3x04 Carpe Noctum

Säsong 3-debatter

Beytgsätt Carpe Noctum

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
1
5%
6
3
14%
7
8
38%
8
4
19%
9
5
24%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 21

Inläggav JRT » tor apr 07, 2005 12:22

Carpe Noctem ska det faktiskt vara. Fish of the night. :D
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Binchy » tor apr 07, 2005 12:29

JRT skrev:Carpe Noctem ska det faktiskt vara. Fish of the night. :D


Tyckte väl Noctum lät lite fel, men vem är jag att rätta Joss (eller vem det nu är som sätter namn på avsnitten).

Ethan Raine säger väl vid något tillfälle Sume noctem - jag är natten, eller nåt i den stilen (läääänge sedan jag studerade latin märker jag). Har med Janus att göra skulle jag tro.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav JRT » tor apr 07, 2005 12:39

Du får rätta pelleplutt, eller möjligen pfant, som döpt tråden istället. Det står rätt, noctem, i alla episode guides jag har sett på nätet.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Binchy » tor apr 07, 2005 12:48

Fast det står noctUm på dvd-omslaget (men noctEm i menyerna på själva skivan).

Vimsigt värre.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Gordo » tor apr 21, 2005 21:12

Nej, det här tycker inte jag var så bra! Kroppsbytet gav upphov till en hel del roliga scener men det räckte inte för att göra det bra.

Det som lyfte avsnittet var Fred, tyckte så synd om henne. Både när hon såg "Angel" och Lilah på skrivbordet och när all fyra sticker iväg och lämnar henne ensam på hotellet. För att inte tala om slutet, stackars Fred. Hon hade en härlig replik i inledningen.
Why would girls wanna look like that? I spent years in a cave starving. What's their excuse?
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Lipton » fre maj 27, 2005 9:41

Det här avsnittet växer verkligen med omtitt, jag älskar när David B får spela charmig och flirtig. Många roliga ögonblick, och man tycker så synd om Fred när hon sitter och gråter i hissen. Alla avsnitt har en tendens att bli så mycket bättre när man ser om dem och känner karaktärerna så väl.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav xAMNESIAx » mån jun 27, 2005 18:00

Fred, jag gillar Fred! Hon är lite som old school Willow med volymen uppskruvad till max. Det är bara så synd om henne i slutet, det var inte vad hon behövde. Varför måste Buffy stiga upp från graven och förstöra för Fred? Tänker hon bara på sig själv? ;)
Annars ett bra filler avsnitt. Iden känns något urvattnad, men den resulterar i så pass många komiska scener så jag låter det gå...för den här gången. Gillar även fake Angels kläder. Skinbrallor och blodröd skjorta är bara SÅ vampyr.


7/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Tob » tis jul 19, 2005 1:37

Det lyser ju igenom något otroligt att ambition är att göra ett riktigt roligt avsnitt. Precis som Guise Will Be Guise i säsong 2. Ser man avsnitt som så, så är det faktiskt väldigt roligt. Förväxlingshumor är effektivt och David B är fasiken lysande i rollen som översexuell (och jäkligt gubbsjuk) gubbe. Eller vad man nu skall kalla honom.

Minns inte när Fred började bli lite av en favoritkaraktär, men nu så älskar jag henne redan från början, hon är underbar och jag tycker så synd om henne.

FRED: I should've knocked. I always forget to knock because, you know, I didn't have a door for so long.

Tycker Amy Acker är grym som Fred. Varje replik känns så klockren på någotvis.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tea » sön maj 28, 2006 13:36

LOL.. UNDERBART.. ser ni att han har lite ace ventura över sej när han går oxå... riktigt roligt avsnitt....

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav carre » sön maj 28, 2006 15:48

vi hoppade det här avsnittet precis... hehe--
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Isabella » fre jun 02, 2006 16:20

Detta avsnitt var rolig :) Jag tycker att det är det bästa avsnittet hittills.
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav AKS » mån jul 23, 2007 16:16

Jag har alltid gillat detta avsnitt eftersom jag över huvud taget gillar att se en känd karaktär bete sig okarakteristiskt, vare sig h*n är inne is in egen kropp eller inte. Det är så kul att se de andras reaktioner. Ungefär som Intervention och Who Are You? och t ex ett av Smallvilles bästa avsnitt är ett bodyswitchavsnitt.

Det betyder dock inte att detta avsnitt är jättebra, bara att scenerna med icke-Angel är förbaskat underhållande. Nästan så att jag skrattade högt ett par gånger. Så sleazy...

Det som är nackdelen med avsnittet är att scenerna på ålderdomshemmet är väldigt tråkiga, men de behöver ju vara där eftersom man annars skulle fundera på vad sjutton Angel håller på med.

Nåväl, riktigt underhållande avsnitt.

6 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Lipton » mån jul 23, 2007 16:39

Japp, mycket roligt :)

Man kan ju undra om gubben var en elak sate eller förlorade han själen när han klev in i Angel, han gav sig ju ut på jakt.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Echolls » tor dec 31, 2009 0:18

Haha, det här avsnittet har några riktigt roliga ögonblick. Jag älskar hur David spelar Marcus. Det roligaste är nog scenen med Wesley när Marcus tror att han är Fred. Så kul hur äcklad han ser ut när han säger "Whatever we did." :D Annat jag gillar är när han tror att Gunn är ett smörgåsbud och sen när han sätter benet för Lilah och säger "Oops!". Underbart. :D Alla de där slemmiga scenerna är i och för sig roliga.

Favoritcitat:
Wes: Angel. Whatever it is, you know I'm here for you.
Angel: Yeah. That may be the problem. I mean, whatever we - had... - whatever we - did. I just think that we should keep that behind us. Start from scratch. You know, two men working side by side. But, you know, none of that - funny stuff.

Betyg: 7
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » tis jul 06, 2010 17:57

Gillar detta avsnitt, Angel i en annan personlighet, Fred när hon pratar med Cordelia. Många roliga scener.
Betyg: Stark 7a
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron