Tro-Clon (spoiler hela säsongen)

Allt du har att säga om Säsong 4, säg det här

Tro-Clon (spoiler hela säsongen)

Inläggav noike » mån mar 15, 2004 20:16

Vid en återtitt i Angel fick Tro-Clon profetian mig att börja tänka på hur de byggt upp och även gett betydelse i efterhand. Det är en sammanlänkad serie av händelser och nu efter säsong fyra finns det tre stora saker som stämmer överens med ordval och så vidare.

Fred räknade först fel och sa att enligt det så skulle det onda vara där redan förra året. Detta tillsammans med Skips förklaring i S4 vara både the Trial där det enligt honom gav dem en möjlighet att påverka saker och ting. Sedan har vi när Angel och Darla har sex vilket är början på Connor.

Holtz stödjs av Freds reviderade beräkningar och med viss felmarginal även Connors födelse.

Sedan har vi även the Beast som i mitt tycke passar bra in i profetian i och med passagen "Born out of darkness to bring darkness."

Frågan är bara exakt hur de manipulerade Sahjhan. En person som kan resa i tiden måste vara problematisk att knuffa rätt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » mån mar 15, 2004 20:36

Hmm dags att se om s04 känner jag. Har precis börjat på s03 så en liten del av profetian börjar ju snart komma i spel.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » mån mar 15, 2004 22:13

Väldigt intressant måste jag säga!

Man borde kanske se alla säsongerna i snabb takt back-to-back någon gång. Men det får vänta en liten stund, eftersom jag har sett (eller ska se) så gott som alla Angel-avsnitt rätt nyligen. Or damn it, Joss-avsnitt överhuvudtaget. ;)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Langtry » mån mar 15, 2004 22:20

Gjorde en snabbräkning och om man skulle kolla på Buffy, Angel och Firefly så skulle det bli cirka 192 timmar (om varje eps är 43 min)

Det är många timmar förstklassisk underhållning :D

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav Off » mån mar 15, 2004 22:21

Jag har förstås kollat Angel 01-02 på 1 månad nu ungefär och har idag klämt en del avsnitt så jag är på avsnitt 10 på s03. Det är väl bara att fortsätta och njuta av arcen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö


Återgå till Angel Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron