4x19 The Magic Bullet

Allt du har att säga om Säsong 4, säg det här

?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
1
6%
4
1
6%
5
3
18%
6
3
18%
7
3
18%
8
4
24%
9
1
6%
10
1
6%
 
Antal röster : 17

Inläggav Tea » lör jun 03, 2006 1:51

fortfarande skumt.. lite udda arc (ändå bättre än Darla om ni frågar mej)

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Isabella » sön sep 17, 2006 14:53

Detta avsnitt var iaf bättre än föregående men det är ganska tråkigt avsnitt ändå. Tur att alla har blivit normala igen, förutom Connor då. Nu kommer man säkert få se Jasmines mindre trevliga ansikte i varje avsnitt också -.- Aja.. avsnittet får en 6:a.
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav AKS » sön aug 05, 2007 23:32

Nej, detta är inte bättre än det föregående utan detta är tråkigt. Riktigt tråkigt. Men visst, några bra scener finns det:

* "Jasmine" -- sjungen av Angel och Connor. Det är gapskratt där.
* Scenen då Fred skjuter Jasmine och Angel i The Magic Bullet Book Shop.
* Angel som snubblar då han ska ta sig in i Cordys rum.

Parafras: "Why would anyone reject love?" frågar sig Connor vilket är ganska sorgligt då det kommer från honom. Han skjuter ju hela tiden ifrån sig sin biologiske fars kärlek trots att Angel verkligen gör allt för att Connor ska förstå att det enda som finns från hans (Angels) sida är kärlek.

4 av 10 Höjs från en trea tack vare ovanstående scener.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tam » ons sep 05, 2007 15:36

AKS skrev:Parafras: "Why would anyone reject love?" frågar sig Connor vilket är ganska sorgligt då det kommer från honom. Han skjuter ju hela tiden ifrån sig sin biologiske fars kärlek trots att Angel verkligen gör allt för att Connor ska förstå att det enda som finns från hans (Angels) sida är kärlek.

Ja, jag gillar det. Det är lite som (spoiler BtVS 4x19) när Riley säger att han är anarkist. 4x19 och 4x19. Vilken oerhörd slump.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav makane » mån okt 29, 2007 13:14

Så ska jag då kommentera mitt första Angel avsnitt här på BF. Det kommer nog kanske inte bara röra detta avsnittet dock utan ge lite av mina tankar på säsonger överlag.

Jag är missnöjd med den här säsongen. Visst har det funnits avsnitt, stunder då det glimrat till och varit riktigt bra, men mestadels har det varit tråkigt och alldeles för mycket :rolleyes: för att jag ska kunna ta till mig det helhjärtat.

Att Charisma/Cordy var gravid har man ju sett hela säsongen och det har retat mig att det inte kommenterats tidigare. Varför har ingen regarat på hur mycket hon gått upp och att hon bara haft tält på sig för att dölja magen. Och nu att hon är i koma känns bara lite för praktiskt. Hela ploten känns som en panikkonstruktion och det stör mig. En graviditet ska väl inte behöva förstöra så? Och jag gillar inte det som Skip sa, att alltihop ska ha lett fram till detta. Allt de gjort och allt de upplevt. Att Cordy skulle bli en "higher beeing" kändes ju verkligen tramsigt så det kan jag köpa att det bara var på låtsas, men allt annat... Meh.
Dessutom var jag i slutet av säsong 3 nyfiken på Angel+Cordy och allt det slarvades bara bort, så nu är jag totalt ointresserad av de 2 tillsammans. Att Cordy fick "barn" med hans son som hon bytt blöjor på, gör ju ickfaktorn riktigt stor. Men vad är det som säger att Connor är involverad ens? Det är ju inte en normal graviditet och det som kommer ut är inte direkt en normal bebis. Det kanske snarare är som Maria med Jesus. Och där var ju Josef inte inblandad... :?:

Jag låter negativare än vad jag är känner jag. Jag tycker inte att allting har varit dåligt, men jag tycker inte att arcen känns bra eller det minsta trovärdig och då faller liksom hela säsongen. Wesley och Lilah var det som gjorde säsongen intressant för mig. Och att hon dog känns trist. Angelus tillbaka var förvisso lite roligt, och han rörde om ordentligt i grytan. Jag tyckte att säsongen började ta sig och sedan fick man reda på "Evil-Cordy" och då suckade jag bara högt.

Ojdå... fokus avsnitt 4.19 kanske. :oops: (har dock märkt att det där med OT inte verkar vara alltför illa på det här forumet ;) )
Jasmine är en intressant idé som jag inte riktigt tycker de gör det bästa av. Det blir lite för löjligt. Detta avsnittet var som bäst när Fred kom på vad som kan bryta "förtrollningen" och när de andra blev sig själva igen.
Jag saknar den där "oh vad ska hända nu?" när avsnitten är slut. Visst var det lite spännande nu när Connor angav de allihop. Men det är inte så som jag upplevt tidigare i Angel och i stort sett alla Buffysäsonger att man bara längtar hem till nästa avsnitt.
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav AKS » mån okt 29, 2007 13:17

makane skrev: (har dock märkt att det där med OT inte verkar vara alltför illa på det här forumet ;) )


Du har märkt rätt. Någon medlem här har myntat uttrycket "BF - där off topic är on topic" tidigare. Du tar helt enkelt seden dit du kommer. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » mån okt 29, 2007 13:23

makane skrev:Och jag gillar inte det som Skip sa, att alltihop ska ha lett fram till detta. Allt de gjort och allt de upplevt. Att Cordy skulle bli en "higher beeing" kändes ju verkligen tramsigt så det kan jag köpa att det bara var på låtsas, men allt annat... Meh.

Skip ljuger. Så som allt är upplagt i scenen finns ingenting folk kan säga som kan få mig att ändra åsikt. De fångar honom och säger "talk - or else" och inget mer. Han har ingen anledning i världen att tala sanning, allt han behöver göra är dra ut på tiden. Fri vilja spelar alldeles för stor roll i Buffyverse för attallt ska ens kunna vara förutbestämpt ens 10% av allt det han säger.
Senast redigerad av noike mån okt 29, 2007 13:27, redigerad totalt 1 gång.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » mån okt 29, 2007 13:25

AKS skrev:Du tar helt enkelt seden dit du kommer.

Eller "ta säden där den kommer", det skulle också kunna vara ett uttryck i gammal god BF-anda.

Har jag hört.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » mån okt 29, 2007 13:28

Avsnitttrådarna i de tre huvudserierna försöker vi hålla fria från allt för mycket ämnestangerande.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » mån okt 29, 2007 14:04

Jag tycker att makane ska gå tillbaka och ändra i sitt inlägg. Ta bort det sista stycket. Annars borde hon få en varning.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » mån okt 29, 2007 14:07

Bild
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav makane » mån okt 29, 2007 14:28

Det är tur att jag läst så många trådar här, så man börjar vänja sig vid er och ert sätt att skriva (som skiljer sig något från tv-land). Annars hade jag blivit rädd och gått och gömt mig. Istället så ler jag stort och njuter.

noike, så du menar att han bara står och blåljuger? Intressant. Det ska jag genast börja tro.
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav HeY » tis okt 30, 2007 1:46

Jag tror också att Skip ljuger. Eller nej, jag tror inte det, jag är helt säker på det. Jag håller med i allt som noike säger, vad har han för anledning att tala sanning när han kan välja att inte göra det?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » tis okt 30, 2007 2:01

HeY skrev:vad har han för anledning att tala sanning när han kan välja att inte göra det?

Intressant formulering; för OM han talar sanning kan han ju inte välja att inte göra det eftersom allt är styrt ovanifrån... eller... äh...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav HeY » tis okt 30, 2007 2:07

Men det var ju det som var hans lögn! Han säger att allt är styrt uppifrån, att alla är schackpjäser, men det är det som jag tycker är Pinocchio!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » tis okt 30, 2007 2:13

Jo, jag fattar det. Det jag inte tycker håller är argumentet "varför skulle han ljuga" - för om allt ÄR styrt, då finns inget "varför" för Skip. Då antingen ljuger eller talar han sanning så som han får dikterat för sig eftersom han också bara är en schackpjäs.

Det betyder inte att han inte ljuger, bara att vi inte kan veta säkert (även om jag håller med om att det känns bättre att tro att han ljuger).
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav HeY » tis okt 30, 2007 2:18

Jo, för om man bestämmer sig för att tro på Skip så är det ju inte bara Angel som "förstörs". Hela Buffyverse, eftersom det bör betyda att öven Sunnydale gänget är schackpjäser. Ja det känns ju inte alls kul att tänka så.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tam » tis okt 30, 2007 15:44

Då inte allt går som Evul Cordy tänkt sig hela tiden är det väl bevis nog att Skip överdriver lite angående inflytandet.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav The Fucking Easterbunny » tis okt 30, 2007 16:48

detta är ett inlägg i linje med ett tidigare inlägg i gnälltråden

jag har en magic bullet, dom är överskattade, man gör inte alls en färdig måltid på 10 sekunder
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!
 
Inlägg: 4882
Blev medlem: 06 aug 2006
Ort: A to the motherfucking K

Inläggav Echolls » sön jan 24, 2010 0:05

Ännu tråkigare än förra avsnittet. Nej, den här arcen är inte särskilt kul, men det är skönt att Fred inte är ensam om att veta sanningen nu i alla fall.

Så roligt och gulligt när Connor och Angel sjunger tillsammans.

Jag hatar den här kommentaren från Wesley: "I'll get him. I've kidnapped him before." Den känns bara så opassande och är inte ett dugg rolig om det är det som är meningen.

Favoritcitat:
Shopkeeper: Not a huge demand for photo books of serial killer autopsies when you're living in a utopian wonderland. You know what I mean?
Fred: I hadn't really though it— Must be hard.
Shopkeeper: Hard? Are you kidding? It's great.
Fred: Great? Really?
Shopkeeper: (shrugs, without smiling) Yeah. Look at me. I've never been happier.

Betyg: 3
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » tor aug 12, 2010 3:48

Mycket spännande avsnitt måste jag säga, snäppet bättre än det tidigare också..
Jasmine börjar kännas "läskigare" och "läskigare", får la hoppas att gänget kommer på något sätt att besegra henne!
Väldigt lite om Cordy just nu, däremot mycket av Fred.. Vilket är kul, gillar henne.. :D

Betyg; 7
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare