4x08 Habeas Corpses

Allt du har att säga om Säsong 4, säg det här

Poäng?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
1
4%
7
9
39%
8
7
30%
9
5
22%
10
1
4%
 
Antal röster : 23

Inläggav Garim » sön apr 02, 2006 15:05

Glorificus skrev:
Garim skrev:Antar att det blir avsevärt mycket mindre W&H efter det här :P

Hela serien
HAHAHAHA


Jag är sååå duktig och låter bli att titta under spoiler markeringar... Trodde jag :P nu såg jag ju vad som stod där när jag citerade dig :eek:

Jaja, då lärde man sig nåt idag med... :D
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Glorificus » sön apr 02, 2006 17:22

Ojdå, ja men då var det tur att det inte var någon stor spoiler, bara en allmän reaktion. Funderade på om jag verkligen skulle skriva "hela serien" också, för så omfattande menade jag det inte. Egentligen bara nån grej i den här säsongen. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Garim » sön apr 02, 2006 17:56

Glorificus skrev:Ojdå, ja men då var det tur att det inte var någon stor spoiler, bara en allmän reaktion. Funderade på om jag verkligen skulle skriva "hela serien" också, för så omfattande menade jag det inte. Egentligen bara nån grej i den här säsongen. ;)


Jag får väl kanske skylla mig själv :D
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Tea » tor jun 01, 2006 11:45

Men GUD, nu får det snart sluta.. jag får hjärtklapppning av all denna spänning...

Detta var ett otroligt bra avsnitt. Man ser mycket i karaktärerna nu... allt faller lixom på plats. Slutrepliken av Angel är GOOOOOOOD. Bye, bye Cordy-girl...

spiler Buffy s7.
väntar på att de ska hitta halsbandet snart oxå.. för jag antar att det finns ett avsnitt om det...

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Isabella » tor sep 14, 2006 20:36

Ett mycket bra och spännande avsnitt. Gavin dog också och eftersom jag aldrig riktigt gillat karaktären så gjorde det inget för mig. Äntligen så gjorde Angel klart för Cordelia att han visste vad hon och Connor hade gjort. Jag vill se nästa avsnitt nuuu!
Spoilet Säsong 7 Buffy Btw, Dessa visioner som cordelia ser när hon blundar, eller när det nu är, det måste ju vara tecken på the first?
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav MiaMaria » fre jul 13, 2007 15:04

Intressant hus som stänger inne alla när de attackeras. Undrar om de blev zombies pga någon W&H trix eller om det var stora otäcka monstret som gjorde det?

Gillar slutet, har gillat Cordelia innan men nu känns hon bara irriterande

"Take your new boyfriend and get the hell outta´ here"
MiaMaria
Demon Fodder
 
Inlägg: 25
Blev medlem: 26 maj 2007

Inläggav AKS » tor aug 02, 2007 18:30

Detta är, som sagt, ett bra avsnitt. I sitt första inlägg skriver caffeine att S4 inleder sin starka period iom detta avsnitt. Jag tycker personligen att den starka delen inleds redan med Spin the Bottle t.o.m. 4.15, vill jag minnas.

Nåväl, detta avsnitt då? Bra är det, i delar riktigt, riktigt bra. Se bilden från the White Room då man från avstånd får se demonen gå emot Angel och hans gäng. Tokcool. Tycker också att de lyckas bra med stämningen i avsnittet, med den klaustrofobiska känslan. Men i slutändan så tycker jag ändå inte att avsnittet som helhet är lika bra som t ex Apocalypse Nowish. Jag tvekade länge på betyget, men, men...

6 av 10 (stark 6:a naturligtvis)

EDIT: Cool!

Bild
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » sön jan 17, 2010 16:17

Ett helt okej avsnitt, men jag tycker ändå att vissa delar är lite sega. T.ex. så blir Gunns Wesley-hat för mycket och tjatigt.

Lite synd att det är slut mellan Lilah/Wesley.

Så skönt att Angel säger åt Cordy! Jag visste att det skulle hända här så jag satt och väntade på det under hela avsnittet.

Favoritcitat:
Angel: Take your new boyfriend, and get the hell out of here.

Betyg: 6
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » ons aug 04, 2010 18:27

Helt okej avsnitt tycker jag, spec. på slutet när Angel säger till Cordy..
Tyckte att det kändes som det kunde bli nått mellan Lilah/Wes men ändå ganska skön att det e över..
Betyg:8

Edit: Ändrade betyget, solklar 8a!
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron