Lilah (SPOILERS HELA SÄSONGEN)

Allt du har att säga om Säsong 4, säg det här

Vilken säsong var Lilah bäst i?

Säsong 1
0
Inga röster
Säsong 2
0
Inga röster
Säsong 3
1
9%
Säsong 4
10
91%
 
Antal röster : 11

Lilah (SPOILERS HELA SÄSONGEN)

Inläggav sus@n » sön sep 19, 2004 14:11

Är det bara jag eller har Lilah växt rejält? Från början gillade jag inte hennes karaktär men i säsong 4 blev hon en av mina favoriter.

Främst är det i Home som hon var helt underbar men även i avsnittet då hon kom till Angelus och när Wes högg av hennes huvud.

Vad tycker ni?
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav caffeineaddict » sön sep 19, 2004 14:15

Jag har iofs tyckt om Lilah från början, men visst växer hon. I S1 var hon okej, men inget särskilt. I S2 och det mesta av S3 var hon en suverän skurk, en sån som fick mig att smajla så fort hon kom i bild. Men i S4 blev hon en betydligt mer mångfacetterad karaktär som jag verkligen kom att bry mig om, trots hennes "ondska". Hon är fantastisk för det mesta, men ännu bättre än det i sina större S4-roller. Vet inte när jag tycker om henne som, allra mest, men mycket möjligt är det som Wesleys hjärnspöke i Salvage. Älskar även "You called this a 'relationship'"-scenen i Slouching och Fred-imitationen och "You're never gonna get anything but gray". Som ni säkert märker älskar jag det mesta med Lilah. She rocks!

Och, jo, naturligtvis är hon underbar i Home med.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sus@n » sön sep 19, 2004 14:20

Kom även på att hon var underbar tillsammans med Lindsay innan han stack i S2. Hon hade aldrig samma kemi tillsammans med Gavin.

Och en av de bästa replikerna måste vara:

Wes: It's a Lie.
Lilah: - Lah. It's a Lilah" :D
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav AKS » sön sep 19, 2004 20:27

Tyckte Lilah var en axelryckning under S1 till S3. Hennes scener var, enligt mig, alltid tempofattiga och tråkiga. Men under S4 växte hon rejält. Kommer nog aldrig att tycka om karaktären, men hon blev relativt intressant under S4 och förhållandet med Wes är mycket intressant.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » sön sep 19, 2004 20:32

Yes! Jag håller inte med AKS i den här frågan. Med tanke på att det inte sker så ofta tror jag att jag ska fira det.

Lilah är inte så bra i säsong ett (där hon är underskrivien i manus) och början av säsong två men sedan tycker jag hon växer rejält.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » sön sep 19, 2004 20:36

noike skrev:Yes! Jag håller inte med AKS i den här frågan. Med tanke på att det inte sker så ofta tror jag att jag ska fira det.


Tjeho! Vi kan fira tillsammans. Blir trevligare så. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » sön sep 19, 2004 20:39

Lilah är helt underbar ju. I s01 får hon stå åt sidan pga Lindsey men efter att han försvinner tycker jag hon är helt fantastisk i de scener hon är med i.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö


Återgå till Angel Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron