3x03 That Old Gang of Mine

Säsong 3-debatter

Betygsätt That Old Gang of Mine

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
1
5%
5
1
5%
6
2
10%
7
7
33%
8
8
38%
9
2
10%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 21

Inläggav Tob » tis jul 19, 2005 1:19

Om man bortser från ett par avsnitt i säsong 2 så har Gunns liv före mötet med Angel inte behandlats mycket. Detta var mer eller mindre ett tvunget avsnitt, det behövdes på något sätt följas upp, Gunn överger det mesta i förmån för Angel. Som sagt, gång på gång matas man med att demon = ond inte stämmer alla gånger, det blir väldigt tydligt. Men man lyckas lyfta fram Gunns dilemma på ett mycket effektivt sätt, det är verkligen ingen lätt situation han hamnar i.

Bra och stabilt avsnitt men inte mera.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tea » sön maj 28, 2006 13:33

är itne sådär jätteförtjust i det här avsnittet... inte speciellt dåligt... emn itne heller speciellt bra...

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav carre » sön maj 28, 2006 15:48

det är JÄTTETRÅKIGT!
iaf idag. så vi hoppade det...
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Isabella » tor jun 01, 2006 22:34

Jag märkte i början att det skulle bli ett Gunn-avsnitt. Eftersom jag inte är så jätteförtjust i Gunn så förfväntade jag mig ett ganska så dåligt avsnitt. Men det var faktiskt bra! :D Jag tycker så synd om den där demonen som drack läsk :( (och givetvis Merl)
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav AKS » mån jul 23, 2007 1:25

Som nämnts tidigare i tråden så är rasismparallellen i detta avsnitt tydlig, för att inte säga övertydlig. Men jag tycker att det utförs på ett bra sätt. Gråzonerna, gotta love em.

Överlag tycker jag att avsnittet är underhållande och det berör. Döda Merl?! Stackars. :( Och det är hemskt med läskdemonen. Han är ju så söt och så ängslig. Aww... Han som spelar Gio är bra på att bringing the crazy.

Jag tycker dock att en scen i Caritas blir alldeles för lång. Gillar fortfarande inte Fred, men då hon skrattar för sig själv ute på gården så är hon förbaskat söt. Hennes babblande galenskaper är jag dock väldigt lite road av. (spoiler S5) Det är dock rörande att se henne och Wes i detta avsnitt då han håller hennes hand och håller om henne i Caritas. Man kan inte annat än att tänka på att Fred till slut får upp ögonen för honom och att hon sen går bort. Snyft!

Bäst hittills i säsongen i alla fall, även om det inte säger så mycket.

6 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » ons dec 30, 2009 21:53

Jag tycker att det här är ett bra avsnitt, men Caritas-scenen är lite seg och de i Gunns gäng är så jobbiga.

Öppningsscenen där Angel ber om ursäkt till Merl och läser innantill är hur rolig som helst. Jag älskar Angels småhatande av honom, när Cordy skriver upp honom på Merls fiendelista och hans "Oh, sure. I went *dark* and I killed Merl.". :D

Favoritcitat:
Angel: That night still haunts me. I'm ashamed of how I treated you. The way I used you. I took what I needed, then I cast you aside and that - that was wrong of me. Was very wrong.
Merl: He's reading!
Angel: I made some notes.
Merl: I don't feel the sincerity here.
Angel: I told you this was a waste of time.
Merl: Real friends don't need notes.
Angel: We're not *friends* Merl! We barely even know each other.

Betyg: 6
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons dec 30, 2009 21:58

Good going, girl! Nu går det undan här. :) Jag läser alla dina kommentarer och har upptäckt att vi ganska ofta tycker mer eller mindre lika om avsnitt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » ons dec 30, 2009 23:20

Ja, jag brukar läsa dina kommentarer när jag går in i trådarna och ska skriva just för att vi tycker lika om en hel del. :)
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » tis jul 06, 2010 17:53

Helt ok avsnitt ändå, ogillar Gio, eller de flesta i Gunns förra gäng, synd att Merl dog dock.. :/
Betyg: 7
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare