4x22 Home

Allt du har att säga om Säsong 4, säg det här

Betyg, sir?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
1
3%
7
4
13%
8
7
23%
9
15
48%
10
4
13%
 
Antal röster : 31

Inläggav AKS » sön apr 04, 2004 17:41

gaspode:
Spoiler S5
Aha, ja just det! Han säger det ju lite av misstag... Har bara sett avsnittet en gång och kom inte ihåg det. Dags för omtitt av säsongen tydligen. Men tyvärr kan jag ju inte koppla datorn till tv:n och det är inte lika kul att se avsnitten på bildskärm. Ska försöka spara omtitten tills dvd-boxen kommer ut... Gulp!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav VelocityBoy » ons maj 12, 2004 12:25

Jag blir förvånad när jag läser er diskussion det här jag hade aldrig en tanke på att Angel skulle ha dödat Connor utan jag trodde helt klart att han mot att han blev CEO för W&H fick dem att ändra Connors minnen och ge honom en riktig familj, vilket han ville ha mer än allt annat.

Vad som också förvånar mig är att ingen nämner superscenen där Wesley försöker att riva Lilahs kontrakt med W&H det är definitivt en utav mina favorit scener någonsin i Buffverse serierna.

Förhoppning om slutet på Angel s5

Om det blir ett slutgiltigt slag mellan the fang gang och W&H, vilket jag tycker att det lutar åt så hoppas jag att Lilah är med och jag hoppas att Wesley provar igen om de är framgångsrika
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Whistler » fre maj 21, 2004 19:41

Har man nyss sett detta avsnitt och blev mäkta förvånad att de fanns dom som trodde att Angel inte dödade Connor! Är väl så självklart de kan bli utan att dom skriver de svart och vitt över skärmen. Connor säger ju också innan Angel dödar honom it's only one thing that changes everyting... death! Och sedan när Angel säger att han visst älskar honom och visar detta genom att döda hon och därmed ge honom de "liv" han aldrig haft. Nä tycker de är så solklart!

Annars tycker jag detta var ett bra avsnitt att avsluta hela Angel serien med. Är rädd att säsong 5 bara kommer ta upp en massa nya saker man aldrig får utredd på ett bra sätt, nu är de lite lagom och ett mycket bra slut för serien tycker jag. W&H apocalypse är väl de man saknar dock men annars tycker jag de mesta är bra. Visst ser mycket gärna en fortsättning men bara 1 säsong till känns på tok för lite, känns de som om 4 säsonger varit ett bättre alt med tanke på hur de slutade, säsong 4 summerade ju dom första 3 säsongerna rätt bra också. Men men har ju inte sett säsong 5 än så hoppas de blir bra, W&H apocalypse får ju gärna vara med där vilket jag också tror.
Användarvisningsbild
Whistler
Minion
 
Inlägg: 149
Blev medlem: 26 nov 2003
Ort: Härnösand

Inläggav gaspode » fre maj 21, 2004 19:47

Jag tror inte att du kommer bli besviken på S5, visst vill man ha mer när den är slut, och visst ville man ha en fortsättning på en oändlig mängd trådar, men S5 är ändå oerhört bra.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » fre maj 21, 2004 20:14

Whistler: No worries. S5 är en mycket bra säsong (jag gillar fortfarande S4 mest dock, men S5 slåss med S3 om en andraplats på en topplista över AtS-säsonger). Den börjar dock svagt, men runt mitten så... jag finner inte ord! Tre av de fem bästa avsnitten av Angel -- någonsin!! -- är S5-avsnitt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Whistler » fre maj 21, 2004 22:07

Låter bra de, hoppas bara de blir ett bra slut också vilket jag inte tror då Joss hade tänkt sig mer.
Säsong 4 var klart den bästa säsongen hittills, brukar se ett avsnitt om dagen men blev 4 timmar i sträck på slutet då de var lite sådär halvsvårt att sluta se!
Användarvisningsbild
Whistler
Minion
 
Inlägg: 149
Blev medlem: 26 nov 2003
Ort: Härnösand

Inläggav Zaxx » mån jun 07, 2004 18:34

Angel S4 i allmänhet tar jag upp i en annan tråd... men nu har jag iallfall sett klart AS4 och fram till ep17 i BS7.

Detta sista avsnittet i Angel var ett riktigt dåligt avsnitt enligt mig. Gillar INTE när de stoppar in MASSOR av lösa trådar i ngt man vill skall få ett avslut. Känns lite som Buffys Restless, som jag givetvis inte heller tycker särskilt mkt om. Varför O varför skall de krångla till allt? nu hoppas man bara på mkt BRA förklaringar i S5.

Själva Connor Arcen gick lite FÖR snabbt där i slutet, tycker iofs att hela Jasmin arcen, kom för sent igentligen.. (dock tyckte jag det var tråkigt)

ett ovärdigt avslut på en annars starkt säsong!... finner inga ord.. IGEN
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav VelocityBoy » mån jun 07, 2004 21:13

Zaxx: Jag håller inte alls med jag tyckte att avslutningen (de två sista avsnitten är suveräna och definitivt bättre än Jasmine delen av säsongen... sedan tycker jag iofs om nästan alla delar utav säsongen förutom Cordy/Connor biten som är riktigt usel.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Off » mån jun 07, 2004 21:18

:eek: En sådan sågning av Home förväntade jag mig absolut inte. Jag tycker det här avsnittet är så bra som det bara kan bli. Hade fungerat som en serieavslutare om det inte blivit någon s05 men var ändå något som var väldigt lätt att bygga vidare på.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » mån jun 07, 2004 21:45

Japp, vad det gäller Home (och Restless, men det behöver väl knappt nämnas längre), så håller jag inte riktigt med Zaxx. Det är en schysst avslutning, en schysst nystart och ett bra slut för Connor.

Jasmine-avsnitten 18-21 är okej, men inte mer (förutom Sacrifice som är värre).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Zaxx » mån jun 07, 2004 22:36

ok.. här skiljer alltså våra åsikter sig mkt !..

det är inte så att själva AVSNITTET är dåligt.. alla är ju underbara, men allvarligt, som säsongsavslutning... det är galet!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Illyria » sön aug 08, 2004 16:08

Ser inte W&H lite annorlunda ut i detta avsnittet jämfört med s5?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » sön aug 08, 2004 17:23

Illyria: Jo, det gör det absolut. Tim pratar på kommentarspåret om hur de fick använda en riktig kontorsbyggnad och lite props som W&H här, men att när S5 greenlightades så byggde de naturligtvis helt nya egna sets och då blev det vissa skillnader.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » sön aug 08, 2004 18:39

Det märks ganska tydligt. I detta avsnittet tycker jag stället verkar mycket större och lite mer "klinisk" men under nästa säsong känns det iofs som ett kontor, men mer hemma/mysigt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » sön aug 08, 2004 18:47

Men knappast förvånande. Lobbyn hos WH har ändrat på sig konstant sedan S1.

I "Noikes Galna Teorier om Whedonverse" (tm) finns det en som anser att WHs kontor är byggt av en meteor från en Psi-moon (Se Red Dwarf S5) och därför omstruktuirerars enligt vem den nu valt som designer.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Nea » mån aug 09, 2004 20:16

Det här är det enda avsnittet där jag faktiskt gillar Lilah. Vilket väl är ganska ironiskt, med tanke på att hon är död. But then again, who isn´t?

Gillar också David´s ansiktsuttryck när Connor anklagande säger: "You let him take me". Väldigt gripande, faktiskt.
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby
 
Inlägg: 526
Blev medlem: 29 mar 2004
Ort: Sydligaste delen av landet

Inläggav sus@n » lör sep 18, 2004 19:17

Shit! Riktigt riktigt bra! Detta avsnitt tyckte jag var ett av de bästa i säsong 4. Vad hände med Connor? Dödade Angel honom och han hamnade i en alternativ värld, men hur kan då Fred inte veta vem han är, har ingen något minne av honom? Hur ska man stå ut att vänta till februari nu?!

Skriver snart i säsong tråden med..
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav sus@n » lör sep 18, 2004 19:18

Nea skrev:Det här är det enda avsnittet där jag faktiskt gillar Lilah.


Har gillat henne någon gång då och då t.ex. då Wes hugger av hennes huvud men hennes huvudpunkt är verkligen i detta avsnittet.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Calle » lör sep 18, 2004 23:54

Mirkan skrev:Okej, låt oss alla låtsas att Angel tar en kniv och hugger mot Connors strupe för att.. ööööh.. Han ska... sova.

Tja wesly får ju sin strupe uppskuren utan att han dör :)
Willow: "There were, you know, razor scooters and pictures of the vulcan lady on Enterprise."
Xander: "Ooh! I mean pff, nerds"
Användarvisningsbild
Calle
Minion
 
Inlägg: 191
Blev medlem: 06 apr 2004
Ort: Uppsala

Inläggav noike » sön sep 19, 2004 0:06

Skillanden mellan wes och Connor är att Connor är "borta" från verkligheten nästan direkt, medan Wes ligger och blöder i ett avsnitt eller två.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Calle » sön sep 19, 2004 0:51

Nja borta från verkligehten skulle han väl ändå inte var? Alltså jag menade inte att han inte dog egentligen utan mer att han inte behövt gjort det. Jag tror mest på att han dog och sedan satte senior partners in honom i ett nytt liv, så han försvann från den verkligeht som var förut.
Willow: "There were, you know, razor scooters and pictures of the vulcan lady on Enterprise."
Xander: "Ooh! I mean pff, nerds"
Användarvisningsbild
Calle
Minion
 
Inlägg: 191
Blev medlem: 06 apr 2004
Ort: Uppsala

Inläggav noike » sön sep 19, 2004 0:55

Jag har inte tänkt igenom det här med Connor på ett tag, men jag är numera lite osäker på hur det hela fungerade. Satans ME.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav VelocityBoy » sön sep 19, 2004 1:03

Calle skrev:Nja borta från verkligehten skulle han väl ändå inte var? Alltså jag menade inte att han inte dog egentligen utan mer att han inte behövt gjort det. Jag tror mest på att han dog och sedan satte senior partners in honom i ett nytt liv, så han försvann från den verkligeht som var förut.


Som jag har sagt förrut så tror jag verkligen inte att Connor dog på något sätt i slutet av Angel s4 utan att Angel oskadliggjorde honom och att de sedan gav honom nya minnen och ett bra, normalt liv.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav noike » sön sep 19, 2004 1:12

Jo, men det finns allvarliga problem med det synsättet. Hur oskadliggör man någon med superkrafter genom att skära i dem med en allt för liten kniv? Det känns väldigt mycket som att vi får för lite information.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tob » sön sep 26, 2004 20:57

Home fungerar alldeles ypperligt som en säsongsavslutare. Faktum är att det är den bästa säsongsavslutaren hittils. Den hade även fungerat bra som en serieavslutare som en del av er är inne på. Man öppnar ju egentligen bara en ny dörr, och det är ju att gänget börjar arbeta för W&H. Sen att det i sig innebär väldigt mycket små dörrar är egentligen inte relevant.

Det är svårt att göra någon korrekt bedömmning av vad som egentligen händer med Connor och omgivningen efter att bara sett det en gång. Men likheterna med Dawn är nog inte helt åt skogen. Det skulle ju tex. förklara varför Fred inte vet vem Connor är och hur han lever i en ny familj osv.

Slutligen vill jag berömma Tim Minear som både författare och regissör. Han har skapat många av dem absolut vassaste Angel avsnitten, och är en av anledningarna till att framförallt säsong 2 och 3 blev så pass bra som dem blev. Eleganta repliker och ett effektivt regiarbete hjälper tillväldigt mycket.

Jag tycker som sagt var att detta avsnittet var skitbra, och även om jag är oerhört nyfiken på säsong 5 så känns det ändå inte som en omöjlighet att kunna vänta till februari.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav latarmig » mån sep 27, 2004 0:48

Nästa säsong är ännu bättre (den bästa). :-))
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » mån sep 27, 2004 17:05

latarmig skrev:Nästa säsong är ännu bättre (den bästa). :-))


Ser verkligen fram emot releasen!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Noggster » tis okt 19, 2004 4:44

Tycker det var ett rätt svagt avsnitt med ett par starka scener.
Season 4 har lätt varit den bästa, tills Jasmine kom.. då dala det nedför.
Och att avsluta säsongen med ett non-jasmine relaterat avsnitt trodde jag skulle funka bra, men nej nej.
Tyckte det var segt, drog igång alldelles för mycket nytt som kommer att bli svårt och antagligen tråkigt att förklara i season 5.

Sen hurvida angel döda connor eller inte är en svår fråga, personligen måste jag säga nej. Tror att connor fortfarande lever fast utan sitt vanliga minna, alla vart av med minnet av connor förrutom angel.

Detta var helt klart INTE en av dom bästa säsongsavslutningarna och jag tycker definitivt inte att detta skulle passa som serie-avslutare.
Nu är det bara vänta tills dvd-releasen så man kan titta igenom season 5.

Avsnittet får en 6/10
PS. Restless är kung, detta är pung DS.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav karykh » ons nov 03, 2004 22:35

Få sen nu, personligen tycker jag att detta har varit den svagaste säsongen av Angel hittills. Utan tvekan.

Först Connor, jag mår illa varje gång jag ser honom. Hans jävla gnäll fick jag nog av efter S3, och det är rent förjävligt att dom inte kunde döda honom ordentligt efter all skit...(ursäkta franskan)

Cordy, cordy, cordy...hur tråkig var inte du som ond. Enda scenerna det funkade var dom där hon försökte döda, eller dödade någon. Vilket inte var många.
Sen hela historien med Jasmine. Förutom slutpoängen med att dom lika gärna kan ha förstört världsfreden som att ha räddat den mänskligheten/vår fria vilja och scenerna efter att Fred gör sin upptäckt (kändes härligt dawn of the dead), så var det inte mycket att hänga i granen. Hela historien var bara tröttande.

Avslutning med W&H däremot, lysande! Kunde inte vara mer sugen på att se S5 än efter detta. W&H har som vanligt gjort sitt jobb, och det är de få scenerna med deras anställda som varit klart bäst den här säsongen.
Skulle iofs faktiskt hellre se en W&H spinoff än Angel S5 så här spontant, men vem vet vad som kommer där.

Och Wesley! Mannen är ett geni, helt lysande hela vägen igenom. Och nu verkar han definitivt vara tillbaka i gänget, om något ärrad.

EDIT: Glömde avsnitten med Faith, underbara avsnitt och scener. Allihopa nästan. Till och med Vincent klarade av sitt jobb här.

Reserverar mig för eventuella ändringar i mina åsikter när det har smält in lite
IRC
carre: jag brukade ta på mig själv när jag var liten och lekte doktor på mossans job

Användarvisningsbild
karykh
Scooby
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 07 jan 2004

Inläggav sus@n » tor nov 04, 2004 19:31

karykh: Många gillar faktiskt säsongen i helhet (tills Jasmine delen) själv älskar jag det mörka och hela storyn med the beast, evil cordy var okej men kändes som en dålig utväg pga CC graviditet, jag tror att S4 skulle vara bättre med en god Cordy. Connor håller jag dock med om, jag har inte kunnat fastna för honom (undantag scenen i peace out och öppningsscenen i Deep Down)
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron