4x18 Shiny Happy People

Allt du har att säga om Säsong 4, säg det här

Where have all the flowers gone?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
2
11%
4
2
11%
5
3
16%
6
5
26%
7
4
21%
8
2
11%
9
0
Inga röster
10
1
5%
 
Antal röster : 19

Inläggav Isabella » sön sep 17, 2006 11:05

Håller med de flesta att det inte alls var ett bra avsnitt. Stackars Fred (och killen också) och vilket äckligt ansikte Jasmine hade då :S Hoppas verkligen man inte behöver se det fler gånger. 4/10
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav AKS » sön aug 05, 2007 22:12

Svårbedömt avsnitt detta. Jag har ingenting direkt emot det vad gäller själva upplägget. Jag tycker att inledningen är bra då man inte fattar vad som pågår och då alla börjar knäböja. Jag har absolut inget emot det. Sen lite efter att Fred sett Jasmines riktiga ansikte så blir det tråkigt i sjukhuset och så och sen blir det bra igen mot slutet då de beslutar sig för att döda Fred. Och slutscenen är lysande! Det tycker jag fortfarande. Kameran som panar ut och den där sista mannen på gatan som lyckas höra Jasmine genom ett fönster och faller på knä medan vår lilla Fred vandrar ensam genom gatorna. Hon har precis insett att hennes fiende är formidabel och hon -- Jasmine -- har *alla* på sin sida. *ryys*

Tycker förresten att det är på tiden att Fred hamnar front and center trots att jag inte är ett fan. Men hon och Gunn har varit heltråkiga S4 igenom och Gunn fick ju ett riktigt bra avsnitt för karaktären i Players och nu är det kul att Fred får skina lite också. Detta avsnitt är dock inte lika bra, men slutet på Shiny Happy People lovar gott inför fortsättningen. (spoiler The Magic Bullet) Tyvärr vet jag redan nu att jag tycker att det avsnittet är småtråkigt så... Ja, ja. Jag har ju ändrat åsikt om mer än ett avsnitt under denna omtitt så hoppet lever.

Angel i ljus skjorta! En anledning att älska Whedonverse: de har ett sinne för detaljer.

Om det inte varit för att avsnittet är riktigt ointressant i tio minuter eller så efter att Fred insett sanningen så hade avsnitt fått 6, nu blir det:

5 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » lör jan 23, 2010 21:18

Ett ganska tråkigt avsnitt. Hur Jasmine kom dit avskyr jag, men annars gillar jag idén ganska mycket och tycker att den borde ha kunnat göras bättre. Dock är det alltid kul när de pratar saker som hänt i gamla avsnitt, som när de tar upp the Trial här. Att få se Connor och Angel komma överens tycker jag också om.

Favoritcitat:
Angel: They don't understand.
Connor: No.
Angel: We don't want to kill her. (takes the axe away from Wesley) We just want to find her so we can worship her. That's all.

Betyg: 4
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » ons aug 11, 2010 20:50

Inget vidare avsnitt, kul med lite fokus på Fred dock..
Betyg: Svag 6a
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron