4x04 Slouching Toward Bethlehem

Allt du har att säga om Säsong 4, säg det här

Ok då, vad ska vi säga om det här?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
1
6%
6
5
31%
7
8
50%
8
2
13%
9
0
Inga röster
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 16

Inläggav Tea » ons maj 31, 2006 0:48

är det här sättet att få in connor i gruppen frågar jag stilla mej själv...

Helt okej avsnitt, inte det bästa dock.. och åter igen.. växer cordys tuttar, eller är det jag som inbillar mej?

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Glorificus » ons maj 31, 2006 1:43

Tea skrev:Helt okej avsnitt, inte det bästa dock.. och åter igen.. växer cordys tuttar, eller är det jag som inbillar mej?

Hihi, det spelades in kring den tiden då Charisma Carpenter var gravid... och det gick väl inte att dölja alla förändringar som det medförde... ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Tea » ons maj 31, 2006 12:37

Glorificus skrev:
Tea skrev:Helt okej avsnitt, inte det bästa dock.. och åter igen.. växer cordys tuttar, eller är det jag som inbillar mej?

Hihi, det spelades in kring den tiden då Charisma Carpenter var gravid... och det gick väl inte att dölja alla förändringar som det medförde... ;)


aaaaaa... ja, nu ser ajg faktistk det när jag tänkte efter att hon börjar bli lite rund om magen.. gulligt... så då var det iten jag som inbillade mej iaf.. :D

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav eriked » lör jun 03, 2006 21:48

tycker också det var ett bra avsnitt. Störde mig en hel del på cordys minnesförlust första gången jag såg säsongen men nu kändes den inte lite jobbig, åtminstone inte ännu. Wesley\Lilah fortsätter att briljera! (mumml kanske inte skriva den andra slashen i firefox.. grr arggh, hmm och inte en del andra symboler heller, måste nog starta om datorn. Gillar slutsakerna också med Lourn. Bra avsnitt men inte klockrent direkt

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Isabella » tis sep 12, 2006 23:21

Nja, jag är lite skeptiskt till Cordelias minnesförlust. Avsnittet var inte lika bra som de föregågna tycker jag. Äntligen kom Cordy tillbaka men det kändes lite "tråkigt", om man nu kan kalla det så. Hoppas de avsnitten efter är bättre iallfall. 6/10
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav MiaMaria » tis jul 03, 2007 11:39

eriked skrev:Störde mig en hel del på cordys minnesförlust första gången jag såg säsongen men nu kändes den inte lite jobbig, åtminstone inte ännu.


Störde mig lite på Cordelias minnesförlust men det är ju skönt att höra att det inte känns så jobbigt om man ser om det. Connor verkar lite läskig och inte så kul, verkar som om han kommer att vara med mer nu eftersom Cordy valde att vara hon honom. Kanske gillar jag honom bättre om ett par avsnitt?

Jag har inte satt betyg på något avsnitt än, för jag vill gärna se alla först och kanske en gång till innan jag kan göra det. Gäller för Buffy också.
MiaMaria
Demon Fodder
 
Inlägg: 25
Blev medlem: 26 maj 2007

Inläggav AKS » ons aug 01, 2007 18:59

Det finns två bra saker med detta avsnitt:

* Lilah och Wes. Som enskild karaktär tycker jag att Lilah är tråkig, men tillsammans med Wesley "gillar" jag henne. Inte som person då, utan som karaktär. Deras förhållande är mycket fascinerande tycker jag. Det finns helt klart mycket ömhet mellan de två, men de kan inte lita på varandra. En intressant dans, men antagligen jävligt förvirrande för båda två.

* Cordys i övrigt nja:iga minnesförlust innebär att vi får återblickar till gamla händelser ända tillbaka till S1. Sunnydale, The Greatest Love, flaming arrows... :) Men var det verkligen de där skorna hon hade på sig i Waiting in the Wings? Tycker inte det, men det borde det ju vara.

Jag gillar även sista scenen med Angel då de panorerar till sängen. Det får i alla fall mig att tänka på scenen i Provider(?) då Angel och Cordy ligger på sängen tillsammans och fantiserar om en framtid och lille Connor ligger emellan dem. Jag tror nog det är det Angel tänker på också. På hur nära han var en riktig familj och nu har hans kärlek tappat minnet och litar på sonen som hatar honom. Angel måste fundera på vilken "sanning" det är Connor förmedlar.

I övrigt är avsnittet inte mycket att hänga i julgranen.

5 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » ons aug 01, 2007 20:26

Det var ett tag sedan jag såg säsong 4 nu men känns det inte lite vemodigt att (spoiler resten av serien) se Cordys scener nu när du vet att det är "Cordy" och inte Cordy?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons aug 01, 2007 20:48

Inte direkt vemodigt utan mer... hm. Inte irriterande heller. Jag vet inte vilket ord jag ska sätta på det. Det känns i alla fall konstigt och jag analyserar ju allt utifrån den kunskapen att det inte är Cordy. Så, vår Cordy lär det ju ha varit till och med The House Always Wins. Sen blir det den andra Cordy. Spelar denna demon/varelse minnesförlusten för att på ett naturligt sätt kunna hamna hos Connor? Så det blir ju att man tänker sådana saker hela tiden.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » tis jan 12, 2010 23:56

Det här avsnittet hade jag konstigt nog nästan inget minne alls av. Det är roligt när det är så, men samtidigt så gillar jag att minnas ungefär vad ett avsnitt handlar om och vad jag har tyckt om det tidigare. I alla fall så tycker jag att det är så tråkigt med minnesförluster och gängets smusslande de första tjugo minuterna eller så känns bara jobbigt. Men av någon anledning så gillar jag ändå det här avsnittet ganska mycket. Jag har ingen aning om varför för det enda jag kan komma på som sticker ut är Wesley/Lilah och deras scener här är inte ens så bra som de brukar vara. Connor är väl rätt okej också och så är det kul när Angel springer omkring med blodet och gömmer sig för Cordy. :D

Favoritcitat:
Cordy: Safe? Is that some kind of joke? Your friends here were just talking about murdering children. And there's singing and blood and pointy things. And did I mention the singing? I mean, what the hell is going on here, Angie?

Betyg: 6
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » lör jan 16, 2010 4:14

Jag dör lite av den. Things fall apart. The center cannot hold. Om man kunde ligga med ord.

Turning and turning in the widening gyre
The falcon cannot hear the falconer;
Things fall apart; the centre cannot hold;
Mere anarchy is loosed upon the world,
The blood-dimmed tide is loosed, and everywhere
The ceremony of innocence is drowned;
The best lack all conviction, while the worst
Are full of passionate intensity.

Surely some revelation is at hand;
Surely the Second Coming is at hand.
The Second Coming! Hardly are those words out
When a vast image out of Spiritus Mundi
Troubles my sight; somewhere in sands of the desert
A shape with lion body and the head of a man,
A gaze blank and pitiless as the sun,
Is moving its slow thighs, while all about it
Reel shadows of indignant desert birds.
The darkness drops again; but now I know
That twenty centuries of stony sleep
Were vexed to nightmare by a rocking cradle,
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav HeavyAlex » lör jul 31, 2010 13:50

Ganska bra avsnitt, även fast jag ogillar Connor..
Börjar kännas som att förhållandet mellan Lilah/Wes börjar växa lite, kanske kan t.om Lilah ha känslor? :o
Det hela med Cordy känns mest förvirrande, och Connors sanning känns inte heller speciellt självklart.
Betyg: 7
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron