ANGEL: Demon monks. Shoulda gone to Vegas.
CORDY: And look how it brings out my breasts! ... You know you were all thinkin' it.
FRED: Angel? I thought I heard company. I came out of my room... small steps, like you said.
ANGEL: Go back to your room and stay there!
FRED: Oh. Okay then.
CORDY: I'm Cordelia. I don't think. I know. Okay?
Binchy skrev:Förstår inte riktigt hur det hänger ihop när James låter plocka ut sitt hjärta och inte dör, vare sig av solen eller påle genom bröstkorgen. Men logik hör som sagt inte direkt hit, så jag lämnar det innan jag har trasslat in mig för långt.
Nea skrev:Jag undrar varför det är möjligt för de här två vampyrerna att känna så starkt för varandra? Det är förvånande att de kan hysa så starka känslor för varandra utan minsta tillstymmelse av en själ.
A bear skrev:Binchy skrev:Förstår inte riktigt hur det hänger ihop när James låter plocka ut sitt hjärta och inte dör, vare sig av solen eller påle genom bröstkorgen. Men logik hör som sagt inte direkt hit, så jag lämnar det innan jag har trasslat in mig för långt.
Just det tycker jag i och för sig är en rätt lyckad metafor. Utan hjärta (känslor) kan man inte leva i längden, men man kan inte bli sårad heller. Här ser vi det tillämpat fysiskt.
A bear skrev:Binchy skrev:Förstår inte riktigt hur det hänger ihop när James låter plocka ut sitt hjärta och inte dör, vare sig av solen eller påle genom bröstkorgen. Men logik hör som sagt inte direkt hit, så jag lämnar det innan jag har trasslat in mig för långt.
Just det tycker jag i och för sig är en rätt lyckad metafor. Utan hjärta (känslor) kan man inte leva i längden, men man kan inte bli sårad heller. Här ser vi det tillämpat fysiskt.
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare