4x20 Sacrifice

Allt du har att säga om Säsong 4, säg det här

Ditt betyg på "Sacrifice":

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
3
17%
5
3
17%
6
4
22%
7
4
22%
8
4
22%
9
0
Inga röster
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 18

4x20 Sacrifice

Inläggav caffeineaddict » fre sep 19, 2003 17:19

Kort kopierad kommentar. Tillsammans med The House Always Wings lågvattenmärket i ojämna S4. Betyg: 6 (och en låg sexa!).

---

Nej, ingen riktig höjdare. Bygger för mycket på slumpen (att de bara råkar hitta lösningen i närmaste kloak), ungdomarna var trista och klyschiga, och det fanns inte särskilt många minnesvärda repliker. Dessutom rätt taskiga specialeffekter på slutet. Och jag tröttnade snabbt på ett helt avsnitt i de mörka tunnlarna. Började bra, men blev snabbt sämre. Nu hoppas jag på en betydlig förbättring nästa vecka


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Zaxx » mån jun 07, 2004 2:22

som caffeine säger, helt klart det sämsta av de 5 (ep 17-21) som jag sett i sträck nu.

betyg: 6
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » sön aug 01, 2004 16:20

Jag tyckte det var helt okej men håller med caffe om att det inte var så många minnesvärda repliker.....

Längtar till säsong 4 släpps som R1 då jag vill se de avsnitt som jag inte sett.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav AKS » sön aug 01, 2004 17:27

Hnn, hade fått för mig att jag kommenterat detta avsnitt. Måste ha varit nån annanstans i forumet då.

Jag tycker att detta är ett bra avsnitt, har inget emot att slumpen spelar in (om det ens var slumpen, vem vet i Angels LA), men *hatar* ungarna. Usch, riktigt äckliga och irriterande är de! Annars är avsnittet, som jag minns det, relativt underhållande. En 6:a på Buffyskalan skulle jag tro...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » sön aug 01, 2004 19:08

Det enda riktigt bra med det här ju konstigt nog deux ex machina-demonen. Särskilt när han håller för öronen och skriker "LALALALALALA!" för att inte höra vad Wesley säger. :D


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » sön aug 01, 2004 22:47

Jo, demonen är nog hödpunkten, medan ungarna är det som drar ner det hela... Tänk om inte ungarna hade varit med... då hade det blivit betydligt bättre.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » sön aug 01, 2004 22:55

Herre men skapara vad länge sedan jag såg detta avsnittet. Kommer knappt ihåg det. Kommer bli extra roligt när jag ser om allt i okt-nov :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » sön aug 01, 2004 23:31

AKS: Hatar att upprepa mig, men allt hade blivit bättre om de inte bara hade snubblat ner i närmsta kloak och råkat springa in i lösningen på hur man räddar världen... det är ju nästan lika illa som Angels drömsvärd i Awakening. ;)

Men visst, ungjävlarna stör också. Dock är det rätt skönt när Gunn knockar den mest irriterande ungen.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » mån aug 02, 2004 3:23

It can only get better from here ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » mån aug 02, 2004 10:07

Jag måste erkänna att första gången jag såg avsnittet (tror jag, lite svårt att veta vad man tänkte första eller andra gången...) så trodde jag faktiskt att TPTB hade ett finger med i spelet... Och det finns alltid i mitt bakhuvud nu också. Det är liksom först då jag läst andras kommentarer om slump osv som jag uppfattat att det kan anses vara "contrived", vad nu det bästa ordet skulle vara på svenska... Men även om TPTB inte har nåt med det att göra så kan jag inte påstå att jag bryr mig så mycket. Avsnittet är, förutom ungarna, underhållande. Det gillar jag.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » lör sep 25, 2004 16:00

Jag tycker detta avsnittet är riktigt obehagligt. När Jasmine pratar igenom andra människor och speciellt scenen då Matthew vaknar upp är riktigt creepy. Åter igen bra actionsekvenser, vilket är ett starkt kort då avsnitten sällan blir tråkiga då. Ungarna kändes väl aningen malplacerade, men jag gillar storylinen då Matthew rymmer upp till ytan. Framförallt så resulterar den i en hel del bra scener mellan Fred och Gunn.

Slutscenen visar verkligen att man skall passa sig för att använda cgi baserade miljöer om man inte har en tillräcklig budget. Ush, säger jag.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » lör sep 25, 2004 17:26

Tobbe_E: Jag vet... specialeffekterna i sista scenen är fruktansvärda. Spoiler resten av S4:Du får stå ut med någon minut sådana i 4.21 med tyvärr, men sedan är det över.
Sämsta effekterna i hela Buffyverse. Föredrar t.o.m. bönsyrsan i Teacher's Pet.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Johannah » ons nov 10, 2004 20:26

Ja, när Jasmine pratar genom Matthew är det riktigt creepy. Men det var väl nästan det enda bra i avsnittet.

Jag kan fortfarande inte komma ifrån att de har skrivit Connor så som han är. Jag menar, kunde inte Angels son fått en lite värdigare roll i det hela än att vara den som "förstör" hela tiden? Han måste vara den mest trögtänkta personen av alla, och då menar jag inte bara i det här avsnittet, utan nästan alla. Gillade honom i S3.
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav Koala » tis nov 16, 2004 23:22

Jag tyckte det var rätt ok, en normal 7a
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Yog-Sothoth » ons dec 01, 2004 2:05

caffeineaddict skrev:Tobbe_E: Jag vet... specialeffekterna i sista scenen är fruktansvärda. Du får stå ut med någon minut sådana i 4.21 med tyvärr, men sedan är det över.

Sämsta effekterna i hela Buffyverse. Föredrar t.o.m. bönsyrsan i Teacher's Pet.

Vad hände med spoilertänkandet? :?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav gaspode » ons dec 01, 2004 2:20

MT: Ibland missar man helt enkelt att spoilermarkera, plus att det är en rätt liten spoiler att säga att Inte hela resten av S4 kommer utspelas i den dåliga CGI-världen

Lagt till spoilermarkering nu. Det hjälper ju inte dig tyvärr, men jag hoppas att du inte fått din upplevelse av slutet totalförstörd.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Yog-Sothoth » ons dec 01, 2004 2:27

gaspode skrev:MT: Ibland missar man helt enkelt att spoilermarkera, plus att det är en rätt liten spoiler att säga att Inte hela resten av S4 kommer utspelas i den dåliga CGI-världen

Lagt till spoilermarkering nu. Det hjälper ju inte dig tyvärr, men jag hoppas att du inte fått din upplevelse av slutet totalförstörd.

Nej, det känns som att den här arcen inte är en av de bättre av de i Angel ändå. Jag bryr mig egentligen inte så mycket om att bli spoilad här, jag bara undrade ifall jag hade missuppfattat de regler som har bankats i mig stenhårt första veckan på det här forumet. ;)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav gaspode » ons dec 01, 2004 2:31

Nej självklart inte, hellre för mycket än för lite spoilermarkeringar.
Det måste ju vara den som blir spoilad som bestämmer vad som är jobbigt att veta, och det är ju ett dilemma bara det..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Off » ons dec 01, 2004 2:35

Mönsterstudenten Thomas skrev:
gaspode skrev:MT: Ibland missar man helt enkelt att spoilermarkera, plus att det är en rätt liten spoiler att säga att Inte hela resten av S4 kommer utspelas i den dåliga CGI-världen

Lagt till spoilermarkering nu. Det hjälper ju inte dig tyvärr, men jag hoppas att du inte fått din upplevelse av slutet totalförstörd.

Nej, det känns som att den här arcen inte är en av de bättre av de i Angel ändå. Jag bryr mig egentligen inte så mycket om att bli spoilad här, jag bara undrade ifall jag hade missuppfattat de regler som har bankats i mig stenhårt första veckan på det här forumet. ;)


Det var ju tur att du förstod så du kunde börja leta fastän du inte brydde dig så mycket. ;)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Yog-Sothoth » ons dec 01, 2004 2:37

Off skrev:
Mönsterstudenten Thomas skrev:
gaspode skrev:MT: Ibland missar man helt enkelt att spoilermarkera, plus att det är en rätt liten spoiler att säga att Inte hela resten av S4 kommer utspelas i den dåliga CGI-världen

Lagt till spoilermarkering nu. Det hjälper ju inte dig tyvärr, men jag hoppas att du inte fått din upplevelse av slutet totalförstörd.

Nej, det känns som att den här arcen inte är en av de bättre av de i Angel ändå. Jag bryr mig egentligen inte så mycket om att bli spoilad här, jag bara undrade ifall jag hade missuppfattat de regler som har bankats i mig stenhårt första veckan på det här forumet. ;)


Det var ju tur att du förstod så du kunde börja leta fastän du inte brydde dig så mycket. ;)

Jag tror min hjärna slog knut på sig själv efter halva din mening, men OK. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav caffeineaddict » ons dec 01, 2004 21:11

Ouch! Bad, bad me. Vem av flickorna känner för att smiska mig som straff?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Yog-Sothoth » ons dec 01, 2004 21:17

caffeineaddict skrev:Ouch! Bad, bad me. Vem av flickorna känner för att smiska mig som straff?

Duger ett knytnävsslag på näsan från mig som substitut?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav caffeineaddict » ons dec 01, 2004 21:21

Mönsterstudenten Thomas skrev:
caffeineaddict skrev:Ouch! Bad, bad me. Vem av flickorna känner för att smiska mig som straff?

Duger ett knytnävsslag på näsan från mig som substitut?


Tempting, but nooooooo... ;)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Pazuzu » sön jan 16, 2005 22:20

Får återigen instämma med er andra och säga att det här ligger betydligt under nivån från de föregående avsnitten, men ändå tillräckligt spännande så att jag vill gå vidare till nästa avsnitt med en gång. ;)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav virve » lör jan 22, 2005 19:53

Jag tycker faktiskt att det här var ett riktigt bra avsnitt. Stör mig inte alls på ungarna, och fullkomligt älskar den Jasmine-dyrkande insekts-demonen!
ANYA: Am I supposed to be changing my clothes a lot? Is that the helpful thing to do?
Användarvisningsbild
virve
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 04 jan 2005
Ort: Uppsala

Inläggav Tam » sön jan 23, 2005 3:02

Johannah skrev:Ja, när Jasmine pratar genom Matthew är det riktigt creepy. Men det var väl nästan det enda bra i avsnittet.

Det var ju värst av allt. Ungarna var überjobbiga och Jasmine-pratar-genom-folk funkade inte alls tycker jag. När dom där slås ihop är det rätt katastrof-dåligt. Tvekar inte att kalla den hela seriens sämsta scen.

Jasmines skratt var inte heller särskilt lysande. Synd, för annars vore det säkert tufft med nån som står och skrattar med strupen uppskuren. (Vore det för mycket begärt av Wesley att skratta lite i Sleep tight?)

CGI-världen tyckte jag dock om. Visst, en smula ful, men jag gillar den.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Minsc_and_Boo » sön feb 06, 2005 5:03

Infödingsungarna under stan var bara ett enda stort "jaha?". Först blev jag jätteglad och trodde det var en motståndsrörelse. Men sen visade det sig vara idioter som förtjänade att bli uppätna av den roliga demonen.

Och så har vi ju nationella insatsstyrkan som verkade skitläskiga den första minuten, men som bara lyste runt med ficklampor och viftade med pinnar.

Och jag antar att Connors "nu ska jag vara häftig"-tal till sina fångar skulle vara imponerande, men hade jag varit en av fångarna hade jag nog hellre bett om att bli ihjälslagen än behövt lyssna på det crappet.
I wanna hurt you. But I can't resist the sinister attraction of your cold and muscular body.
-- Buffy 5x18; Intervention
Användarvisningsbild
Minsc_and_Boo
Minion
 
Inlägg: 92
Blev medlem: 30 aug 2004
Ort: Hellmouth; Stockholm

Inläggav Binchy » ons maj 04, 2005 22:39

Jag, som är en sucker för språk, gillar skarpt spindelkrabbademonens sätt att prata. Bara det gör att detta är ett bra avsnitt.

Tonåringarna känns lätt onödiga och enkelspåriga. AI-gänget kunde hittat klotter på väggarna med den nödvändiga informationen istället. Ungarna borde ju ha fattat redan när de ser att Angel kan hoppa några meter rakt upp i luften, att han inte är normal människa.

"Connor brakes through the door". Var bara tvungen att citera det här. Hur sjutton kan man bromsa genom en dörr? :rolleyes: :D

De kanske inte skulle ha gått ner i en brunn två meter framför bilen, alternativt inte parkerat bilen så nära. Stupid gang! Och varför följde Fred och Gunn efter den minsta snorungen, skit i honom! Och hur kan de veta åt vilket håll han sprungit?
Senast redigerad av Binchy ons maj 04, 2005 22:54, redigerad totalt 1 gång.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Binchy » ons maj 04, 2005 22:40

Ber om ursäkt för dubbeldubbelpostandet. Allt är makens fel, som inte visste att det tar en liten stund innan posten skickas utan alltid, jämt och ständigt, måste klicka på allt gång på gång om det inte lyder honom, genast! Nu skickade jag iväg mitt inlägg, så han kunde gå över till sin sida och kolla mailen, men han kunde tydligen inte tänka sig att gå över till sin sida innan mitt hade skickats, utan tryckte ett par gånger till på "skicka".

Men jag har ju en liten komplettering:

caffeineaddict skrev:Ouch! Bad, bad me. Vem av flickorna känner för att smiska mig som straff?


Om en virtuell smiskning ett par månader senare duger så ställer jag upp! :P :D

Om någon vänlig själ med moderatorkrafter ville ta bort de två andra dubbelposterna, vore jag evigt tacksam. Stupid, impatient husband!!!
Senast redigerad av Binchy ons maj 04, 2005 22:56, redigerad totalt 2 gånger.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav caffeineaddict » ons maj 04, 2005 23:04

Binchy skrev:Om någon vänlig själ med moderatorkrafter ville ta bort de två andra dubbelposterna, vore jag evigt tacksam. Stupid, impatient husband!!!


De är borta nu. Tack för smiskningen. Always appreciated.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Nästa

Återgå till Angel Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare