4x17 Inside Out

Allt du har att säga om Säsong 4, säg det här

What are you? Ask again later

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
1
6%
5
1
6%
6
5
28%
7
6
33%
8
4
22%
9
1
6%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 18

Inläggav AngelsGirl » mån feb 21, 2005 12:01

Jäklar. Hemskt ledsen. Fixat det :oops: Sorry. No more spoilers, I think :P

"3 years of evil"? Har jag missat nåt? Annars är det väl "the thing that did this gonna give birth to itself" typ i dialogen. Och så är det väl. Det är hennes plan och hennes handlande. Med hjälp av Skip. (Det där blev ju lagom tydligt.)


Ahhh... Okey, det är väl jag som cyklar omkring eftersom jag fattade inte så mycket av det... Men hur fick hon Skip på sin sida? *hmmm*
Hur i hela friden får man en liten text i signaturen? :P
Användarvisningsbild
AngelsGirl
Minion
 
Inlägg: 192
Blev medlem: 22 okt 2004
Ort: Sverige

Inläggav Gordo » ons apr 27, 2005 10:35

Nej, det här tyckte jag inte alls om. Jag har varit skeptisk till Cordy som ond hela säsongen och det här avsnittet gjorde inte saken bättre. Eftersom det är är första gången jag ser de här avsnitten kanske jag ändrar uppfattning vid en omtitt men just nu tycker jag att bara att det är fjantigt och jag tycker att det är synd att det är gjort på det här sättet.

Vad var det som kom ur Cordy? Det måste ju ha en enorm makt eftersom både Connor och Angel bara ger upp.

Det bästa med avsnittet var att man fick se Darla igen.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » ons maj 04, 2005 20:48

Hm, borde de inte tagit sig tid att förklara för Connor vad de tänker göra, och antingen ta honom med eller låsa in honom. De har ju en bur. Klart att han kommer att försvara Cordy. Nice 8-ball...

Är det inte fantastiskt att enda gången Connor lyssnar, så är det RIKTIGT onda lögner han får höra.

she reminds him that they are special and their baby is going to be extraordinary
Citat från cityofangel.com.

Spoiler resten av säsongen
You could say that again! Mer "extraordinary" än Jasmine är väl svårt att tänka sig.

Yay, Skip är här igen. Mindre yay, han är på ondskans sida.

Och när Connors mamma kommer till honom, så slutar han genast att lyssna. Eller nästan genast, han väger över liite grand till att tro på henne. Dumma snorvalp!

Hur kunde två ljushyade personer få en mörkhyad dotter? Och hur kan dottern vara äldre än föräldrarna? Det är inget som bekymrar vare sig Angel eller Connor, som för en gångs skull är överens, i sin vördnad.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Illyria » sön jul 10, 2005 18:30

Johannah skrev:
Men det är ju inte Cordy, bara någon som har tagit över hennes kropp.

Glömde lägga till; det spelar ingen roll.

Nej, det spelar faktiskt ingen roll, speciellt inte med den info vi presenteras med i detta avsnittet. Skip avslöjar att saker som hänt Cordelia (och de andra) är del av en stor plan and what a bad plan it is, tyckter det drar ner serien rejält och verkligen gör tidigare händelser mindre "värda", hade kunnat fungera bättre om planen varit spektaulär, eller tom bra, men nu blir det ju bara pannkaka av det hela. Sorgligt.
Jag har alltid haft svårt för Cordelia i Angel (gillar henne i BtVS) och detta bara bevisar för mig än mer att det är en totalt värdelös karaktär (i Angel). She's a puppet och långt mer än de andra som fortfarande är sig själva, inte har totalt förändrats eller låtit sig manipulerats pga detta. Tidigare löjliga händelser som demon-delen och higher beeing visar sig vara ett skämt, den Cordelia Angel "älskar" är ett skämt (eftersom allt som hänt är ett skämt) och det är precis så ser jag henne. A joke.

Skip: Cordelia was chosen to become a higher being because she's such a pure, radiant saint. Puh-lease!

Skip tells it like it is (precis som Angelus med sin yap yap-beskrivning av Cordy). Skip är bäst i detta avsnittet.

CC är ingen bra skådespelare heller, det märks allt mer tydligt med denna mer elaka roll hon ska spela, fungerar dåligt. Jag borde starta en Hata Cordelia i Angel-klubb pronto.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » sön jul 10, 2005 19:46

Jag har alltid haft svårt för Cordelia i Angel (gillar henne i BtVS) och detta bara bevisar för mig än mer att det är en totalt värdelös karaktär (i Angel).


Jag tycker tvärtom, gillade aldrig Cordy i BtVS (helt okej dock) utan började gilla henne först i slutet av AtS S1 eller så då hon började visa mer än två sidor av sin personlighet.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » tis aug 09, 2005 1:20

Säsong 4 har verkligen sjunkit i mina ögon. Det är inte en slump att omtitten har gått ruggigt långsamt, jag har haft tiden men inte lusten. Detta känns faktiskt lite tråkigt med tanke på hur mycket jag har hyllat säsongen innan. Storyn är såpass tight hela tiden så när man såg den för första gången så var det svårt att inte fortsätta hela tiden, och då minns man det hela som väldigt bra. Nu känns det mesta drygt. Evil Cordy är verkligen otroligt lamt, funkar varken i början i mitten eller nu. CC är heller ingen vidare skådespelare och det lyser igenom något grymt när hon skall spela en annan roll, det känns bara fel. Stelt och oengagerat.

Skip släpper bomben och vi får det hela serverat på ett silverfat. Allt är planerat sen bra länge, vilket känns som en enda stor efterkonstruktion. Tycker det drar ner känslan i vad som har hänt, det var liksom ändå aldrig på riktigt, givetvis var det det men ändå inte. Ni förstår kanske vad jag menar.

Inside Out innehåller däremot en del groteskt bra scener. Alla Connor/Darla sekvenser är ju otroligt bra, och når sitt klimax när Connor väljer Cordy och släpar kvinnan på golvet. Ruggigt effektivt.

S4
Sen ser jag framemot Jasmine avsnitten nu. Är så trött på allt vad Evil Cordy heter!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav noike » tis aug 09, 2005 2:13

Tob skrev:Skip släpper bomben och vi får det hela serverat på ett silverfat. Allt är planerat sen bra länge, vilket känns som en enda stor efterkonstruktion. Tycker det drar ner känslan i vad som har hänt, det var liksom ändå aldrig på riktigt, givetvis var det det men ändå inte. Ni förstår kanske vad jag menar.

(Spoilers syftar på hela säsong 4)

Men jag är inte övertygad -- långt ifrån -- att Skip talar sanning. Han måste ge Evil!Cordy tid att klämma ut Jasmine och för att göra det måste han bland annat övertyga alla om att de inte kan påverka något och att hans sida är närmast oövervinnerlig med ohemult mycket batterikraft. Efterkonstruktionen är inte en efterkonstruktion för det är en lögn -- något som blir ännu tydligare när man ser hur Jasmine använder folk både nu och på "hennes" förra dimension. Hon talar inte sanning.

Vilket är en av skillnaderna mellan¨Angel och Buffy. Skurkarna i Buffy var ärliga och rättframma med vad de gjorde på ett närmast serietidningsliknande sätt. I Angel däremot ljuger alla till höger och vänster.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav latarmig » tis feb 07, 2006 2:43

Darla använder samma logik när hon försöker tala Connor tillrätta som Wesley gjorde när han läste lusen av Gio i "That Old Gang of Mine".

Darla: As a vampire I killed without mercy or
remorse because I didn't have a soul. What's your
excuse?

"That Old Gang of Mine" (3x03)
Wesley: When [Angel] did his pleasure killing he had
no soul. You can make no such claim.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Tea » fre jun 02, 2006 21:08

WOW en del scener här är ju underbara...
Mest förtjust är jag i Connor - Darla - Cordy scenen... stackars Connor som alltid gör fel val...

När han drar iväg med flickan satt jag stilla som en igelkott på julafton... ojoj... ujuj... mycket vackert... (vilket jag inte kan säga om Gina, även fast jag älskar henne.. hennes överläpp är alldeles för grov...)

Sanna mina ord... Det här kommer bli spännande!

edit: stavfel

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav AKS » fre jun 02, 2006 21:14

Tea skrev:När han drar iväg med flickan satt jag stilla som en igelkott på julafton... ojoj... ujuj... mycket vackert...


Yes! Äntligen nån som verkar gilla den scenen (delen av en scen) lika mycket som jag! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » fre jun 02, 2006 23:20

En "igelkott på julafton"? Haha.. det uttrycket har jag aldrig hört förut.. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Isabella » sön sep 17, 2006 2:42

Wtf? Vem är den där kvinnan som Cordelia "födde"? och vad kommer hända med Cordelia? Alla dessa Connor/Cordy scener gillar jag inte alls. Gillar inte avsnitt direkt heller bortser från Darla-scenerna. Jag förstår att han känner sig skeptisk till henne men ändå, förstår han inte att något är fel med Cordelia? Jag vet inte riktigt heller vad jag hade gjort i den situationen. Avsnittet var bra, men ändå inte (Om ni fattar vad jag menar) så det blir 6/10
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav HeY » tor jun 28, 2007 0:57

Nea skrev:Och vad gör Darla där? Jag tänkte mig först att hon representerade Connor´s samvete, men eftersom han aldrig har träffat henne och därmed inte vet hur hon ser ut, så gick ju den teorin åt skogen. Och om det är The Powers That Be som ligger bakom, är hon en skenbild eller är hon verkligen där? Vad innebär detta isåfall för vampyrer i allmänhet och Spike/Angel i synnerhet? Finner de någon sorts förlåtelse för sina dåd, trots allt? Argh, mitt huvud värker.


Förlåt om jag kommenterar detta så långt efter men jag har precis sett om avsnittet och läste lite kommentarer (vet inte om du fått något "spekulations svar", för det är väl ändå det enda man kan svara med såvida vi inte fått något svar från THE MAN) också fastnade jag på denna och började fundera lite på det. Kom på två olika teorier:

1) När man blir vampyr så blir man ju faktiskt mördad så att människans själ kommer till "ett bättre ställe" är väl mer än logiskt då den inte kan göra något åt det. Eller åker själen ut i etern á la Orpheus?
2) Darla offrade sig själv för Connor, det vill säga hon utträttade en god handling. Att offra sitt liv för en annan - god som ond - måste väl betyda något för TPTB?

Annars så kan det ju vara en illusion?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » sön aug 05, 2007 11:54

Många är väldigt negativa till detta avsnitt. Jag har väldigt få problem med det. Jag bryr mig inte ens om Skip ljuger eller inte för för mig skulle det inte förstöra nåt om det som händer i serien har med "ödet" att göra. Tycker jag att det är bra? Nej. Bryr jag mig? Nej. Tror jag att det Skip säger är sant? Vet ej. Lutar mot att han ljuger.

Däremot så håller jag med alla om att Connors och Cordys scener är meh. Så fort de två delar en scen ihop dras tempot ner och det har varit sant sedan Slouching Toward Bethlehem eller nåt... Och deras "scary music box"-tema (musiken) är alldeles avskyvärt. Nåt mer subtilt tack?

Älskar fortfarande Darla/Connor-scenen och framförallt Connor som återigen litar på fel person och släpar flickan mot slakten. Jag är dock inte så förvånad över att Connor ännu inte litar på Angel helt och hållet (han försöker ju försvara Angel litegrann i detta avsnitt, parafras: "maybe it was Angelus"). Han har i sjutton år blivit hjärntvättad av Holtz att hata Angel och antagligen blivit hjärntvättad att tro att vare sig Angel har själ eller inte så går det inte att lita på. Sen, efter några dagar, sänker Connor ner Angel i djupet och träffar honom inte på tre månader då han -- naturligtvis -- blir utslängd och inte har så mycket att göra med Angel igen på flera veckor. Under denna tid blir han förälskad i Cordy, den enda på hotellet som han kände försökte hjälpa honom under slutet av S3. Detta blir nyckeln till att han litar på henne blint, för som sagt: han träffade Angel i några dagar, sen var Angel borta några månader och sen träffas de ytterst sporadiskt. Den han träffar mest efter det är Cordy. Sen blir Cordy gravid med hans barn och han blir återigen övertygad om att Angel kommer att vilja döda barnet och det får han bekräftat i början av Inside Out då Angel och resten av gänget försöker ge sig på Cordy. Vi vet ju att Angel et al har rätt, men hur ska Connor kunna veta det med sin bakgrund av manipulation och hjärntvätt? Så nej, jag tycker inte att Connor är irriterande eller dum. Han är en tonåring som i hela sitt liv använts som en bricka i ett spel. Jag tycker synd om honom. Borde han lita på Angel? Naturligtvis ja. Men som sagt: hur mycket tid har han spenderat med Angel och hur mycket tid har han spenderat med först Holtz och sen "Cordy"?

Avsnittet:
6 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav wyndham » sön aug 26, 2007 13:46

(spoiler nästa) Hur mycket jag än ogillar det här avsnittet så är det ändå en ganska fin tanke att Angel och Darla fick Connor p.g.a. The Trial. Det köper jag nästan.

edit: nähä, inga poäng till inside out.
Senast redigerad av wyndham sön aug 26, 2007 14:37, redigerad totalt 1 gång.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Tam » sön aug 26, 2007 14:32

wyndham: Men var inte det nästa avsnitt det sägs?
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav wyndham » sön aug 26, 2007 14:35

oops.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Echolls » lör jan 23, 2010 18:39

Tob skrev:Säsong 4 har verkligen sjunkit i mina ögon. Det är inte en slump att omtitten har gått ruggigt långsamt, jag har haft tiden men inte lusten. Detta känns faktiskt lite tråkigt med tanke på hur mycket jag har hyllat säsongen innan. Storyn är såpass tight hela tiden så när man såg den för första gången så var det svårt att inte fortsätta hela tiden, och då minns man det hela som väldigt bra. Nu känns det mesta drygt. Evil Cordy är verkligen otroligt lamt, funkar varken i början i mitten eller nu. CC är heller ingen vidare skådespelare och det lyser igenom något grymt när hon skall spela en annan roll, det känns bara fel. Stelt och oengagerat.

Skip släpper bomben och vi får det hela serverat på ett silverfat. Allt är planerat sen bra länge, vilket känns som en enda stor efterkonstruktion. Tycker det drar ner känslan i vad som har hänt, det var liksom ändå aldrig på riktigt, givetvis var det det men ändå inte. Ni förstår kanske vad jag menar.

Inside Out innehåller däremot en del groteskt bra scener. Alla Connor/Darla sekvenser är ju otroligt bra, och når sitt klimax när Connor väljer Cordy och släpar kvinnan på golvet. Ruggigt effektivt.

Jag brukar inte citera andra eftersom jag skulle börja göra det i varje tråd då, men den här gången kände jag mig tvungen att göra det. Håller verkligen med om allt det där! Säsong 4 kändes som en av de starkaste säsongerna första gången jag såg serien, men nu skulle jag nog bara ranka den före s1. Om ens det, får fundera på saken när jag har sett resterande avsnitt. Det måste ha varit spänningen som fick mig att gilla säsongen så mycket första gången, för jag kan inte tänka mig att jag gillade Evil Cordy då heller. Det hela känns mest bara löjligt. Jag hatar hennes tjat till Connor om "We're special" och alla deras scener tillsammans egentligen. Ah! De gör mig galen. Det gör inte saken bättre att Evil Cordy är så fruktansvärt tråkig och ointressant heller. Men ändå så tycker jag att det här är ett rätt bra avsnitt. Det är kul att se Darla igen och jag tycker så fruktansvärt synd om Connor. :(

Håller med om stycket om Skip också, men jag hoppas verkligen att det är så att han inte talar sanning. För sånt där har jag otroligt svårt för.

Favoritcitat:
Angel: Wes, Lilah and I weren't exactly friends—
Welsey: You were mortal enemies. Why should you care what happened to her?
Angel: Because you did.

Betyg: 6
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » tis aug 10, 2010 15:20

Jag är ganska neutral till detta avsnitt, att Skip är med lyfter upp hela avsnittet, även Darla/Connor scenerna är riktigt, riktigt bra.
Blir lite segt med "Cordy" ibland, irriterar mig något enormt på hennes lögner hela tiden..
Och Connor får höra ca 1000 olika sanningar och vet inte vad han ska tro, stackars grabb.. :D
Känns som att slutet för CC i Ats börjar närma sig, tyvärr.

Betyg: 7 (tack vare scenerna med Darla!)
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron