Allmänt säsong 4, konfunderad. (spoilers för hela säsongen)

Allt du har att säga om Säsong 4, säg det här

Inläggav Tinwiel » tis okt 19, 2004 0:08

Nej nej, jag är inte kompis med honom, men han är säkert trevlig! :) Jag läste vad han skrev bara och höll med honom... så var det.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » tis okt 19, 2004 0:22

Intressanta inlägg allihop, förresten, jag fick nåt att fundera på, och det kan ligga nåt i det ni säger. Kanske lite väl långsökt från Angel-författarnas sida, men det kan ha varit så dom tänkt. Tanken på att gänget fick brottas med gråskalan mellan gott och ont var intressant, men men, kanske det kunde det ha lösts på nåt annat sätt... Även om dom sista avsnitten på säsongen inte är mina favoriter direkt, så var man ju tvungen tänka efter lite, och hjärngympa är ju positivt. Att jag dessutom var tvungen att släppa på mina slackerregler och skriva ett inlägg för att fråga mera erfarna "buffsters" om hjälp med slutsatserna, ja, det var ju också positivt och bra. :) *fjäskar* Man vill ju inte bli kallad "Demon fodder" i resten av sitt forumliv.. Vad betyder fodder förresten? Jag tvivlar på att det är nånting positivt.. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav malavel » tis okt 19, 2004 0:48

Fodder = torrfoder.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » tis okt 19, 2004 0:48

Demon-mat är den riktiga översättningen. Min personliga översättning är "folk som snart kommer fastna här för alltid".


edit: Malavel var före. Man kan väl översätta rakt av till mat också? Behöver inte vara foder väl?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav malavel » tis okt 19, 2004 0:57

Off: Min ordbok har enbart torrfoder som översättning.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav latarmig » tis okt 19, 2004 15:07

Nationalencyklopedins översättningstjänst ger det här svaret: fodder ['fcdg] subst. foder, mat, bildl. ämne, bränsle
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » tis okt 19, 2004 16:26

lagom off topic :)


Cannon Fodder = kanonmat
mer eller mindre soldater man kastar ut i striden med förmodan att de flesta kommer stryka med..

Inspirerat av det fantastiska spelet Cannon Fodder :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinwiel » tis okt 19, 2004 18:21

så demon-torrmat är man.. roligt ... :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav latarmig » lör dec 11, 2004 5:34

Den övergripande arcen i säsong fyra må vara den svagaste, åtminstone vad gäller följdriktighet, men jag undrar om inte det hade kunnat avhjälpas med ett enda snabbt penseldrag från manusmålarna:

Cordelia borde ha mördats istället för Lilah.

På så sätt hade vi blivit av med hela Jasmine-arcen och någonting helt annat (som stämt med den förmörkade solen och eldregnet) hade kunnat hända. Någonting som inte hade varit så ologiskt att varenda buffista varit tvungen att spendera tankemöda på att rädda manusförfattarnas rykte åt dem.

Enligt min mening hade Cordy gjort sitt som ordinarie karaktär i AtS (vid tiden för Lilahs död). Bort med henne, och i sann whedonsk anda låter man henne gå en hemsk död till mötes. Frågan är bara vem som borde vara hennes baneman. Det finns två givna kandidater: Angelus och Lilah.

Om Angelus hade dödat Cordelia så hade det vara fruktansvärt sorgligt och ett hemskt slag för Angel. Det finns ingen annan han kan skylla på än sig själv. Är det någon som vet vad Angelus är mäktig så är det han. Ändå har han, inte bara gått med på, utan till och med bestämt, att de ska föra fram Angelus. Att just Angelus dödar Cordelia är en stor seger för Angelus som på sätt får möjlighet att göra Angel (som han avskyr över allt annat) riktigt illa. Det är också extra hemskt av det skälet att Angel blivit alltmer klar över sina känslor för Cordelia, och sedan hon fick minnet tillbaka har han även fått reda på att hans känslor var besvarade och att de dessutom var på väg att bli ihop den kvällen när de skulle träffas vid havet.

Hur Angel skulle hanterat ett sådant slag skulle säkert kunnat fylla resten av säsongen, och en sådan fortsättning hade nog också kunnat kombineras med den befintliga arcen. Man kan exempelvis bara ställa sig den enkla frågan hur Connor skulle reagerat.

Om istället Lilah hade mördat Cordelia så hade vi fått en ganska annorlunda säsongsavslutning. Vilket hade förhållandet mellan Lilah och Wesley blivit? Låt oss medan vi ändå fantiserar dessutom knyta Wesley och Lilah tätare till varandra än de var (det vill säga istället för att Wesley gör slut). Kanske har de flyttat ihop, kanske har de deklarerat varandra sin kärlek (nja... det sistnämnda är kanske att gå för långt). De har i vilket fall båda hela tiden varit medvetna om att de stått på var sin sida i kampen mellan ont och gott men de har ändå inte kunnat hålla sig ifrån varandra. De har också hela tiden vetat att någon dag kommer deras förhållande att sättas på prov, och nu är den dagen kommen. Skälet till att Lilah begår mord kan vara antingen att hon själv listat ut att Cordelia är mästaren, eller att seniorerna meddelat sig med henne. Vad kommer att hända efter Lilahs dåd?

Man kan tänka sig ett scenario där det är tydligt att Lilah är mördaren och att Wesley försvarar henne genom att hävda att hon har mördat den som är ansvarig för tusentals oskyldiga människors död. Man kan också tänka sig att Lilah nekar och att hennes oskuld försvaras av Wes. Ytterligare en möjlighet är att Lilah inte ens blir misstänkt förrän i säsongsavslutningen. Därutöver kan man givetvis också fundera över möjliga utvecklingslinjer där Wesley inte alls försvarar Lilah (han kanske tvärtom dödar henne).

Men det är inte bara förhållande mellan Lilah och Wesley som är intressant. Hur ska Wesley kunnat se Angel i ögonen (om det står klart att Lilah är mördaren) och hur ska han kunna arbeta ihop med de andra på Angel Investigations? Kommer han åter att hamna i kylan, eller ställer de andra (eller någon) upp för honom? När nu Wolfram & Hart inte kan skydda Lilah från Angel, kommer då Wesley att hjälpa henne tills dess att pensionererna åter får någonting att säga till om? Blir kanske Wes rent av Wolfram & Hart's nya CEO efter att ha hjälpt till med återuppbyggnaden av LA-avdelningen?

Vad jag har varit ute efter med de här fria fantasierna är att peka på att den svaga arcen inte beror på olyckliga omständigheter, utan kan skyllas på dåligt manusjobb.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav VelocityBoy » lör dec 11, 2004 11:48

latarmig: både dina lösningar är bättre än vad som visades men skulle jag välja en utav de två skulle det bli Angelus som dödar Cordy det skulle ha blivit vansinnigt intressant kanske skulle man posta det some en challenge på någon bra fanfic site.

Fö en fascinerande idé om det bara vore Wesley som skulle ha börjat jobba för W&H men samtidigt så var jag rätt glad då de började att samarbeta mer i mitten av Angel s4, stackars Wes hade ju varit ensamen så länge redan då.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav sus@n » lör dec 11, 2004 13:16

Jag håller faktiskt med Latarmig (även om Cordy är en av mina favoritkaraktärer). Speciellt idén med att Angelus skulle ha dödat henne.. jag hade älskat att se Angel ha skuldkänslorna.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav JRT » lör dec 11, 2004 13:35

sus@n skrev:Jag håller faktiskt med Latarmig (även om Cordy är en av mina favoritkaraktärer). Speciellt idén med att Angelus skulle ha dödat henne.. jag hade älskat att se Angel ha skuldkänslorna.


Jag också - det hade varit väldigt intressant att se. Vi vet redan att det blir bra när Angelus dödar en omtyckt och invand karaktär. I Buffy var det Jenny Calendar, om det hade varit Cordelia här hade man tagit det ett steg längre (en omtyckt regular) vilket hade varit suveränt.

Angelus som dödar Cordy det skulle ha blivit vansinnigt intressant kanske skulle man posta det some en challenge på någon bra fanfic site.


Mycket bra idé - skulle väldigt gärna läsa en sådan fic, så länge den var välskriven.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Nea » lör dec 11, 2004 14:52

Jasmine-arcen är tyvärr den tristaste och mest icke-logiska, osammanhängande historien i Whedon-versen, och en av de största anledningarna till att säsong 4 hamnar längst ner på min rangordning av säsongerna. Plus Cordelia/Connor då, alltså. Yuck. Samt att Cordelia som karaktär förstörs under denna säsong. Ahem. Ja, ska sanningen fram så finns det fler anledningar, men det är dessa som är mest framträdande för min del.

Att se Cordelia bli mördad av Angelus skulle ha varit ett mycket mer intressant scenario. Angel's skuldkänslor skulle ha kunnat tas fram på ett mer personligt sätt än när han dödade namnlösa människor i sina Angelus-dagar.

Spoiler Angel s5, You're Welcome:

Å andra sidan, så skulle vi inte ha fått det här avsnittet med Cordy, tillbaka i toppform, och det är tveksamt om jag skulle vilja vara utan det här avsnittet, så underbart som det är. Jag köpte t.o.m avskedskyssen mellan Angel och Cordy i slutet och det ska sägas att jag är en av de mest Anti-Angel/Cordy som ett par, som finns. Resten av avsnittet var också briljant. Vet som sagt inte om jag skulle vilja byta ut det mot andra halvan av säsong 4.
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby
 
Inlägg: 526
Blev medlem: 29 mar 2004
Ort: Sydligaste delen av landet

Inläggav JRT » lör dec 11, 2004 15:10

Nea: Kan inte hålla med om att Jasminearcet är det tråkigaste i hela Buffyverse. I den kategorin slår inget Adam/Initiativearcet i Buffy s4...
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Off » lör dec 11, 2004 16:14

Angelus dödar Cordy. Det är bland det bästa jag läst. Nu kommer jag ju sitta och störa mig på att det kunde blivit så mycket bättre :| . Jag är ändå ett hyffsat fan av Jasmine-arcen och ett stort fan av s04 men din idé var riktigt bra latarmig.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav latarmig » lör dec 11, 2004 20:06

Roligt att ni tyckte det var bra idéer. Själv vet jag inte riktigt vilken händelseutveckling jag skulle föredragit, men eftersom Lilah är en favoritkaraktär och hon överlever i båda så fungerar att Angelus dödar Cordelia utmärkt för mig.

Till skillnad från Cordy så kändes karaktären Lilah inte alls klar med sin del när hon dog. Hon och Wes var inne i ett väldigt intressant skede och det gick inte att förutse vad som komma skulle. I och för sig ska det medges att när Wes gör slut med Lilah är det ganska klart att han gör det på grund av sina känslor för Fred (även om det givetvis inte är det enda skälet, han har säkert dessutom oerhörda skuldkänslor för att han sover med fienden). Men relationen dem emellan är definitivt inte över även om förhållandet tagit slut, och det är helt tydligt med Wes att hans "feelings are changeable but intense" (för att tala med Anya). Han vet inte riktigt vad han känner - men känner gör han. Själv hade jag helst sett att de inte gjort slut, men det viktiga är att Lilah inte dör så fort.

Hade jag fått styra så hade Lilah spelat en avgörande roll under slutfasen av säsongen som den enda länken till W&H för att sedan bli ordinarie under nästa. Hon hade alltså
Säsong 5.
ersatt Eve, det vill säga hon skulle fortfarande ha varit ond.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav VelocityBoy » sön dec 12, 2004 1:14

Nea skrev:Jasmine-arcen är tyvärr den tristaste och mest icke-logiska, osammanhängande historien i Whedon-versen, och en av de största anledningarna till att säsong 4 hamnar längst ner på min rangordning av säsongerna. Plus Cordelia/Connor då, alltså.


Jag är benägen att hålla med... det finns dock många väldigt bra inslag i säsongen som jag gillar; förhållandet mellan Wes och Lilah (en utav de bästa sakerna i hela Whedon-verse), Dark Wes överhuvudtaget, Faith och Angelus, tuffa Fred och den fina avslutningen på säsongen men faktum är att när jag skulle se om Angel i somras så fastnade jag på "Apoclapyse nowish" och såg aldrig något mer... och det är nog inte ett så bra omdöme (iofs hade jag den då i ganska färkskt minne ifrån just när jag fick boxen men ändå).
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Nea » sön dec 12, 2004 2:42

JRT skrev:Nea: Kan inte hålla med om att Jasminearcet är det tråkigaste i hela Buffyverse. I den kategorin slår inget Adam/Initiativearcet i Buffy s4...

Visst var Adam/Iniative också tråkig, men den drog inte ner säsongen såsom Jasmine-arcen gjorde, för min del. Det finns plot-holes stora som vallgravar under Angel's fjärde säsong. Säsong 4 av Buffy innehåller flera av mina favorit-avsnitt och arcen, som helhet, tyngdes inte ner på samma sätt som Cordelia/Connor/Jasmine gjorde i Angel.

VelocityBoy skrev:Jag är benägen att hålla med... det finns dock många väldigt bra inslag i säsongen som jag gillar; förhållandet mellan Wes och Lilah (en utav de bästa sakerna i hela Whedon-verse), Dark Wes överhuvudtaget, Faith och Angelus, tuffa Fred och den fina avslutningen på säsongen men faktum är att när jag skulle se om Angel i somras så fastnade jag på "Apoclapyse nowish" och såg aldrig något mer... och det är nog inte ett så bra omdöme (iofs hade jag den då i ganska färkskt minne ifrån just när jag fick boxen men ändå).

Första delen av säsongen börjar något trögt, tycker jag, och det enda avsnittet som jag verkligen älskar är Spin the Bottle. Scenerna mellan Fred, Angel och Connor i säsongsöppningen är dock riktigt bra. Fighten mot The Beast i Apocalypse Now är en av mina favorit-scener i denna säsong (Wesley! Wesley! Wesley!). Efter det blir det något av en svacka igen (dock med en del ljuspunkter, och då menar jag inte ljust som i ljust utan ljust som i bländande mörker ;)) tills Faith dyker upp. Orpheus och Home gillar jag skarpt. Däremellan? Not so much.
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby
 
Inlägg: 526
Blev medlem: 29 mar 2004
Ort: Sydligaste delen av landet

Inläggav VelocityBoy » sön dec 12, 2004 2:49

Nea skrev:Fighten mot The Beast i Apocalypse Now är en av mina favorit-scener i denna säsong (Wesley! Wesley! Wesley!).


Den är väldigt kraftfull och är kanske den bästa fightscenen i hela Buffyverse, mitt favorit avsnitt är "Habeas corpses" med fokus på Wes/Lilah när han kommer för att rädda henne... my my då är det bra.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Johannah » sön dec 12, 2004 6:39

Ahh! Jag fick ont i magen när jag tänkte på hur det hade blivit om Angelus hade mördat Cordy. Nog för att jag gillar att AtS är så mörk och tragisk, men det där hade nog blivit *för* hemskt för min del. Angel hade ju gått sönder helt och hållet. Vet inte riktigt om det hade hållt. Så jag hade nog velat se Lilah mörda Cordy. Gud vad skönt det hade vart om vi hade sluppit Jasmine-arcen. En av de värsta i Buffyverse.

Säsong fyra är efter att jag bara sett den en gång, inte en favorit hos mig. Jag ville så gärna att så mycket hade gått annorlunda. Först på min lista var ju att Angel och Connor hade utvecklat den relation jag *så* gärna ville.

Spoiler 5x22
Den relation man såg en glimt av när Connor kom och hjälpte Angel i Not Fade Away.
Cordy skrevs ur ur serien på ett så smaklöst sätt. Jag kan faktiskt inte sluta fundera på hur AtS hade sett ut om inte CC hade blivit gravid. Ibland kan jag bli riktigt irriterad på henne för att hon blev det. Men visst, de hade kunnat skriva ut henne på ett mycket bättre och snyggare sätt. T.ex. som latarmig föreslog här ovan.

Gah! Jag blir så frustrerad!
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav VelocityBoy » sön dec 12, 2004 11:18

Johannah skrev:Säsong fyra är efter att jag bara sett den en gång, inte en favorit hos mig. Jag ville så gärna att så mycket hade gått annorlunda.


och du gillade inte s5, för att vara ett så stort Angel fan (som du har gett intryck av att vara) så är du väldigt hård mot din älsklings serie ;)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Johannah » sön dec 12, 2004 23:45

VelocityBoy skrev:och du gillade inte s5, för att vara ett så stort Angel fan (som du har gett intryck av att vara) så är du väldigt hård mot din älsklings serie ;)

Jag vet :) Jag antar att saker och ting inte blev som jag tänkt mig, och därför blev jag väldigt besviken. Men vi får se hur jag upplever saker och ting när jag är färdig med min omtitt.
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav VelocityBoy » sön dec 12, 2004 23:48

Johannah skrev:Men vi får se hur jag upplever saker och ting när jag är färdig med min omtitt.


Det skall bli jätteintressant att få höra ditt omdöme på säsongerna efter andra genomtittningen..
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav noike » mån dec 13, 2004 0:21

VelocityBoy skrev:och du gillade inte s5, för att vara ett så stort Angel fan (som du har gett intryck av att vara) så är du väldigt hård mot din älsklings serie ;)

Det är så det ska vara. Om man har en favoritserie så ska man kunna krossa den till små små bitar. Fanboyskt "oboj, det allt det här är superbra, ingenting är dåligt" ger jag inte mycket för. Fast sedan tycker jag att vissa av de saker som jag inte gillar med till exempel Buffy och Angel ger serien en del av dess styrka.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav VelocityBoy » mån dec 13, 2004 0:25

Noike: visst är det bra om man är kritisk men det är lite märkligt om man inte gillar sin favorit serie :) (vilket det nästan lät som att Johanna gjorde).
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Willowtree » ons dec 29, 2004 23:18

Nu håller jag på och ser om säs 4 (efter att ha sett säs 5 som inte förklarade nåt) , men jag fattar inte hela Cordy grejen ändå. När blev hon Jasmine (eller vem det nu var som styrde henne)? Var det bara fejk när hon tappade minnet? Eller var det helt enkelt Cordy utan minne? Blev det Jasmine när hon fick tillbaka minnet? Var det över huvudtaget Jasmine som styrde henne eller var det någon helt annan? Vem isåfall? Blir inte riktigt klok på den här säsongen, dessutom ser Cordy väldigt gammal ut (och är inte speciellt söt) när hon ska vara onding och inte ler sitt jätteleende.
-One of these days I´m gonna put you two in a room and let you wrestle in out.
-No problem at this end.
- Hmm... There could be oil of some kind involved...
Användarvisningsbild
Willowtree
Big Bad
 
Inlägg: 1093
Blev medlem: 18 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » ons dec 29, 2004 23:43

Willowtree skrev:Nu håller jag på och ser om säs 4 (efter att ha sett säs 5 som inte förklarade nåt) , men jag fattar inte hela Cordy grejen ändå. När blev hon Jasmine (eller vem det nu var som styrde henne)? Var det bara fejk när hon tappade minnet? Eller var det helt enkelt Cordy utan minne? Blev det Jasmine när hon fick tillbaka minnet?

När Cordy fick tillbaka minnet öppnades en magisk väg in i hennes hjärna som lät Jasmine ta över. Så tolkade jag det i och med den där ögonblicksmonsterbilden i slutet av hennes minnesrush.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Zaxx » ons dec 29, 2004 23:44

Jag har förträngt allt med Jasmine... det är inte bra enligt mig... :/
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Johannah » ons dec 29, 2004 23:44

VelocityBoy skrev:Noike: visst är det bra om man är kritisk men det är lite märkligt om man inte gillar sin favorit serie :) (vilket det nästan lät som att Johanna gjorde).

Inte gillar? Skämtar du med mig eller? Tror du att jag inte gillar Angel bara för att jag inte är överförtjust i S4 och S5? De är på intet sätt dåliga, men jag tycker nog om de andra säsongerna mer. Blev ganska besviken på de två sista säsongerna, hade väntat mig mer efter den otroliga S3.
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav Illyria » ons dec 29, 2004 23:47

Det är fullt möjligt att verkligen ogilla s4 men ändå gilla resten av serien :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron