3x02 That Vision Thing

Säsong 3-debatter

Betygsätt That Vision Thing

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
2
9%
6
1
5%
7
5
23%
8
11
50%
9
3
14%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 22

Inläggav Binchy » tor apr 07, 2005 1:34

JRT skrev:
Binchy skrev:
JRT skrev:
Binchy skrev:Damn, jag säger det igen, du har varenda replik i hela Buffyverse i huvudet. I am, as ever, in bewildered aw! (Fyra bröllop och en begravning.)


I bewitch, I bother, I bewilder. 8)


Mostly the two latter i presume. :twisted:


Ja. Men jag kan även förhäxa folk om det behövs. Watch out, I'll turn you into a toad. Little hoppy toad, hit you with a hammer. :twisted:


I like green, could I be a frog instead? Not a french, I don't speak french that well. Voulez-vous coucher avec... ah, merde. Dags att gå och lägga sig.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav JRT » tor apr 07, 2005 1:38

Binchy skrev:I like green, could I be a frog instead? Not a french, I don't speak french that well. Voulez-vous coucher avec... ah, merde. Dags att gå och lägga sig.


Det verkar så ja. :D Så, one green french frog coming up... :twisted:
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Gordo » tor apr 21, 2005 19:00

Vilket slut! Det får mig att villa slänga mig på nästa avsnitt!
Time to go visit daddy!



Stackars Cordy, aj, aj, aj! Jag förstår självklart varför Angel måste följa W&H för att rädda henne men vad är det som säger att de inte kommer att göra om samma sak igen. Visst Angel dödade "hjärn-pojken" men det måste ju finnas fler och det känns inte som om de inte kommer att utnyttja det bara för att Angel hotade Lilah. Skön ordväxling dem emellan,
Lilah: You're a remarkable man, Angel.
Angel: Yeah, and you're an evil bitch!

Tänkte faktiskt aldrig på att det kunde vara W&H som låg bakom Cordys visioner.

En av höjdpunkterna i avsnittet tykte jag var Angels samtal med vakten innan de börjar slåss.

Freds och Cordys samtal i Cordys lägenhet var också roligt.
Cordy: Wow. You know, next to you, I am downright linear


Och som sagt, slutet-vilken cliffhanger!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav xAMNESIAx » tis jun 21, 2005 18:18

När jag såg titeln så trodde jag att det skulle bli ett långdraget avsnitt centrerat runt Cordy (som för övrigt är den person som jag gillar minst i gruppen) och hennes visioner. Men jag hade helt fel. Sakta så har dom byggt upp hur visionerna har påverkat Cordy till det sämmre. Här så blir man helt bort fintat när det visar sig att Lilah och W&H är bakom situationen. Bra skrivet. Människo snubben som Angel räddade ser helt psyko ut, ska bli intressant att se vad hans roll kommer att bli.

7/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Tob » mån jul 18, 2005 18:26

Ett bra avsnitt. Gruppharmonin är fantastisk under säsong 3 och redan nu gör man det tydligt. Alla vill hjälpa Cordy. Trots att det är väldigt givet både för Angel och tittaren att rädda fången inte är någon bra. Han ser genomond ut och det finns säkert en bra anledning till att han sitter där han sitter. Med det spelar ingen roll, Cordy skall räddas, prioritet nummer 1 och jag gillar den biten.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tea » sön maj 28, 2006 13:32

helt okej helt okej :D

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Isabella » tor jun 01, 2006 22:27

Jag tycker detta avsnitt var bra :) (Och att sminket var bra kan jag hålla med om) och den där gubben med hjärnan såg lite äcklig ut :S
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav AKS » sön jul 22, 2007 22:56

Pams pojkvän genomgick tydligen några plastikoperationer innan han fick jobb på Dunder-Mifflin. Tänk hur Michael skulle reagera om han visste om Roys bakgrund?! :)

Jag hade lyckats glömma bort att det var Lilah som låg bakom Cordys fruktansvärda syner. Ouch, tycker så synd om Cordy i detta avsnitt, men det ger upphov till några riktigt bra Angel-Cordyscener.

Jag tror att jag gillat detta avsnitt ganska mycket tidigare, men nu var jag inte lika positivt inställd till avsnittet. Tyvärr vet jag inte riktigt varför, men det funkade inte helt och hållet för mig.

5 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » ons dec 30, 2009 16:42

Jag har aldrig varit särskilt förtjust i det här avsnittet, men det är ändå helt okej.

Jag tycker så synd om Cordy som egentligen hamnat i "demonvärlden" helt ofrivilligt från början. Först råkar hon ut för något om och om igen i Sunnydale, när hon tror att hon lämnat det bakom sig så råkar hon träffa på Angel i LA och sen blir hon fast Doyles syner utan att ha bett om dem. Alla andra har valt att göra det de gör av olika anledningar, men hon har mer eller mindre tvingats till det gång på gång.

Favoritcitat:
Angel: Don't you come at me through Cordelia ever again. You play that card a second time and I'll kill you.

Betyg: 5
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » tis jul 06, 2010 3:10

Stackars Cordy!
Älskar Skip, synd att han va med så lite..
Betyg: Svag 8a
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron