3x21 Benediction

Säsong 3-debatter

Hur bra?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
4
24%
8
12
71%
9
1
6%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 17

Inläggav Binchy » mån apr 11, 2005 16:08

Tompa skrev:
Binchy skrev:Menar Holtz verkligen vad han säger om att Angel har mer att ge Connor än vad han själv har? Varför då förgifta Connors känslor för Angel, det visar ju inte på någon större kärlek gentemot Connor?


Det är ett rätt personligt motiv från Holtz. Hat kan inte ge honom den största hämnden utan kärlek. I detta fallet Stevens/Connor kärlek för honom då han tror att Angel dödat Holtz och att Angels kärlek till Steven/Connor inte kommer att betyda något för honom. Svårt att förklara men om det är DVD du ser S3 på så finns det en bra förklaring i S3's översikt i extramaterialet på sista skivan (som du naturligvis ska se efter avsnitt 22 ;) )


Jag har, efter flera misstag, lärt mig att se extramaterialet EFTER jag sett färdigt på hela säsongen. Blev totalspoilad om Pylea förra säsongen när jag tittade på extramaterialet mitt i. Stupid me!

Jag har ju inte sett längre än 3:22 men OM Connor får reda på vad Justine och Holtz har gjort så kommer antagligen Connors kärlek till Holtz att förvandlas till hat. Is that what he wants?

Jag får genast gå och se allt extramaterial. More Angel...Yay! Mmmm...Angel!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav A bear » tor apr 21, 2005 23:06

Bättre avsnitt än det föregående - och det är givetvis Holtz förtjänst. Fantastisk big bad in i det sista. Hur grymt (i ordets rätta bemärkelse) är inte detta? Att som sin sista handling låta döda sig för att en gång för alla vända en son mot sin egen far...

(vad som INTE händer i nästa avsnitt)
Första gången jag såg det här avsnittet (eller, för att vara noga, slutscenen i det förra + det här) tyckte jag den gamle Holtz var så lik Sahjhan att jag misstänkte att han till slut skulle visa sig BLI Sahjhan och sedan via diverse tidsresor etc... ja, det hade blivit komplicerat, men antagligen kul. Nu vart det ju inte så, men jag undrar fortfarande om de menade något med att göra dem så lika.

Connor fortsätter på den inslagna vägen att sura, missförstå och misstänka allt som inte heter Holtz. Fast jag gillar Angels försök att ordna far&son-aktivitet.
ANGEL: It could be kind of dangerous. There's a lot of killing and violence. You wanna come?


Och Groo är all dressed up in Riley's clothes. "Hon älskar mig inte. Hon är upptagen med att rädda världen. Gnäll." Har vi sett det förut? Men som sagt, good riddance.

Förresten, hur kommer det sig att inte Cordy känner igen Justine i sin vision?

Nåja. Ganska bra avsnitt, Connorcentreringen till trots.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Gordo » sön apr 24, 2005 20:00

Betydligt bättre än det förra avsnittet. Jag satt och väntade på att Holtz skulle sätta kniven i ryggen på Angel och tillslut kom det. Måste säga att jag tycker att Holtz plan är ganska lysande! Fanns det inga vampyrer i Quor-toth? Connor borde väl kunna se skillnad på knivstick och vampyrbett. Men det kanske han gör tillslut.

Cordys demonsida verkar inte helt fel. Att kunna få knivblad att försvinna till exempel kan inte vara helt fel i den värld de lever i :)

Angående Connors och Angels relation så tyckte jag att det kändes som om Connor blev mer vänligt inställd till Angel i och med fighten på nattklubben. Det ska bli spännande att se hur det blir nu efter Holtz död.

-Angelus!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » mån jul 25, 2005 20:12

Wesley på nattklubb. På någotvis så tycker jag Lilah och Wesleys scener är dem intressantaste nu. Holtz är ju givetvis brutalt bra, han tillför mycket i alla scener han är med i, och hur han offrar sig in i det sista för att förstöra både Angel och således också Connor.

Betydligt bättre än föregående avsnitt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav xAMNESIAx » fre aug 12, 2005 17:39

Holtz är så ondskefullt smart! Måste medge att jag trodde på honom efter hans scen med Angel, att han verkligen skulle ge upp Connor. Att han sedan skulle ta självmord var inte någon större överskaning. Men att sätta dit Angel som han gjorde är helt jävla lysande. Angel rockar just nu. Det enda som saknas nu är Sajhan.

8/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Tea » tis maj 30, 2006 11:29

men.. nu är jag faktiskt lite sur...

Det blir bara mer och mer spännande men ingen upplösning...
Lite elakt tycker jag faktiskt...

Barfighten är ju för härlig... vilka otroliga krafter killen har... lite synd att det är halvdana dataeffecter ibland bara...

Är inte ett dugg förvånad över Holtz plan. Det var väl så han tänkte hela tiden, iaf var det så jag uppfattade hans plan redan från första början med ungen...

som alltid tycker jag att W&H scenerna är jättespännande och då givetvis oxå Lilah och Wesleys scen på klubben... Jag är mycket rörd av Wesley nu... det känns i min mage.. det är inte bra...

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Isabella » tis jun 06, 2006 22:40

Holtz dog tillslut :| Men nu tror ju Connor (Eller Stephen) att Angel dödade honom :?
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav AKS » tis jul 31, 2007 17:37

Nja, jag är inte lika förtjust i detta avsnitt som förra gången (jag har skrivit en kommentar på första sidan). Jag skulle inte säga att det är "riktigt bra" i jämförelse med alla Buffyverseavsnitt, men visst är det bra.

Holtz är verkligen övertygande där mot slutet då han pratar med Angel och i sitt brev. Det sjuka är att Connor, stackaren, säkert kommer att tro att Holtz älskade honom, men den man älskar använder man inte som vapen i en sjuk hämnd. Iofs kanske inte Connor får veta att det var självmord, jag kommer inte ihåg hur det var.

Bra avsnitt, varken mer eller mindre.

6 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » lör jan 09, 2010 0:12

Det här gillar jag något bättre än A New World. Jag kan inte låta bli att bli glad för Angels skull när han tror att Connor har accepterat honom, trots att det inte är så. Det måste kännas fruktansvärt att ha missat nästan hela sin sons uppväxt.

Holtz är verkligen en hemsk person, men som karaktär är han riktigt bra i det här avsnittet. Jag har gillat honom rätt så mycket vid den här titten över huvud taget, mer än tidigare tror jag. Scenen med honom och Angel på hotellet är nog min favorit.

Wesley lyckas vara grym även i scenen i lägenheten, trots att han inte säger något och knappt gör något heller. Jag älskar honom. Scenen med Lilah är väldigt bra också.

Favoritcitat.
Holtz: I'm an old man now. I have nothing to offer the boy. You can give him what I can't - his purpose. But every time you look upon his face - every time he calls you "father" - you will be reminded of that which you took and can never give back. - And if that is vengeance, I find I have no taste for it.

Betyg: Stark 7:a
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » sön jul 25, 2010 2:54

Bra avsnitt.. Wes e lika iskall som vanligt, vill dock se mer av han..
Holtz har verkligen utvecklats, gillade han från första början.
Självklart skulle Connor tro att det va Angel som dödade Holtz...
Betyg: Stark stark stark 7a..
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare