3x22 Tomorrow

Säsong 3-debatter

En värdig säsongsavslutning?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
1
4%
5
0
Inga röster
6
2
7%
7
4
14%
8
6
21%
9
8
29%
10
7
25%
 
Antal röster : 28

Inläggav Tompa » mån apr 11, 2005 17:17

A bear skrev:
Tompa skrev:Måste ändå samtidigt ge en eloge till manusförfattarna för deras kreativa sätt att "straffa" Angel. Nedsänkt på havets botten i en eviget. Men vad händer om han inte får blod, dör han inte då?


Nix. Vampyrer kan inte dö av blodbrist - inte på vääääääldigt länge, i alla fall. Solsken, påle, halshuggning, eld. Utan blod mår de väldigt dåligt, men de dör inte.

SPIKE: You know what happens to vampires who don't get to feed?
BUFFY: I always wondered that. Giles, plates.
SPIKE: Living skeletons, mate. Like famine pictures from those dusty countries, only not half as funny.


Thanksgiving-avsnittet, Oh the memories (som jag uppenbarigen förtängt...)

Binchy skrev:Jag har INTE s4 stående , jag vet inte ens när jag kan ta mig råd att beställa den. Så jag fick ett gigantiskt spel (som kanske framgår av mitt förra inläggs första och sista rader). This is sophisticated torture, worthy of JRT.


Stackare :(
Men ändå kan jag inte låta bli att vara liiite skadeglad. Moahahaha :twisted:
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav JRT » mån apr 11, 2005 17:55

Tompa skrev:Men ändå kan jag inte låta bli att vara liiite skadeglad. Moahahaha :twisted:


Ah, I like this one. He has potential. :twisted:
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Binchy » mån apr 11, 2005 20:41

JRT skrev:
Tompa skrev:Men ändå kan jag inte låta bli att vara liiite skadeglad. Moahahaha :twisted:


Ah, I like this one. He has potential. :twisted:


Men när Tompa har tagit sig igenom halva (eller hela) säs 4 och jag just fått hem den, så har jag massa härliga nya osedda avsnitt framför mig. Moahahahahahahaha!!! :twisted: :twisted:
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav A bear » fre apr 22, 2005 0:31

Jag måste säga att jag är imponerad av Justine. Hon har, vadå, 20 minuter på sig att fixa en fiskebåt med en specialdesignad järnkista och få den till rätt ställe längs kusten. Inte illa. Dessutom har hon väl hunnit lära Connor hur en telefon fungerar och gett honom en snabbkurs i Los Angeles geografi så att han kan hitta vart Angel tog vägen.

Men det är inget särskilt bra avsnitt. Cordelia känns helt fel, inte bara slutet där hon lämnar världen. Och serien. Jag har inget emot cliffhangers, men hennes exit här känns bara gripen ur tomma luften - och jag har lite svårt att köpa att den Cordelia som i tre år kämpat för Angel bara accepterar det. Men men, det gjorde i alla fall att vi slapp Angel/Cordy-smoochies, så Gud är god, antar jag.

Men Skip! SKIP!

Och så Wes och Lilah då. Två underbara scener. Lite kontinuitet (eller bara jag som övertolkar) från deras diskussion om helvetet för ett par avsnitt sedan: när de möts i baren spelas The Pogues "Lullaby Of London":
May the ghosts that howled
Round the house at night
Never keep you from your sleep
May they all sleep tight
Down in hell tonight
Or wherever they may be

Vilket ju också kan vara lite av en signatur för slutscenen i avsnittet.

ANGEL: Vampire. You're not in 'Cats.'
:D

Som sagt, jag har inget emot cliffhangers. Men den här känns mer som att de inte gitte hitta på någon bra avslutning. De hade hämtat tillbaka Connor, de kunde inte gärna döda honom och de ville uppenbarligen inte lösa hans problem, men på något vis var de tvungna att sätta stopp för säsongen. Och då rycker de den här Cordy-till-himlen-Angel-till-havets-botten-grejen ur rockärmen och tar semester sen. Fegt.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » fre apr 22, 2005 2:59

A bear skrev:Cordelia känns helt fel, inte bara slutet där hon lämnar världen.
(spoiler hela serien för säkerhetsskull)Vad som stör mig är att även om Cordy inte alltid är den smartaste människan så är hon inte dum. Om Cordy hade tänkt efter i två mikrosekunder så hade hon insett att något skumt var på gång. För sedan när har hon fått positiva visioner? Det är en sådan sak som hon inte skulle kunna missa hur upptagen hon än var med annat. Hon tar visionerna på största allvar. Men inte här. Katalogfel.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » fre apr 22, 2005 14:42

noike skrev:
A bear skrev:Cordelia känns helt fel, inte bara slutet där hon lämnar världen.
(spoiler hela serien för säkerhetsskull)Vad som stör mig är att även om Cordy inte alltid är den smartaste människan så är hon inte dum. Om Cordy hade tänkt efter i två mikrosekunder så hade hon insett att något skumt var på gång. För sedan när har hon fått positiva visioner? Det är en sådan sak som hon inte skulle kunna missa hur upptagen hon än var med annat. Hon tar visionerna på största allvar. Men inte här. Katalogfel.


(spoiler av samma skäl som noike, inga detaljer)
Precis. "I'm Cordelia, I don't think, I know." Om det är något hon alltid haft, redan i Buffy, så är det ju intuition (och självbevarelsedrift). Hon må ofta vara en skeptiker, men när hon möter något ansikte mot ansikte ser hon det (nästan) alltid för vad det är. Jfr "Prophecy Girl", "City Of", "Billy" etc etc. Jag skulle möjligen kunna köpa detta om det byggts upp bättre, men dels får vi ju egentligen ingen indikation på att Cordy upplever sig så väldigt mycket mäktigare än tidigare, och dels ser vi ju stup i kvarten andra huvud- och bifigurer som är minst lika mäktiga som något Cordelia visat än så länge; att hon skulle acceptera att upphöjas till gudastatus och lämna sina vänner vind för våg bara för att hon inte längre har migrän och har kunnat glöda snyggt i ett par dar känns VÄLDIGT krystat.

(Nu invänder vän av ordning att hon köpte prinsessrollen i Pylea ännu lättare. Och jo, jag har exakt samma invändningar där.)
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Gordo » sön apr 24, 2005 21:42

Where did everybody go?

Ett litet förvirrat slut på en säsong. Visserligen var avsnittet bra men jag satt hela tiden och funderade på hur de skulle knyta ihop påsen på så kort tid. Tji fick jag :)

Groo och Cordy. Den inledande scenen tycker jag var pinsamt dålig. Efter att ha varit tillsammans så pass länge som de har borde de inte förså varandra lite bättre?

Är Lorne bort för alltid? :cry: Han fick i alla fall in en sådan typisk Lorne-replik innan han försvann
Leaving, on the midnight train to Georgia. Actually it's the nine eighteen flight to Vegas tomorrow, but where is the poetry in that?
Om han inte kommer tillbaka kommer jag att sakna den gröne mannen. Underbar karaktär.


Angel klämde in en replik som fick mig att skratta högt:
You're a Vampire, you're not in Cats
:D


Lilah och Wes känns minst sagt som ett omaka par. Har svårt att tro att Wes kommer att gå över till den "onda" sidan. Men förstår inte riktigt hur han ska kunna gå tillbaka till Angels sida heller. Det ska bli minst sagt spännande att se hur den tråden utvecklas.

Cordys upphöjning då? Jag tycker att den kom lite plötsligt. Sedan hon och Groo åkte till Mexico tycker jag att Cordy tappat lite av den charm och älskvärdhet som hon hade innan. Jag tycker inte att hon växte in i rollen igen efter de två (?) avsnitt hon var borta och hennes kraft har väl inte visat sig så många gånger? Hur kommer det bli nu? Kommer hon att försvinna ur serien helt eller få någon annan typ av roll? Känns helkonstigt nu i alla fall. Måste bara påpeka hennes klädsel, mycket pasande för en himla-färd ;)

Angels havsbegravning. För det första så tycker jag att det är lite konstigt att de inte var mer misstänksamma mot Connors välvilja gentemot Angel. Jag menar från: My name is Steven, You're not my father. till My name is Connor, don't hurt my father på hur kort som helst känns väl lite sådär. Men sättet på vilket Connor straffar Angel tycker jag är lysande. Ett så passande straff för det som Connor tror att Angel gjort. Men hur i allsindar ska Angel komma därifrån?

Som helhet en mycket bra säsongsavslutning trots att det är lite för många lösa trådar för min smak.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav noike » sön apr 24, 2005 22:00

Gordo skrev:Som helhet en mycket bra säsongsavslutning trots att det är lite för många lösa trådar för min smak.


Angel gör inte säsongsavslutningar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Gordo » mån apr 25, 2005 9:11

noike skrev:
Gordo skrev:Som helhet en mycket bra säsongsavslutning trots att det är lite för många lösa trådar för min smak.

Angel gör inte säsongsavslutningar.

OK, det sista avsnittet av säsong 3 var som helhet mycket bra ;)
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Lipton » ons maj 04, 2005 20:03

Hur tänker Cordy här, när Angel var med Darla så blev hon ju ganska förbannad för att han inte tänkte på att han riskerade själen och därmed allas liv. Men här är hon bered att dejta honom och antagligen inleda ett förhållande.

Hur tänker Angel, han lämnar Buffy för att han inte vill utsätta henne för ett liv där de inte kan leva normalt med tex barn och åldras tillsammans och det viktigaste att han kan riskera själen, har han glömt det nu. Buffy skulle ju vara hans livs kärlek och själsfrände. Går det bra med Cordelia helt plötsligt, det känns lite larvigt hela dejting grejen.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav dansdansdans » lör maj 14, 2005 19:22

Lipton skrev:Hur tänker Cordy här, när Angel var med Darla så blev hon ju ganska förbannad för att han inte tänkte på att han riskerade själen och därmed allas liv. Men här är hon bered att dejta honom och antagligen inleda ett förhållande.

Hur tänker Angel, han lämnar Buffy för att han inte vill utsätta henne för ett liv där de inte kan leva normalt med tex barn och åldras tillsammans och det viktigaste att han kan riskera själen, har han glömt det nu. Buffy skulle ju vara hans livs kärlek och själsfrände. Går det bra med Cordelia helt plötsligt, det känns lite larvigt hela dejting grejen.



Håller med dit totallt!! sjukt sjukt sjukt .
gött att hon blev en higher beeing så de inte blir ihop! uscha

tänkte på när Connor högg av huvudet borde det inte sprutat/runnit ut massa blod så att Connor fattade att angel inte druckit upp hans låtsasfarsa??? grr
hata hata hata Holtz!!

nu ska jag beställa mig säsong 4 med en gång! jäj

nu har jag ju sett slutet på buffy så man vet ju att angel fortfarande loves buffy och att han kommer upp ur vattnet. sen har jag sett första avsnittet på säsong 5 av angel för jag ville se när spike "återuppstod" hihi. så jag vet att wes blir kompis med alla igen o Lorne är där osv. trodde aldrig jag skulle köpa mig angelboxarna men nu är jag lite arg för jag vet hur det går litegrann. men men!


[/spoiler]
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav Binchy » sön maj 15, 2005 23:22

dansdansdans skrev:tänkte på när Connor högg av huvudet borde det inte sprutat/runnit ut massa blod så att Connor fattade att angel inte druckit upp hans låtsasfarsa??? grr
hata hata hata Holtz!!


På en död människa samlas allt blod efterhand i de lägsta delarna av kroppen, alltså ryggen om man ligger platt på rygg. Så hugger man av huvudet på en människa som varit död ett par timmar så siprar det på sin höjd lite blod. Det finns ju heller inget blodomlopp som skapar tryck, vilket är det som gör att blodet sprutar och rinner.

Holtz är verkligen en ond liten man...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Johannah » mån maj 16, 2005 20:56

Binchy skrev:Holtz är verkligen en ond liten man...

Det är det minsta man kan säga :evil:
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav HeY » tis maj 17, 2005 23:14

Ett uatv de bästa avsnitten i hela serien, jag var alldeles uppskakad efter denna säsongsavslutningen så det var inte sant. Gud vad jag längtade efter säsong 4! :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » mån jul 25, 2005 20:19

Gillar defintivt inte Cordys higher being. Det känns plötsligt och fel. Sen varför? Gillar däremot Connors sätt att hämnas, det känns genuint på något sätt, samtidigt som vi får en ruggig cliffhanger. Känns ganska metaforiskt också hur Cordelia åker uppåt och Angel åker neråt. Lilah och Wesley, inte mycket bildtid, men effektivt utnyttjad.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Zaxx » mån jul 25, 2005 23:58

Tob skrev:.......Känns ganska metaforiskt också hur Cordelia åker uppåt och Angel åker neråt. ......


Kanoners... det är det som gör helheten i avsnittet tycker jag.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Holier than thou » lör dec 03, 2005 16:01

Gaaah!! Jag har inte s.4 :eek: Jag får världens ångest av att inte veta vad som händer :?

Till skillnad från flera andra gillar jag "higher being" Cordy, hon har förtjänat att bli någonting större.

Och vad gäller Connor. JAG HATAR HONOM. Med versaler :P
Hur kan han komma fram till att att tillbringa en evighet på havets botten
ärl lika illa som att ha dödat Holtz? Och Connor kom ju fram till att Angel dödat Holtz extremt fort. Dumma Connor.
Däremot har jag ingenting emot Justine, undrar varför.

Äntligen är Holtz ur vägen. Har stört mig på honom sen han kom till 'nutid'.
Min skola är så sträng så att vi inte får andas på vissa lektioner!
Holier than thou
Demon Fodder
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 30 okt 2005
Ort: Väsby

Inläggav Piraten » ons dec 14, 2005 16:36

Säsong 3 är helt klart den bästa av de tre första. Många bra avsnitt inför detta. Kanske hade man för höga förväntingar första gången man såg detta avsnitt. Men det finns en del saker som irriterar mig. Det här med hur Justine och Connor har fixat allt (båt, kista o.s.v) på så kort tid. Det går inte riktigt ihop för mig.

Cordys väg till Higher Being kom lite för snabbt inpå tycker jag. Men man kanske är bortskämd när man tänker på Wesleys utveckling genom S1 till S3 som är så genomtänkt. Det är ju egentligen en ganska "stor" grej att bli en "higher being" och det kom så plötsligt även om Cordy växt enormt genom hela serien också. Men jag tyckte det sista kändes lite stressat.

Avsnittet får en 7:a av mig. Avslutningen var stilistiskt skicklig med den tydliga metaforen med Cordys upphöjning och när Angel sjunker mot botten. Snyggt och välgjort!
["Written on the wall"]
["WAS IT GOOD FOR YOU TOO"]
Användarvisningsbild
Piraten
Minion
 
Inlägg: 218
Blev medlem: 08 jul 2004
Ort: Alfta (Hälsingland)

Inläggav Holier than thou » mån jan 09, 2006 22:29

Alla pratar om att det är en metafor med uppåt och neråt (intressant formulering men jag tror ni förstår), men ingen råkar nämna vad det ska betyda.
Min skola är så sträng så att vi inte får andas på vissa lektioner!
Holier than thou
Demon Fodder
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 30 okt 2005
Ort: Väsby

Inläggav Mudbath » tor jan 12, 2006 8:19

Johannah skrev:Cordelia som blev ett högre väsen? Nej tack. Skenet och stjärnorna var bara för mycket.


Det är sant.. det kändes som det gick jävligt fort för henne att klara testet och bli ett "högre väsen". Hon hade ju knappt använt sina krafter innan hon blir befordrad. Nää.. gillade inte denna säsongsavslutning men väntar ändå med spänning på vad resterade säsonger har att erbjuda!
..everynight I save you..
Användarvisningsbild
Mudbath
Minion
 
Inlägg: 217
Blev medlem: 25 nov 2004
Ort: Karlstad

Inläggav Tea » tis maj 30, 2006 14:11

MENEEEE

så här kan man ju inte sluta en säsong :rolleyes:

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Glorificus » tis maj 30, 2006 16:36

Tea skrev:MENEEEE

så här kan man ju inte sluta en säsong :rolleyes:

Pfft, säger hon som kan hoppa direkt på nästa säsong utan att behöva vänta nästan fem månader på fortsättningen... :P

Men det är kul att läsa att du fastnar mer och mer för AtS, Tea. 8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Tea » tis maj 30, 2006 16:41

Glorificus skrev:
Tea skrev:MENEEEE

så här kan man ju inte sluta en säsong :rolleyes:

Pfft, säger hon som kan hoppa direkt på nästa säsong utan att behöva vänta nästan fem månader på fortsättningen... :P

Men det är kul att läsa att du fastnar mer och mer för AtS, Tea. 8)


jag mår nästan lite dåligt över det... hade gärna varit jokern i spelet... men, jag kan bara inte sluta titta.. varken på cordelias eller Wesleys resa... ( sorgligt nog har jag än så länge varken fastnat för Angel eller Gunn på det sättet som jag fastnat för Cordy och Wes) och som jag säger i nästa avsnitt Jag saknar fortfarande både Doyle och Lindsay... håller fortfarande fast vid att denne karaktären var den intressaantaste, för man fick aldrig grepp om honom

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Isabella » tis jun 06, 2006 23:24

Men gud, det komer dröja tusen år innan jag får låna min S4 av min kompis! :( huhu.. :|
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav AKS » tis jul 31, 2007 19:11

Alltså Angels slutscen är alldeles fantastisk. Hur han sänks ner i djupet och bara tanken att han kanske kommer att ligga där i en evighet utan att kunna röra en muskel. Gah! Connor, din sadistiske jävel! Men den jag hatar mest här på slutet är Justine för hon vet. Hon är värre än de själlösa som dödade hennes syster och jag kan bara hoppas att hon en dag inser det själv och torterar sig själv till döds den lilla haggan. Blev lite arg där...

Cordy goin' glowy = bryr mig inte. Känner inte att det är dåligt, känner inte att det är bra. Men visst hade både hon och Angel förtjänat att 100% få bekräftat att de känner detsamma för varandra.

Wes med Lilah! Ewww x 1000. Men ett klassiskt replikskifte ledde det i alla fall till:

LILAH: Don't go making more of this than it is. I'm not one of the doey-eyed girls of Angel Investigations. Don't be thinking about me when I'm gone.
WES: I wasn't thinking about you when you were here.


:D

Överlag ett bra avsnitt och dte bästa sedan Forgving och kanske sedan Sleep Tight.

7 av 10

Topp 5 S3:
1. Sleep Tight
2. Waiting in the Wings
3. Birthday
4. Lullaby
5. Tomorrow
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » sön jan 10, 2010 0:48

Det här är ett bra avsnitt, men inte lika bra som jag mindes det. Vissa scener är lite tråkiga, som den på bion och Cordy/Skip. Jag gillar verkligen inte att Cordy blir ett högre väsen, det känns bara fel och rätt så löjligt. Men samtidigt så är det bra att hon och Angel inte får ses och berätta om sina känslor eftersom jag inte vill se dem tillsammans. Och så är jag glad att Groo försvinner också. Jag kunde inte låta bli att tycka lite synd om honom här, men det blir ändå skönt att slippa honom.

Jag blir rörd för Angels skull när Connor säger "Stay away from my father" och "My name is Connor", trots att jag vet om att han inte menar det. Stackars Angel som måste känna att allt går bra för en gångs skull, med Connor och Cordy, och sen slutar det så fruktansvärt. Det är nog det värsta han skulle kunna råka ut för. Jag blir irriterad på Connor, även om han kanske inte vet bättre med tanke på var han har växt upp, men Justine är ju värst.

Den bästa scenen i avsnittet är den med Wesley och Lilah hemma hos Wesley. Så många klockrena repliker från hans sida. Jag vill inte se dem tillsammans, men om han fortsätter att behandla henne som han gör så har jag inga större problem med det.

Favoritcitat:
Lilah: Don't go making more of this than it is. I'm not one of the doe-y eyed girls of Angel Investigations. - Don't be thinking about me when I'm gone.
Wes: I wasn't thinking about you when you were here.

Betyg: 7


Säsong 3:

Den här säsongen kändes ungefär som jag kom ihåg, i alla fall överlag. Den har verkligen växt för mig sen första titten. S2 har fler toppar, men Pylea-arcen är nog den största bidragande orsaken till att jag placerar s3 före. Det blir intressant att se hur jag kommer att ranka s4 nu. Den säsongen gillade jag väldigt mycket första gången jag såg den, men den har till skillnad från s3 blivit sämre efter fler tittar för mig.

Holtz var något bättre än jag mindes honom, men det är bara i två avsnitt som han verkligen sticker ut för mig - Lullaby och Benediction. Båda de avsnitten höjer han ett snäpp genom sina grymma scener. Men även om han inte sticker ut mycket så är det i alla fall sällan han känns riktigt tråkig, som jag har tyckt tidigare.

Det bästa med säsongen är helt klart Wesley, i alla fall i slutet. Han är en sådan fantastisk karaktär.

Topp 5:
1. Lullaby
2. Waiting in the Wings
3. Forgiving
4. Benediction
5. Loyalty

Snittbetyg på säsongen: 6,59 (s2 fick 6,05)
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » sön jul 25, 2010 3:49

Bra säsongavslut..!
Vet inte riktigt vad jag ska säga om Cordy som ett högre väsen, känns lite tamt kanske..
Angel i kistan i slutet, blir så jävla sur på Connor och Justine asså.
Synd om Groo men kändes ändå som att han tog det bra, fast han visste väl att den dagen skulle komma.
Lorne åkte iväg, får hoppas på att han kommer tillbaka dock!
Kände på mig att det skulle hända nått mellan Wes och Lilah, bara det inte går längre än sex..

Betyg: En 8a, det var ju säsongsavslut trots allt! :D
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare