4x19 The Magic Bullet

Allt du har att säga om Säsong 4, säg det här

?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
1
6%
4
1
6%
5
3
18%
6
3
18%
7
3
18%
8
4
24%
9
1
6%
10
1
6%
 
Antal röster : 17

4x19 The Magic Bullet

Inläggav sus@n » sön jun 27, 2004 16:55

Okej jag borde inte se Angel säsong 4 innan jag har sett säsong 3 men faktum är att jag råkade se ett avsnitt på danmark 2 (tror det var avsnitt 11) och fastnade sen.

Detta avsnittet nr 19, The Magic Bullet var ganska bra, "Jasmine arcen" verkar lovande och Fred som är förföljd gör det mycket spännade. När hon sedan får Angel på hennes sida så blir det mer spännande... och Angel scenen där han ska ta blod från Cordy tycker jag är riktigt sorglig.

Och sen är hela avsnittet värt att se bara för att se Angel & Connor sjunga "Jasmine" i stället för "Mandy", och slutet... varför är Connor inte normal????
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav caffeineaddict » sön jun 27, 2004 17:55

Helt okej mellanavsnitt, bättre än både det tidigare Shiny, Happy People och det följande Sacrifice (usch...).

Jag gillar verkligen Fred här, och det finns ett antal ljuspunkter, både Magic Bullet-killen och demonen som Fred stöter på i hans håla.

Standardavsnitt, varken överdrivet bra eller överdrivet dåligt. En sjua.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » sön jun 27, 2004 18:08

Lade till poll.

Inte för at vara överkritisk men man missar ju ganska mycket i s04 om man inte ser s03 först ;)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » sön jun 27, 2004 21:00

Det här är definitivt det avsnitt jag gillar minst i den avslutande arcen (spoiler resten av S4) (Home är inte inkluderad i den arcen). Lite tråkigt, men ändå en trea på min Buffyskala (1-5). Föredrar definitivt Sacrifice framför detta avsnitt.

SPOILER Sacrifice
Det enda jag har emot Sacrifice är de äckliga ungjävlarna. Tror att jag skrev detta på dvdforum.nu: Är det meningen att vi ska tycka att de är gulliga och intressanta?! Nej fy 17, de är avskyvärda.
Senast redigerad av AKS sön okt 17, 2004 16:12, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sus@n » sön jun 27, 2004 21:04

Off skrev:Lade till poll.


Tack, det glömde jag :)

Off skrev:Inte för at vara överkritisk men man missar ju ganska mycket i s04 om man inte ser s03 först ;)


Jo, jag antar det men så är jag ganska spoilad också så jag vet de stora detaljerna SPOILER S3 Angel & Cordy, att Fred blir med i main cast, Gunn och Wes som båda blir kära i henne, Cordys visioner blir värre, Connor föds..... Spoiled woman - that's me! Och så väntar jag på S3 som ska komma nästa vecka :)
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav caffeineaddict » sön jun 27, 2004 21:28

sus@n: Hehe, du behöver knappast ha spoilerfält för S3 med tanke på att det här är en S4-avsnittstråd. :)

AKS (spoiler 4.20 Sacrifice):Seriöst? Stör du dig inte på att de flyr ner i närmaste kloak och bara råkar hitta lösningen på alla deras problem där? Det är fan en värre deus ex machina än white goddess Cordy i The Price.

Håller dock också med om att ungjävlarna är sjukt jobbiga. Sacrifice är ett av de fem sämsta Angel-avsnitten någonsin.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » sön jun 27, 2004 21:44

Jasmine-arcen är mest konstig enligt mig. Idag somnade jag tom under avsnittet, illa ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav sus@n » sön jun 27, 2004 21:46

caffeineaddict skrev:sus@n: Hehe, du behöver knappast ha spoilerfält för S3 med tanke på att det här är en S4-avsnittstråd. :)


Caffeboy: Jag kom på det men... better safe then sorry :D
Jag är så van vid att spoiler markera och kanske någon råkar gå in här felaktigt :D
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav AKS » sön jun 27, 2004 21:59

Jepp, jag är seriös, caffeine... :D

Spoiler Sacrifice
Tycker att det är lite otroligt ja. Men brukar inte störa mig på såna saker i allmänhet, i alla fall inte i Angel och Buffy. Det är inte ens i närheten av att vara ett av de fem sämsta avsnitten av Angel. För kul, underhållande, välspelat, intressant för det. Samt bra produktionsvärden. Hur många avsnitt av Angel gjordes det? 112? I så fall ligger det nog mellan plats 40-70 på en ev lista.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » sön jun 27, 2004 23:13

AKS: Okej. Tänker inte argumentera emot, för det är helt enkelt så att vi tycker grundläggande olika här. Så är det ibland. :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » lör sep 25, 2004 14:09

Jasmine arcen har börjat, och jag är inte helt förtjust. A magic Bullet är betydligt bättre än föregående avsnittet. Nu försöker man på ett eller annat vis besvara dem frågor som man stället i förra avsnittet. Man driver historien framåt i ett ganska bra tempo. Största problemet med arcen är nog att köpa konceptet. Ondska blir till godhet och att allt har varit förutbestämt osv. Det är ganska stora saker man pratar om. Symboliken mellan hitler och nazisterna är intressant, och även om jag nästan har känt mig lite utråkad dem senaste avsnitten så skall jag med spänning se vilket håll dem driver historien.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Noggster » sön okt 17, 2004 16:05

någonting cepar så skiter i att spoila å tar bort allting istället.
Senast redigerad av Noggster mån okt 18, 2004 18:49, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » sön okt 17, 2004 16:11

Helt rätt, Noggster.

Jag editerar mitt så editerar du ditt... :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Koala » mån nov 15, 2004 5:15

detta var nice tyckte jag. Angel och Connor på mandy var riktigt kul :D


8a!
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Joamna » tor jan 13, 2005 21:03

Synd om Fred när hon var ensam och skönt att hon kom på hur hon skulle "omvända" de andra. Tycker det är himla läskigt att se alla så hjärntvättade, bara gå runt och le.

Har en teori, och endast en teori eftersom jag inte sett längre än så här: Att Connor inte reagerade på blodet som de andra har att göra med att han är "pappa" till Jasmine.

Angel och Connor som sjunger tillsammans var en hit! :)
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sus@n » tor jan 13, 2005 21:24

Flisa skrev:Har en teori, och endast en teori eftersom jag inte sett längre än så här: Att Connor inte reagerade på blodet som de andra har att göra med att han är "pappa" till Jasmine.


Min är en teori med men jag har sätt längre och är inte säker på att det ses som spoiler: Jag tror att Connor aldrig kände lyckan runt Jasmine utan var som han brukar.. och när de skulle omvända honom hade de inget att omvända han från..
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav latarmig » tor jan 13, 2005 21:56

sus@n: Håller med dig.

Connor såg alltid Jasmine som hon var, medan alla andra såg en idealbild. Alltså fanns det inget att omvända honom från.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » tor jan 13, 2005 23:53

sus@n skrev:Min är en teori med men jag har sätt längre och är inte säker på att det ses som spoiler: Jag tror att Connor aldrig kände lyckan runt Jasmine utan var som han brukar.. och när de skulle omvända honom hade de inget att omvända han från..


Angel 4.21: Naturligtvis har du rätt, sus@n. Men "teori"? Det sägs ju rätt ut i Peace Out att det är så som du säger.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Pazuzu » lör jan 15, 2005 23:07

Detta är bättre än föregående avsnitt, även om jag inte helt gillar Jasmine-arcen. Skönt att Fred äntligen lyckas "omvända" resten av gänget; så att storyn kommer vidare, men som vanligt sätter Connor käppar i hjulet (även om han säkert inte kan rå för det, eftersom han troligen är kvar i Jasmines våld).
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Minsc_and_Boo » sön feb 06, 2005 4:55

Stackars Fred, det var lite skräckfilm över avsnittet.
Det finns inget kusligare i TV än lyckliga människor.
Att se Connor och Angel sjunga duett var också fruktansvärt kusligt.

Det var skönt att börja ana att Jasmine inte var så jävla helylle som hon utger sig för att vara. Tyvärr hjälper varken antydningarna eller resten av arcen till att lyfta säsongen efter magplasket de sista tio sekunderna av Inside Out.

Jasmine är tråkig. Tråkig, tråkig, trååååkig!
I wanna hurt you. But I can't resist the sinister attraction of your cold and muscular body.
-- Buffy 5x18; Intervention
Användarvisningsbild
Minsc_and_Boo
Minion
 
Inlägg: 92
Blev medlem: 30 aug 2004
Ort: Hellmouth; Stockholm

Inläggav A bear » mån feb 14, 2005 22:07

Minsc_and_Boo skrev:Jasmine är tråkig. Tråkig, tråkig, trååååkig!


Amen, brother. Preach the gospel! Halleluiah!

Det roligaste med avsnittet var den lille killen som heter Linford Detweiler. Linford Detweiler spelar till vardags keyboards i The Cowboy Junkies. Månntro det är samma ME-anställde som låg bakom det som såg till att Sunnydale High vimlar av Whiskeytownposters?

Och det där Mandy-skämtet var smaklöst och sadistiskt FÖRSTA gången. Det finns INGEN ursäkt för att ge Manilow så mycket uppmärksamhet. Det är inte roligt, det är bara ondskefullt. Snälla, sluta.

Nåja, marginellt bättre än det föregående magplasket iaf.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Gordo » ons apr 27, 2005 12:38

Nu gillar jag Jasmine-arcen ännu mindre än jag gjorde förut.

Men något positivt hände i alla fall i det här avsnittet. Hela gänget, förutom Connor, verkar vara avprogramerade och de kanske innebär att de kan döda Jasmine och att vi därmed får ett slut på det här tråkiga.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » ons maj 04, 2005 22:17

Angel i vit skjorta med guldränder känns så fel, felfelfel! Men så passande eftersom allt annat också är fel.

Fred kommer, smart som hon är, på att det är blodet som gjort att hon ser Jasmine för vad hon är. (Men hur fick den galna killen i sig Jasmines blod?) Och infekterar Angel, och senare de andra. Men Connor är immun, KONSTIGT NOG, eftersom Jasmines blod kommer från hans blod, lika mycket som från Cordys.

Inte får man bränna böcker!!! Lika lite här som i Gingerbread.

Lorne: Well, tonight the role of Judas Iscariot will be played by Krevlorneswath of the Deathwok Clan.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Tompa » tis maj 10, 2005 22:40

En förbättring från föregående avsnitt. Fast tom den handätande demondvärgen var i det bisarraste laget.

Twilight Zone-känslan är ändå ganska bra. Hela sektkänslan är obehaglig och den svagaste i gänget måste rädda dagen. Tur att Fred har hjärna.

Angel/Connor duetten var iaf något att minnas.


PS.
Dumma Connor. Döda Jasmine

DS.
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav Lipton » mån maj 16, 2005 21:09

Man undrar ju vad för ont kan det komma ur detta, alla är artiga, glada, hälsar på varandra, de är hjälpsamma och det är som det borde vara. Men "gudinnan" kan äta människor i stortsett framför ögonen på folk och de bara fortsätter att le och tycker att allt är underbart. Människor som är så lyckliga att de slutar att ifrågasätta, det är otäckt. Man förråder sina närmaste utan att blinka. När man uppnår den fullkomliga lyckan och man blir bered att göra allt för att behålla den, då förvandlas den till ondska.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Tompa » tor jun 02, 2005 16:50

Nu var det ett tag sen men visst är det i detta avsnittet som Fred och Angel smyger in hos Cordy? Hursomhelst, hur fan lyckas Angel att snubbla på väg genom fönstret, vampyrer är väl smidiga varelser (även om vissa av dom inte kan dansa)?
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav AKS » tor jun 02, 2005 17:46

Har du sett Angel dansa?! I rest my case.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Lipton » fre jun 03, 2005 10:22

Tompa skrev:Nu var det ett tag sen men visst är det i detta avsnittet som Fred och Angel smyger in hos Cordy? Hursomhelst, hur fan lyckas Angel att snubbla på väg genom fönstret, vampyrer är väl smidiga varelser (även om vissa av dom inte kan dansa)?


Man kan ju undra om han snubblade på riktigt och att de bestämde sig för att ta med det ändå. Lite väl klumpigt kan man tycka att ramla just då och där. Man kommer att tänka på när han halkar in genom dörren i Buffy när de undersöker mordet på vulkanproffersorn, också så där oAngelaktigt.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Binchy » lör mar 25, 2006 13:33

Spoiler Firefly
Lite småkul att Jasmine/Zoë talar mandarin i början av det här avsnittet...

Miniminimini-spoiler.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav merl » tor maj 18, 2006 1:00

Eftersom jag verkar ha drabbats av nån slags släng av zenbuddism i kväll insåg jag att jag måste gå in och skriva i den här tråden om en viss scen som påminner väldigt mycket om en zen-historia.

Vad jag tänker på är Angels och Connors meningsutbyte när de är ute och letar efter Fred.
Lite långt men jag klistrar in hela stycket.
ANGEL: How old were you when you realized you could track like this?

CONNOR: I don't know. Five, six. We didn't exactly celebrate birthdays in Quor-Toth. Holtz made up a game so I could practice.

ANGEL: What do you mean he'd hide things for you to find?

CONNOR: Kind of. He'd tie me to a tree and then run away.

ANGEL: What?

CONNOR: (shrugs) You know, so I'd have to escape and then find him. One time it only took me five days.

ANGEL: Five days. He abandoned you... Connor, that's terrible. That's—

CONNOR: (unfazed) Why I'm so good at tracking.

Jag skrattar alltid högt när jag ser denna scen. Connors lugna oberördhet i kontrast till Angels chock över vad han för höra. Vad som gör det hela dubbelt roligt är i alla fall jag får känslan av att Holtz inte gör det här direkt av elakhet, utan snarare för att han tror att det är en effektiv inlärningsmetod.

Som jag sa påminner det här väldigt mycket om en zenhistoria som jag ska återge i korta drag. Historien handlar om sonen till en gammal inbrottstjuv som (nu när fadern börjar bli gammal) ber fadern om att lära honom inbrottstjuvens konst.
Fadern tar med sonen en natt till ett rikt hus där de bryter sig in och smyger in för att stjäla några dyrbara tyger. Fadern ber sonen gå in i en garderob och plocka ut kläder och tyger. När sonen klivit in stänger fadern in honom och låser. Sedan smyger han ut, går runt till ytterdörren där han ringer på och bultar på dörren för att sedan smyga sig bort.
Sonen sitter där instängd (och upprörd) och måste ta sig ur situationen helt på egen hand. Han lyckas i alla fall smita ut när tjänstflickan öppnar garderobsdörren, blåser ut ljuset hon har i handen och tar sig ut ur huset. Utanför huset finns en brunn och han får idén att slänga i en sten i brunnen, vilket gör att hans förföljare tror att han ramlat i. Väl hemma är han upprörd över hur fadern behandlat honom. Efter att ha hört hur han klarat sig ur situationen svarar fadern "Där ser du, du har lärt dig min konst".

På samma sätt som fadern i zenberättelsen utsätter sin son för fara, på samma sätt agerar Holtz. På ett sätt är de båda villiga att offra sina "söner", men jag tror egentligen inte att någon av dem handlar av elakhet. Inbrottstjuven vill verkligen lära ut sin konst, men det är en konst man lär sig genom att vara listig inte genom att följa någons regler och råd. Förmodligen är det så han själv har lärt sig konsten och då faller det sig naturligt att det borde vara det bästa sättet att lära sig.
Holtz å andra sidan är det lite mer oklart vad som är hans motiv. Det kan vara att han inte bryr sig mer om Connor än att han gärna blir av med honom alternativt att aktivt vill skada Connor (själsligt om inte fysiskt) för att komma åt Angel. Jag tror dock inte det, utan jag tror att han agerar utifrån samma övertygelse som inbrottstjuven. Han vill att hans "son" ska bli så bra som möjligt på sin förmåga. Antingen tror han så mycket på Connors förmåga att han räknar med att han klarar "allt" eller så inser han att risken finns att Connor inte klarar sig. Frågan är hur mycket han bryr sig...
Connors svar till Angel säger oss att han inte ser metoden som ett dugg konstig. Det är ju därför han är så bra på att spåra! Vet inte om han ens inser att lekarna likväl hade kunnat sluta med att han dött på grund av att Holtz övergav honom för gott.

När jag nu drar upp zenhistorien om inbrottstjuven är det omöjligt att inte koppla det till Buffy 3x12 Helpless.
Det är också en likartad berättelse. På ytan kanske större likhet med zenberättelsen. På order av watchers council ska Giles stänga in en försvagad Buffy i ett hus med en galen vampyr. Dock tycker jag att Helpless-historien är mer utstuderat grym. Buffy tas ifrån sina slayer-krafter för att sedan bekämpa en vampyr utan flyktmöjligheter. Det står klart att Quentin Travers inte bryr sig särskilt mycket om huruvida Buffy klarar sig eller inte, man är fullt villig att offra henne.
Audaces fortuna juvat.
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

Nästa

Återgå till Angel Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron