sus@n skrev:Så otroligt bra när Lorne läser Wes *rysningar*
Off skrev:När jag kommer till de här avsnitten i Angel s03 blir jag alldeles överlycklig. Man bara måste se vidare och vidare för allt är så fruktansvärt bra.
Tam skrev:Off skrev:När jag kommer till de här avsnitten i Angel s03 blir jag alldeles överlycklig. Man bara måste se vidare och vidare för allt är så fruktansvärt bra.
Fruktansvärt bra, javisst. Men överlycklig? Ligger inte depression närmare till hands?
ANGEL: Yeah, and you look like hell. Not the fun one, where they burn you with hot pokers for all eternity, but the hardcore one, you know, Nixon and Britney Spears?
LWes skrev:Tinwiel skrev:Holtz är den värsta, överjävligaste big baden, jag hatar honom.
Jag älskar honom! Han är så jävla fantastisk och cool! Han är ju inte ens särskillt ond!
Tänk bara på hans underbara röst!
Han är ju inte ens särskillt ond!
A bear skrev:Nu kommer det att låta som om jag aldrig håller med LWes, men...Han är ju inte ens särskillt ond!
Nu får du förklara dig. Inte särskilt ond? Han viger hela sitt liv åt att hämnas oavsett kostnad. Han blir glad när han får veta att Angel har en själ, eftersom det öppnar nya möjligheter att plåga honom. Han lurar ett gäng sörjande människor in i en strid som inte är deras och i några fall leder till deras död. Han sviker alla löften han någonsin ger. Han skickar sina underlydande att mörda folk som står emellan honom och hans hämnd. Han hotar ett nyfött barn till livet. Han tar med sig barnet in i en helvetesdimension som han inte kan veta om den innebär en omedelbar plågsam död. (Resten s3)
Och han lurar i barnet att hans far är ett själlöst monster som förtjänar att dö, och låter sig sedan dödas på ett sätt så att barnet ska tro att hans far mördat honom.
Nej, sådär väldigt ond är han ju verkligen inte. Han är en lysande big bad, dock. Man älskar att hata honom. Och jo, han har en cool röst (speciellt som man hör på extramaterialet att han inte alls låter sån i verkligheten).
Binchy skrev:Angel anser ju att han är ansvarig för Angelus handlingar, kanske inte så mycket att han vill dö för det, snarare att han vill gottgöra det han gjorde under sin onda tid.
Illyria skrev:Två avsnitt i rad utan Cordelia, the best thing ever!
Hon är ett stort, tom gigantiskt, störningsmoment för mig i Angel, ofta hänger det på hur hon är i ett avsnitt om jag gillar det eller ej och serien är så otroligt mycket bättre utan henne. Loyalty och Sleep Tight är de hittills bästa avsnitten denna säsongen, de bevisar dessutom perfekt (utöver handlingen) hur överflödig hon är annars. Tänk så mycket mer jag kunnat gilla hela serien om vi bara fått slippa hemska Cordelia helt, hade varit bäst om hon fått dö i GD-striden.
(förväntar mig inte att många, om ens någon, håller med mig om detta?)
HeY skrev:Cordy är den bästa karaktären i hela Angel (enligt mig).
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare