Hata Connor (spoiler hela serien)

Allt du har att säga om Säsong 4, säg det här

Inläggav caffeineaddict » sön aug 20, 2006 20:12

Det var ganska exakt så. :D Och jo spädbarnsdöd-raden var min. Kände själv att jag nog begravde ribban ännu djupare med den.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » sön aug 20, 2006 20:28

Låter inte som att jag missat så mycket som Connor-fan.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Johannah » ons aug 23, 2006 13:53

Tam skrev:Och Connor är min favoritkaraktär av allihop.

Seriöst? Du är nog den första (förutom jag) jag hört yttra de orden. :)

btw. Avskydde S4 första gången jag såg den. Nu känns det lite bättre. Håller verkligen med om att den inte håller som hel säsong, men tidvid är den ryyyysligt bra.
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav buffy_angel » lör feb 10, 2007 23:42

Jag håller med jag hatar han med han går bara runt å förstör allt å tycker allmänt synd om sig själv ! Han e bara bitter lioten jävla snorunge å jag tycker att han förstör mer än han tillför ! När Angel e deppig e de ialla fall charmigt...connor e bara jobbig. Jag tycker att serien tappade lite av sin charm när han kom och fick tillbaka den när han försvann. Ända gången han har tillfört nått var när han var liten å man kunde skratta åt hur angel betedde sig som pappa. :twisted: nä han var jobbig !!!
hej ! alla buffy älskare där ute ! skulle vilja chatta med någon som förstår sig på min kärlek till denna geniala serie .....
buffy_angel
Demon Fodder
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 27 jan 2006

Inläggav eriked » sön feb 11, 2007 0:23

Nej! Connor är typ bäst! (inte helt men bra) Framförallt i sista biten av s4. Jag tycker så synd om honom när han låsas vara under Jasmines förtrollning. Det är så bra!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » ons sep 05, 2007 12:41

Vincent Kartheiser gillar inte heller Connor.

The Scanner: Speaking of Angel, you played a fairly divisive character on that series as well—Angel’s sullen offspring Connor. Were you aware of the strong feelings that character generated?

Kartheiser: I knew people were reacting really strongly to Connor, but I didn’t know why because I didn’t know the show’s history. To me, the character lost its thrill about four episodes in. From there on out I felt like I was doing the same scene over and over and over. Every week I’d show up and have a scene with Cordelia, then Angel would show up and I’d have some sort of conflict with him. There’d be a couple of fight scenes where I’d fight with them even though I didn’t want to and then I would sulk and leave. That to me was every episode. Ultimately, they wrote him into a corner. There was nowhere for him to go. I think the majority of the fans really hated Conner and really hated me and getting me off the show was the highest priority. And I don’t blame them.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Garim » ons sep 05, 2007 13:34

Det var ju lite överraskande... ^^
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav AKS » ons sep 05, 2007 16:55

Jag förstår om han som skådespelare var uttråkad ett tag, men jag håller inte helt och hållet med honom. Jag gillar Connor och kommer alltid att gilla honom. Vincent ska ge sig själv lite credit för mycket av detta gillande kommer från VK:s strålande skådespeleri som för mig gav lager som kanske inte fanns där på manusnivå.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tam » ons sep 05, 2007 17:29

AKS fattar.

A bear skrev:Rombat och A bear i munnen på varandra: ...och scenen där Angel hugger ihjäl Connor... det är så vackert. YES, liksom.

Ja, visst är det vackert? Älskar att Connor får ett lyckligt slut. Fint också hur ni som lever era liv uppfyllda av hat och jag som är full av kärlek kan bli lika rörda. Tim Minear är ett geni.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Eisa » tor sep 06, 2007 11:55

Johannah skrev:
Tam skrev:Och Connor är min favoritkaraktär av allihop.

Seriöst? Du är nog den första (förutom jag) jag hört yttra de orden.


Jag håller med, jag ÄLSKAR Connor.
Vad är det här för skräptråd för övrigt?
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Föregående

Återgå till Angel Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare