Vad tyckte ni om säsong 3?

Säsong 3-debatter

Inläggav Zaxx » sön jul 18, 2004 16:03

S3 är den säsongen hittills jag "tycker" minst om.. hmm

Vet inte vart jag skall placera den. Helt klart den säsongen jag MÅSTE se om i ett sträck för att det skall bli ngt riktigt av det.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » sön jul 18, 2004 16:09

Självklart kan man ju förstå honom, Angelus dödade ju hans familj, hans allt och som Holtz själv säger det:



And was it your hands that held down my beloved Caroline as she was violated and murdered? That wrapped themselves around my son's neck and snapped it like kindling? Where yours hands that clutched at my daughter as she was turned into a creature damned for all eternity? -



Men att ta hämnd på Angel är ungefär som att ta hämnden på Cordelia, Angel är inte Angelus eller för att citera Wesley:

If it's a sacrifice you require, take me. Angel's no more responsible for the crimes of Angelus than I am.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Tob » sön aug 29, 2004 23:58

S3 avklarad. S3 känns som den jämnaste säsongen. Det finns väldigt få dåliga avsnitt, däremot finns det en del svaga perioder. Avsnitten efter Lullaby har jag lite svårt för. Som jag förmodligen redan nämnt i avsnittstrådaran så har jag svårt för Angels dittande och duttande med den stackars Connor. När väl Connor arcen börjar röra på sig och när the father will kill the son temat börjar röra på sig blir det riktigt bra. Det verkar vara någon form av älska eller hata arc. Jag tillhör defitnivt den första gruppen och anser att det kan mycket väl vara den bästa serien av avsnitt i Angel. Har dock svårt att plocka ner Darla/Drusilla/Dark Angel arcen från S2. Jag lämnar nog det till omtitten. Holtz regerar, och kan bara instämma till dem som tycker likadant. Fantastisk Big Bad. Ultimata.

Angel S4 lär dyka upp i veckan. Efter den cliffhangern så lär det bli jobbigt att vänta.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav noike » mån aug 30, 2004 1:12

Sus@n: Folk som har hämnd som drivkraft -- Angelus tog ju bort allt annat från Holtz -- tänker inte rationellt. Han vill ha hämnd, och Angel ser ut som han gjorde alltså så är det han som ska lida.

Även om det inte är likhetstecken mellan de båda så är Angel faktiskt Angelus med en själ, monstret han var är en stor del av vem han är och varför han försöker göra gott i världen. Så jag anser att Wes har fel. Bara för att han har en själ, så tar inte det bort vad han har gjort tidigare. Hade han inte haft något minne av vad han har gjort, då är han helt oskyldig. Angel verkar hålla med om de han också.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sus@n » mån aug 30, 2004 17:32

Jag antar att jag hör till de som hatar Holtz och Connor arcen då...

Jag har försökt att se det i er synvinkel att Angelus tog allt från Holtz och jag håller med er om det och jag kan också se varför han är så hämndlysten. Men jag klarar inte av hämnden!! Att ta Connor från Angel skapar visserligen bra avsnitt (jag älskar The Price och Double or Nothing) men när sedan Holtz kommer tillbaka från Qour Toth blir jag irriterad - att få Connor att tro att Angel dödat honom är så fel! Jag trodde att han hade ändrats då Angel kom för att prata med honom!

Men som sagt: Jag känner medlidande för Holtz

Kan säkert inte förklara bättre :)

Jag älskar däremot Birthday och Dad och sedan även Benediction!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav noike » lör nov 27, 2004 1:15

Tidigare i Waiting in the Wings-tråden:
Mönsterstudenten Thomas skrev:Efter det blir det ju bara värre och värre, kan denna händelse ha fungerat som en katalysator för hans "förfall"?


Tror vi ser på saken lite annorlunda. För mig var det inte mörkret inom Wes eller något sådant som som orsakade hans fall, utan snarare att han kände sig isolerad. Angel höll på med Connor, Crody med Groo, och Gunn och Fred med varandra -- och speciellt de två sista ville han inte störa för mycket eftersom det smärtade honom. Han tyckte att han inte kunde vända sig till någon och frös ute sig själv mer eller mindre från de andra.

Sedan vet vi att han har komplex över att inte ha lyckats så bra och det gör honom obenägen att tala med andra innan han har alla fakta.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav JRT » lör nov 27, 2004 11:40

sus@n skrev:If it's a sacrifice you require, take me. Angel's no more responsible for the crimes of Angelus than I am.


Fast så är det ju inte. Ingenting av Angels själ finns i Angelus, men Angelus - dvs. demonen - finns alltid i Angel. Det är ett ämne man kan diskutera hur länge som helst, men faktum kvarstår - man behöver bara ta en titt på Angel i hans mörkare stunder för att se att Angelus må vara kontrollerad, men inte borta.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Forever Chosen » ons feb 22, 2006 23:09

Okej säsong med sina guldkorn men Angel/Cordy gullandet gillar jag inte, Fred är en kul tjej som i början inte har alla indianer i kajaken vilket jag tycker är väldigt kul :)
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Föregående

Återgå till Angel Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron