3x09 Lullaby

Säsong 3-debatter

Whadd'ya think, Doc?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
1
5%
6
0
Inga röster
7
1
5%
8
10
45%
9
9
41%
10
1
5%
 
Antal röster : 22

Inläggav AKS » sön apr 10, 2005 21:45

Rekommenderar förresten Macbeth som läsning. Min favoritpjäs att läsa av de kanske femton Shakespearepjäser jag läst. Othello och King Lear är andra bra "läsa-pjäser".
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Binchy » sön apr 10, 2005 22:52

A bear skrev:Ordet "kejsarsnitt" kommer ju för övrigt ur legenden att Julius Caesar förlöstes på det viset. Så jo, det är en rätt gammal procedur. Men hoppeligen lite säkrare nu för tiden.


Enligt mitt läkarlexkon (Bra Böckers Stora Läkarlexikon, 10 band) så fick Julius tillnamnet Caesar för att han blivit skuren (caesus) ut ur moderlivet.

Angående att Macbeth bara kan bli dödad av någon ej av kvinna född, så tänker jag genast på The Witch King of Angmar (Return of the King), "no man can kill him". Och mycket riktigt blir han dödad av Eowyn, som är kvinna.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Gordo » fre apr 22, 2005 12:46

Angel har fått en son! Hur ska det här gå? Jag måste säga att jag blev väldigt chockad när Darla dödade sig själv, trodde nog att det skulle bli en kamp mellan Angel och Darla om vem som skulle ta hand om barnet. Samtalet mellan Angel och Darla på taket och ute i regnet var väldigt fint!

Holtz, vilken hemsk sak han var tvungen att gå igenom, att "döda" sitt eget barn. Men i slutet när han lät Angel och Fred gå sin väg trodde jag att han skulle säga att han hade svurit att döda Angelus och att Angelus redan är borta. Så fel jag fick.

Nu blir det spännande att se hur det kommer att gå att driva Angel Investigations med ett litet spädbarn att ta hand om. Och det här stackars barnet kommer väl vara hotat från alla håll och kanter, W&H, Holtz och Angels andra fiender.

Jag tycker att det här var ett bra avsnitt, minst sagt spännande. Tycker så synd om Lorne, precis när han fixat till sin bar blir den totalförstörd igen.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav xAMNESIAx » tis jul 12, 2005 18:05

Darla...död. Men vilket sätt att kila runt hörnet på! Helt underbart! Scenen i gränden tillhör de absolut bästa i hela serien. Inte bara Angel och Darla, utan även Holtz som med en sjuk fart klättrar på min favotirt lista.
Men vad nu? Vågar inte ens spekulera över vad som kommer att hända. Kan bara invänta nästa avsnitt med spänning.

8/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Tob » fre jul 22, 2005 18:39

Ett stycke briljans. Detta kan mycket väl vara det bästa Angel avsnittet hittils. Avsnittet är vansinnigt jämnt, då många avsnitt innehåller enskilda scener som lyfter, så är detta mest briljant hela tiden. Inte mycket man vill ändra på här inte.

Darla, Darla, Darla....så mycket som hon har gjort för Angel (som serie). Nu är det slut och jag är förbaskat nöjd med hur det slutar. Gillar givetvis det mesta av vad Darla säger och hur hon vill göra gott i sista ändan. Men också hur Angel faktiskt lyckats med något som han misslyckades kopiöst med i säsong 2, att få Darla att inse hur mycket ett "själaliv" är värt. Holtz känns som en av de vassaste skurkarna i hela Buffyversa. Mångbottnad och så mycket hat inom sig, men samtidigt rättfärdig. Sen vill jag nämna scenen då han kastar ut sin dotter, satan vad bra, rysningar av att bara tänka på scenen. Dotter är en vampyr, en ondsint demon, dotter måste förgöras.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tam » fre jul 22, 2005 20:34

Tob skrev:Men också hur Angel faktiskt lyckats med något som han misslyckades kopiöst med i säsong 2, att få Darla att inse hur mycket ett "själaliv" är värt.


Lyckades han väl bra med i The Trial? Sluta dissa dark Angel-arcet, Tob.

Håller annars med.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Tob » fre jul 22, 2005 23:02

Tam skrev:
Tob skrev:Men också hur Angel faktiskt lyckats med något som han misslyckades kopiöst med i säsong 2, att få Darla att inse hur mycket ett "själaliv" är värt.


Lyckades han väl bra med i The Trial? Sluta dissa dark Angel-arcet, Tob.

Håller annars med.


Jo, det är ju sant på sätt och vis, men på det stora hela så slutade det ändå med att Darla blev vampyr och även om Angel lyckades få Darla att inse det så är det säkerligen inte så Angel känner det. Jag är väl kanske ute och cycklar en del.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Magga » mån aug 22, 2005 17:21

väldigt bra avsnitt med väldigt många bra scener. Älskar slutscenen, den är totalt underbar!

Och självklart, stackars Lorne som just hade fått klart allt på baren, nu sprängdes ju allt

EDIT: rättade till stavfel
Senast redigerad av Magga mån aug 22, 2005 17:23, redigerad totalt 3 gånger.
Användarvisningsbild
Magga
Minion
 
Inlägg: 152
Blev medlem: 14 aug 2004
Ort: Åsbro

Inläggav latarmig » tis aug 23, 2005 1:10

Hur bar du dig åt för att få dina editeringar registrerade (att det står att du ändrat tre gånger) när det inte var någon som skrivit efter dig? Jag editerar nästan alltid mina inlägg men om ingen skrivit efter mig så blir det ingen markering. Har du kanske backat browsern?
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Off » tis aug 23, 2005 1:31

latarmig skrev:Hur bar du dig åt för att få dina editeringar registrerade (att det står att du ändrat tre gånger) när det inte var någon som skrivit efter dig? Jag editerar nästan alltid mina inlägg men om ingen skrivit efter mig så blir det ingen markering. Har du kanske backat browsern?


Det fanns en post efter innan men det var en dubbelpost av magga så jag tog bort den.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav latarmig » tis aug 23, 2005 2:25

Ah, så enkelt. Jag fick lite huvudbry där. :-)
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Tea » sön maj 28, 2006 13:48

hmm...
Gillar det här avsnittet... trots att darla är med i det:D

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Isabella » lör jun 03, 2006 12:34

Ännu ett bra avsnitt. Blev väldigt frövånad över att hon dödade sig själv för sonens skull.
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav AKS » ons jul 25, 2007 13:27

Riktigt starkt Angelavsnitt. Det bästa denna säsong, tycker jag. Hittills alltså.

Det som gör avsnittet är ett par scener. Den första den då Holtz måste slänga ut sin "dotter" i solen. Riktigt stark scen. Den andra starka scenen är hela slutscenen, alltså, från att de lyckas ta sig ut i gränden inkluderat Darla och hennes tal och död, Holtz gående genom elden till riktigt bra musik, Angel och Holtz då Angel håller i sin son och Holtz slutreplik:

HOLTZ: I swore that I would show no mercy. And I won't.


Ryyyys!

7 av 10 snudd på 8
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » lör jan 02, 2010 0:50

Jag blev ganska så besviken på förra avsnittet och det fick mig att tappa lusten att se Angel lite grann, men det här avsnittet är riktigt bra och gjorde mig inte alls besviken. Det är nog aningen bättre än jag mindes det till och med.

Stackars Lorne som precis skulle ha nyinvigning av Caritas.

Holtz tyckte jag var ganska tråkig i förra avsnittet, men här är han riktigt grym faktiskt! Jag älskar hur han ryter fram vissa ord. Scenen med honom och Angel på hotellet är så bra, hela replikskiftet mellan dem. När Lilah kommer dit blir det roligt också, hon är en härlig kontrast till Holtz. Jag brukar inte bry mig så mycket om henne annars, men hon är riktigt underhållande här.

Tillbakablickarna i förra avsnittet tyckte jag också var tråkiga, här är de mycket bättre. Jag känner verkligen med Holtz när han tvingas döda sin dotter.

Scenen med Angel och Darla på taket är gripande. Jag har nog aldrig tyckt synd om Darla tidigare, men här gör jag det väldigt mycket. Sen är det hjärtskärande när de är i sovrummet och Angel säger "You have to fight for this. - Please." :(

Slutscenen i gränden är också väldigt bra och snygg.

Favoritcitat:
Holtz: You said you work for the law.
Lilah: No, I didn't. I said I'm a lawyer. I don't care about the law.

Betyg: 8
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » mån jul 12, 2010 0:06

Gillar detta avsnitt, Holtz e bra men jag tycker lite, eller ganska mycket synd om Lorne..
Tycker verkligen att Darla fick ett bra avsked från serien, kunde inte blivit mycket bättre där på slutet.
Betyg: Får väl ge en 8a
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron