4x02 Ground State

Allt du har att säga om Säsong 4, säg det här

Är Gwen AC eller DC?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
1
5%
6
4
18%
7
6
27%
8
9
41%
9
1
5%
10
1
5%
 
Antal röster : 22

Inläggav AKS » ons aug 01, 2007 14:33

Jag har alltid varit förtjust i detta avsnitt och alltid varit förvånad över att jag är så förtjust. Trots allt är det ju ett typiskt mellanavsnitt som är relativt fristående. Lite standard. Men ändå inte för det är mer underhållande än ett vanligt fristående avsnitt.

En anledning till det är naturligtvis Gwen. Jag älskar henne. Förutom att hon är het så gillar jag *henne*. Cool tjej. Man får ju anta att kyssen med Angel var hennes första kyss nånsin och det gör det lite rörande i all hennes tuffhet.

(spoiler resten av serien) Jag tycker att det är så synd att Gwen bara är med i tre avsnitt av serien. Jag hade gärna sett henne som recurring character med kanske tio avsnitt i S4 och tio avsnitt i S5 eller nåt åt det hållet.

Lilah och Wes är väl intressant, men också så jäkla ewww.

Så, väldigt underhållande avsnitt.

7 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » mån jan 11, 2010 19:32

Ett bra avsnitt! Men jag gillar inte Gwen särskilt mycket så jag vet inte varför jag tycker så egentligen.

Angel och Gwens kyss tycker jag inte om alls, den känns bara väldigt konstig. En annan sak som jag inte gillar är när Fred bryter ihop och säger "You died and left me all alone". Hela hennes utbrott irriterar mig, men just den repliken brukar jag alltid störa mig extra mycket på, den känns så självisk på något sätt. Jag tycker inte att man borde säga så till någon som precis nästan har dött, det borde hon hålla för sig själv sådär direkt efteråt i alla fall.

Annars har jag inte så mycket att klaga på. T.ex. så är Wesley och Lilahs scener ihop alltid underhållande på något sätt, hur fel det än känns att de träffas. Freds teckningar är en annan höjdpunkt i avsnittet. :D

Favoritcitat:
Lilah: Angel, I know you've been out of loop for a while, but I'm still evil. I don't do errands unless they're... evil errands.

Betyg: 7
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » lör jul 31, 2010 13:31

Ett helt okej "mellan avsnitt".
Höll andan i nån sekund när Gunn dog, tur att inget mer hände, förutom att han dog.. i nån sekund.
Lilah/Wes känns bara helt fel och som AKS sa, lite små äckligt.. :D
Hoppas det inte blir mer än sex dock.
Betyg: 7
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron