3x16 Sleep Tight

Säsong 3-debatter

Fågel, fisk eller mittemellan?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
3
13%
8
10
42%
9
10
42%
10
1
4%
 
Antal röster : 24

3x16 Sleep Tight

Inläggav latarmig » tor jul 29, 2004 17:38

Angel får sitt dagliga grisblod spetsat med blodet från Connor. Wesley träffar Holtz i hemlighet och bestämmer sig till sist för att röva bort Connor. Han avslöjas av Lorne. När Wes nästan klarat sig undan skär Justine halsen av honom och tar barnet till Holtz. Såväl Wolfram & Hart som Angel hinner ikapp Holtz, men han tar Connor med sig och försvinner till en annan dimension och lämnar de andra efter sig.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » tor jul 29, 2004 18:46

Så otroligt bra när Lorne läser Wes *rysningar*
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav caffeineaddict » tor jul 29, 2004 19:30

En ordentlig höjdare! Älskar det mesta, men allt med Wes och slutscenen är väl det som står ut mest. Riktigt, riktigt bra. En av säsongens allra starkaste avsnitt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sus@n » tor jul 29, 2004 20:07

Spoiler resten av säsongen sedan är det en start på en arc
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Off » tor jul 29, 2004 23:51

När jag kommer till de här avsnitten i Angel s03 blir jag alldeles överlycklig. Man bara måste se vidare och vidare för allt är så fruktansvärt bra.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Koala » tis okt 12, 2004 23:47

Oooooof, riktigt tungt avsnitt. en lugn 9a.
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Nightcrawler » mån nov 01, 2004 12:56

Får 9 av mig! Ett riktigt bra svsnitt, som lcykas vara spännande, sorgligt och rörande! Gillar det skarpt! Undrar hur det går med Wesley, fast att han klarar sig är ju ganska självklart...SKa bli kul att se fortsättningen på det här!
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Pazuzu » lör nov 13, 2004 1:53

Återigen bra, men en del frågor kvarstår förstås. Är Connor verkligen förlorad och Wes död? I varje fall det senare får väl sin lösning i nästa avsnitt. Att någon skulle överleva att få halsen avskuren låter orimligt, men eftersom Wes är en sådan viktig karaktär får han kanske överleva. ;)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Joamna » fre dec 24, 2004 19:54

sus@n skrev:Så otroligt bra när Lorne läser Wes *rysningar*


Håller verkligen med. Var ett tag sen jag såg det här men kände att jag ville kommentera det lite iaf. Gillar stämningen här. Wesleys beslutsamhet. Mörkt, rysligt, otroligt bra.
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tam » sön dec 26, 2004 4:40

Off skrev:När jag kommer till de här avsnitten i Angel s03 blir jag alldeles överlycklig. Man bara måste se vidare och vidare för allt är så fruktansvärt bra.


Fruktansvärt bra, javisst. Men överlycklig? Ligger inte depression närmare till hands?
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav noike » sön dec 26, 2004 15:08

Tam skrev:
Off skrev:När jag kommer till de här avsnitten i Angel s03 blir jag alldeles överlycklig. Man bara måste se vidare och vidare för allt är så fruktansvärt bra.


Fruktansvärt bra, javisst. Men överlycklig? Ligger inte depression närmare till hands?


Nejdå, man blir så glad över hur bra det är att det överväger allt annat.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Djehuti » lör feb 26, 2005 23:58

Och Angel bara växer och växer! Fantastiskt avsnitt på många sätt och vis,
och få scener har fått mig att verkligen rycka till på det vis som jag gjorde när hon Justine skärde halsen av Wesley. Hitils tycks Angel följa mig in i samma banor som Buffy gjorde när jag först såg den serien. Första säsongen kändes...inte överdrivet bra, men det fångade intresset. Efter andra säsongen var jag totalt fast och var bara tvungen att följa serien, och nu älskar jag serien med hela mitt hjärta. :lovebunny:

Hade planerat att se två, tre avsnitt idag. Nu skall jag köra igång mitt nionde.
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 06 jan 2005
Ort: 314

Inläggav Binchy » sön apr 10, 2005 19:04

Söt tjej som sjöng i början, i alla fall ett tag.

Angel har blivit Blood-aholic, skriker åt barnet och slänger blod omkring sig, hate when that happens... Tycker allt att Angel borde känna skillnad på människoblod och grisblod (vilket han ju erkänner att han gjort också, men han har inte gjort något åt det).

Om man får se någon stirra in i en spegel en längre stund så vet man att snart dyker det upp en vampyr brevid den som tittar i spegeln. Been there, done that... lite tjatigt.

Man får väl inte slå ner Lorne, heller!!! Fyyy Wesley!

Wow, Lornes höga C är i farten igen.

Hur kunde Wesley låta Justine komma så nära, speciellt när han har Connor i famnen? Och varför letar inte Gunn och Fred i parken utanför Wes hus, med en gång?

Stackars lille Connor, så ung och redan så många som vill åt honom, död eller levande.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav A bear » fre apr 15, 2005 18:55

Ännu ett bra avsnitt. Det enda som inte riktigt känns logiskt är att Angel inte gör allvar av sina hot och gör något åt Lilah; hon har ju för katten nästan fått honom att mörda sin egen son! Vad hände med det där han sa till henne i "That Vision Thing" egentligen? Men nähä, de bara super ihop lite.

ANGEL: Yeah, and you look like hell. Not the fun one, where they burn you with hot pokers for all eternity, but the hardcore one, you know, Nixon and Britney Spears?
:D

Sen gillar jag fortfarande inte Holtz' fearless vampire killers. Dels är de för många och för anonyma, dels är de där vampyrerna de tränar på alldeles för Day Of The Dead... lite väl ofta glömmer både Buffy och Angel av att vampyrer ju faktiskt är intelligenta varelser som är fullt kapabla att tala för sig, men de här morrande rovdjuren är fåniga även med det måttet.

Men Wesley, Sahjhan och Holtz... och så får Lorne både få och dela ut stryk. Och Fred dödar en människa... väl?

Och så återigen: Stackars Wesley. Kan man böja det adjektivet? Stackars, stackarsare, stackarsast?

Jävligt snygg effekt på portalen i slutet. Fadervädel, baby Connor. Om du bara hade stannat i Quor-toth.

EDIT: Förresten,
tänk vilken flax att quor-tothportalen inte fungerade som pyleaportalen, utan att de som går igenom tillsammans kommer ut på samma ställe...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Tinwiel » ons apr 20, 2005 0:20

:cry:

Dessa avsnitt i mitten på s3 är dom som påverkar mig allra mest av alla Angel-avsnitt (tillsammans med A hole in the world och Shells i s5). :eek:


Avsnittet är så himla bra, och jag får ont i magen av vad som händer. Lilla lilla bebisen, Connor, och Angels smärta när Holtz och Connor försvinner in i Quor-Toth. Hur kan man ta en bebis in i en helvetes-dimension? :cry: Holtz är den värsta, överjävligaste big baden, jag hatar honom.

Nu har jag en klump i bröstet. Att ett tv-avsnitt kan göra detta med en, det förstår jag inte...

Lorne läser oavsiktligt Wes. *ryser*
Spoiler s5
Påminner om när Lorne oavsiktligt läser Fred i A hole in the world. Rysfaktor igen.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav LWes » ons apr 20, 2005 0:29

Tinwiel skrev:Holtz är den värsta, överjävligaste big baden, jag hatar honom.


Jag älskar honom! Han är så jävla fantastisk och cool! Han är ju inte ens särskillt ond!
Tänk bara på hans underbara röst!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » ons apr 20, 2005 0:55

LWes skrev:
Tinwiel skrev:Holtz är den värsta, överjävligaste big baden, jag hatar honom.


Jag älskar honom! Han är så jävla fantastisk och cool! Han är ju inte ens särskillt ond!
Tänk bara på hans underbara röst!


Alltså jag håller med om att han är en bra Bid Bad. Men han är ond! Hemsk! Och inte sådär småfjantigt, komiskt, roligt ond som många andra Bid Bads är, utan bara creepy och usch usch usch. Slutsats. Jag hatar Holtz, men han funkar utomordentligt bra som Big Bad eftersom han ödelägger våra huvudkaraktärers liv, och man är riktigt rädd för vad han ska hitta på. Hatar är alltså ett tvetydigt ord i detta sammanhang. Inte på samma sätt som man "hatar" tex Groo, för det är en annan betydelse av ordet hata...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav A bear » ons apr 20, 2005 0:57

Nu kommer det att låta som om jag aldrig håller med LWes, men...

Han är ju inte ens särskillt ond!

Nu får du förklara dig. Inte särskilt ond? Han viger hela sitt liv åt att hämnas oavsett kostnad. Han blir glad när han får veta att Angel har en själ, eftersom det öppnar nya möjligheter att plåga honom. Han lurar ett gäng sörjande människor in i en strid som inte är deras och i några fall leder till deras död. Han sviker alla löften han någonsin ger. Han skickar sina underlydande att mörda folk som står emellan honom och hans hämnd. Han hotar ett nyfött barn till livet. Han tar med sig barnet in i en helvetesdimension som han inte kan veta om den innebär en omedelbar plågsam död. (Resten s3)
Och han lurar i barnet att hans far är ett själlöst monster som förtjänar att dö, och låter sig sedan dödas på ett sätt så att barnet ska tro att hans far mördat honom.
Nej, sådär väldigt ond är han ju verkligen inte. Han är en lysande big bad, dock. Man älskar att hata honom. Och jo, han har en cool röst (speciellt som man hör på extramaterialet att han inte alls låter sån i verkligheten).
Senast redigerad av A bear ons apr 20, 2005 1:05, redigerad totalt 1 gång.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Tinwiel » ons apr 20, 2005 1:03

Ja, jag håller med i precis allt som A bear säger. Sån är Holtz. Alltså är han ondast av alla onda. Att göra så mot ett barn? Nä.. nä.. :cry:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav LWes » ons apr 20, 2005 11:05

A bear skrev:Nu kommer det att låta som om jag aldrig håller med LWes, men...

Han är ju inte ens särskillt ond!

Nu får du förklara dig. Inte särskilt ond? Han viger hela sitt liv åt att hämnas oavsett kostnad. Han blir glad när han får veta att Angel har en själ, eftersom det öppnar nya möjligheter att plåga honom. Han lurar ett gäng sörjande människor in i en strid som inte är deras och i några fall leder till deras död. Han sviker alla löften han någonsin ger. Han skickar sina underlydande att mörda folk som står emellan honom och hans hämnd. Han hotar ett nyfött barn till livet. Han tar med sig barnet in i en helvetesdimension som han inte kan veta om den innebär en omedelbar plågsam död. (Resten s3)
Och han lurar i barnet att hans far är ett själlöst monster som förtjänar att dö, och låter sig sedan dödas på ett sätt så att barnet ska tro att hans far mördat honom.
Nej, sådär väldigt ond är han ju verkligen inte. Han är en lysande big bad, dock. Man älskar att hata honom. Och jo, han har en cool röst (speciellt som man hör på extramaterialet att han inte alls låter sån i verkligheten).


Angel och Darla dödade hans familj! Det är klart att han vill hämnas!
Darla har ju inte blivit god, och det finns ju stora möjligheter att deras barn är menad för ondska.
spoilers resten av serien:
Tänk på att allt som hände bara var ett sätt för Jasmine att födas (vilket nog aldrig kunnde ha hänt om inte Holtz tagit Connor så han åldrades så snabbt) men hur som helst, visst gör Holtz fel i att gå efter Angel trots att han har en själ (tänk på hur det låter "Döda mig inte, jag har en själ nu så jag är snäll nu!")
Han är inte ond, bara fel.
Om Angel hade dödat min familj hade jag dödat honom tillbaka.
Sen just här tycker jag att Angel förtjänar vad han får eftersom han är så hemsk mot Wesley.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » ons apr 20, 2005 11:51

Men Lwes, Holtz dödar ju inte Angel, för det hade jag förstått. Men han tar och förstör livet för ett oskyldigt barn. Det kan jag aldrig förstå. Och, inte att förglömma: Holtz är människa. Han kan alltså inte skylla sina handlingar på avsaknad av en själ, som många andra Big Bads kan (där inräknat Angel och Darla).
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Binchy » ons apr 20, 2005 11:58

Som jag har fattat det så var det Holtz som började att jaga Angel och Darla, därefter gav de sig på hans fru och barn. Har man sig i leken gett... Holtz visste att han jagade vampyrer, då borde han ha försett sin familj med skydd mot vampyrer som ville ge igen. Han borde i alla fall ha lärt sin dotter att aldrig någonsin släppa in någon under några omständigheter, utan genast gå och hämta sin mamma eller pappa. Hon var stor nog att förstå.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav A bear » ons apr 20, 2005 12:02

Precis, Tinwiel.

1: jo, Holtz tar ut hämnd för vad Angelus och Darla gjorde mot honom, han betalar igen med samma mynt och lite till. Angelus och Darla är onda - då är väl han också ond om han handlar likadant som de?

2: Holtz tar inte ut hämnd på Angelus och Darla. Han tar ut den på Connor, Wesley, Justine och en hel hoper andra människor som inte hade ett dugg med Angelus handlingar att göra.

Förresten (nästa avsnitt): du säger att du skulle dödat Angel om han dödat din familj. Med den logiken har väl Angel all rätt i världen att döda Wesley?

Sen är det ju slående att Angel aldrig säger att han har en själ till Holtz. Lilah och Wesley gör det, men Angel gör det inte; om han gjorde det skulle han ju skjuta hela biten med botgöring för Angelus brott i sank. Det är en knepig grej det där; ÄR Angel ansvarig för Angelus handlingar? (Sidospår.)
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Binchy » ons apr 20, 2005 15:32

Angel anser ju att han är ansvarig för Angelus handlingar, kanske inte så mycket att han vill dö för det, snarare att han vill gottgöra det han gjorde under sin onda tid.

Holtz dödade ju Angelus och Darlas vänner, så de dödade hans familj. Det är nackdelen med hämnd, det skapar bara ett behov av ännu mer hämnd.

Jag tror inte att jag skulle kunna gå ut och söka upp och döda någon, oavsett vad de gjort. Att under en attack eller misshandel eller liknande råka döda någon i sjävförsvar, eller för att försvara någon annan är ju en annan sak. Men man vet ju inte med säkerhet förrän det värsta händer, vad man är kapabel till...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav A bear » tor apr 21, 2005 10:55

Binchy skrev:Angel anser ju att han är ansvarig för Angelus handlingar, kanske inte så mycket att han vill dö för det, snarare att han vill gottgöra det han gjorde under sin onda tid.


Men om nu Angel känner ansvar för Angelus handlingar, borde han då inte rätt tidigt också ha gjort en powerpointpresentation för sina vänner, så att de inte stup i kvarten försvarar honom med det där lite ihåliga "Det var inte Angel! Det var Angelus! Han har en själ nu! Han är inte samma männ... äh, vampyr längre!" som om han inte var mer ansvarig för Angelus handlingar än han är för whatshisface handlingar i "Carpe Noctem". I Holtz-arcen sköts det rätt bra; som sagt, det är inte Angel som först avslöjar för Holtz att han har en själ - det är Lilah. Angel vet att den förklaringen inte håller, vare sig för honom eller för Holtz.
- Jag är inte Angelus längre. Jag har en själ nu.
- Åh. Jamendåså, då var det inte du som slaktade min familj då. Jag ska genast ge mig av. Ring om du blir ond igen.

Överhuvudtaget har jag alltid tyckt att det är lite inkonsekvent det där; Angel är inte Angelus, men ändå är han det. Eller inte. Fast han känner ansvar för hans handlingar. Fast han hade inget med dem att göra. Etc.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Gordo » fre apr 22, 2005 22:58

Wow, vilket avsnitt. Ett av de bästa i hela serien! Vilket tragiskt slut, hur kommer Angel att klara det här. Och hur gick det för Wesley, klarade han sig?

Trodde inte att det skulle hända så här mycket under ett enda avsnitt, var ska den här säsongen sluta?

Trots att jag förstår Wesleys handlande till viss del så tycker jag ändå att han borde ha lite mer förtroende för Angel. Angels snabba betendeförändrig borde väl ha gjort honom lite misstänksam. Han har väl varit med tillräckligt länge så att han borde förstå att profetior inte alltid är sanna och att man kan ändra på dem som man vill tillräckligt mycket.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tis jun 21, 2005 22:59

Två avsnitt i rad utan Cordelia, the best thing ever!

Hon är ett stort, tom gigantiskt, störningsmoment för mig i Angel, ofta hänger det på hur hon är i ett avsnitt om jag gillar det eller ej och serien är så otroligt mycket bättre utan henne. Loyalty och Sleep Tight är de hittills bästa avsnitten denna säsongen, de bevisar dessutom perfekt (utöver handlingen) hur överflödig hon är annars. Tänk så mycket mer jag kunnat gilla hela serien om vi bara fått slippa hemska Cordelia helt, hade varit bäst om hon fått dö i GD-striden.

(förväntar mig inte att många, om ens någon, håller med mig om detta?)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » ons jun 22, 2005 0:05

Illyria skrev:Två avsnitt i rad utan Cordelia, the best thing ever!

Hon är ett stort, tom gigantiskt, störningsmoment för mig i Angel, ofta hänger det på hur hon är i ett avsnitt om jag gillar det eller ej och serien är så otroligt mycket bättre utan henne. Loyalty och Sleep Tight är de hittills bästa avsnitten denna säsongen, de bevisar dessutom perfekt (utöver handlingen) hur överflödig hon är annars. Tänk så mycket mer jag kunnat gilla hela serien om vi bara fått slippa hemska Cordelia helt, hade varit bäst om hon fått dö i GD-striden.

(förväntar mig inte att många, om ens någon, håller med mig om detta?)


Du har rätt (iaf om mig) håller inte med dig! Cordy är den bästa karaktären i hela Angel (enligt mig). Det var jättetråkigt när hon inte var med och jag satt och tänkte hela tiden "kommer hon inte snart, nu flyger hon in genom dörren" och sånt:

Säsong 5 spoiler:
Ålskade säsong 5 men den hade varit ännu bättre om Cordy varit med!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » ons jun 22, 2005 0:32

HeY skrev:Cordy är den bästa karaktären i hela Angel (enligt mig).

Och enligt mig i princip den sämsta, tom värre än... Gavin (poor replacement for Lindsey), för att nämna någon nu aktuell karaktär. Jag förstår mig verkligen inte på varför nästan alla verkar gilla Cordelia, och dessutom extremt mycket - I can't stand her. Och hela Angel + Cordy frågetecken som nu utspelar sig = vomit.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tob » sön jul 24, 2005 20:41

Riktigt förbannat bra. Inte mycket att klaga på. Holtz är överjävligt bra. Ondska! Gillar verkligen hur Angel blir påverkad av blodet, ett nytt sätt att försöka komma åt honom, och det fungerar tydligen. Weslet gör sak av sina funderingar och tar barnet. Framgår det på något sätt vad Wesley tänkte göra med barnet?

Scenen då Lorne läser honom blir extra stark då jag tänker på:

Spolier S5: A hole in the world
när Lorne läser Fred

Slutscenen, inte nog med att all dialog är perfekt, vi får en slutscen som innebär lidelse, Angel lider som få.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Nästa

Återgå till Angel Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare