4x10 Awakening

Allt du har att säga om Säsong 4, säg det här

Betygsätt Awakening

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
1
4%
6
1
4%
7
5
20%
8
9
36%
9
4
16%
10
5
20%
 
Antal röster : 25

Inläggav Isabella » tor sep 14, 2006 22:12

Hah, jag som undrade vad tusan Cordy och Angel höll på med och varför de va så korkade. Men sen så visade sig det att de hade lurats lite.. Angelus! Det ska bli kul (?) och se lite mer med denna karaktär. Man har ju bara sett det som varit med i S.2 av Buffy och det där avsnittet i säsong ett där han fick den där drogen. Bra avsnitt! 8/10
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav MiaMaria » fre jul 13, 2007 14:51

Tyckte det var lite konstigt att allt gick så bra och att det kändes som en säsongsavslutning mitt i säsongen. Vad ska hända nu då, tänkte jag? Och så var allt bara en del av en formel för att få Angel att bli Angelus! Jag gillade det. Allt som behövdes för att få honom lycklig kanske inte var så trovärdigt, men vad gör det? Nu blir det Angelus *ha ha ha ha ha ha*
MiaMaria
Demon Fodder
 
Inlägg: 25
Blev medlem: 26 maj 2007

Inläggav AKS » tor aug 02, 2007 21:15

Detta avsnitt är svårbedömt. Ingen gång är som första gången liksom... Men jag tycker fortfarande att det är bra vid omtitt, det kan bara inte vara lika bra. Jag vet i alla fall att jag blev grundlurad första gången jag såg avsnittet (försöker hitta min originalkommentar på dvdforum just nu för att kunna se exakt vad jag tyckte då). Visst tyckte man att allt var lite väl rosaskimrande, men ja, ja... Cordy passar förresten i lockigt hår. Se min avatar. :)

Sista skrattet är dock bara för mycket. Klockade det till 25 sekunder vilket är cirka tjugo sekunder för länge. Vad tänkte de?

Ah, hittade min första reaktion på avsnittet från januari 2003:

Jag svalde allt som hände i detta avsnitt med hull och hår!! Små irritationsmoment som att Eternity är bortglömt och Wes reaktion på att få handen genomborrad uppvägdes av den totala förvåning en ospoilad själ som jag kände på slutet. Jag bara: "What the f***? Där är den där schamanen igen! Vad ända in i..." Sen fem sekunder senare: "Oh. Shit." Hehe.

Fast ett tag blev jag lite konfunderad för jag tyckte att Angel och Cordy var mer än lovligt dumma då de har sex med varandra utan att ta reda på hur de ska undvika att han blir Angelus.

Ja, ja... F*n vilken kickassäsong detta är!!! Bättre än jag vågat hoppas på efter S3. Ytterligare ett *bra* avsnitt. Hittills tycker jag att Angel är överlägset Buffy. Vi får väl se hur det blir med det mot slutet säsongerna...

EDIT: Ja, jag menade alltså att S3 var så bra att jag trodde det skulle vara svårt för S4 att leva upp till förväntningarna. Varför oroade jag mig?


Så, hur betygsätta detta avsnitt? Det tappar ju litegrann på omtitt, men en del andra avsnitt har ju höjts efter omtittar, vissa avsnitt har sänkts. Måste alltså, trots att det känns orättvist med tanke på att hela avsnittet bygger på överraskningsmomentet, bedöma hur det kändes då jag såg avsnittet denna gång.

7 av 10

(antagligen 8 av 10 första gången jag såg det.)

ANGELUS, HERE I COME!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » mån jan 18, 2010 1:20

Jag älskar att bli lurad i Buffy och Angel så det här avsnittet gillar jag! Nu när jag vet hur det slutar så känns det ju verkligen som att allt går för lätt, men det kan jag inte minnas att jag tänkte på första gången jag såg avsnittet.

Angel och Cordy i sängen får mig att må lite illa, till och med mer än Cordy/Connor. Jag har blivit en ännu större motståndare till dem som par den här säsongen och vill verkligen aldrig någonsin se dem tillsammans.

Favoritcitat:
Connor: Everything's going to hell because of you. You're the reason that the sun is gone, that I don't have a home to go back to. You're the reason that she— It's you. You're the reason my life sucks.
Angel: Get over it.

Betyg: 7
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Althea » tis mar 02, 2010 11:00

Alltså, visst för att allt är en dröm men jag stör mig ändå på att Wes får en fet träpåle i näven, säger aj, får bandage och sen är det bra. Inga förstörda ben eller senor, inga problem med att bära lyktan? Nehepp, inte de..
//Ett Altheatroll jag är, tittar in och skriver ibland, men oftast hittar du mig här; http://altheatrollet.blogg.se/
"Cross my heart, smack me dead, stick a lobster on my head."
Användarvisningsbild
Althea
Demon Fodder
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 02 jan 2010
Ort: Falköping

Inläggav HeavyAlex » tis aug 10, 2010 15:26

Blev riktigt förvirrad av detta avsnitt, allt gick liite för fort.. :D
Angelus e tillbax nu iaf!!

Betyg: Stark 7a !
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Inläggav WillowGirl » tis feb 15, 2011 20:48

Oh herremindar, snacka om att jag tappade hakan i slutet.. Det var helt enkelt för bra för att vara sant - allt som hände mellan Cordy och Angel samt Connor och Angel. Skit alltså.

Och Angelus skratt som avslutade avsnittet med eftertexterna :emo: oh no.
Användarvisningsbild
WillowGirl
Minion
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 29 nov 2010

Föregående

Återgå till Angel Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron