4x13 Salvage

Allt du har att säga om Säsong 4, säg det här

Ditt betyg på "Salvage"?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
1
4%
6
0
Inga röster
7
6
25%
8
10
42%
9
5
21%
10
2
8%
 
Antal röster : 24

Inläggav AKS » ons jul 11, 2007 14:07

adolvsson skrev:
AKS skrev:Jag har vunnit en del spontana armbrytartävlingar i mina dar... Just sayin'.

How you doin'? ;)


*swoon*
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » ons jul 11, 2007 17:57

Woohoo, halva inne!

Jag var tvungen att kolla in rymningscenen igen. Två gånger igen.

Wes: Angel is gone, Faith. Angelus is back.
Faith: Step away from the glass.


Det där är ett av mina favoritmoment i hela buffyverse, hur dom leverar det, tajmingen, allt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav MiaMaria » lör jul 28, 2007 19:20

Kul med Faith tillbaka, häftigt att bara rymma så där *gillar* Stackars Wes som var tvungen att hugga huvudet av Lilah :(

Lite urk med Cordy och Connors blivande bebis, undrar vad som är på gång?
MiaMaria
Demon Fodder
 
Inlägg: 25
Blev medlem: 26 maj 2007

Inläggav AKS » fre aug 03, 2007 0:20

Gah, slutscenen är alldeles "bleach in my brain, please!" för mig. Musiken, "Cordys" sliskiga röst, stackars Connor som var på väg att bryta sin ohälsosamma fixering vid Cordy. No!

Faith, how I love thee. Jag älskar henne då hon snabbuppfostrar Connor med ett par snabba pareringar och ett dödshot. Jag älskar henne då hon är tvungen att rädda sig själv på ett desperat sätt. Och jag älskar henne då hon säger saker som "It's like riding a biker". Mer Faith till folket!

7 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » fre aug 03, 2007 1:14

AKS skrev: Mer Faith till folket!


ORD SYSTER!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav mattek72 » fre aug 03, 2007 2:21

AKS skrev:
Faith, how I love thee. Jag älskar henne då hon säger saker som "It's like riding a biker". Mer Faith till folket!



Bild

Jag har sagt det förr och säger det igen. Alla avsnitt som Faith är med i är något extra. :D
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav HeY » fre aug 03, 2007 2:26

Eliza, dumma flicka som säger nej till Joss och gör Tru Calling istället. Är det bara jag som tror att hon fortfarande skulle ha en fast lön om hon tackat jag till FtVS?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre aug 03, 2007 9:50

Större chans i alla fall. Men var det henne det hängde på alltså? I så fall måste jag bli arg på henne.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » fre aug 03, 2007 12:48

So jag har fattat det så erbjöd Joss henne en egen serie, men hon tackade nej och sade ja till Tru Calling istället eftersom hon inte ville fastna i en roll.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre aug 03, 2007 13:54

Jag kan förstå hur hon tänkte för sin egen skull, men NO! är ändå min reaktion.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » fre aug 03, 2007 14:03

Klart det hängde på henne i början, säger hon nej blir det ju ingen Faith. Men hon hade ändå bara varit första hindret. Hade hon sagt ja hade det tagit kanske ett år i utveckling och hitta en kanal, då hade Angel redan hunnit bli nerlagt och Joss var beredd att klippa av allt för att göra film.

Kolla bara på Ripper. BBC har velat, Joss har velat, ASH har velat, och ändå har det dragit ut på tiden.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Capt. Peroxide » fre aug 03, 2007 14:04

HeY skrev:So jag har fattat det så erbjöd Joss henne en egen serie, men hon tackade nej och sade ja till Tru Calling istället eftersom hon inte ville fastna i en roll.


Vilket antagligen var ett klokt beslut. Att kanske flera år spela en huvudroll som stygg, stygg flicka hade nog begränsat hennes valmöjligheter senare i karriären.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav Echolls » tis jan 19, 2010 22:23

Det fortsätter på ungefär samma nivå. Men Faith tycker jag är väldigt bra här faktiskt! Så skönt att hon sätter Connor på plats. Jag gillar honom, men han är ju rätt så gnällig ibland.

Jag hatar slutet när Cordy berättar för Connor att hon är gravid! Usch.

Favoritcitat:
Wesley: Thought you could use a little release. Feel natural?
Faith: Ah, it's like riding a biker.

Betyg: 6
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » sön aug 08, 2010 14:19

Fan vad kul med Faith, hatade henne i de första Angel avsnitten hon va med i men nu älskar jag henne!
Scenerna med Wesley/Lilah, innan han hugger huvudet av henne är riktigt bra tycker jag, man märkte hans extrema känslor för henne.
Vad händer med Cordy egentligen?
Antingen har hon fått en knäpp eller så är det inte "riktiga" Cordy.. Hoppas på det andra alternativet..

Betyg: 8 !
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron