3x21 Benediction

Säsong 3-debatter

Hur bra?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
4
24%
8
12
71%
9
1
6%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 17

3x21 Benediction

Inläggav Zaxx » tor feb 05, 2004 1:24

hmm.. tänkte nästan att detta skulle bli en cliffhanger!

var inte riktigt förberedd på hur "snabbt" Connor/Stephen skulle reagera mot att Angel ÄR hans far.. men det verkade ju som om de la lite speed i den frågan så det skulle gå undan dessa sista avsnitten.

Fighten i baren var ju så grymm som en fight bara kan bli.. Far o son.. svincoolt.. sen utanför baren när de "skoj-bråkade" det var oxå en riktigt bra o fin scen. Kanske lite "för" fin.. hehe

det var ett bra avsnitt iallfall.. skall nog inte betygsätta förrens jag sett slutet.. blir lite irretarad på sånna här små "missförstånd" som de av ngn anlidning ibland slänger in (slutet)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » sön feb 08, 2004 1:49

Jag och en kompis hade Buffykväll ikväll och såg avsnitt 3.18-3.22 av Angel. De två sista avsnitten denna säsong är riktigt, riktigt bra. Jag kommer ihåg första gången jag såg detta avsnitt och halv om halvt trodde på Holtz' lilla tal om att han ville att Angel och Connor skulle finna varandra. Men jag blev inte ett dugg förvånad då den genomtänkta och riktigt djävulska planen utfördes. In i det sista utnyttjade Holtz Angels son -- den "son" som Holtz aldrig kan ha älskat med tanke på hur han behandlar honom i detta avsnitt.

Spoiler Angel S4
I detta avsnitt tycker jag dock att det glimrar till av lite hopp för Connor. Men tack vare Holtz blir han ännu mer förstörd och störd än han var tidigare. Holtz är ju ansvarig för allt som händer i S4 (som har med Connor och hans störda beteemde att göra -- som att han är beredd att döda oskyldiga osv) och det är i detta avsnitt det startar på riktigt. Hade inte Holtz satt sin plan i verket här hade nog Angel och Connor haft en större chans att tycka om varandra. Far-sonförhållande hade dock varit svårt hur det än gått här.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Zaxx » sön feb 08, 2004 12:39

edit: har jag skrivit fel?.. är Benediction nr 22? eller nej så var det ju inte! hehe
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » sön feb 08, 2004 13:35

Benediction är riktigt bra och det bästa av de senare avsnitten i Angel S3 (jag är inte riktigt helförtjust i avsnitten efter Forgiving annars).

Holtz är faktiskt en riktigt stark, alldeles underbar karaktär. Så komplex, så ond, men ändå så rättfärdigad.

EDIT: Jag använde ordet "riktigt" alldeles för många gånger i den här posten, eller hur? Damn!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Zaxx » sön feb 08, 2004 13:41

när man ser 3 avsnitt för första ggn i rad.. kan det sedan vara svårt att hålla isär vad som hände i vilket avsnitt...

så är fallet med de 3 sista Angel S3 avsnitten för mig... men jag tror jag har koll på läget ändå faktiskt !
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » mån aug 16, 2004 11:21

Jag har ingen aning i vilken ordning de kommer..

Vild gissning: A new World, Benediction, Tomorrow. (det är rätt tror jag)
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav caffeineaddict » mån aug 16, 2004 12:57

sus@n: Helt rätt. :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sus@n » mån aug 16, 2004 12:59

caffeineaddict skrev:sus@n: Helt rätt. :)


YEAH! :D
Mina kompisar tycker jag är galen som kan vad avsnitten heter. Ett tag kunde jag alla avsnitten i BS6 i ordning.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav caffeineaddict » mån aug 16, 2004 13:36

Heheh, don't look now, men jag kan nog rabbla upp båda seriernas hela avsnittslistor om jag måste. ;)

Insane? Who? Me?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sus@n » mån aug 16, 2004 13:55

caffeineaddict skrev:Heheh, don't look now, men jag kan nog rabbla upp båda seriernas hela avsnittslistor om jag måste. ;)

Insane? Who? Me?


:D
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav latarmig » mån aug 16, 2004 13:58

Själv är jag fullständigt värdelös på sådant. Hör jag ett avsnittsnamn får jag vara glad om jag kan placera det i rätt serie, skulle jag dessutom kunna klippa rätt säsong så är det high five. Detta trots att jag sett både AtS och BtVS rätt igenom tre gånger vardera.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Tob » sön aug 29, 2004 20:12

Åter igen ett grymt bra avsnitt. Slutet var inte direkt överaskande men man lyckas skapa exakta samma känsla som slutscenerna i "Forgiving". Förutsägbart men ändå inte. Kände mig riktigt nöjd och Holtz hoppade ytterligare ett steg upp på skalan. Tveklöst en av de bästa skurkarna i hela Buffyverse.

Barscenen var grym men det kanske allra bästa var Lilahas och Wesleys möte. Vill se mer! Fighterna då? mer blod! Fight i bar med vampyrer för tveklöst tankarna till inledningscenen i Blade, och då bleknar detta.

EDIT: Förbannat dumt att jämföra en hollywood produktion med en tvserie. Angel har givetvis andra kvaliteer.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Koala » ons okt 20, 2004 1:08

Grymt bra. Känns som angel bara blir bättre och bättre.


stör mig dock fortfarande att angel inte vet hur man boxas mot en säck.
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav VelocityBoy » ons okt 20, 2004 14:44

Tob skrev:Fighterna då? mer blod! Fight i bar med vampyrer för tveklöst tankarna till inledningscenen i Blade, och då bleknar detta.

EDIT: Förbannat dumt att jämföra en hollywood produktion med en tvserie. Angel har givetvis andra kvaliteer.


Alltid denna Blade... Angel borde använda mer solskyddskräm så att han kan hjälpa folk på dagen :rolleyes:
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Off » ons okt 20, 2004 14:48

VB: Jag hoppas det där inte var en diss mot Blade :x :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav VelocityBoy » ons okt 20, 2004 14:49

Off skrev:VB: Jag hoppas det där inte var en diss mot Blade :x :)


You better believe it ;)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Johannah » ons nov 10, 2004 3:56

Okej. Såg de två första avsnitten av säsong två igår natt. Idag har jag tittat på de restrerande 17. Ska snart se det sista av säsongen.

Jag älskar Connor, han är underbar. Fightscenen på klubben är underbar. Men vad fan Holtz! Skapligt irriterande! Nu måste jag rusa iväg och se 3x22. Skriver nog mer i den tåden.
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav Tob » ons nov 10, 2004 4:16

Johannah skrev:Okej. Såg de två första avsnitten av säsong två igår natt. Idag har jag tittat på de restrerande 17. Ska snart se det sista av säsongen.

Jag älskar Connor, han är underbar. Fightscenen på klubben är underbar. Men vad fan Holtz! Skapligt irriterande! Nu måste jag rusa iväg och se 3x22. Skriver nog mer i den tåden.


Jag är mäkta imponerad. Finns det något som har haft ett liknande maraton? Jag menar det är ju en hel säsong på nästan 24 timmar. Hur som helst så verkar du ju avguda serien, och det är ju det viktigaste.

Holtz är vass. En riktigt bra Big bad, om man ändå får kalla honom det. Fightscenerna kommer att förbättras succesivt, i S4 är dem rysligt bra stundtals.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Johannah » ons nov 10, 2004 4:51

Oh ja, jag avgudar den här serien. Trodde aldrig att någonting kunde slå BtVS, men det har Angel gjort.

Hade faktiskt ett liknande maraton i somras när jag tittade på BtVS S5-7 för första gången. Kommer inte ihåg exakt hur många dygn det gick, men det var inte många. Gah! Måste börja titta på S4 nu med en gång. Känns sorgligt att det bara är två säsonger kvar.
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav JRT » ons nov 10, 2004 8:46

Johannah skrev:Oh ja, jag avgudar den här serien. Trodde aldrig att någonting kunde slå BtVS, men det har Angel gjort.


:)
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Off » ons nov 10, 2004 13:50

Johannah skrev:Oh ja, jag avgudar den här serien. Trodde aldrig att någonting kunde slå BtVS, men det har Angel gjort.


Ahh join us. Angelanhängare är snyggare, smartare och mer sympatiska :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav VelocityBoy » ons nov 10, 2004 14:13

Off skrev:Ahh join us. Angelanhängare är snyggare, smartare och mer sympatiska :)


och mer blygsamma också ;)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Off » ons nov 10, 2004 14:35

VelocityBoy skrev:
Off skrev:Ahh join us. Angelanhängare är snyggare, smartare och mer sympatiska :)


och mer blygsamma också ;)


Hur visste du det? Du kanske har tur nog att känna tillräckligt många.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » ons nov 10, 2004 14:42

VelocityBoy skrev:
Off skrev:Ahh join us. Angelanhängare är snyggare, smartare och mer sympatiska :)


och mer blygsamma också ;)

Beror väl på vad man jämför med. Men Buffy-anhängare tenderar ibland att använda ord som "världens bästa serie" utan att specificera vilken serie de pratar om. "Jag såg femton till avsnitt ur världens bästa serie igår."

Angelisterna är mer "jag såg på lite Angel igår -- som för övrigt är världens bästa serie." Det är lite mer i förbigående så att säga.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav JRT » ons nov 10, 2004 14:59

noike skrev:Angelisterna är mer "jag såg på lite Angel igår -- som för övrigt är världens bästa serie." Det är lite mer i förbigående så att säga.


Vi är helt enkelt superior på ett lagom förtäckt sätt. We lurk.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Pazuzu » tis nov 16, 2004 21:17

En del mycket bra scener i detta avsnitt, bl.a. barfighten. Holtz fungerar bra som fienden, men är annorlunda än tidigare skurkar eftersom man till viss del kan förstå honom och hans motiv.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Joamna » fre dec 31, 2004 17:13

This is good!

HAr aldrig riktigt gillar Holtz men jag tror att han börjar växa på sig nu, alltså att jag börjar digga honom lite mer. Han är inte lika irreterande längre, tiden i den andra dimensionen verkar ha gjort honom extremt målmedveten..

Gillade Angel och Connors låtsas fight! Påminnde mig om mina barndoms somrar då jag och pappa alltid tränade på att fightas :)
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Re: 3x21 Benediction

Inläggav Tompa » sön apr 10, 2005 19:03

[quote="Zaxx"]

var inte riktigt förberedd på hur "snabbt" Connor/Stephen skulle reagera mot att Angel ÄR hans far.. men det verkade ju som om de la lite speed i den frågan så det skulle gå undan dessa sista avsnitten.
[quote]

Men Holtx har väl alltid varit ärlig för Steven och sagt som det är när det gäller Angel och Darla. Så fattade iaf jag det som.


Grabben har superhörsel: Surprise!

Lite irriterad blir jag dock när Holtz säger "Again" så kan man ju räkna ut med arsleta att Steven kommer tro att Angelus dödat honom. Men det är klart, tänker han till lite så ser han ju att Holtz inte tappat något blod och han borde ju undra vem bruden som håller hans farsa är.

Konstigt att Cordy missade Wes och Lilah i klubbvisionen.

Angel är Thrash Metal: Högt tempo och mörka toner blandas med underbara ballader och humor. 8)
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav Binchy » mån apr 11, 2005 15:25

Staackars lille Groo, hans Princess håller på att glida ifrån honom. Oh, well, good riddance!

Tjusig middag Wes har, microdinner och ett glas vin. Är inte föresten även Wesley "family" och borde alltså också komma tillbaka.

Tänk om man hade Cordys healing glow, vad mycket man kunde lösa då. En liten kram till GWB, så han inte längre behöver vara rädd för allt och alla utanför USAs gränser, tex.

Lite otroligt att Connor kan höra vad Gunn och Fred säger, även om han har väldigt bra jägarhörsel. Han står vid kanten av havet, med starka bränningar, de pratar rätt tyst, vända mot varandra och står en bra bit ifrån.

Menar Holtz verkligen vad han säger om att Angel har mer att ge Connor än vad han själv har? Varför då förgifta Connors känslor för Angel, det visar ju inte på någon större kärlek gentemot Connor?
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Tompa » mån apr 11, 2005 15:37

Binchy skrev:Staackars lille Groo, hans Princess håller på att glida ifrån honom. Oh, well, good riddance!


:D Don't let the door hit you on the way out!

Binchy skrev:Menar Holtz verkligen vad han säger om att Angel har mer att ge Connor än vad han själv har? Varför då förgifta Connors känslor för Angel, det visar ju inte på någon större kärlek gentemot Connor?


Det är ett rätt personligt motiv från Holtz. Hat kan inte ge honom den största hämnden utan kärlek. I detta fallet Stevens/Connor kärlek för honom då han tror att Angel dödat Holtz och att Angels kärlek till Steven/Connor inte kommer att betyda något för honom. Svårt att förklara men om det är DVD du ser S3 på så finns det en bra förklaring i S3's översikt i extramaterialet på sista skivan (som du naturligvis ska se efter avsnitt 22 ;) )
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Nästa

Återgå till Angel Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron