3x11 Birthday

Säsong 3-debatter

Ge mig ett betyg!

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
2
8%
6
1
4%
7
1
4%
8
9
35%
9
10
38%
10
3
12%
 
Antal röster : 26

3x11 Birthday

Inläggav Zaxx » tis jan 13, 2004 2:08

ooooh.. här kom ju en höjdare..

för det första så älskar jag avsnitt med "alternativa" handlingar så detta är ju ett givet BRA avsnitt :D

sen att det är Cordelia som får spela ut sin roll lite är ju helt perfekt.. hon låg ju lite i skuggan av Angel nu när hela grejen med Darla var "över" även om lill-Angel finns kvar att ta hand om...

sen att det slutade med Demon-Cordy gör ju inte saken sämre :D riktigt underhållande avsnitt faktiskt...

ps. var det inte Skip som Angel slogs mot i ett tidigare avsnitt ?

ger det en 9:a
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » tis jan 13, 2004 2:11

Jo, comuter-Skip. Jag antar att han fick nya arbetsuppgifter.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sus@n » ons jun 30, 2004 10:54

Väldigt bra avsnitt, nästan allt är perfekt.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav c0bra » tis jul 27, 2004 15:07

Håller med om att det är ett riktigt bra avsnitt och Skip gör det ju knappast sämre :)
Användarvisningsbild
c0bra
Demon Fodder
 
Inlägg: 45
Blev medlem: 16 jul 2004
Ort: Södertälje

Inläggav caffeineaddict » tis jul 27, 2004 15:30

Tycker väldigt mycket om avsnittet, men... (spoiler resten av serien)...tyvärr var det ju slutet på den Cordelia Chase som åtminstone jag älskade och avgudade. Hon är inte sig själv i resten av S3 (alldeles för lite bitsk humor, alldeles för mycket glänsande Moder Teresa), och hon förekommer ju inte alls i S4. Så det här är det näst sista avsnittet någonsin med den Cordelia som ägde mitt hjärta i 2½ år. Hon återkommer bara för en fantastisk avslutning i You're Welcome (där hon, åtminstone nästan, är bättre än någonsin).
Senast redigerad av caffeineaddict ons okt 06, 2004 9:49, redigerad totalt 1 gång.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav latarmig » ons jul 28, 2004 21:07

Ah... det här är så bra att man kan kissa på sig (om man inte varit förutseende nog att gå innan).

Cordy: You saw Gladiator?
Skip: Didn't love it!
:-)

Ett par småsaker som stör en aning bara:
1. Wesley springer rakt in på hotellet med armarna fulla av presenter och frågar var Cordy är. Hade hon varit kvar inne i lobbyn ett par sekunder längre så hade nog överraskningsmomentet blivit rätt lamt.

2. Efter Cordys transformation så är hotellet i normalt bruk. Vad hände med demonen som brukade vara där och höll alla borta (har Angel rensat hotellet i vilket fall men inte flyttat dit?), och hur kom Cordys meddelande dit?

3. Det verkade självklart i slutet att "171 Oak" var avklarat, men om PtB skriver över historien så lär väl det monstret fortfarande vara ute på vift?

Men som sagt petitesser. Det här är verkligen underbart. När Cordy träffar Wes för första gången efter deras kyss och hon inte vet vem Gunn är, samtidigt som han känner till henne från TV - det är bara så bra. Skip blev ju dessutom en ögonblicklig favorit redan förra gången han var med och nu är han ännu bättre.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » ons jul 28, 2004 22:09

punkt 1: Wes kanske han se att Cordy inte var där innan han sprang in och blev kanske förvånad..nej, dålig förklarning..
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav latarmig » ons jul 28, 2004 23:32

Det är bara en småsak, men idén med ett sådant här forum är ju att ta serien på allvar och därmed också att dra fram saker som inte riktigt hänger ihop.

Första punkten är nog lätt att förklara om man ser det utifrån ett produktionsperspektiv istället för avsnittets inre logik. Det är väldigt vanligt att man låter händelserna gå i ett klapp klapp-tempo för att snabba upp historien, och jag tror inte det finns så mycket mer tanke bakom den lösning de valde.

Ser man det från avsnittets egen logik (hur människor brukar göra när de kommer med presenter) så blir det svårare. Om jag kommer hem till dig med en överraskningspresent så håller jag den inte famnen när jag knackar på, och skulle jag vara så familjär med dig att jag kan gå rätt in, så ropar jag inte "var är sus@n?" när jag kliver över tröskeln. Men, men det är som sagt en småsak.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » tor jul 29, 2004 16:03

Latarmig; Du har klart helt rätt i allt du skrev.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Tob » sön aug 22, 2004 17:31

Halva Angel S3 avklarad, och faktiskt halva hela Angel avklarad. S3 känns precis som Buffy S3. Jag tror nog inte det har varit ett enda avsnitt som jag kan säga har varit nja, dåligt. Men den har inte haft dem topparna som S2 hade med Darla och Drusilla arcen, och den efterföljande dark Angel arcen.

Åter till avsnitten, riktigt bra, dock tog latarmig upp en del logiska luckor som inte störde mig så mycket. Den mittersta kan kanske förklaras med att det var två olika dimensioer, åtimstonde den del med skriften. När Cordy gick in i Angels kropp så blandades de olika dimensionerna ihop och skriften gjorde sig tydligt i alla dimensioner. Kanske anigen långsökt, men som sagt var tycker jag avsnittet var riktigt bra. Cordy vinjetten framkallade ungefär samma känsla som Angels gulligullande med Connor i Dad. Framförallt så tycker jag det är skönt att man fokuserade lite mer på Cordy, hon hamnade nästan i skymundan under Darla avsnitten. Lornes nederlag med hängade horn var också ett lustigt inslag och Skip var en frisk fläkt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Koala » ons okt 06, 2004 1:53

Ska bli intressant att se hur Cordy utvecklar sig nu.
Älskar Skip, lite av en ny favorit, hoppas på att få se honom igen.

Tungt avsnitt! Starkstark 8!
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Johannah » tis nov 09, 2004 19:51

Ett bra avsnitt. Under några ögonblick fick jag tanken att; tänk om det fortsätter så här? Alltså om serien skulle fortsätta därifrån. Strange.

Och Skip, well. Han är bra. Älskade honom när han var slogs mot Angel i ett annat avnitt, men här? Jag vet inte. Blev lite tveksam. Det kändes inte rätt. Jag var jätteglad över att se Skip, men blev sen lite besviken. Kan inte förklara. Strunt samma...
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav Pazuzu » tis nov 09, 2004 22:21

Kan inte låta bli att tycka om det här avsnittet då det påminner lite om Cordy i The Wish, ett avsnitt som är ett av mina BtVS-favoriter (är något av ett fan av parallella universum ;) ). Som redan sagts är det kul att Skip tas in i serien igen, ännu roligare om han dyker upp framöver också.

Hittills tycker jag att Lullaby och Birthday är de bästa avsnitten i säsong 3 som bara blir bättre och bättre.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Joamna » sön dec 12, 2004 13:41

Oh en alternativ värld. Det här var bra. DB får verkligen spela en himla massa olika Angels nu, tyckte han var bra som galen.

Skip var ju trevlig också. Hoppas man får stöta på honom igen.
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tompa » fre apr 01, 2005 18:45

Härligt med ett Cordy-avsnitt. Allt höjs med Skips återkomst och Lornes "får-inte-säga-något-men-jag-skrev-ned-det" :D

Enda gången man kan acceptera logiska luckor är om det funkar och det gör det i detta avsnittet.
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav Binchy » sön apr 10, 2005 0:08

Staaaackars Cordy! Tror ju dock att om man har så mycket död hjärnvävnad så ÄR man en grönsak. Cordy verkar ju bara ha ständig migrän (vilket iofs inte är något bara, men det är långt från grönsak).

Cordelia har verkligen vuxit och mognat sedan hon mötte Angel i LA. Då hade hon ju älskat och omfamnat ett sådant här liv, men nu verkar hon bara finna det trist och utmaningslöst.

Hey! Skip is back!!!

Liiiite skillnad mellan visionerna innan out-of-body-upplevelsen och efter. Helt borsett från att hon svävar, så verkar hon ju totalt opåverkad.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav A bear » mån apr 11, 2005 9:44

Trots att avsnittet har både Skip och DarkWes (eller ja, 80% av honom) så gillar jag inte detta.

Dels pga det där som står under caffeineaddicts spoiler. Men framför allt att hela wishdelen av det här känns alldeles för ologisk. Cordelia har växt något oerhört under de 2 1/2 år hon har jobbat åt Angel investigations; om TPTB skriver över historien så borde hon här vara en helt annan person - tänk Queen C+3 år som firad superstjärna och multimiljonär. Sen när har den Cordelia en så stark bindning till Angel? Sen när skulle den Cordelia åka iväg halvvägs över stan till en nedgången förort bara på en aning?

Exempel: den Cordy som finns i Angel s3 lägger, även efter att hon slängts ut ur sin egen kropp, all sin energi på att kommunicera med de andra - för att få dem att hjälpa tjejen i hennes vision. Jämför det med hur intresserad hon var av samma sak i "Parting Gifts" ("I don't know. It was a thing.") Tänk DEN Cordelia, fast upphöjt till tio av ett par års stjärnstatus. Skulle hon ge sig in i ett mörkt rum med en bekant men vansinnig vampyr som försökt mörda hennes vänner vid mer än ett tillfälle?

Och som sagt, det där (oerhört illa gjorda) monstret med tre munnar lär ju mumsa i sig tjejen och TPTB blir lite purkna över att Angel inte räddade henne trots att de skickade visioner.

(slutet s4)
Om man har sett slutet av s4 blir ju en del av ologiken lite mer förklarlig. Man kan då hävda att alltihop bara är en bluff av Jasmine, att visionerna är planterade, att den alternativa verkligheten bara är en illusion och att alltihop går ut på att lura Cordelia till att bli halvdemon - dvs gravid (eller potentiellt gravid) med Jasmine. Men i så fall kommer vi ju in på hela Jasminearcen, och den är så jävla ologisk och fånig i sig att jag inte vet om jag föredrar den förklaringen...

Det går säkert att reda ut det där på något vänster. Men det blir för jobbigt just nu. Jag nöjer mig med att konstatera att jag inte är överförtjust i det.

Och The Conduit lyckas faktiskt vara ännu mer irriterande än David Bowie-oraklen.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Gordo » fre apr 22, 2005 14:53

Cordelia som demon! Det trodde jag aldrig. Ett riktigt bra avsnitt. Cordelias problem med visionerna har ju byggts upp under en så lång tid så jag tycker att det är skönt att det fick ett ordentligt avslut. Det ska bli kul att se hur det kommer att gå nu, vad är det för demondel hon har fått och hur kommer det att påverka henne?

Starkt av Cordy att säga nej till det liv hon alltid trott att hon önskat sig.

Jag saknar Doyle.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav xAMNESIAx » fre jul 15, 2005 21:16

Cordy demon!? Här satt jag och väntade mig ett händelselöst filler avsnitt och så får jag detta. En positiv överaskning, minst sagt.
Inte bare Cordys transformation, utan även Wes mörka sida och Skip.
Jag vet inte om det är för att jag ser Buffy S6 parallellt med Angel S3, men Angel känns verkligen bra just nu.

8/10. En riktigt stark 8:a.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Tob » lör jul 23, 2005 3:15

Cordy centrerat avsnitt är positivt. Var väldigt postivt till det första gången jag såg avsnitt. Tycker fortfarande det är riktigt bra. Jag gillar verkligen dialogerna kring Cordy bland gänget, och framförallt dialogerna mellan Cordy och Skip. Men samtidigt känns det hafsigt och tillkrystat. A Bear var inne på det, varför är inte Cordy mer som pre Angel Cordy?

Så, stundtals jättebra, men som helhet tveksamt.

Spoiler Cordy resten av säsongen
Något jag inte heller visst första gången jag såg serien var ju hur Cordy skulle utvecklas ifrån detta. Det vet jag nu och caffe har summerat det så bra i sin spoiler. Sista avsnittet som vi egentligen ser Cordy som den Cordy vi har sett i 2,5 år nu, även om den verkliga skillnaden kommer i säsong 4.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tea » sön maj 28, 2006 21:23

WOW!!!

Vilket mäktigt avsnitt

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Isabella » lör jun 03, 2006 18:20

Så cordelia blev en halvdemon. Hoppas man får se lite mer av den delen. Ännu ett mycket bra avsnitt måste jag säga. Jga gillade det man fick se av Cordys serie xD
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav AKS » ons jul 25, 2007 23:27

Detta avsnittet har jag alltid gillat rejält mycket. Det var inte riktigt så bra som jag kom ihåg det, men för mig är det det bästa avsnittet sen Reunion. Känner mig dock lite besviken eftersom jag trodde jag skulle bli rejält wow:ad av detta avsnitt, men det blev jag inte.

Trots det:
8 av 10, men det är en svag åtta
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Birthday

Inläggav Bulsebub » tor dec 06, 2007 16:30

Såg avsnittet birthday ännu en gång och det fick mig att fundera på en del saker:
Varför blev Angel ett psyko, han är ju fan en vampyr!? Hur fick han synerna, kyssta Doyle honom eller? (spoiler S5) Sen på säsong 5 när Angel får synerna, ännu en gång, kommer han bli psyko där med haha?
Bulsebub
Minion
 
Inlägg: 141
Blev medlem: 05 aug 2007

Inläggav A bear » tor dec 06, 2007 17:11

Bulsebub skrev:Såg avsnittet birthday ännu en gång och det fick mig att fundera på en del saker:
Varför blev Angel ett psyko, han är ju fan en vampyr!?

WESLEY: He came to Los Angeles in pain, vulnerable, and when Doyle - his only friend died he - he retreated into himself. The visions have taken a toll, and the isolation.

Bara för att Angel står ut med dem rent fysiskt innebär inte att han är superstark psykiskt också. Utan en länk till mänskligheten genom Cordelia går det precis så för honom som Doyle tjatade om i s1: han stänger av och försvinner in i sin egen skuld som under flera år långsamt driver honom precis lika vansinnig som han var på väg att bli i "Amends", t ex.

Hur fick han synerna, kyssta Doyle honom eller?

Det får man väl förutsätta. Du antyder väl inte att Angel skulle ha något emot att kyssa andra män? ;)

(spoiler S5) Sen på säsong 5 när Angel får synerna, ännu en gång, kommer han bli psyko där med haha?

Det skulle man ju faktiskt kunna hävda att han blir lite grann, ja. Men det är ju inte alls samma grej. Dels är det en engångspryl i s5, dels blir man ju inte galen av synerna över en natt, och dessutom är hans situation i s5 - med ett helt företag att ta hand om, flera nära vänner, flera års utveckling bakom sig och allt - helt annorlunda än den skulle varit i s1 utan Cordelia.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Bulsebub » tor dec 06, 2007 17:31

Men, om Cordelia nu inte skulle funnits med i Angel serien, då skulle han ej bli galen, vid säsong 5 behöver dem ej ens synerna längre, annars gnällde dem ju hur viktiga dem var och så
Bulsebub
Minion
 
Inlägg: 141
Blev medlem: 05 aug 2007

Inläggav noike » tor dec 06, 2007 17:35

Bulsebub skrev:Men, om Cordelia nu inte skulle funnits med i Angel serien, då skulle han ej bli galen, vid säsong 5 behöver dem ej ens synerna längre, annars gnällde dem ju hur viktiga dem var och så

Även med ett stort overnaturligt insamlande av information genom W&H i s5 så tycker jag att gruppen famlar runt lite i mörkret utan en tillförlitlig spiritguide. Och de behövde dem: sysnen Angel fick var det som fick honom in på rätt väg. Bara för att de inte har tillgång till något gör det inte mindre viktigt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » tor dec 06, 2007 17:35

Bulsebub skrev:Men, om Cordelia nu inte skulle funnits med i Angel serien, då skulle han ej bli galen, vid säsong 5 behöver dem ej ens synerna längre, annars gnällde dem ju hur viktiga dem var och så

1. Varför skulle han inte det? Gå tillbaka och se om s1; allt Angel vill är att sitta i ett mörkt rum och tycka synd om sig, det är Cordelia och hennes syner som tvingar honom ut och hålla kontakt med människor. Om han varit utan henne och ovanpå det dessutom fått en massa syner om människor han kanske inte skulle lyckas rädda... varför skulle han INTE bli tokig?
2. Hela s5 handlar ju om hur de blir korrumperade och kommer bort ifrån det de sysslar med. Och det är Cordelias syner - den sista av dem överförd till Angel - som sätter dem på rätt spår igen. Så jo, nog behövs de.

EDIT: vad noike sa, alltså.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Bulsebub » fre dec 07, 2007 11:54

Tro mig, om Cordelia nu ville sluta eller kanske dö på säsong 1, så skulle dem göra om serien och då skulle han ej bli så där, och nu tillbaka hur han fick synerna, Angel ville ju riskera sitt liv men Doyle knuffa bort honom så han låg där tills det var för sent. Så vad gjorde dem där, kysste han honom och knuffade ner honom?
Bulsebub
Minion
 
Inlägg: 141
Blev medlem: 05 aug 2007

Inläggav A bear » fre dec 07, 2007 12:29

Du är medveten om att Cordelia Chase och Charisma Carpenter är två olika personer, va? ;)

Det som händer i "Birthday" är ju en omtagning av hela serien: Cordelia och Angel träffas överhuvudtaget aldrig i s1. Cordelia går raka vägen till att bli superstar, och Angel och Doyle står ensamma från första avsnittet. Doyle offrar sig precis som i "Hero", med skillnaden att han först lämnar över synerna till Angel på något vis - kanske med ett manligt handslag följt av en tjottablängare på käften, om du nu föredrar det. Plågad av syner av folk som lider ovanpå sin egen (ganska rejäla) skuld, och utan någon som Cordelia som håller honom på rätt spår (varken Gunn eller Wesley är några stora motiverare direkt) drivs han långsamt allt längre in i grubblerier tills han tappar förståndet helt. Vad är problemet? Det är inte ett dugg konstigare än vad som händer med alla i "The Wish", till exempel; ändra en viktig detalj i historien och allt som händer därefter kommer att bli annorlunda.

EDIT: och glöm inte att (spoiler s4) det ju ligger i Skips intresse att få Cordelia att vilja behålla synerna, och att den bilden han visar henne av vad som skulle hända med Angel utan henne alltså behöver vara rätt otäck...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Nästa

Återgå till Angel Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron