie eller kort tv-serie, När dom lyckats så bra med deras nuvarande Stargate-serier och BSG. Firefly skulle vara ett utmäkt tillskott.

Men jag tar vad jag än får. En tv-film skulle vara fantastiskt. En mini-serie ännu bättre o.s.v.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » lör dec 03, 2005 14:16

LWes skrev:
adolvsson skrev:att satsa på en ny serie i kortare säsongsformat á la BSG eller miniserie som med Peaxekeeper Wars.

Det var bara Battlestar Galactica's första säsong som var i kortare format. Andra säsongen kommer bli 20 avsnitt tror jag det var, och tredje likaså skulle jag tro.

Jag sitter korrigerad.

Men varför skulle inte Sci-Fi Channel klara av att göra en ny Firefly serie i vanligt format, som inte är en tv-film, mini-serie eller kort tv-serie

Jag tvivlar inte på att dom skulle klara av det, men jag är personligen väldigt förtjust i det lite kortare formatet och tror att det i de flesta fallen är till fördel, kvalitétsmässigt. Färre utfyllnadsavsnitt, tajtare historieberättande, typ.

Men jag tar vad jag än får. En tv-film skulle vara fantastiskt. En mini-serie ännu bättre o.s.v.

Medhåll.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » lör dec 03, 2005 14:19

Jag tror inte jag vill ha en Firefly-tvfilm. Tv-filmer brukar suga drake -- de som är gjorda av Sci-fi channel mer än vanligt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » lör dec 03, 2005 21:29

Serenity.DVDRip.XviD-DiAMOND

För alla som väntat på en bra dvd-rip.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » lör dec 03, 2005 22:12

Illyria skrev:Serenity.DVDRip.XviD-DiAMOND

För alla som väntat på en bra dvd-rip.

Oj... *försöker motstå frestelsen*
brat kommer att jaga mig med vassa föremål om jag ser den för första gången på det sättet, utan att bjuda in henne dessutom... Nej... jag måste vänta och se om vi inte ska kunna se den på stor skärm först. Eller... hm... jag får fundera på saken. Det här är inget man kan göra på ren impuls.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » lör dec 03, 2005 22:18

Glory: vad hände med Frankrike?

För mig som redan sett den två ggr på bio är detta guld tills det släpps en bra dvd.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » lör dec 03, 2005 23:02

Illyria skrev:Glory: vad hände med Frankrike?

Serenity gick inte på någon biograf i Lille den veckan jag var där... däremot fanns en mini-recension (notis-storlek) av den i biotidningen, där den blev sågad. "Pas d'originalité"... Tss.

Men det var kanske lika bra att jag inte såg den i France... Det skulle bara kännas konstigt att se den för första gången utan att efteråt kunna diskutera med någon som förstår. In a land far, far away... ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om Firefly