Tompa skrev:Binchy skrev:Menar Holtz verkligen vad han säger om att Angel har mer att ge Connor än vad han själv har? Varför då förgifta Connors känslor för Angel, det visar ju inte på någon större kärlek gentemot Connor?
Det är ett rätt personligt motiv från Holtz. Hat kan inte ge honom den största hämnden utan kärlek. I detta fallet Stevens/Connor kärlek för honom då han tror att Angel dödat Holtz och att Angels kärlek till Steven/Connor inte kommer att betyda något för honom. Svårt att förklara men om det är DVD du ser S3 på så finns det en bra förklaring i S3's översikt i extramaterialet på sista skivan (som du naturligvis ska se efter avsnitt 22 )
Jag har, efter flera misstag, lärt mig att se extramaterialet EFTER jag sett färdigt på hela säsongen. Blev totalspoilad om Pylea förra säsongen när jag tittade på extramaterialet mitt i. Stupid me!
Jag har ju inte sett längre än 3:22 men OM Connor får reda på vad Justine och Holtz har gjort så kommer antagligen Connors kärlek till Holtz att förvandlas till hat. Is that what he wants?
Jag får genast gå och se allt extramaterial. More Angel...Yay! Mmmm...Angel!