Det här är ett bra avsnitt, men inte lika bra som jag mindes det. Vissa scener är lite tråkiga, som den på bion och Cordy/Skip. Jag gillar verkligen inte att Cordy blir ett högre väsen, det känns bara fel och rätt så löjligt. Men samtidigt så är det bra att hon och Angel inte får ses och berätta om sina känslor eftersom jag inte vill se dem tillsammans. Och så är jag glad att Groo försvinner också. Jag kunde inte låta bli att tycka lite synd om honom här, men det blir ändå skönt att slippa honom.
Jag blir rörd för Angels skull när Connor säger "Stay away from my father" och "My name is Connor", trots att jag vet om att han inte menar det. Stackars Angel som måste känna att allt går bra för en gångs skull, med Connor och Cordy, och sen slutar det så fruktansvärt. Det är nog det värsta han skulle kunna råka ut för. Jag blir irriterad på Connor, även om han kanske inte vet bättre med tanke på var han har växt upp, men Justine är ju värst.
Den bästa scenen i avsnittet är den med Wesley och Lilah hemma hos Wesley. Så många klockrena repliker från hans sida. Jag vill inte se dem tillsammans, men om han fortsätter att behandla henne som han gör så har jag inga större problem med det.
Favoritcitat:
Lilah: Don't go making more of this than it is. I'm not one of the doe-y eyed girls of Angel Investigations. - Don't be thinking about me when I'm gone.
Wes: I wasn't thinking about you when you were here.
Betyg: 7
Säsong 3:Den här säsongen kändes ungefär som jag kom ihåg, i alla fall överlag. Den har verkligen växt för mig sen första titten. S2 har fler toppar, men Pylea-arcen är nog den största bidragande orsaken till att jag placerar s3 före. Det blir intressant att se hur jag kommer att ranka s4 nu. Den säsongen gillade jag väldigt mycket första gången jag såg den, men den har till skillnad från s3 blivit sämre efter fler tittar för mig.
Holtz var något bättre än jag mindes honom, men det är bara i två avsnitt som han verkligen sticker ut för mig - Lullaby och Benediction. Båda de avsnitten höjer han ett snäpp genom sina grymma scener. Men även om han inte sticker ut mycket så är det i alla fall sällan han känns riktigt tråkig, som jag har tyckt tidigare.
Det bästa med säsongen är helt klart Wesley, i alla fall i slutet. Han är en sådan fantastisk karaktär.
Topp 5:
1. Lullaby
2. Waiting in the Wings
3. Forgiving
4. Benediction
5. Loyalty
Snittbetyg på säsongen: 6,59 (s2 fick 6,05)