VelocityBoy skrev:Min absoluta favoritgrej är att det här var det avsnittet då Lilah gick ifrån att vara en ganska bra skurk till en utav mina absoluta favoritkaraktärer i serien... konfrontationen med Cordy var lysande och att hon sedan verkligen lyssnade och emot W&H önskningar dödade det aset *spontan applåd* visade på styrka och jag skulle inte vara förvånad om hon trots sitt övertramp ändå stärkte sin ställning hos W&H.
caffeineaddict skrev:(Spoiler Angel S5):Jag såg precis om det här avsnittet och känner mig bara tvungen att påpeka hur mycket bättre vissa scener, framförallt den sista, blir när man har sett hela serien till sitt slut. När jag såg Fred och Wes stå på varsin sida om den där dörren, då flashade min hjärna till med bilder ifrån A Hole in the World och Not Fade Away, och helt plötsligt blev en redan alldeles fantastisk scen ännu så mycket bättre.
JRT skrev:Sen undrar jag väl om Billy i sig någonsin var särskilt viktig för Wolfram & Hart, skulle snarare tro att det var viktigt att hålla sig väl med den här Nathan Blim som tydligen hade mycket inflytande.
noike skrev:JRT skrev:Sen undrar jag väl om Billy i sig någonsin var särskilt viktig för Wolfram & Hart, skulle snarare tro att det var viktigt att hålla sig väl med den här Nathan Blim som tydligen hade mycket inflytande.
(Spoiler s5)Nathan Blim borde nog faktiskt vara en av de där demonerna i mäniskokroppar. Billy är ju inte fullt mänsklig och om hans far är viktig för W&H så borde han inte heller vara det.
noike skrev:JRT skrev:Sen undrar jag väl om Billy i sig någonsin var särskilt viktig för Wolfram & Hart, skulle snarare tro att det var viktigt att hålla sig väl med den här Nathan Blim som tydligen hade mycket inflytande.
(Spoiler s5)Nathan Blim borde nog faktiskt vara en av de där demonerna i mäniskokroppar. Billy är ju inte fullt mänsklig och om hans far är viktig för W&H så borde han inte heller vara det.
monkeyboy skrev:noike skrev:JRT skrev:Sen undrar jag väl om Billy i sig någonsin var särskilt viktig för Wolfram & Hart, skulle snarare tro att det var viktigt att hålla sig väl med den här Nathan Blim som tydligen hade mycket inflytande.
Vadå en av Black Thornfolket??
noike skrev:monkeyboy skrev:noike skrev:JRT skrev:Sen undrar jag väl om Billy i sig någonsin var särskilt viktig för Wolfram & Hart, skulle snarare tro att det var viktigt att hålla sig väl med den här Nathan Blim som tydligen hade mycket inflytande.
Vadå en av Black Thornfolket??
Möjligt, men han behöver inte vara det. Necromagikern verkar ju ha satt demoner i människor rätt mycket. Han hade väl grupprabatt och allt.
monkeyboy skrev:Aha, han den där Hainsley. Kan ju annars vara någon av människorna i The Black Thorn och att Billy blev part demon på något annat sätt....
Billy as in Blim? As in congressman Nathan Blim's nephew? That family is the closest thing this country has to royalty. They'd own half the eastern seaboard even if they weren't clients of ours. The law won't go near him.
"Not all people. Just men. He brings out a primordial misogyny inthem. Turns them into killers"
Fred: "It wasn't something in you, Wesley. It was something that was done to you."
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare