jonas. skrev:Och sen måste jag bara säga, Fred - satan vad söt hon är!
Jag tycker hon också är helt underbar. men jag kan gissa på att många ej gillar henne.
sus@n skrev:malavel skrev:Fred är underbar. .
Det är nog det enda som jag o Malavel har gemensamt
Matt skrev:jonas. skrev:Och sen måste jag bara säga, Fred - satan vad söt hon är!
Jag tycker hon också är helt underbar. men jag kan gissa på att många ej gillar henne.
Jag tror du gissar fel.
Varför tror du att man inte skulle gilla Fred?
jonas. skrev:Jag läste på ett amerikanskt forum för länge sen. och där haglade det onda ord om fred. vilket tur att jag har fel
caffeineaddict skrev:Hm, intressant hur olika man kan tycka. Tycker inte det här är någon särskild höjdare
Tompa skrev:Lite kul att man kan byta ut ordet "Demon" i detta avsnitt mot "neger" (no offense) så blir det övertydligt hur Gunns gamla gäng skjuter sig själva i foten gång på gång.
Tompa skrev:Synd på Merl som för övrigt påminner om någon kändare skådis i rösten. Kommer dock aldrig på vem. Peter Berg kanske?
Yog-Sothoth skrev:Tompa skrev:Lite kul att man kan byta ut ordet "Demon" i detta avsnitt mot "neger" (no offense) så blir det övertydligt hur Gunns gamla gäng skjuter sig själva i foten gång på gång.
Umm... va? Det här var nog det sjukaste jag har läst på det här forumet hittills. Om man byter ut ordet "demon" mot "Angel" så skjuter han ju sig själv jätteofta också. Eller? Jag förstår inte påståendet riktigt?
Tompa skrev:Yog-Sothoth skrev:Tompa skrev:Lite kul att man kan byta ut ordet "Demon" i detta avsnitt mot "neger" (no offense) så blir det övertydligt hur Gunns gamla gäng skjuter sig själva i foten gång på gång.
Umm... va? Det här var nog det sjukaste jag har läst på det här forumet hittills. Om man byter ut ordet "demon" mot "Angel" så skjuter han ju sig själv jätteofta också. Eller? Jag förstår inte påståendet riktigt?
Säg att det var 1960 och Gunn och hans gäng var vita (rasistiska) killar i söderns USA, med alla kommentarer om att han nu hänger med demoner (svarta) och är en demon-lover (nigger-lover) osv. Du har väl sett Juryn, Mississippi brinner osv.? Dom har själva fått utså rasistiska påhopp men visar själva ingen förståelse för att det finna "normala" demoner.
Gunns gamla gäng, och Gio i synnerhet, skjuter därmed sig själva i foten.
"Kul" var kanske fel ordval av mig, snarare intressant.
Det jag vill säga är att dom förmedlade ett politiskt budskap i detta avsnitt. Okej?
Rondell: How can you be sitting up in here with these things, and tell me I'm the one who lost the mission.
Gunn: Because it's true. Man, we used to face death because we had to. Now you go chasing it down, man, for the fun of it. That ain't right.
Wesley: When Angel did his pleasure killing, he had no soul. You can make no such claim.
CORDY: I swear to God she picked out the song herself.
Binchy skrev:tre Transuding Furies. "Mmmm, Angel" Transude betyder förövrigt "sippra igenom", fast det är inte mycket raseri som sipprar igenom dem.
JRT skrev:Gillar det här, faktiskt. Frågan om saken är så enkel som "demons bad, people good" ställs ju flera gånger på ett antal sätt och med tanke på att serien handlar om en vampyr med en själ så är det aktuellt nog att ta upp igen tycker jag.
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare